Ik wil helemaal niet naar Hongarije, ik verschafte alleen wat samenhangende informatie, om te laten zien dat locatie er inderdaad toe doet. Ik heb dat ook nooit ontkend.quote:Op zondag 10 maart 2013 01:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
en
[..]
Wat doen jullie dan nog hier met al die onmenselijke woningellende? Volg je gevoel en ga lekker daar wonen. Win-win.
Geen idee, de link die je plaatst bestaat niet.quote:Op zondag 10 maart 2013 01:55 schreef michaelmoore het volgende:
of is dit wat
http://www.huisenaanbod.nl/i
met zwembad
OW, kwam op mij over als onsamenhangende informatie, vandaar...quote:Op zondag 10 maart 2013 01:52 schreef Lemans24 het volgende:
ik verschafte alleen wat samenhangende informatie
Ik vergelijk twee woningen: één in het kuuroord en één in the middle of nowhere. Dat leek me een zeer samenhangend geheel. Sterker nog: dat was een zeer samenhangend geheelquote:Op zondag 10 maart 2013 02:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OW, kwam op mij over als onsamenhangende informatie, vandaar...
Ik heb het nog eens gelezen en je geeft aan dat in het kuuroord een appartementje al duurder is dan wat MM aangaf als zijnde vrijstaande woning in dat kuuroord. Zoiets? In dat geval heb ik een en ander over het hoofd gezien. Sorry.quote:Op zondag 10 maart 2013 02:16 schreef Lemans24 het volgende:
Ik vergelijk twee woningen: één in het kuuroord en één in the middle of nowhere. Dat leek me een zeer samenhangend geheel. Sterker nog: dat was een zeer samenhangend geheel
Klopt helemaalquote:Op zondag 10 maart 2013 02:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb het nog eens gelezen en je geeft aan dat in het kuuroord een appartementje al duurder is dan wat MM aangaf als zijnde vrijstaande woning in dat kuuroord. Zoiets? In dat geval heb ik een en ander over het hoofd gezien. Sorry.
Nu is verzorging daar goedkoop. Lijkt mij tegen de tijd dat jij dan verzorging nodig bent het al wat duurder is en tegen de tijd dat ik verzorging nodig ben, het hier goedkoper kan zijn dan daar.quote:Op zondag 10 maart 2013 01:52 schreef michaelmoore het volgende:
ja als je ouder gaat worden , en in de zomer dan wil iemand liever je huis daar huren dan een corporatieflat in Nederland
En verzorging is daar erg goedkoop
dan laten we ze invliegen uit Afrikaquote:Op zondag 10 maart 2013 11:35 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nu is verzorging daar goedkoop. Lijkt mij tegen de tijd dat jij dan verzorging nodig bent het al wat duurder is en tegen de tijd dat ik verzorging nodig ben, het hier goedkoper kan zijn dan daar.
Wat heb je aan verzorging als je niet eens aan je verzorger kan aangeven welke verzorging je nodig hebt vanwege de taalbarriere. Dan zou ik me meteen ook dement voelen als ik niet normaal kan communiceren.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:35 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nu is verzorging daar goedkoop. Lijkt mij tegen de tijd dat jij dan verzorging nodig bent het al wat duurder is en tegen de tijd dat ik verzorging nodig ben, het hier goedkoper kan zijn dan daar.
Boerentaalgebruik verbeterdquote:Op zondag 10 maart 2013 11:35 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nu is verzorging daar goedkoop. Lijkt mij tegen de tijd dat jij dan verzorging nodig bent hebt het al wat duurder is en tegen de tijd dat ik verzorging nodig ben heb, het hier goedkoper kan zijn dan daar.
ze hoeven niet te praten, ze moeten werkenquote:Op zondag 10 maart 2013 11:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat heb je aan verzorging als je niet eens aan je verzorger kan aangeven welke verzorging je nodig hebt vanwege de taalbarrière. Dan zou ik me meteen ook dement voelen als ik niet normaal kan communiceren.
Saoedi Arabie is wellicht ook nog een optie voor je.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze hoeven niet te praten, ze moeten werken
Natuurlijk is dat onhoudbaar zijn genoeg oplossingen voor te bedenken die voor heel veel mensen pijn gaat doen. Niet bij vergten te melden dat in die landen ook tich mensen wonen in een wijkje met een hek eromheen met een bewaker voor de poort. In datzelfde land kun je ook een bouwvakker huren voor 5 dollar per dag en je zorg ook voor die prijs.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Boerentaalgebruik verbeterd![]()
Het grote verschil is dat je verzorging overal op aarde zelf moet betalen, behalve in Nederland. En van je van je 65e tot 85e krijg je naast enkele tonnen AOW ook (gemiddeld) enkele tonnen zorgkosten. Zeg maar een half miljoen euro per bejaarde. Uiteraard is dat onhoudbaar, maar de politiek gaat dat tot nog toe aardig uit de weg. Sterker nog: de rest van het land wordt er aardig voor wegbezuinigd.
nee daar is het te heet, Dubai vind ik ook 6 keer niks en Afrika ook niet , veel leeftijdgenoten trekken naar Spanje , maar ook Hongarije zit al heel wat volkquote:Op zondag 10 maart 2013 11:58 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Saoedi Arabie is wellicht ook nog een optie voor je.
mag niet van de EUquote:Op zondag 10 maart 2013 12:42 schreef Basp1 het volgende:
Ik zie een mooie besparing, aow indexatie binnen europa.
en dat al die ouwetjes dan weer terug komen uit Spanje, Italie, Frankrijk en Hongarije ?quote:Op zondag 10 maart 2013 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We gaan niet voor eeuwig het braafste jongetje van de klas blijven.
Omdat we dan toch niet meer het liefste jongetje van de klas zijn. Weggegaan blijft weggegaan dus als je terugkomt wordt je AOW niet meer omhoog gedaanquote:Op zondag 10 maart 2013 13:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dat al die ouwetjes dan weer terug komen uit Spanje, Italie, Frankrijk en Hongarije ?
Nee dat lijkt me niet zo verstandig
quote:Op zondag 10 maart 2013 13:17 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Omdat we dan toch niet meer het liefste jongetje van de klas zijn. Weggegaan blijft weggegaan dus als je terugkomt wordt je AOW niet meer omhoog gedaan![]()
dat zal de straf zijn voor NL verlaten.
spaanse (vakantie)huizen zijn wel iets anders dan nederlandse appartementen en eengezinswoningen denk je niet?quote:Op zondag 10 maart 2013 21:36 schreef michaelmoore het volgende:
deze zijn aan het dumpen, maar investeerders die verhuren die kunnen niet verkopen en willen dat ook niet denk ik
http://link.marktplaats.nl/1002761334
zijn allebei van steen toch?quote:Op zondag 10 maart 2013 21:43 schreef jakosi het volgende:
[..]
spaanse (vakantie)huizen zijn wel iets anders dan nederlandse appartementen en eengezinswoningen denk je niet?
Ik zie er genoeg te koop OF te huur staan. Net wat het eerst bijt dus.quote:Op zondag 10 maart 2013 21:23 schreef jakosi het volgende:
Wat denken jullie dat private investeerders in onroerend goed zoals woningbeleggers nu doen? houden, kopen of verkopen?
staan hier vrije sector woningen al een jaar te huur staan, dat is ook niet goed hoor, vorst en vocht doen geen goed en in de zomer onkruid overalquote:Op zondag 10 maart 2013 21:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zie er genoeg te koop OF te huur staan. Net wat het eerst bijt dus.
Wat lul je man ?quote:Op zondag 10 maart 2013 22:23 schreef michaelmoore het volgende:
men denkt dat huurders rijk en echte geldkoeien zijn, nou de meeste hebben dikke schulden en verplichtingen
geen kinderen dus en nog niet gescheiden en nog in het studentenhuis wonend neem ik aanquote:Op zondag 10 maart 2013 22:27 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat lul je man ?, ik weet van gekkigheid niet wat ik met alle poen moet doen.
Dochter met eigen leven, prima opleiding, vrije sector huurhuis voor 700 Euro.quote:Op zondag 10 maart 2013 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
geen kinderen dus en nog niet gescheiden
jij kan dus ook niet verhuizen binnen Nederland, net als ikquote:Op zondag 10 maart 2013 22:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dochter met eigen leven, prima opleiding, vrije sector huurhuis voor 700 Euro.
Ik heb mijn dingen voor elkaar en ik kan verhuizen wanneer ik wil.quote:Op zondag 10 maart 2013 22:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij kan dus ook niet verhuizen binnen Nederland, net als ik
of het gaat je 2000 extra per jaar kosten
vandaar dat ik over 5 jaar elders in Europa wil wonen en daar een huis kopen van de spaargelden
ergens tussen 20.000 en 25.000 euro
hypotheek krijg je hier ook niet als oudere
kost je wel 2000 extra per jaarquote:Op zondag 10 maart 2013 23:06 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb mijn dingen voor elkaar en ik kan verhuizen wanneer ik wil.
Wat is er gebeurt met die bejubelde vrijheid van de huurdersquote:Op zondag 10 maart 2013 22:51 schreef michaelmoore het volgende:
jij kan dus ook niet verhuizen binnen Nederland, net als ik
of het gaat je 2000 extra per jaar kosten
Die vrijheid is dat je naar het buitenland kunt wanneer je maar wilt, maar in Nederland blijven gaat je een keer veel geld kostenquote:Op zondag 10 maart 2013 23:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat is er gebeurt met die bejubelde vrijheid van de huurders
Ieder zijn meug, maar doe mij maar dan maar het gevoel van 'niet meer hoeven te verhuizen'quote:Op zondag 10 maart 2013 23:49 schreef michaelmoore het volgende:
Die vrijheid is dat je naar het buitenland kunt wanneer je maar wilt, maar in Nederland blijven gaat je een keer veel geld kosten
Wat kost wonen in een afbetaald huis dan nog?quote:Op zondag 10 maart 2013 23:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die vrijheid is dat je naar het buitenland kunt wanneer je maar wilt, maar in Nederland blijven gaat je een keer veel geld kosten
Vermogenswinstbelasting over je huis van 1.2% heb je daar een bron voor?quote:Op maandag 11 maart 2013 08:30 schreef arjan1212 het volgende:
de lokale belastingen.. en als het aan d66 legt... vermogenswinst belasting van 1,2% over de waarde van je huis, ieder jaar.
En de oplossing daarvoor is een heel klein beetje hypotheek houden dat je het tegen elkaar kunt wegstrepen. Kost je in allebei de gevallen geld maar wel met het goede gevoel dat je de bank hebt gesponsord en niet de regering.quote:Op maandag 11 maart 2013 08:30 schreef arjan1212 het volgende:
de lokale belastingen.. en als het aan d66 legt... vermogenswinst belasting van 1,2% over de waarde van je huis, ieder jaar.
Nee. dan moet je huurwaardeforfait betalen, als je geen hypotheek hebt niet.quote:Op maandag 11 maart 2013 08:36 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
En de oplossing daarvoor is een heel klein beetje hypotheek houden dat je het tegen elkaar kunt wegstrepen. Kost je in allebei de gevallen geld maar wel met het goede gevoel dat je de bank hebt gesponsord en niet de regering.
Dat weten we niet dit was niet meer dan een verkiezingsprogramma van D66 wat toch al niets electoraal in de melk te brokkelen had, en waarbij wel in hun voorstel stond dat de HWF dan wel afgeschaft zou gaan worden.quote:Op maandag 11 maart 2013 08:38 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Nee. dan moet je huurwaardeforfait betalen, als je geen hypotheek hebt niet.
Zo heeft elke partij wel een standpunt wat totaal niet met je eigen normen en waarden stroken. Als ik zo principieel zou zijn zou ik nergens op kunnen stemmen.quote:Op maandag 11 maart 2013 08:47 schreef arjan1212 het volgende:
Toch , dit standpunt van d66 is de reden om niet op hun te stemmen voor mij dan.
hout voor de houtkachelsquote:Op maandag 11 maart 2013 08:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat kost wonen in een afbetaald huis dan nog?
Aan de ene kant terecht. Want sparen voor aankoop van een huis wordt wel gewoon belast.quote:Op maandag 11 maart 2013 08:37 schreef arjan1212 het volgende:
In het eindbeeld van D66 wordt een woning fiscaal net als ander vermogen behandeld (box 3).
Het is niet dat het sparen voor een huis belast wordt, maar men gaat uit van een fictief rendement over je vrije vermogen. Als je vermogen in stenen zit is het natuurlijk niet vrij en kun je er ook geen rendement mee draaien. Of zou D66 dan ook bij waardevermindering van vastgoed mensen geld gaan toestoppen vanwege misgelopen rendementen.quote:Op maandag 11 maart 2013 10:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Aan de ene kant terecht. Want sparen voor aankoop van een huis wordt wel gewoon belast.
Aan de andere kant moeten politici eens stoppen met nieuwe manieren om in de zakken van burgers te graaien
Dat wordt dan gewoon een extra reden om een hoge hypotheek aan te houden, dat mag je wegstrepen tegen de waarde.
http://www.vbowonenenzo.nl/content.asp?id=607quote:Op maandag 11 maart 2013 08:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat kost wonen in een afbetaald huis dan nog?
quote:Met name huurders hebben hoge woonlasten
Met name huurders hebben met een percentage van 38,7% een hoge woonlastenquote. Opvallend is ook de hoge woonlastenquote van de 20% huishoudens met de laagste inkomens in Nederland: bijna de helft (47,4%) van hun besteedbaar inkomen gaat op aan woonlasten.
quote:Voorbeeld berekening
Eerder stoppen met werken / voorbeeld berekening.
Uitganspunt: man / vrouw of koppel gemiddeld 55 jaar oud bestaande uit 2 personen, fiscaal partners. Het aankopen van een huis in Hongarije, het genereren van levensonderhoud voor de duur van 10 jaar wat nodig is om rond te komen.
Afhankelijk van uw keuze zijn er meerdere opties mogelijk, zoals het voortijdig kopen en opknappen van een huis, of een direct bewoonbaar huis aan te schaffen. De huizenprijzen bedragen tussen de 5.000 Eur, een echte opknapper, tot 25.000 Eur, moet hier en daar wel wat aangebeuren tot een kant en klaar prijs van ongeveer 50.000 Eur.
Vaste woonlasten in Hongarije voor een gemiddeld huis per jaar zijn:
Gas, elektra, water en gemeentebelasting: 2000 Eur
Huishouding normaal voor 2 personen: 6000 Eur
Onvoorziene en onderhoud uitgaven: 2000 Eur
Geeft een totaal van 10.000 Eur.
Vaste kosten Nederland, met enkel een postadres (familie enz.)
Zorgverzekering en Belastingen, Diversen.
Gebaseerd op ongeveer 100.000 Eur Box 3 ongeveer: 2000 Eur
Woonlasten Hongarije 10.000 Eur + 2.000 Eur = 12.000 Eur
Eigen kapitaal uit verkoop huis Nederland of eigen vermogen: 200.000
Aanschaf huis in Hongarije: 50.000 Eur Over aan eigen geld: 150.000 Eur
Gemiddelde rente over 10 jaar 2.5 % : 2 = 37.500 Eur Start kapitaal is 187.500 Eur
In mindering per jaar incl. inflatie van ongeveer 3%
1e jaar - 12.000 2e jaar - 12.500
3e jaar - 13.000 4e jaar - 13.500
5e jaar - 14.000 6e jaar - 14.500
7e jaar - 15.000 8e jaar - 15.500
9e jaar - 16.000 10e jaar - 16.500
totaal 142.500 . restand startkapitaal 45.000 Eur.
in het plan van d66. MOET je je hypotheek in 30 jaar aflossen, en in de tussentijd moet je 1,2% per jaar betalen over het afgeloste deel, en als je dan na 30 jaar klaar bent met aflossen mag je tot in de eeuwigheid die 1,2% blijven betalenquote:Op maandag 11 maart 2013 10:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Aan de ene kant terecht. Want sparen voor aankoop van een huis wordt wel gewoon belast.
Aan de andere kant moeten politici eens stoppen met nieuwe manieren om in de zakken van burgers te graaien
Dat wordt dan gewoon een extra reden om een hoge hypotheek aan te houden, dat mag je wegstrepen tegen de waarde.
^^ En daar zit nou net het probleem: de armste mensen in Nederland betalen hoge kosten aan schatrijke corporaties die tonnen aan de directeur geven. Walgelijk om de onderkant van de samenleving te laten opdraaien voor de winsten van deze gladjakkers.quote:Op maandag 11 maart 2013 10:52 schreef michaelmoore het volgende:
"Opvallend is ook de hoge woonlastenquote van de 20% huishoudens met de laagste inkomens in Nederland: bijna de helft (47,4%) van hun besteedbaar inkomen gaat op aan woonlasten."
In die berekening zal wel niet de huurtoeslag er vanaf gehaald zijn, waardoor het ook nogal een vertekend beeld geeft. Ik kan in ieder geval geen onderbouwing van deze cijfers op de site daar vinden.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ En daar zit nou net het probleem: de armste mensen in Nederland betalen hoge kosten aan schatrijke corporaties die tonnen aan de directeur geven. Walgelijk om de onderkant van de samenleving te laten opdraaien voor de winsten van deze gladjakkers.
Daarom zie ik corporaties liever verdwijnen: GEEF die huizen aan de huidige bewoners, laat ze zelf onderhoud doen, en ze zijn veel goedkoper uit dan met de huidige tussenpersoon.
Als ik dat artikel zo eens lees hebben ze het over netto huur, dus huursub is er al af. Koopwoningen tellen natuurlijk ook mee in de cijfertjes en 30% zal wel aardig kloppen imo. Alhoewel ik zelf wel iets wat lager zit en over jaar of wat nog lager.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In die berekening zal wel niet de huurtoeslag er vanaf gehaald zijn, waardoor het ook nogal een vertekend beeld geeft. Ik kan in ieder geval geen onderbouwing van deze cijfers op de site daar vinden.
er zijn weinig mensen die huurtoeslag krijgen hoor, dan moet gezinsinkomen onder de 21.000 zittenquote:Op maandag 11 maart 2013 11:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In die berekening zal wel niet de huurtoeslag er vanaf gehaald zijn, waardoor het ook nogal een vertekend beeld geeft. Ik kan in ieder geval geen onderbouwing van deze cijfers op de site daar vinden.
nou ik ben al 60 en over drie jaar kan ik met keuzepensioen, en dan zou ik een postadres aanhouden die laatste 3 jaarquote:Op maandag 11 maart 2013 11:01 schreef Basp1 het volgende:
En meneer MM als je nu 55 bent en naar bulgarije zou vertrekken krijg je alsnog niet op je 65e AOW.
Maar pas op zijn vroegst op je 67e, dus hoe wil je die 2 jaar gaan overbruggen zonder geld.![]()
http://www.rijksoverheid.(...)er-krijg-ik-aow.html
Dat heet fraude. Je kan ook 6% minder AOW hebben zonder fraude, of zelf 3 jaar lang bijbetalen vanuit het buitenland.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:25 schreef michaelmoore het volgende:
en dan zou ik een postadres aanhouden die laatste 3 jaar
Netto huur is in mijn optiek de huur zonder servicekosten maar niet de huur minus de huuttoeslag. En qau percentage, ben ik nogal een vreemde eend in de bijt met een groot gedeelte afgelost zit ik nu op een bruto (zonder hra) op 12% en netto op 8%.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:21 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Als ik dat artikel zo eens lees hebben ze het over netto huur, dus huursub is er al af. Koopwoningen tellen natuurlijk ook mee in de cijfertjes en 30% zal wel aardig kloppen imo. Alhoewel ik zelf wel iets wat lager zit en over jaar of wat nog lager.
Jij blaat echt maar wat, Ik vind 1 miljoen huishoudens die in aanmerking komen voor huurtoeslag nu niet echt weinig.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:24 schreef michaelmoore het volgende:
er zijn weinig mensen die huurtoeslag krijgen hoor, dan moet gezinsinkomen onder de 21.000 zitten
waarom???quote:Op maandag 11 maart 2013 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat heet fraude. Je kan ook 6% minder AOW hebben zonder fraude, of zelf 3 jaar lang bijbetalen vanuit het buitenland.
Wat mij betreft wordt fraude bestraft met "nooit meer recht op hetgeen waarvoor je fraudeert"!
Ja lul je frauduleuze gedrag maar goed, eerst als BB nederland leegroven met jullie overwaardes cashen, renteaftrek op consumptief crediet, de gasbaten als opvulling van de begroting gebruiken en nu dan nog de laatste periode van je leven even doorgaan met frauderen, jij bent het geode voorbeeld.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom???
je bent op een heel lange vakantie
Dan reken je energie kosten enzo niet mee zeker. Als ik alleen hypo reken dan zit ik rond de 10% en dan is de HRA er nog niet vanaf. Helaas is wonen in een huisje wel wat duurder.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Netto huur is in mijn optiek de huur zonder servicekosten maar niet de huur minus de huuttoeslag. En qau percentage, ben ik nogal een vreemde eend in de bijt met een groot gedeelte afgelost zit ik nu op een bruto (zonder hra) op 12% en netto op 8%.
ach nou zal mij die laatste 2 jaar ook niet uitmaken hoor, dat is 4% van de 900 euro AOW dus 18 euro per maandquote:Op maandag 11 maart 2013 11:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja lul je frauduleuze gedrag maar goed, eerst als BB nederland leegroven met jullie overwaardes cashen, renteaftrek op consumptief crediet, de gasbaten als opvulling van de begroting gebruiken en nu dan nog de laatste periode van je leven even doorgaan met frauderen, jij bent het geode voorbeeld.
Nee die reken ik idd niet mee, dan zou er nog 4% bij komen, en mijn servicekosten dat is ook nog eens 4%.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:34 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dan reken je energie kosten enzo niet mee zeker. Als ik alleen hypo reken dan zit ik rond de 10% en dan is de HRA er nog niet vanaf. Helaas is wonen in een huisje wel wat duurder.
Dat laat je in Hongarije gewoon een Hongaar doen , hebben die ook werkquote:Op maandag 11 maart 2013 11:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee die reken ik idd niet mee, dan zou er nog 4% bij komen, en mijn servicekosten dat is ook nog eens 4%.
Maar zou bijvoorbeeld in de berekening dan ook de kosten van onderhoud van je pand worden meegenomen?
Dan blijkt hun berekening toch wel een beetje te rammelen. Is maar net dus wat je er allemaal onder schaart woonkosten, is ergens nog een ander topic Wat zijn vaste laten komen ze er ook al niet uit. Als ik zo kijk wat ik nou schaar onder mijn woonlasten zit ik aardig wat hoger. Maar dat is gewoon mijn administratie.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee die reken ik idd niet mee, dan zou er nog 4% bij komen, en mijn servicekosten dat is ook nog eens 4%.
Maar zou bijvoorbeeld in de berekening dan ook de kosten van onderhoud van je pand worden meegenomen?
Schijnbaar dan met gevolg dat de huizenprijzen daar als een speer omhoog gaan want HRA. kopen kopen nu en ga erheen zo snel mogelijk.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat laat je in Hongarije gewoon een Hongaar doen , hebben die ook werk
en als Hongarije de Euro krijgt dan kan je in dat land ook hypotheek krijgen en profiteren van de nederlandse HRA subsidie, daarnaast zal de vraag naar woningen daar flink aantrekken
nee omdat je er als Nederlander nu geen hypotheek KAN krijgen, tenzij je die neemt in HUFFEN / Forinten en dat risico wil niemandquote:Op maandag 11 maart 2013 11:49 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Schijnbaar dan met gevolg dat de huizenprijzen daar als een speer omhoog gaan want HRA. kopen kopen nu en ga erheen zo snel mogelijk.
Dat snap ik ook wel. Maar als jij zegt wanneer hun toetreden tot de euro dan wel HRA. Neem dan nu je winst als zodanig en koop nog goedkoop. Het HRA spook is toch verantwoordelijk voor de hoge huiszenprijzen hier, als dan daar ook HRA dan moeten ze, daar jij zegt veel NL-rs willen weg hier naar daar, dan als een speer stijgen dus winst gegarandeerd toch ????quote:Op maandag 11 maart 2013 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee omdat je er als Nederlander nu geen hypotheek KAN krijgen, tenzij je die neemt in Forinten en dat risico wil niemand
Als dat wel kan kan iedereen daar hypotheek nemen, nu moet je met eigen geld betalen, dus blijven de prijzen laag want ook geen HRA subsidie dus
lijkt me wel als die financiering op hypothecaire basis mogelijk is, wel zaak om een hoek te vinden waar meer oudere Nederlanders zitten, en die zijn er wel verschillendequote:Op maandag 11 maart 2013 11:54 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Maar als jij zegt wanneer hun toetreden tot de euro dan wel HRA. Neem dan nu je winst als zodanig en koop nog goedkoop. Het HRA spook is toch verantwoordelijk voor de hoge huiszenprijzen hier, als dan daar ook HRA dan moeten ze, daar jij zegt veel NL-rs willen weg hier naar daar, dan als een speer stijgen dus winst gegarandeerd toch ????
Let the games begin, kijken wie er gelijk gaat krijgen de aedes lobby of de overheid.quote:'Woningcorporaties willen Blok voor de rechter slepen'
De woningcorporaties stappen naar de rechter als het kabinet vasthoudt aan de heffingen die zij krijgen opgelegd. Koepelorganisatie Aedes treft al voorbereidingen.
Dat meldt het Parool.
Hans van Harten, directeur van de Amsterdamse Federatie van Woningcorporaties (AFWC), spreekt in de krant van een uiterste stap tegen het plan van minister Blok. "Het lobbycircuit is nu nog in volle gang. Het wetsontwerp met de heffingen moet nog naar de Tweede Kamer, de besluitvorming is nog niet helemaal rond. Alle energie is er daarom op gericht de maatregelen te verzachten."
Stappen
De krant weet ook te melden dat Aedes bekijkt hoe ze direct juridische stappen kan zetten als ze niet slagen in de lobby. Sommige woningcorporaties willen namelijk naar de rechter stappen.
Zij vinden het onredelijk dat de de huursector voor 1,7 miljard meebetaalt aan het overheidstekort. Dit gebeurt via de aangekondigde verhuurdersheffing. Het is volgens een van de aangesloten corporaties oneerlijk dat groepen huurders zo meer meebetalen aan het overheidstekort dan andere burgers.
Dit zou in strijd zijn met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dat stelt dat de overheid alleen inbreuk mag maken op het eigendomsrecht als er dringende redenen voor zijn
Och... Anders voeren ze toch gewoon de verhuurdersheffing in zonder het recht om de huren extra te verhogen...quote:Op maandag 11 maart 2013 16:13 schreef Basp1 het volgende:
Let the games begin, kijken wie er gelijk gaat krijgen de aedes lobby of de overheid.
quote:'Dit jaar dik 12.000 banen weg in de bouw'
Dit jaar verdwijnen er meer dan 1000 banen per maand in de bouw en dat is een voorzichtige schatting.
Bronquote:In de afgelopen 4 jaar is de werkgelegenheid in de bouw gedaald van 170.000 tot 118.000 arbeidsplaatsen. ''We zien dit de laatste maanden versnellen'', zegt een woordvoerder.
nou dat konden ze best eens winnen, de corporaties krijgen een extra belasting opgelegd ivm de commerciële sector, anderzijds hebben ze 50 jaar geen winstbelasting hoeven te betalen omdat ze toen werden voorgetrokkenquote:Op maandag 11 maart 2013 16:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Let the games begin, kijken wie er gelijk gaat krijgen de aedes lobby of de overheid.
Ik betaal toch ook belasting voor kinderopvang, bijstandsuitkeringen, taalopleidingen voor allochtonen etc? Daar maak ik toch ook geen gebruik van?quote:
nee dan moeten ze de commerciële sector dit ook opleggen en dus hebben ze een punt, en dat kunnen ze niet want die gaan dan naar de EU.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:02 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Ik betaal toch ook belasting voor kinderopvang, bijstandsuitkeringen, taalopleidingen voor allochtonen etc? Daar maak ik toch ook geen gebruik van?
De corporaties moeten niet zo janken.
Het gaat er toch juist om, om het onnodige deel van de sociale huren meer richting de vrije sector te brengen? Lijkt me niet handig om de vrije sector dan ook te verhogen, dan wordt het nog duurder voor de huurders.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
nee dan moeten ze de commerciele sector dit ook opleggen en dus hebben ze een punt.
Ja je krijgt alleen maar meer leegstand dat wel, en dus een bouw die helemaal stilvaltquote:Op maandag 11 maart 2013 18:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het gaat er toch juist om, om het onnodige deel van de sociale huren meer richting de vrije sector te brengen? Lijkt me niet handig om de vrije sector dan ook te verhogen, dan wordt het nog duurder voor de huurders.
Dat is nu juist het probleem. Teveel mensen die niet in de sociale sector thuishoren, hebben een voordeel t.o.v. mensen die er zoals het hoort ook niet inzitten.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
Of is het goed als jij belasting moet betalen over je schuur, (schuurbelasting) en je buurman niet
Dat heeft niets met die verhuurbelasting te maken , dat is iets heel andersquote:Op maandag 11 maart 2013 18:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is nu juist het probleem. Teveel mensen die niet in de sociale sector thuishoren, hebben een voordeel t.o.v. mensen die er zoals het hoort ook niet inzitten.
Jawel. Men wil dat wat eerlijker maken t.o.v. de mensen die geen misbruik van de sociale sector maken, en de opbrengst ervan niet bij de WBV achterlaten, maar terughalen naar de schatkist. Prima plan dus, en houdt wel degelijk verband met elkaar.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:15 schreef michaelmoore het volgende:
Dat heeft niets met die verhuurbelasting te maken , dat is iets heel anders
nee das iets heel ander het gaat hier om de verhuurbelastingquote:Op maandag 11 maart 2013 18:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jawel. Men wil dat wat eerlijker maken t.o.v. de mensen die geen misbruik van de sociale sector maken, en de opbrengst ervan niet bij de WBV achterlaten, maar terughalen naar de schatkist. Prima plan dus, en houdt wel degelijk verband met elkaar.
Ja, deze dus:quote:
Oftewel, geldt alleen voor sociale woningen.quote:Verhuurbelasting woningen
25-09-2012 | In de voorstellen zoals gepubliceerd op Prinsjesdag wordt een heffing geïntroduceerd, die wordt opgelegd aan verhuurders van meer dan tien woningen, die een huurprijs kennen van maximaal de huurtoeslaggrens (¤ 664,66 voor 2012).
Verhuurt u meer dan 10 woningen, onderzoekt u dan of u geconfronteerd kunt worden met deze heffing. Indien mogelijk kunt u hierop dan voor 1 januari 2013 anticiperen.
Juist , goed zoquote:Op maandag 11 maart 2013 18:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Oftewel, geldt alleen voor sociale woningen.
Huh?quote:Op maandag 11 maart 2013 18:30 schreef michaelmoore het volgende:
Juist , goed zo
Dat is dus benadelen van die sector ten opzichte van de commerciële sector en dus onterecht en dus zal de rechter dit ook vinden
ja en dat doel is verhuren en nu worden sommige bedrijven benadeelt ten opzichte van andere bedrijven die ook woningen verhurenquote:Op maandag 11 maart 2013 18:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huh?
Hoezo benadelen van die sector? Sociale woningen hebben een doel. Wordt dat doel misbruikt dan betaalt de huurder wat meer en draagt de WBV dat extra deel weer af. Niks mis mee.
Ben je niet een beetje in de war? Jarenlang werd de vrije sector benadeeld doordat een gesubsidieerd groepje woningen onder de kostprijs bleef verhuren. Nu wordt dat gelijk getrokken, en begin je alsnog te mauwen?quote:Op maandag 11 maart 2013 18:41 schreef michaelmoore het volgende:
[quote]Op maandag 11 maart 2013 18:41 schreef michaelmoore het volgende:
ja en dat doel is verhuren en nu worden sommige bedrijven benadeelt ten opzichte van andere bedrijven die ook woningen verhuren
jij zou ook naar de rechter gaan als men je dat zou flikken
Er is geen verschil tussen commercie of corporatie.... Er wordt slechts verschil gemaakt tussen verhuurprijs. Dus een beleggingsfonds die onder de grens zit moet net zo goed betalen.quote:dus iedereen betalen of niemand, als je het verschil tussen commercie of corporaties wil opheffen kan men ook gewoon de huurgrens opheffen
nee ze worden benadeelt ten opzichte van commerciëlenquote:Op maandag 11 maart 2013 18:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ben je niet een beetje in de war? Jarenlang werd de vrije sector benadeeld doordat een gesubsidieerd groepje woningen onder de kostprijs bleef verhuren. Nu wordt dat gelijk getrokken, en begin je alsnog te mauwen?
maar daar mogen ze van de overheid niet boven gaanquote:Er is geen verschil tussen commercie of corporatie.... Er wordt slechts verschil gemaakt tussen verhuurprijs. Dus een beleggingsfonds die onder de grens zit moet net zo goed betalen.
Gewoon dus maar alles vrijgeven?quote:Op maandag 11 maart 2013 18:45 schreef michaelmoore het volgende:
maar daar mogen ze van de overheid niet boven gaan
ja dat is veel simpeler en geen verhuurdersheffing of voor alle verhuurdersquote:Op maandag 11 maart 2013 18:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gewoon dus maar alles vrijgeven?
Je pleit er dus voor om de sociale sector op te heffen?quote:Op maandag 11 maart 2013 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
ja dat is veel simpeler en geen verhuurdersheffing of voor alle verhuurders
ja huur naar puntentelling zoals nu voor zowel commerciële als ook sociale woningbouw en de huurgrens wegquote:Op maandag 11 maart 2013 19:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je pleit er dus voor om de sociale sector op te heffen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |