Kosten die 1 keer per jaar zijn deel ik door 12 en zet ik op die manier op de maandelijkse begrotingquote:Op zondag 3 juni 2012 16:24 schreef trigt013 het volgende:
Als je kan kiezen of je geld eraan uitgeeft is het vrij geld, ben je verplicht het te betalen zijn het vaste lasten
Dan heb je woonlasten, nutsvoorziening, belastingen, abonnementen.
Vrij geld is voor spaargeld, elektrische apparaten, voedsel, hygiene en kleding.
Maar abonnement van een sportclub en reguliere bezoeken aan een mondhygieniste, zou je die tot je vaste lasten rekenen?quote:Op zondag 3 juni 2012 16:25 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Kosten die 1 keer per jaar zijn deel ik door 12 en zet ik op die manier op de maandelijkse begroting
Abonnementen zijn niet verplicht, geen dringende levensbehoeften, dus zou ik nooit tot de vaste lasten rekenen.quote:Op zondag 3 juni 2012 16:24 schreef trigt013 het volgende:
Als je kan kiezen of je geld eraan uitgeeft is het vrij geld, ben je verplicht het te betalen zijn het vaste lasten
Vrij geld is voor spaargeld, elektrische apparaten, voedsel, hygiene en kleding.
Natuurlijk heel leuk al die reactie's wat iemand vind dat vaste lasten zijn, maar de uiteindelijke vraag is natuurlijk: Wat wil je precies bereiken?quote:Op zondag 3 juni 2012 16:19 schreef Extraneus het volgende:
Het lijkt misschien een stomme vraag, maar ik vraag me af hoe je je laste lasten moet berekenen. Lasten die elke maand terugkomen, zoals mijn hypotheek en verzekeringen, tel ik er natuurlijk bij. Maar wat moet je doen met lasten die één of een paar keer per jaar terugkomen, zoals een abonnement op een tijdschrift, bezoeken aan de mondhygieniste en het lidmaatschap van een sportclub? Hoe doen jullie dat?
Dat snapt TS ook welquote:Op zondag 3 juni 2012 18:43 schreef LazyDave het volgende:
Gewoon alle vaste kosten bij elkaar optellen toch?
Ik denk dat er vrij weinig keus is of je wel geld of geen geld aan voedsel uitgeeft.quote:Op zondag 3 juni 2012 16:24 schreef trigt013 het volgende:
Same, weet je precies wanneer je minder kunt uitgeven aan andere zaken en/of geld apart dient te houden.quote:Op zondag 3 juni 2012 17:26 schreef kwiwi het volgende:
Ik zet alle vaste kosten gewoon neer in de maand dat ze voorkomen, zo weet ik precies wat ik elke maand daadwerkelijk over heb op m'n rekening.
jou nick in dit topicquote:Op zondag 3 juni 2012 19:14 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Same, weet je precies wanneer je minder kunt uitgeven aan andere zaken en/of geld apart dient te houden.
Vakantiegeld/belastinggeld en dergelijke plaats ik er trouwens ook in.
Ja, ik ben er wel toe verplicht. Er is me alleen een keer gezegd dat het geen vaste last is omdat het me geen geld kost (omdat het 'eigen vermogen' is). Maar misschien is dat te theoretisch gedacht.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:48 schreef Piger het volgende:
Ben je iets verplicht om te betalen? Dan neem je het gewoon mee als vaste lasten.
Je kunt zoveel maar dat je ergens voor dient te betalen betekend niet dat dat allemaal ook onder vaste lasten valt. Dit zijn namelijk (regelmatig) terugkerende betalingen waarvoor je een verplichting bent aangegaan. Het aansprakelijk gesteld worden voor aangerichte schade is voor de meeste mensen geen vaste last maar dient wel door jou betaald te worden.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:48 schreef Piger het volgende:
Ben je iets verplicht om te betalen? Dan neem je het gewoon mee als vaste lasten.
Nee, inderdaad, maar verplicht te betalen en periodiek terugkerend vormt denk ik al snel een vaste last.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:05 schreef Graslul het volgende:
Vaste lasten zijn terugkerende kosten waar je een verplichting voor bent aangegaan.
[..]
Je kunt zoveel maar dat je ergens voor dient te betalen betekend niet dat dat allemaal ook onder vaste lasten valt. Dit zijn namelijk (regelmatig) terugkerende betalingen waarvoor je een verplichting bent aangegaan. Het aansprakelijk gesteld worden voor aangerichte schade is voor de meeste mensen geen vaste last maar dient wel door jou betaald te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |