Tering, dat is behoorlijk kut zeg.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vorig jaar een gebroken ketting gehad die tussen mijn achterbrug sloeg @ 50Kmh, slip was een meter of 40 denk ik, op de nsleweg was dat raspen geworden, moet je toch niet aan denken met je spijkerbroekie en gympies... het gaat nét over die ene keer dat je die meuk nodig hebt, en Murphy is an @sshole.
Ik maak eigenlijk alleen maar kleine ritjesquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik ben ook geen heilig boontje. Naar het station sowieso niet maar als ik serieus wil rijden gaat altijd het volle pak aan.
Als ik dat wist, had ik het kunnen voorkomen misschien. 525 DID nog geen 17K erop, keurig gesmeerd, dagelijks gebruikt, optrekken vanaf een rotonde.quote:
Als ik 5 keer per jaar zonder vol pak aan rijd (zonder motorbroek that iz.) dan is het veel.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik ben ook geen heilig boontje. Naar het station sowieso niet maar als ik serieus wil rijden gaat altijd het volle pak aan.
Flinke moet in de achterbrug, zit er nog steeds, ketting verrot uiteraard, tandwiel en de bouten beschadigd, beetje geschrokken, maar wel netjes aan de kant kunnen slippen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:16 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Tering, dat is behoorlijk kut zeg.
Was je bike nog een beetje heel ? (en jij dus ook ? )
[..]
Ik maak eigenlijk alleen maar kleine ritjesAls ik echt ga rijden gaat 't pak natuurlijk wel aan
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:16 schreef Dekatria het volgende:
Gummiebeer & Jim nu @OP - wie er uit de Newbies dinges mogen laat ik aan SD
damnquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik dat wist, had ik het kunnen voorkomen misschien. 525 DID nog geen 17K erop, keurig gesmeerd, dagelijks gebruikt, optrekken vanaf een rotonde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En daar hangt ie dan; reed geen cm meer, helemaal muurvast.' nog geen 50 meter bij het hek van mijn werk vandaan
[..]
Als ik 5 keer per jaar zonder vol pak aan rijd (zonder motorbroek that iz.) dan is het veel.
[..]
Flinke moet in de achterbrug, zit er nog steeds, ketting verrot uiteraard, tandwiel en de bouten beschadigd, beetje geschrokken, maar wel netjes aan de kant kunnen slippen.
Eindeloze ketting of met een visje?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik dat wist, had ik het kunnen voorkomen misschien. 525 DID nog geen 17K erop, keurig gesmeerd, dagelijks gebruikt, optrekken vanaf een rotonde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En daar hangt ie dan; reed geen cm meer, helemaal muurvast.' nog geen 50 meter bij het hek van mijn werk vandaan
[..]
Als ik 5 keer per jaar zonder vol pak aan rijd (zonder motorbroek that iz.) dan is het veel.
[..]
Flinke moet in de achterbrug, zit er nog steeds, ketting verrot uiteraard, tandwiel en de bouten beschadigd, beetje geschrokken, maar wel netjes aan de kant kunnen slippen.
Newbie ben je als je hier minstens een jaar serieus en regelmatig meepost...quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:16 schreef Dekatria het volgende:
Gummiebeer & Jim nu @OP - wie er uit de Newbies dinges mogen laat ik aan SD
Ik post nog maar net..quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Newbie ben je als je hier minstens een jaar serieus en regelmatig meepost...
quote:Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.
Ze voorspellen weer rommel hequote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:25 schreef Salatrel het volgende:
voor het uitzingen de kerk uit. ik ga morgen gewoon op de brommer naar het station
Die-hard winter rijdersquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:25 schreef Salatrel het volgende:
drop mensen eruit als ze niet gewoon de winter door meeposten
Ik zie nu pas dat jij ook een Alp rijder bentquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:16 schreef Dekatria het volgende:
Gummiebeer & Jim nu @OP - wie er uit de Newbies dinges mogen laat ik aan SD
Wastie gebroken bij de masterlink?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik dat wist, had ik het kunnen voorkomen misschien. 525 DID nog geen 17K erop, keurig gesmeerd, dagelijks gebruikt, optrekken vanaf een rotonde.
[ afbeelding ]
op mijn rondje lekdijk van afgelopen donderdag ben ik maar 2 motoren binnengekomen..... nouja 5 als je die 2 lesmotoren met instructeur meeteltquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:27 schreef Dekatria het volgende:
Afgelopen week was het wel weer typerend hoordagje zon, overal motorrijders. Ook rijden op dagen als vandaag, komaan!
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:28 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat jij ook een Alp rijder bent![]()
quote:
Sjit happens, geloof me, de mijne is redelijk goed onderhouden, zeker als ik er dagelijks op rijd.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:21 schreef Jimbo het volgende:
[..]
damnnooit tof zulke fotos te zien....
Dit herrinnert me dr gelijk aan dat ik mn motor laat checken voor ik weer echt ga rijden
Visje, maar daar was hij niet gebroken, dus dat indianenverhaal is ook meteen ontkrachtquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:22 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Eindeloze ketting of met een visje?
Sterkte maar weer dan, vergeet je helmcam nietquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
volgens de voorspelling zit ik redelijk goed
Nee dus.. bij de zwakste schakel denk ikquote:
Okee. Ik ben toch meer van de eindeloze ketting, gelijk alles los om alles in te vetten.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:30 schreef Sounddragon het volgende:
Visje, maar daar was hij niet gebroken, dus dat indianenverhaal is ook meteen ontkracht
Ik heb gisteren mijn ketting nog gesmeerd; opbokken, slinger aan het achterwiel; PSSSSSHHHHTT!!, spuitbus weer in de koffer -> klaar.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:33 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Okee. Ik ben toch meer van de eindeloze ketting, gelijk alles los om alles in te vetten.![]()
Eigenlijk ben ik te lui om met een visje te werken![]()
Hendig sjieke spuitbusjes iddquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb gisteren mijn ketting nog gesmeerd; opbokken, slinger aan het achterwiel; PSSSSSHHHHTT!!, spuitbus weer in de koffer -> klaar.
Zag wel dat ik effe een tandje moet spannen van de week
Niet zo moeilijk, echt niet, het wijst voor zich.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:35 schreef Dekatria het volgende:
In de Meivakantie maar eens de kettingset vervangen. Kijken of dat in één keer lukt
Het is het vastnagelen wat nogal nauw ligt volgens mij. Ach, gewoon rustig aanpakkenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk, echt niet, het wijst voor zich.
Ook dat kan met een Alp, je komt er wel uit.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
met een alp kun je ook de greppel inrijden dat betekent nog niet dat dat een goed idee is
Kijken of jij die greppel ook vind, je komt er wel langs straksquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
met een alp kun je ook de greppel inrijden dat betekent nog niet dat dat een goed idee is
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:36 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Hendig sjieke spuitbusjes idd
Af en toe met de hoge druk alle drek eraf spuiten en dan met spuitbusje goed (maar dan ook heul goed) inspuiten. Mijn achtervelg ziet er dan ook niet uit![]()
ik kan hem wel als poi in de gps zettenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:40 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Kijken of jij die greppel ook vind, je komt er wel langs straks
Ik ben nogal van het preventief vv van een ketting. Na een jaar gaat die eraf en komt er een nieuwe op. Noem mij gek, maar zo zit ik inelkaarquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
níé't'doen, dan spuit je de o-ringen kapoet, en het vet uit de bussen... als je hem per se schoon wilt maken mag je aan de slag met een bakkie diesel en een kwastje.. iets wat ik echt nog nooit gedaan heb.
En mijn achtervelg is standaard donkergrijs tot zwart (origineel goud), dan roest hij niet ook; wat ik van mijn voorvelg niet kan zeggen helaas.
Dat dacht ik ook; tot ik het een keertje zag. All you need zijn 2 stenen**, een schroevendraaier en een extra handje.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:40 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het is het vastnagelen wat nogal nauw ligt volgens mij. Ach, gewoon rustig aanpakken
Ik gooi er een nieuwe om als hij versleten is, ik ben meneer Rothschild nietquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:43 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik ben nogal van het preventief vv van een ketting. Na een jaar gaat die eraf en komt er een nieuwe op. Noem mij gek, maar zo zit ik inelkaar
Valt soms nogal tegenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:40 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ook dat kan met een Alp, je komt er wel uit.
En dan een foto maken zekerquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:42 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik kan hem wel als poi in de gps zetten
"With these instructions, even the biggest idiot can make this turn..."quote:
quote:
je eigen woordenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
"With these instructions, even the biggest idiot can make this turn..."
"....unless that idiot is you, Deka"
Zelfs een Alp heeft zijn grenzen iddquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:58 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik weet nu wel dat ik komende zomer maar op ga passen met dat soort wegen. Stelletje grappenmakers met hun 'je mag 100 overal', hmja
Hoeveel km staat er op jouw alp?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:58 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik weet nu wel dat ik komende zomer maar op ga passen met dat soort wegen. Stelletje grappenmakers met hun 'je mag 100 overal', hmja
In een land als Schotland word je nogal snel afgeleid door de omgeving en die speeltuin aan wegen daarquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:00 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Zelfs een Alp heeft zijn grenzen idd
die fotoquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
In een land als Schotland word je nogal snel afgeleid door de omgeving en die speeltuin aan wegen daar
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
In een land als Schotland word je nogal snel afgeleid door de omgeving en die speeltuin aan wegen daar
[ afbeelding ]
Ik dacht, met al jouw verre reizen, dat jij wel meer zou rijden dan ikquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:04 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hmja. Kocht 'm in Oct 2011, met 43k erop.
hijs 1 keer weggeweest?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik dacht, met al jouw verre reizen, dat jij wel meer zou rijden dan ik
Wat rij jij in een jaar weg?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben 1x naar zeeland gereden en hij naar schotland
Scheelt dattie hier na een jaar op 60k stond. Heb heel weinig gereden sinds Oktober eigenlijk. Onderhoud, vorst, pfffquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb hem in september 2011 gekocht en bijna 20k gereden
Huis -> Studie was op een gegeven moment 170 km per dag, 4 dagen in de weekquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Scheelt dattie hier na een jaar op 60k stond. Heb heel weinig gereden sinds Oktober eigenlijk. Onderhoud, vorst, pfff
Zit oom veel woonwerk tussen zeker?
Jezus gastquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Huis -> Studie was op een gegeven moment 170 km per dag, 4 dagen in de week
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:15 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Op last van 't managementmag pas na een jaar in de OP, dus.
Tot morgen
Dat was dan Zoetermeer => Amsterdam bijlmer => Diemen => Amsterdam Centrum => Zoetermeer.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Jezus gast170km rij ik naar mn werk in 3 dagen.
Pfffquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:16 schreef Yreal het volgende:
Dat was dan Zoetermeer => Amsterdam bijlmer => Diemen => Amsterdam Centrum => Zoetermeer.
Dat liep aardig op
Ik ben vooral bezig met het vinden van een motorquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:19 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Pfff
Al enig idee qua training voor je reis, trouwens?
Tweedehands Ten of een Alp lijkt me sowieso waard om een proefrit op te maken dan. Hebbie ook meteen een fiets die ervoor gebouwd is.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben vooral bezig met het vinden van een motor![]()
Maar een rondje groningen gevolgd door een rondje ardennen lijkt mij een aardige test
Ik ben met het ontbreken van technische kennis huiverig voor zo'n oudje en de nieuwe zijn imo echt heel lelijkquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:21 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Tweedehands Ten of een Alp lijkt me sowieso waard om een proefrit op te maken dan. Hebbie ook meteen een fiets die ervoor gebouwd is.
past uitstekend bij je dusquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben met het ontbreken van technische kennis huiverig voor zo'n oudje en de nieuwe zijn imo echt heel lelijk
Dattie oud is wil nog niet zeggen dattie kut isquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben met het ontbreken van technische kennis huiverig voor zo'n oudje en de nieuwe zijn imo echt heel lelijk
maar daar moet ook weer een begrenzer inquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dattie oud is wil nog niet zeggen dattie kut isik heb destijds m'n Alp gekocht omdat het zo'n houtje-touwtje fiets is die exact had wat ik wilde. Simpel, geen poeha, en het is een Honda dus hij kan tegen een stootje
Moet je maar eens wat ouder worden.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
maar daar moet ook weer een begrenzer in
ik doe mijn bestquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Moet je maar eens wat ouder worden.
Ik wil dat ruitje hebben.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:34 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Niet eens zo over na gedacht.. het heeft wel wat...
motopoort uithoorn, leuk zaakje. komt mijn fazer ook vandaan.quote:
Mwoh, het ruitje wat ik nu heb is ideaal voor de hitte deze zomer. Dus wisselen, neuhquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
motopoort uithoorn, leuk zaakje. komt mijn fazer ook vandaan.
Ze zijn niet heel moeilijk met onderdelen wisselen ...
Zit vlakbij mijn faculteit een toko die handelt in dit soort motorenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:48 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mwoh, het ruitje wat ik nu heb is ideaal voor de hitte deze zomer. Dus wisselen, neuh
Misschien moet ik ook weer eens een aanvraag bij het management gaan indienen om in de OP te komenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:15 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Op last van 't managementmag pas na een jaar in de OP, zo blijkt.
Tot morgen
voor de ritquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:35 schreef Dekatria het volgende:
In de Meivakantie maar eens de kettingset vervangen. Kijken of dat in één keer lukt
De mensen in die auto hebben het ook gefilmd.quote:
goh, echt?quote:Op zondag 10 maart 2013 15:23 schreef einschtein het volgende:
[..]
De mensen in die auto hebben het ook gefilmd.
quote:Op zondag 10 maart 2013 11:53 schreef WhiteJoker het volgende:
Van hetzelfde
Hadden jullie het gister niet over automobilisten die je proberen te vermoorden? Idiot Driving a Truck
Ook al een keer gezien dat een koekblikker gewoon opzij ging terwijl er een vrachtwagen schuin naast zat. Vrachtwagen gaat op zijn beurt weer naar links en een motoragent kon ter nauwernood gas geven om die vrachtwagen te ontwijken. Needless to say: motoragent was niet blij en keek nogal boos de koekblikker aan.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:03 schreef JK het volgende:
Dikke mazzel voor die motorrijder!!
En gelukkig cam aanboord, kenteken staat er op, dus hopen dat de politie of verzekering iets aan die sukkels doet. Ze doen er nogal laconiek onder. Achterlijke mafkezen, je hebt echt mongolen in auto's rijden, die totaal niet nadenken over alles buiten de auto om.
Zal denk ik nooit vergeten hoe ik achter een vrachtwagen en auto rijd en in een lange bocht de auto de vrachtwagen gaat inhalen, terwijl ik aan de andere kant een auto zag naderen op een 80km/u weg (waar men vaak 100 rijd), ik liet mijn gas dus al helemaal los, want ik had een klap verwacht. Gelukkig was de tegenligger niet dom en die schoot al toeterend de berm in. Je hebt zoveel halve zolen als het op blinde bochten komt.... kan me hier echt kwaad om maken, om het lakse domme gedrag van dat koekblikvoer.
Flauw grapjequote:Op zondag 10 maart 2013 15:59 schreef JK het volgende:
Uit de provincie? Ik heb er wel eens van gehoord vanuit een andere provincie.
Wel eens olie/vet gehaald aardige gasten wel verder geen id.quote:Op zondag 10 maart 2013 16:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Flauw grapje
maar is dat een beetje goede zaak?
quote:Op zondag 10 maart 2013 16:05 schreef JK het volgende:
Ik heb verder geen ervaring met ze, wilde wel een paar keer langs, maar het kwam er op de een of andere manier niet van. Ik weet dat ze Suzuki dealer zijn en ze bestaan al een flinke tijd. Als ze nu nog steeds overeind staan, zal het best een aardig bedrijf zijn. Al reacties er over gezocht op M-F?
Daar zijn ze ook aardig positief ja. Alleen kut dat het nou zo'n roteind weg is...quote:Op zondag 10 maart 2013 16:09 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wel eens olie/vet gehaald aardige gasten wel verder geen id.
Kijken voor een brommert?quote:Op zondag 10 maart 2013 16:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Daar zijn ze ook aardig positief ja. Alleen kut dat het nou zo'n roteind weg is...
exotisch dingetje, staat er eentje in het hele land te koop. Alleen ellendig dat het zover weg is. Een heuze klr 650quote:
die jaquote:Op zondag 10 maart 2013 16:18 schreef Geerd het volgende:
http://www.ttmotoren.nl/occasiondetail/kawasaki-klr-650-2008/150
Lijkt mij ook erg leuk. In de USA schijnbaar rete populair terwijl ze hier niet verkocht wordenquote:Op zondag 10 maart 2013 16:36 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een oldskool KLR650 gehad, was een ding met veel problemen omdat hij tig jaar buiten had gestaan zonder dat er veel op gereden werd. Maar áls hij reed![]()
![]()
Een béést
in Amerika verkoopt Yamaha dan weer geen tenere's. Hier zit een luchtje aanquote:Op zondag 10 maart 2013 16:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Lijkt mij ook erg leuk. In de USA schijnbaar rete populair terwijl ze hier niet verkocht worden
Globale kartel vorming !quote:Op zondag 10 maart 2013 17:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
in Amerika verkoopt Yamaha dan weer geen tenere's. Hier zit een luchtje aan
de nieuwe hebben 28kw. Ziet er toch best nog wel fors uitquote:Op zondag 10 maart 2013 17:58 schreef JK het volgende:
Prijzen in Amerika zijn wel ex tax.
Tel er dus nog maar wat bovenop... maar dan is het vaak nog wel goedkoop.
Die KLR650 is gecastreerd, heeft maar 22kW en komt waarschijnlijk niet boven de 130km/u uit... en bovendien issie vast te klein voor je.
Beetje ophogen doet wonderen. Ik snap dat 'te klein' verhaal ook niet echt; zeker met allroad-achtige motoren valt er zó veel te verbouwen, dat het bijna onmogelijk is dat je er niet op past.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:58 schreef JK het volgende:
Prijzen in Amerika zijn wel ex tax.
Tel er dus nog maar wat bovenop... maar dan is het vaak nog wel goedkoop.
Die KLR650 is gecastreerd, heeft maar 22kW en komt waarschijnlijk niet boven de 130km/u uit... en bovendien issie vast te klein voor je.
moet ik weer foto's gaan posten?quote:Op zondag 10 maart 2013 18:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Beetje ophogen doet wonderen. Ik snap dat 'te klein' verhaal ook niet echt; zeker met allroad-achtige motoren valt er zó veel te verbouwen, dat het bijna onmogelijk is dat je er niet op past.
Er zijn grenzen. Een XT lijkt onder mij reet net een brommerquote:Op zondag 10 maart 2013 18:09 schreef JK het volgende:
Dat ding kost nog 5250 euro. Wat een geld voor 22kW.
Maar als het er debiel uitziet, maakt jou toch niet uit? Jij ziet het niet als je er op rijd.
Ik heb ook gewoon wieldoppen ipv mooie aluminium velgen. Waarom zou ik mooie dikke dure velgen kopen? Ik zie ze toch niet onder het rijden!
Omdat hij te laag is!quote:Op zondag 10 maart 2013 18:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
moet ik weer foto's gaan posten?het is niet dat het niet past, het is dat het er gewoon debiel uit ziet
Het klinkt zo onlogisch dat zo'n ding groter gaat ogen door hem hoger te maken...quote:Op zondag 10 maart 2013 18:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat hij te laag is!
Wees nou eens niet zo eigenwijs man
Je bent groot, het ziet er mongolerig uit omdat je je benen niet kwijt kunt, maar die ruimte kun je vrij simpel maken dmv een paar aanpassingen; brommer omhoog dmv een andere veer, steppies omlaag, stuur verstelbaar maken en desnoods een setje vorkverlengers en heel je probleem bestaat niet meer; sterker nog, dan pleur je om als je stilstaat. ..
Koop een goede basis en doe die aanpassingen; als het daarna nog niet past, heb je gelijk. Nu zit je bij voorbaat overal al over te mauwen, je hebt nog geen brommer van die tig plaatjes en advertenties die je post van dichtbij gezien, laat staan erop gereden.
Waar woon jij dan ongeveer?quote:Op zondag 10 maart 2013 18:20 schreef Sounddragon het volgende:
Tis dat ik hier niet effe een originele Twin kan organiseren, anders mag je effe komen kijken en passen wat er gebeurt met die paar aanpassinkjes die ik net noemde.
Mag sowieso wel, want ik heb ze erop zitten, en als je jezelf op die van mij niet kwijt kunt, kun je het wel vergeten met motorrijden, want veel groter wordt het niet; óók niet op een GS of GSA.
BS, ik heb ook wel eens op een Alp gezeten die opgehoogd was, en die was net zo hoog als mijn AT.quote:
Waarheid.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:13 schreef Sounddragon het volgende:
Koop een goede basis en doe die aanpassingen; als het daarna nog niet past, heb je gelijk. Nu zit je bij voorbaat overal al over te mauwen, je hebt nog geen brommer van die tig plaatjes en advertenties die je post van dichtbij gezien, laat staan erop gereden.
Ja, en dat terwijl die KTM's eigenlijk ook niet heel ruim zijn qua zit. Ik heb op diverse allroads gezeten op de beurs, en De Yamaha 1200 was eigenlijk wel (voor mijn gevoel) de ruimste om op de te zitten. De 990 vond ik eigenlijk een beetje tegenvallen, ook al oogt het ding best flink.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:40 schreef Yreal het volgende:
Als ik zo eens zit te kijken naard e foto's van die motor van desprez op de motorbeurs..
Die is inderdaad toch voornamelijk hoog...
Iets met een zijspan, kan ie daar zijn benen in kwijtquote:Op zondag 10 maart 2013 19:00 schreef BlackLining het volgende:
Komen we toch weer op een Goldwing uit
Twee ziijspannen, beide kanten. Voor elk beenquote:Op zondag 10 maart 2013 19:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Iets met een zijspan, kan ie daar zijn benen in kwijt
nouwja, zelfs met mij erop is het nog heel watquote:Op zondag 10 maart 2013 19:51 schreef Sounddragon het volgende:
Met een midget erop lijkt ie zelfs groot; mark my words
als je ergens een dr big ziet doe dan even een linkje sturenquote:Op zondag 10 maart 2013 20:36 schreef Dekatria het volgende:
Top Gear-esque challenge, maar dan met oude allroadmotoren(Oldschool AT, SuperTenere en DR Big)
Zei ik toch!quote:Op zondag 10 maart 2013 19:00 schreef BlackLining het volgende:
Komen we toch weer op een Goldwing uit
ik zag er 1 in het filmpje 1 post boven de jouwequote:Op zondag 10 maart 2013 21:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
als je ergens een dr big ziet doe dan even een linkje sturen
quote:Op zondag 10 maart 2013 21:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik zag er 1 in het filmpje 1 post boven de jouwe
die gele staat best aardig toch?quote:Op zondag 10 maart 2013 21:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Damn, wel een wereld van verschil, jij bent te groot voor de meeste motoren, ik te kleinIk heb dan wel 1 voordeel: ik mag vol vermogen rijden
quote:Op zondag 10 maart 2013 21:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik zag er 1 in het filmpje 1 post boven de jouwe
drz400.quote:Op zondag 10 maart 2013 22:11 schreef WhiteJoker het volgende:
Wat is 't voor motor dan? Kan je ook goed met beide benen op de steppies zitten?
dan is de seat height van de SM versie gelijk aan de non ABS tenere en die is toch behoorlijkquote:Op zondag 10 maart 2013 22:24 schreef WhiteJoker het volgende:
Seat height: 935 mm, moet je niet de SM-versie hebben, want die is zo'n 4cm lager
890 mm is de SM versie, de Ténéré zonder ABS is 896 mm. Ter vergelijking, mijn GSX600f heeft een zithoogte van 785 mm. Ik kom daar net met m'n tenen bij de grond. Mag wel een centimeter of twee vanafquote:Op zondag 10 maart 2013 22:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dan is de seat height van de SM versie gelijk aan de non ABS tenere en die is toch behoorlijk
Was meer voor de lange stelten (blijkbaar?quote:Op zondag 10 maart 2013 23:20 schreef WhiteJoker het volgende:
Voor mij als ukkie? Liever nietIk heb gelukkig nog een motor, maar ben aan het rondneuzen voor een ander. Liefst een All Road en anders een naked
Ik heb mijn hoop op eind maart gevestigdquote:Op maandag 11 maart 2013 11:08 schreef lipjes het volgende:
Inderdaad, gewoon lekker rijden.
Zou nog wel een weekje wachten.
Vandaag maar ook niet opgestapt en zal em morgen ook niet worden
Ik hoop woensdag weer op te stappen.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:11 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik heb mijn hoop op eind maart gevestigd
Afgelopen dinsdag toen het 15 graden was met zon toen begon het te kriebelen. Maar inderdaad ik wacht even tot het iets beter is.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:08 schreef lipjes het volgende:
Inderdaad, gewoon lekker rijden.
Zou nog wel een weekje wachten.
Vandaag maar ook niet opgestapt en zal em morgen ook niet worden
Ja vriendin had hetzelfde.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:34 schreef staticdata het volgende:
[..]
Afgelopen dinsdag toen het 15 graden was met zon toen begon het te kriebelen. Maar inderdaad ik wacht even tot het iets beter is.
Regen zou ook niet uitmaken als ik de motor heb, maar voor een proefrit doe ik het toch het liefts bij droog weerquote:Op maandag 11 maart 2013 11:35 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja vriendin had hetzelfde.
Maar weer maakt voor mij niet echt uit.
Alleen met sneeuw rijd ik eigenlijk niet
Hier sneeuwt het gewoon weer hoorquote:Op maandag 11 maart 2013 11:22 schreef Salatrel het volgende:
geen sneeuw gezien,... gisteren niet vandaag ook niet
Dan zou ik wachten tot 20-25.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:40 schreef staticdata het volgende:
[..]
Regen zou ook niet uitmaken als ik de motor heb, maar voor een proefrit doe ik het toch het liefts bij droog weer
Hebben ze ook een keer gedaan met oldschool racemotoren. Erg vet!quote:Op zondag 10 maart 2013 20:36 schreef Dekatria het volgende:
Top Gear-esque challenge, maar dan met oude allroadmotoren(Oldschool AT, SuperTenere en DR Big)
ik ben ff banden op spanning wezen brengen was geen overbodige luxe overigens en daarna door naar stationquote:Op maandag 11 maart 2013 11:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hier sneeuwt het gewoon weer hoor![]()
Al zou ik hier nog wel kunnen rijden. Echt veel ligt er niet. Maar om nou te zeggen dat het van dat weer is waarbij je voor de lol een rondje gaat rijden...
Ja, we kunnen nu niet motorrijden en zeiken over automobilisten hequote:Op maandag 11 maart 2013 12:56 schreef Anne het volgende:
Ik krijg af en toe het idee dat ik in het weer-forum zit.
Waar heb je die koffers gehaald? Ik ben ook opzoek naar koffers voor mijn alpquote:
voor jou is t altijd korte rokjes weerquote:Op maandag 11 maart 2013 12:56 schreef Anne het volgende:
Ik krijg af en toe het idee dat ik in het weer-forum zit.
Ohw ik dacht voor op het achterwielquote:Op maandag 11 maart 2013 14:48 schreef handboek het volgende:
De castrol-stickers zijn trouwens binnen. die gaan een mooi plekje op mijn kuip krijgen. Ook Rev'it en laser hebben wat gestuurd, helaas allemaal nog onderweg. Ik hoop alleen dat bridgestone nog wat gaat sturen, is mooi voorop de achterbrug.
Met wat geluk komen die er ook, zit met smart te wachten op de uitslag van de battle-ax. Krijg je nieuwe banden en 150 euro aan brandstofcheque'squote:
de originaliteitsprijs zul je er iig niet mee winnenquote:Op maandag 11 maart 2013 14:48 schreef handboek het volgende:
Ik hoop alleen dat bridgestone nog wat gaat sturen, is mooi voorop de achterbrug.
Boeiend, als ik het nou mooi vind. Wat boeit mij het nou dat het dan niet origineel isquote:Op maandag 11 maart 2013 15:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de originaliteitsprijs zul je er iig niet mee winnen
Heb welleens een losgeslagen ketting om mijn achterbrug heen gehad. Reken maar dat je dan opeens ontiegelijk veel grip hebt. Zoveel grip dat je 7 kleuren stront schijt....quote:Op maandag 11 maart 2013 15:06 schreef BlackLining het volgende:
En de prijs van meeste grip hebben in de regen ook niet als het behalve op je brug ook om je velg zit
Jij had je ook al opgegeven?quote:Op maandag 11 maart 2013 14:51 schreef handboek het volgende:
[..]
Met wat geluk komen die er ook, zit met smart te wachten op de uitslag van de battle-ax. Krijg je nieuwe banden en 150 euro aan brandstofcheque's
Ik bedoelde Bridgestone om je velgquote:Op maandag 11 maart 2013 15:10 schreef handboek het volgende:
[..]
Heb welleens een losgeslagen ketting om mijn achterbrug heen gehad. Reken maar dat je dan opeens ontiegelijk veel grip hebt. Zoveel grip dat je 7 kleuren stront schijt....
Dat snap ik, maar dat geeft niet zoveel grip als een Regina-ketting om je achterbrug...quote:Op maandag 11 maart 2013 15:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik bedoelde Bridgestone om je velgDat wil je echt niet.
Nee, dat geeft inderdaad helemaal geen gripquote:Op maandag 11 maart 2013 15:16 schreef handboek het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat geeft niet zoveel grip als een Regina-ketting om je achterbrug...
Wel lachen als er opeens vlammen onder je motor vandaan komen...quote:Op maandag 11 maart 2013 15:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dat geeft inderdaad helemaal geen grip
Wat is de staat van t ding? Als ie er goed uit ziet, zou ik er voor gaan. Nieuwprijs is gemiddeld zo'n 60 a 70eu. Dan is 20eu een koopje.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:28 schreef handboek het volgende:
Tevens in onderhandeling over een zwart kuipruitje voor mijn zzr. Hoeveel zou ik ervoor moeten geven? hij vraagt 20 euro..
quote:Op maandag 11 maart 2013 15:32 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wat is de staat van t ding? Als ie er goed uit ziet, zou ik er voor gaan. Nieuwprijs is gemiddeld zo'n 60 a 70eu. Dan is 20eu een koopje.
En anders de verzendkosten delen? Is hij er vanaf en heb jij je kuipruitje? Gulden middenweg I'd say.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:34 schreef handboek het volgende:
[..]
25 euro met verzendkosten.... Zou ik hem voor 20 kunnen hebben denk je?
uhh, verzendkosten zijn 7 euro, kuipruitje is 20.... Ik voel me een echte hollander hahaquote:Op maandag 11 maart 2013 15:35 schreef einschtein het volgende:
[..]
En anders de verzendkosten delen? Is hij er vanaf en heb jij je kuipruitje? Gulden middenweg I'd say.
Hou t dan gewoon bij 25eu, jonge. Voor die 1,50 (splitten is 23,50) zou ik niet moeilijk gaan lopen doen.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:36 schreef handboek het volgende:
[..]
uhh, verzendkosten zijn 7 euro, kuipruitje is 20.... Ik voel me een echte hollander haha
ok je hebt me omgepraat. Zoveel donkere kuipruitjes zijn er op de tweedehandsmarkt toch niet te vinden. In ieder geval niet voor een schappelijke prijs.... En het is wel verdomd geil zo'n donker ruitje, geeft de motor een hele andere blik.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:37 schreef einschtein het volgende:
[..]
Hou t dan gewoon bij 25eu, jonge. Voor die 1,50 (splitten is 23,50) zou ik niet moeilijk gaan lopen doen.
Als je hem hebt gemonteerd, foto?quote:Op maandag 11 maart 2013 15:41 schreef handboek het volgende:
[..]
ok je hebt me omgepraat. Zoveel donkere kuipruitjes zijn er op de tweedehandsmarkt toch niet te vinden. In ieder geval niet voor een schappelijke prijs.... En het is wel verdomd geil zo'n donker ruitje, geeft de motor een hele andere blik.
Die foto had ik je vorige week al beloofd, dit is de eerste keer dat ik een donker kuipruitje tegen kom. Heb hem hopelijk woensdag binnen, dan gaat hij er gelijk op. Let niet op het mogelijk witte kwakje wat er dan op zitquote:Op maandag 11 maart 2013 15:42 schreef einschtein het volgende:
[..]
Als je hem hebt gemonteerd, foto?Pretty please.
Als het ruitje er goed uit ziet, dan heb je een mooie deal geslagen vind ik.
quote:Op maandag 11 maart 2013 15:45 schreef handboek het volgende:
[..]
Die foto had ik je vorige week al beloofd, dit is de eerste keer dat ik een donker kuipruitje tegen kom. Heb hem hopelijk woensdag binnen, dan gaat hij er gelijk op. Let niet op het mogelijk witte kwakje wat er dan op zit
Nee, mag ik mee?quote:Op maandag 11 maart 2013 16:02 schreef 1517 het volgende:
Denk dat ik dit jaar een toertje naar de Dolomieten ga maken.
Iemand ervaring mee?
Donker ruitje staat een stuk beter dan allemaal reclame stickersquote:Op maandag 11 maart 2013 15:41 schreef handboek het volgende:
[..]
ok je hebt me omgepraat. Zoveel donkere kuipruitjes zijn er op de tweedehandsmarkt toch niet te vinden. In ieder geval niet voor een schappelijke prijs.... En het is wel verdomd geil zo'n donker ruitje, geeft de motor een hele andere blik.
Ik ga hier niet op in, je daagt me uitquote:Op maandag 11 maart 2013 21:23 schreef Gummiebeer het volgende:
Verdomme.. op de snorscooter met full motorgear. Jas, broek, laarzen en handschoenen. Alleen de helm ontbreekt nog.
Had ik al gezegd dat het kutweer is?
quote:Op maandag 11 maart 2013 22:03 schreef handboek het volgende:
[..]
Ik ga hier niet op in, je daagt me uit
Nu al? er ligt een klein laagje sneeuw...quote:Op maandag 11 maart 2013 22:07 schreef BlackLining het volgende:
Nou, moet nog even weg maar dat gaan we toch maar in blik doenGing zu füß ook al bijna op mijn plaat net..
Teveel voor Maart.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:20 schreef handboek het volgende:
[..]
Nu al? er ligt een klein laagje sneeuw...
Geen ervaring mee, lijkt me wel tof om te doen!quote:Op maandag 11 maart 2013 16:02 schreef 1517 het volgende:
Denk dat ik dit jaar een toertje naar de Dolomieten ga maken.
Iemand ervaring mee?
Nou nou, wie?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:27 schreef Sounddragon het volgende:
Heren, ik weet niet wat jullie proberen te bereiken met dat gezuig over het weer, maar als jullie een potje digitaal armpje willen drukken kan dat; ik weet wie er wint
quote:Op maandag 11 maart 2013 21:23 schreef Gummiebeer het volgende:
Verdomme.. op de snorscooter met full motorgear. Jas, broek, laarzen en handschoenen. Alleen de helm ontbreekt nog.
Had ik al gezegd dat het kutweer is?
quote:Op maandag 11 maart 2013 22:07 schreef BlackLining het volgende:
Nou, moet nog even weg maar dat gaan we toch maar in blik doenGing zu füß ook al bijna op mijn plaat net..
Weer, Klimaat en Natuurrampenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 07:16 schreef Tankiej het volgende:
Topics gaan snel hier
Komend weekend weer in de buurt van m'n SV, maar ik denk niet dat het rijden wordt met dit weer
Boehoequote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[..]
[..]
Weer, Klimaat en Natuurrampen
Als jij het aandurft om je cilinderkop eraf te halen, en dus ook je distributieketting eruit (!) is dat prima te doen. Ik denk voor een mechanic ongeveer 1,5 tot 2 uur werk, dus rond de 160 aan arbeidsloon.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:17 schreef KneusTeun het volgende:
Zuigerveer vervangen van een 1cilinder kawa kl250 is dat betaalbaar of eventueel zelf makkelijk te doen?
Dit. Vaak is het, hoewel dat natuurlijk belachelijk is, goedkoper om schade die je zelf hebt veroorzaakt ook zelf te betalen als je allrisk hebt. Alleen schade die anderen veroorzaken kost jou niks dus kun je wel veilig claimen. En dat zal dan dus met name over diefstal gaan. Daarom dus beperkt casco verzekeren.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:56 schreef Anne het volgende:
Hangt er vanaf hoe gespekt je spaarrekening is en wat de dagwaarde van je motor is en hoeveel schadevrije jaren je al hebt.
Als je genoeg spaargeld hebt om zelf een eventuele schade te betalen, zou ik in ieder geval niet voor allrisk gaan.
Maak je namelijk wel een keer schade en laat je die door de verzekering dekken (let op; je hebt waarschijnlijk ook nog eens een eigen risico); dan wens ik je veel plezier met de hoge premies die je gaat betalen (en mocht je nu nog geen schadevrije jaren hebben, dan kom je dus in de min en ben je niet zo heel erg aantrekkelijk meer voor verzekeringsmaatschappijen).
Ik zou zelf voor WA+ gaan.
Ik snap dat je graag een mooie motor wilt, maar doe jezelf een lol en koop een oudere. De kans dat je binnen een jaar op je bek gaat met die eerste motor nadert de 100% namelijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:59 schreef stoeltafel het volgende:
Punt is dat k geen rijervaring heb dus kan mezelf zo een keer verremmen.
Straks gebeurt dit al na een week en dan ben ik dik 4000e kwijt.
Had een allrisk gevonden voor 55e per maand met een eigen risico van 150e, valt mee.
Als je dus valt dan gaat direct de premie omhoog?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit. Vaak is het, hoewel dat natuurlijk belachelijk is, goedkoper om schade die je zelf hebt veroorzaakt ook zelf te betalen als je allrisk hebt. Alleen schade die anderen veroorzaken kost jou niks dus kun je wel veilig claimen. En dat zal dan dus met name over diefstal gaan. Daarom dus beperkt casco verzekeren.
Ik heb WA met opzittende, maar ben met een oudere motor begonnen. Deze heeft een paar keer de grond gezien, keertje verstapt en een te korte draai. Dat geeft geen tot weinig schade dus dat ga je no way via een allrisk claimen. Als je een schuiver maakt (echt zunne goeie) dan is hij totall loss voor de verzekering. Dus do the math.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:42 schreef stoeltafel het volgende:
Heb waarschijnlijk mijn motor gevonden, check hoe vet
http://www.axelsbikeshop.nl/index.cfm?fp=5&id=1819
MZ-RB-71
Ben opzoek naar een verzekering alleen wat zou ik doen?
Twijfel tussen WA of Allrisk. Had er eentje gevonden voor 55e per maand.
Het lijkt me verstandig het eerste jaar allrisk en daarna WA.
Als je daar vanuit gaat kan je beter niet gaan rijden lijkt me. Had btw even gebeld met de shop. Super aardige man die heel eerlijk is. De motor is zo laag geprijsd omdat de motor gebruikt is We zitten her en der wat krassen en daarom is die 4500e. Als laatste zit er een scheur in de voorkap/ruit. Ga waarschijnlijk van het weekend even kijken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik snap dat je graag een mooie motor wilt, maar doe jezelf een lol en koop een oudere. De kans dat je binnen een jaar op je bek gaat met die eerste motor nadert de 100% namelijk.
En die allrisk, hoe leuk het ook klinkt, gaat je dan nauwelijks iets besparen op de lange termijn.
Natuurlijk moet je wel rijden. Vallen is helemaal niet zo erg meestal, maar iedereen valt. Zeker in het eerste jaar. Dan is het gewoon doodzonde om zo'n dure motor te hebben. Lichte schade ga je niet claimen vanwege je schadevrije jaren en ga je een keer goed onderuit is ie total loss.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:20 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Als je daar vanuit gaat kan je beter niet gaan rijden lijkt me. Had btw even gebeld met de shop. Super aardige man die heel eerlijk is. De motor is zo laag geprijsd omdat de motor gebruikt is We zitten her en der wat krassen en daarom is die 4500e. Als laatste zit er een scheur in de voorkap/ruit. Ga waarschijnlijk van het weekend even kijken.
Op een oude fiets kun je ook heel veel lol hebben. Leergeld zul je toch betalen, de keus is aan jou of je veel of liever iets minder betaald. :-)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:20 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Als je daar vanuit gaat kan je beter niet gaan rijden lijkt me. Had btw even gebeld met de shop. Super aardige man die heel eerlijk is. De motor is zo laag geprijsd omdat de motor gebruikt is We zitten her en der wat krassen en daarom is die 4500e. Als laatste zit er een scheur in de voorkap/ruit. Ga waarschijnlijk van het weekend even kijken.
Snap ik maar deze was wel heel eerlijk en open over de motor. Heb het nog even gechecked en de voorspatbord is geschuurd dus die moet eventueel worden gemaakt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:25 schreef iFries het volgende:
[..]
Op een oude fiets kun je ook heel veel lol hebben. Leergeld zul je toch betalen, de keus is aan jou of je veel of liever iets minder betaald. :-)
Oh, en handelaren zijn nooit eerlijk!
Wat duur is natuurlijk relatief maar snap je punt. Als ik jullie advies zo hoor kan ik de beter gewoon zo laten ipv opknappen. Zaterdag even kijken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je wel rijden. Vallen is helemaal niet zo erg meestal, maar iedereen valt. Zeker in het eerste jaar. Dan is het gewoon doodzonde om zo'n dure motor te hebben. Lichte schade ga je niet claimen vanwege je schadevrije jaren en ga je een keer goed onderuit is ie total loss.
€4.500 is overigens vrij duur voor een eerste motor. Ik heb voor mijn Bandit €1.500 betaald. Verzekert tegen diefstal voor dat bedrag en verder niks.
Premie gaat omhoog, een jaar lang geen vrij jaar opbouwen, en je krijgt de dagwaarde nadat de schade expert gekeken heeft wat nog functioneel is en wat niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:33 schreef stoeltafel het volgende:
Nog even redeneren over de allrisk.
Stel ik val na een twee maanden. Motor totalloss en mijn pak. Dan is de schade bijna 6000e
Als ik allrisk verzekerd ben krijg ik toch alles verhoogd? En dan gaat de premie omhoog? Je kan dan toch na een jaar weer terug gaan naar WA of zeg ik iets wat niet klopt.
Super goede tip. Zekers, ga regelen wanneer ik kan kijken. Het is 1.5 uur rijden dus als die bevalt wil ik gelijk terug rijden alleen het weer nu, vies koud.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef whY... het volgende:
Ja als je hem wilt dan houd ik je niet tegen en dan moet je het gewoon doen. Het is een mooie bike
Lekker de zomer doorrijden, gaat dat allemaal goed en wel? Lekker in de herfst op je gemak opknappen. Heus er komen gewoon nog wat krasjes en dingetjes bij.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:36 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Super goede tip. Zekers, ga regelen wanneer ik kan kijken. Het is 1.5 uur rijden dus als die bevalt wil ik gelijk terug rijden alleen het weer nu, vies koud.
die heeft dus al een keer op zijn kant gelegenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:20 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
De motor is zo laag geprijsd omdat de motor gebruikt is We zitten her en der wat krassen en daarom is die 4500e. Als laatste zit er een scheur in de voorkap/ruit. Ga waarschijnlijk van het weekend even kijken.
Dus dan maakt het ook niet uit als ik op me bek gaquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die heeft dus al een keer op zijn kant gelegen
das geen geldquote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:42 schreef stoeltafel het volgende:
Heb waarschijnlijk mijn motor gevonden, check hoe vet
http://www.axelsbikeshop.nl/index.cfm?fp=5&id=1819
MZ-RB-71
Ben opzoek naar een verzekering alleen wat zou ik doen?
Twijfel tussen WA of Allrisk. Had er eentje gevonden voor 55e per maand.
Het lijkt me verstandig het eerste jaar allrisk en daarna WA.
Die van mij wijkt af!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:05 schreef BlackLining het volgende:
Als je hem wilt hebben moet je hem kopen natuurlijkIk bedoelde alleen dat de kans dat je op je bek gaat erg groot is, en dat die allrisk verzekering dan niet altijd voordeliger is. Niet zomaar nemen dus,
Wat betreft die fiets, het zit er inderdaad dik in dat die al een keer met het rubber naar boven heeft gelegen. Dat hoeft niet erg te zijn, maar kijk even heel goed of het frame nog goed in elkaar zit. Geen speling op stuur, motorblok, etc. Even kijken of het frame nog recht is ook. Dus zorgen dat je een testrit mag maken, recht stuk weg opzoeken, even optrekken en dan de handjes los. Gaat ie rechtdoor, niks aan de hand. Gaat ie (sterk) afwijken dan is er waarschijnlijk met het frame iets mis.
Das kut voor je.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:29 schreef whY... het volgende:
[..]
Die van mij wijkt af!(
ik heb cardan)
Hoezo zou een motor met cardan van zijn koers moeten afwijken?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:29 schreef whY... het volgende:
[..]
Die van mij wijkt af!(
ik heb cardan)
Dat had ik! Met de xj600, 50 euro winst!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:34 schreef Joooo-pi het volgende:
@stoeltafel
Als de dagwaarde van de motor hoger ligt dan de aankoopprijs en je rijdt de motor total-loss, dan kun je zelfs winst maken...
wat een onzin zeg.... schadevrije jaren worden centraal geregistreerd en kun je zelfs van de 1 naar de andere verzekeraar meenemen...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:47 schreef stoeltafel het volgende:
De schade vrije jaren van mijn autoverzekering kan ik helaas niet mee nemen.
Als je de schadevrije jaren al voor je autoverzekering gebruikt, kun je ze niet ook voor je motorverzekering gebruiken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:15 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat een onzin zeg.... schadevrije jaren worden centraal geregistreerd en kun je zelfs van de 1 naar de andere verzekeraar meenemen...
Via een tussenpersoon is dat prima te regelenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je de schadevrije jaren al voor je autoverzekering gebruikt, kun je ze niet ook voor je motorverzekering gebruiken.
Echt he, zit helaas bij Bruns ten Brink en er valt niks te regelen. Heb gelukkig al een paar mooie verzekeraars gevonden voor de motor. Alleen WA kan zelfs voor nog geen 6e. Ga van de week maar is de voorwaarden door nemen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:15 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat een onzin zeg.... schadevrije jaren worden centraal geregistreerd en kun je zelfs van de 1 naar de andere verzekeraar meenemen...
kijk eens naar unive. Daar ben ik net naar overgestaptquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:02 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Echt he, zit helaas bij Bruns ten Brink en er valt niks te regelen. Heb gelukkig al een paar mooie verzekeraars gevonden voor de motor. Alleen WA kan zelfs voor nog geen 6e. Ga van de week maar is de voorwaarden door nemen.
Wat kost dat eigenlijk? Bij mij zit ie er ook aan te komenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:59 schreef Geerd het volgende:
Bam! Even 1630,- knaken extra deze maand verlof uitbetaaldmooi de naks voor doen
Verhalen gehoord van 600 tot 900.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat kost dat eigenlijk? Bij mij zit ie er ook aan te komenSpanner is op één tandje na op zijn einde..
Stukje gereden netBlijft toch mooi, door besneeuwd gebied rijden.
Dafuq?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Verhalen gehoord van 600 tot 900.
Maar zit die spanner bij jou op of in het blok?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |