quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:48 schreef cempexo het volgende:
Het zijn vooral jongere en hoog opgeleide Oostenrijkers die electorale kansen zien voor een nazipartij. 56 procent van de Oostenrijkers denkt dat anti-Joodse pogroms in het land nog steeds mogelijk zijn.
kijk ook eens in de tijdgeest van toen .....quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:58 schreef Doodloper het volgende:
Gevalletje open deur.
Als alles slecht was dan hadden mensen niet op hem gestemd.
wat probeer je hier mee te zeggen?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
Als er nu iemand opstaat die het bankwezen de kop in kan drukken en zorgt er voor dat alle onkruid het land uit wordt gezet en dan ook nog eens het geld terug naar de mensen die er voor werken , dan zal je ook zien dat 90 % van de bevolking op hem of haar zal stemmen
dat mensen vaak het mooiste stukje alleen maar laten zien als ze verkiesbaar zijn maat zo dra ze gekozen zijn draaien ze allemaal om ..quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:18 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
wat probeer je hier mee te zeggen?
Hitler heeft meer gedaan dan alleen maar mensen vermoorden. Niet waar?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:48 schreef cempexo het volgende:
Volgens 42 procent van de Oostenrijkers „was niet alles slecht” onder Adolf Hitler. 61 procent van de inwoners willen een „sterke man” aan de regering in de Alpenrepubliek. Het zijn vooral oudere Oostenrijkers die dat willen.
Dit blijkt uit een opiniepeiling van de liberale kwaliteitskrant Der Standard naar aanleiding van de 75e verjaardag van de 'Anschluss' (annexatie). 'Führer' (leider) Hitler viel op 12 maart 1938 met het Duitse leger, de politie en de SS zijn geboorteland binnen. 53 procent van de Oostenrijkers denkt dat de Anschluss vrijwillig gebeurde, 46 procent ziet zijn land in de rol van slachtoffer.
54 procent van de ondervraagden denkt dat Hitlers NSDAP met enig succes aan de verkiezingen in Oostenrijk zou kunnen deelnemen, als de partij niet na de Tweede Wereldoorlog was verboden.
Het zijn vooral jongere en hoog opgeleide Oostenrijkers die electorale kansen zien voor een nazipartij. 56 procent van de Oostenrijkers denkt dat anti-Joodse pogroms in het land nog steeds mogelijk zijn.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)onder_Hilter___.html
Ik weet niet goed wat de kwaliteit van het onderzoek is, maar ik las met verbazing : "Het zijn vooral jongere en hoog opgeleide Oostenrijkers die electorale kansen zien voor een nazipartij."
Dan is het meer een teken van de tijd dan een lering van het verleden.
kinderbijslag bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:20 schreef rakotto het volgende:
[..]
Hitler heeft meer gedaan dan alleen maar mensen vermoorden. Niet waar?
Nadat 'ie aan de macht was gekomen heeft 'ie inderdaad ieder jaar een bindend referendum uitgeschreven.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:58 schreef Doodloper het volgende:
Gevalletje open deur.
Der Standard is een betrouwbare krant.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:48 schreef cempexo het volgende:
Ik weet niet goed wat de kwaliteit van het onderzoek is, maar ik las met verbazing : "Het zijn vooral jongere en hoog opgeleide Oostenrijkers die electorale kansen zien voor een nazipartij."
Waarom niet? Mensen wereldwijd zijn geloof ik wel een beetje klaar met het jankgedrag van de joden. Lijkt me best te kunnen kloppen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:03 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
ik betwijfel trouwens of dit onderzoek wel zo accuraat is
Dit, dacht ik ook.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:56 schreef Timwonnacott het volgende:
Alsof 42% van de Oostenrijkse bevolking überhaupt onder Hitler zijn bewind leefde. Dan moeten ze daar een giga vergrijzingsprobleem hebben.
Inderdaad, en hoe kan je dat nu beter bestrijden dan door middel van pogroms?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom niet? Mensen wereldwijd zijn geloof ik wel een beetje klaar met het jankgedrag van de joden. Lijkt me best te kunnen kloppen.
Israël schijnt het een effectief middel te vinden in Palestina, dus wellicht met je hen die vraag stellen? Zij zullen er wel over nagedacht hebben.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:04 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Inderdaad, en hoe kan je dat nu beter bestrijden dan door middel van pogroms?
Waarom zou ik die vraag aan Israël stellen? Het gaat over pogroms in Oostenrijk. Maar als een flink gedeelte van de Oostenrijkse bevolking zo achterlijk is als jij bent, dan denk ik dat die pogroms er wel zullen komen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Israël schijnt het een effectief middel te vinden in Palestina, dus wellicht met je hen die vraag stellen? Zij zullen er wel over nagedacht hebben.
Of het toont juist aan dat mensen vrij gemakkelijk te manipuleren zijn met de juiste propaganda.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:58 schreef Doodloper het volgende:
Gevalletje open deur.
Welk jankgedrag van de joden?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom niet? Mensen wereldwijd zijn geloof ik wel een beetje klaar met het jankgedrag van de joden. Lijkt me best te kunnen kloppen.
De vraag is wat ze denken he, niet wat ze vinden. Lijkt me weinig nieuwswaardig dit onderzoek.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:03 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
ik betwijfel trouwens of dit onderzoek wel zo accuraat is
De eeuwige slachtofferrol die ze zichzelf aanmeten misschien?quote:
Ze waren toch slachtoffers? Ongeveer 6 miljoen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
De eeuwige slachtofferrol die ze zichzelf aanmeten misschien?
Daar had Hitler ook zo'n hekel aan.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Waarom neem je nu weer aan dat het onderzoek op een blanke school wordt uitgevoerd?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:21 schreef Aloulou het volgende:
20 mensen raap je bijeen uit NL, stel je de vraag "denk jij dat alles slecht was onder Hitler in Duitsland?"....8 van de 20 zeggen nee en dan heb je na zo'n prachtonderzoek een prachtconclusie.
Kwaliteitsonderzoek man
Waarom neem je nu weer aan dat mijn woorden slaan op een blanke school?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:23 schreef TitusPullo het volgende:
Waarom neem je nu weer aan dat het onderzoek op een blanke school wordt uitgevoerd?
Die krijgen ''ze'' in de schoenen geschovenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Omdat je anders wel gezegd zou hebben dat 16 van de 20 nee zouden zeggen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Waarom neem je nu weer aan dat mijn woorden slaan op een blanke school?
Ja maar die zijn inmiddels dood, dus die kunnen niet meer klagen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze waren toch slachtoffers? Ongeveer 6 miljoen.
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:26 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ja maar die zijn inmiddels dood, dus die kunnen niet meer klagen.
Dus moeten de nabestaanden maar niet meer mekkeren? bedoel je dat?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:26 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Gelukkig maar, anders zou Nielsch met de Ieren uit Londen ze even mores komen leren.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:26 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
En als het een school was vol Turken (in NL) had 100% gezegd dat het leven prachtig was onder Hitler en helemaal niets aan het handje.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:26 schreef TitusPullo het volgende:
Omdat je anders wel gezegd zou hebben dat 16 van de 20 nee zouden zeggen.
Het is inderdaad even wachten tot die nabestaanden ook weg zijn.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus moeten de nabestaanden maar niet meer mekkeren? bedoel je dat?
Je vergeet gemakkelijkheidshalve even dat in de jaren 39 het duitse rijk in een zware crisis zat.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:48 schreef cempexo het volgende:
Volgens 42 procent van de Oostenrijkers „was niet alles slecht” onder Adolf Hitler. 61 procent van de inwoners willen een „sterke man” aan de regering in de Alpenrepubliek. Het zijn vooral oudere Oostenrijkers die dat willen.
Dit blijkt uit een opiniepeiling van de liberale kwaliteitskrant Der Standard naar aanleiding van de 75e verjaardag van de 'Anschluss' (annexatie). 'Führer' (leider) Hitler viel op 12 maart 1938 met het Duitse leger, de politie en de SS zijn geboorteland binnen. 53 procent van de Oostenrijkers denkt dat de Anschluss vrijwillig gebeurde, 46 procent ziet zijn land in de rol van slachtoffer.
54 procent van de ondervraagden denkt dat Hitlers NSDAP met enig succes aan de verkiezingen in Oostenrijk zou kunnen deelnemen, als de partij niet na de Tweede Wereldoorlog was verboden.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)onder_Hilter___.html
Dan is het meer een teken van de tijd dan een lering van het verleden.
Niet vergeven en nooit vergeten. En dat is een hele harde maar wijze les van nabestaanden/nazaten van de holocaust. Zodoende dat Europeanen niet in Israel met krokodillentraantjes hoeven aan te komen, of andere lui. Men weet daar zelf wel wat (niet) goed voor hen is. Zouden meer volkeren een voorbeeld aan kunnen nemen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:26 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Je zult ontkennen bedoelen, en geschiedvervalsing.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:29 schreef desiredbard het volgende:
Bepaalde dingen waren niet slecht voor de duitsers/oostenrijkers, dat onderkennen is evengoed geschiedenis vervalsing.
En dit is natuurlijk geen geschiedvervalsing.quote:natuurlijk moest je wel het bewind naar de mond praten, zoals de Nederlandse pers dat met onze regeringen doet dus veel is er niet veranderd.
Nee dat zeg ik ook helemaal niet. Kijk naar de situatie in israel/palestina. Ze vinden zichzelf allemaal maar al te zielig en tegelijkertijd wel lekker olie op het vuur gooien. Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er in ww2 gebeurt is maar het artikel suggereerd imo onterecht dat het antisemitisme van vandaag de dag nog te maken heeft met hitler en zijn verschrikkelijke regime.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus moeten de nabestaanden maar niet meer mekkeren? bedoel je dat?
Wie zijn ze? Je kunt namelijk niet zomaar een Oostenrijkse Jood verantwoordelijk houden voor het Israëlische beleid.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:36 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik ook helemaal niet. Kijk naar de situatie in israel/palestina. Ze vinden zichzelf allemaal maar al te zielig en tegelijkertijd wel lekker olie op het vuur gooien.
Nee, een neo-Nazipartij heeft natuurlijk niets met Hitler te maken, maar antisemitisme heeft alles met Israël te maken.quote:Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er in ww2 gebeurt is maar het artikel suggereerd imo onterecht dat het antisemitisme van vandaag de dag nog te maken heeft met hitler en zijn verschrikkelijke regime.
En een staatschuld die met de snelheid van het geluid opliep.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:29 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Je vergeet gemakkelijkheidshalve even dat in de jaren 39 het duitse rijk in een zware crisis zat.
[ afbeelding ]
Dankzij Adolfje Werkgelegenheid verbetering van de Infrastructuur. etc etc
In die periode reisde Joop den Uyl -Partij van de Arbeid- naar Duitsland om lezingen van Adolf en partijgenoten bij te wonen.quote:Op zondag 10 maart 2013 02:44 schreef Polacco het volgende:
[ afbeelding ]
Wel leuke referenda stembiljetten uit die tijd.
Hoezo?quote:Op zondag 10 maart 2013 00:51 schreef miera het volgende:
Ik vind het altijd grappig als moslim de daden van Hitler goedkeuren of de Hitlergroet uitvoeren
Beseffen die dan niet dat zij onder het Hitler regime ook in zo'n kamp zouden gestoken zijn?
Haha, typisch.quote:Op zondag 10 maart 2013 02:44 schreef Polacco het volgende:
[ afbeelding ]
Nou dan organiseren we het volgende belangrijke referendum in Nederland toch ook op die manier?quote:Op zondag 10 maart 2013 08:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Haha, typisch.![]()
Maar ergens komt het me toch democratischer voor dan in Nederland waar we een referendum houden en vervolgens schijt hebben aan de uitslag/wil van de bevolking.
Ik denk dat wanneer er bij het referendum m.b.t. verdrag tot vaststelling van een Europese grondwet, het vakje >voor< groter was geweest dan >tegen<, de meerderheid alsnog tegen gestemd zou hebben. Denk je ook niet? De enorme >voor< propaganda heeft immers ook niet mogen baten.quote:Op zondag 10 maart 2013 09:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou dan organiseren we het volgende belangrijke referendum in Nederland toch ook op die manier?
quote:Op zondag 10 maart 2013 10:12 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer er bij het referendum m.b.t. verdrag tot vaststelling van een Europese grondwet, het vakje >voor< groter was geweest dan >tegen<, de meerderheid alsnog tegen gestemd zou hebben. Denk je ook niet? De enorme >voor< propaganda heeft immers ook niet mogen baten.
Ik zeg doen! Stukken beter dan dat schertsreferendum dat we in Nederland hadden!quote:Die Propaganda durchdrang alle Lebensbereiche: Fahnen, Banner und Plakate mit Parolen und dem Hakenkreuzsymbol wurden in allen Städten, an Straßenbahnen, an Wänden und eigens errichteten Plakatständern und Säulen angebracht; allein in Wien fanden sich rund 200.000 Hitler-Portraits an öffentlichen Orten. Selbst in Poststempeln war zu lesen: „Am 10. April dem Führer Dein Ja“.
Presse und Rundfunk waren fest in der Hand der neuen Machthaber, hatten kein anderes Thema als das Ja, so dass es keine öffentlichen Gegenstimmen gab. Rund acht Prozent der eigentlich Wahl- und Stimmberechtigten waren von der Abstimmung ausgeschlossen worden: etwa 200.000 Juden, rund 177.000 „Mischlinge“ und die bereits zuvor aus politischen oder rassischen Gründen Verhafteten.
Bei der Abstimmung selbst zogen viele es vor, nicht anonym in der Wahlzelle ihre Wahl zu treffen, sondern öffentlich vor den Wahlhelfern ihr Kreuz bei Ja zu machen, um nicht in den Verdacht zu geraten, gegen den Anschluss gestimmt zu haben und folglich als „Systemgegner“ möglichen Repressalien ausgesetzt zu sein.
http://de.wikipedia.org/wiki/Anschluss_Österreichs#Volksabstimmung
Bron ? Iemands grote duim ?quote:Op zondag 10 maart 2013 07:59 schreef Ludd het volgende:
Hitler zou ook gezegd hebben dat hij de islamitische religie veel geschikter vond voor het Duitse volk dan de zwakke en laffe Christelijke religie.
Ohh... maar ze hebben gelijk als ze zeggen door mensen zoals jij verketterd worden.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk wel wat geleerd van de geschiedenis ?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan moet je er ook even bij vertellen dat Den Uyl voor de oorlog al tegenstander was van de Nazi rassenleer en tijdens de oorlog meewerkte aan de ondergrondse pers (Parool, Nieuwe Vrijheid). En de PvdA is overigens pas in 1946 opgericht.quote:In die periode reisde Joop den Uyl -Partij van de Arbeid- naar Duitsland om lezingen van Adolf en partijgenoten bij te wonen. Der Joop war damals sehr begeistert.
Mogelijk. Ik geloof dat dit in Speers memoires stond. Zoals bekend was Speer een opportunistisch leugenaar. Daarom zeg ik ook >zou gezegd hebben<.quote:
quote:Op zondag 10 maart 2013 10:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk wel wat geleerd van de geschiedenis ?
Je begint weer opnieuw met een bepaalde groep te verketteren.
quote:Op zondag 10 maart 2013 10:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk wel wat geleerd van de geschiedenis ?
Je begint weer opnieuw met een bepaalde groep te verketteren.
Kijk eens naar de film The Wave uit 1981. Niet verwonderlijk dat dit beeld er weer is na meer een decennia lang propaganda en psychologische oorlogsvoering (het vele rood-wit-zwart dat men doorlopend blijft herhalen, ook hier, op televisie en op internet doen Google, Youtube en de nieuwsmedia het psychologische werk, zelfs de intelligensia van elk land ziet het niet, zo gevaar, zo krachtig is dat blijven herhalen van hetzelfde, alle koppen een kant opdraaien, het vrije denken van een volk heeft men de grond in geboort, op enkelen na die 'wakker' bleven)quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:48 schreef cempexo het volgende:
De uitslag van dit referendum was 99% voor "ja". Hoewel een aanzienlijk deel van de Oostenrijkers de anschluss wel toejuichten is deze uitslag natuurlijk door de nazi's beïnvloedt.quote:Op zondag 10 maart 2013 08:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Haha, typisch.![]()
Maar ergens komt het me toch democratischer voor dan in Nederland waar we een referendum houden en vervolgens schijt hebben aan de uitslag/wil van de bevolking.
De treinen reden iig op tijdquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:20 schreef rakotto het volgende:
[..]
Hitler heeft meer gedaan dan alleen maar mensen vermoorden. Niet waar?
Zijn er eigenlijk gedegen gegevens bekend over de punctualiteit van de jodentransporten conform de 5-minutennorm?quote:
ik heb begrepen dat er nooit 1 klacht over vertraging is binnengekomen.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk gedegen gegevens bekend over de punctualiteit van de jodentransporten conform de 5-minutennorm?
Er hoeven niet altijd leiders te zijn...er vormt zich vanzelf een verzamelde mening over een actueel onderwerp. De burger is misschien te lui om in actie te komen maar de diezelfde burger is ook niet achterlijk.quote:Op zondag 10 maart 2013 10:51 schreef Synthercell het volgende:
[..]
Kijk eens naar de film The Wave uit 1981. Niet verwonderlijk dat dit beeld er weer is na meer een decennia lang propaganda en psychologische oorlogsvoering (het vele rood-wit-zwart dat men doorlopend blijft herhalen, ook hier, op televisie en op internet doen Google, Youtube en de nieuwsmedia het psychologische werk, zelfs de intelligensia van elk land ziet het niet, zo gevaar, zo krachtig is dat blijven herhalen van hetzelfde, alle koppen een kant opdraaien, het vrije denken van een volk heeft men de grond in geboort, op enkelen na die 'wakker' bleven)
Hoe gevaarlijk kunnen dus de goede dingen zijn in een slechte tijd. Inmiddels als vijf jaar economische crisis, dan kan er alleen nog maar een periode komen van veel goede dingen en een leider dit hierop inspeelt (van 'depressie' naar 'euforie', dat is precies hoe men het Duitse volk massaal achter Hitler kreeg, via die sterke emotionele periodes) Overal in Europa zie dezelfde politieke en economische processen gaande, nagenoeg hetzelfde als toen. Er is alleen een verschil met toen, nu is er internet, en er tegenover de enorme krachtige (systeem)massamedia.
De burger heeft zich vastgeketenend aan huizen (banken) en televisie (propaganda) en heeft zichzelf een politiek label aangemeten ('hun' partij, die vaak zeer ideologisch bezig zijn, met kleuren, symboliek en de vele terminologie)
Ik denk dat jij het niet in de juiste context plaatst. Hitler zocht in die tijd gewoon anti-Joodse bondgenoten, en dat vond hij in Arabisch nationalisme(zie Amin Alhoesseini) dat zich in die tijd hevig afzette tegen de Joden in Palestina.quote:Op zondag 10 maart 2013 10:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mogelijk. Ik geloof dat dit in Speers memoires stond. Zoals bekend was Speer een opportunistisch leugenaar. Daarom zeg ik ook >zou gezegd hebben<.
Hoe dan ook, er zijn ook andere te controleren bronnen waarin Hitler zich positief uitlaat t.o.v. Islam, ook in vergelijking met het Christendom. En nee, ik ga geen moeite doen dat op te zoeken, als je het niet aan wilt nemen moet je dat zelf weten.
wij hebben het islam probleem zelf naar europa gehaald in de jaren 70quote:Op zondag 10 maart 2013 11:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het niet in de juiste context plaatst. Hitler zocht in die tijd gewoon anti-Joodse bondgenoten, en dat vond hij in Arabisch nationalisme(zie Amin Alhoesseini) dat zich in die tijd hevig afzette tegen de Joden in Palestina.
Naar mijn weten waren er in die tijd geen etnische Duitsers die moslim waren, er was helemaal geen Islam in West-Europa.
Vergeet niet dat Arabieren(Semieten) en Slavische volkeren(als Bosnische moslims daaronder vallen) als untermenschen werden gezien. Joden werden op dat moment gewoon als grotere vijand gezien.
Nee hoor, ik bedoelde het in de context van een vergelijking tussen Islam en Christendom zoals ik al zei.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het niet in de juiste context plaatst. Hitler zocht in die tijd gewoon anti-Joodse bondgenoten, en dat vond hij in Arabisch nationalisme(zie Amin Alhoesseini) dat zich in die tijd hevig afzette tegen de Joden in Palestina.
Na de middelbare school studeerde Den Uyl economie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij was actief lid van de gereformeerde studentenvereniging SSRA te Amsterdam. In voorjaar en zomer van 1939 studeerde hij een semester in Kiel in het nationaal-socialistische Hitler-Duitsland.quote:Op zondag 10 maart 2013 10:47 schreef delpit het volgende:
[..]
Dan moet je er ook even bij vertellen dat Den Uyl voor de oorlog al tegenstander was van de Nazi rassenleer en tijdens de oorlog meewerkte aan de ondergrondse pers (Parool, Nieuwe Vrijheid). En de PvdA is overigens pas in 1946 opgericht.
En om toch even jouw halve waarheden af te maken. De SDAP (voorloper PvdA) was tijdens de oorlog verboden. Willem Drees zat een groot deel in Buchenwald.Koos Vorrink zat in het verzet (en geïnterneerd in Scheveningen en Sachsenhausen), Monne de Miranda overleed in kamp Amersfoort om er zomaar een paar te noemen. Dus ja, de SDAP kun je weinig verwijten maken qua gedrag in oorlogstijd.
Jouw geliefde Denemarken, dat was nog eens een heldhaftige natie! Wel zestien gedode militairen in 'de strijd' tegen de bezetters! Wel 2 hele uren oorlog voordat de Denen zich overgaven.
Waar komt dit citaat vandaan?quote:Op zondag 10 maart 2013 11:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee hoor, ik bedoelde het in de context van een vergelijking tussen Islam en Christendom zoals ik al zei.
Zoals ik al eerder aangaf kan je hier meerdere citaten over vinden. Ik had eigenlijk geen zin om ze op te googlen, maar hierbij toch maar een voorbeeld:
Auch das Regime der Araber in Spanien war etwas unendlich Vornehmes: die größten Wissenschaftler, Denker, Astronomen, Mathematiker, einer der menschlichsten Zeiträume, eine kolossale Ritterlichkeit zugleich. Als dann später das Christentum dahin kam, da kann man nur sagen: die Barbaren. Die Ritterlichkeit, welche die Kastilier haben, ist in Wirklichkeit arabisches Erbe. Hätte bei Poitiers nicht Karl Martell gesiegt: Haben wir schon die jüdische Welt auf uns genommen - das Christentum ist so etwas Fades -, so hätten wir viel eher noch den Mohammedanismus übernommen, diese Lehre der Belohnung des Heldentums: Der Kämpfer allein hat den siebenten Himmel!
zeer zeker wel , maar dat is ook een van de reden dat met die lui gewoon moeilijk te praten valt en vaak alles maar in geweld eindigt ...quote:Op zondag 10 maart 2013 00:51 schreef miera het volgende:
Ik vind het altijd grappig als moslim de daden van Hitler goedkeuren of de Hitlergroet uitvoeren
Beseffen die dan niet dat zij onder het Hitler regime ook in zo'n kamp zouden gestoken zijn?
Dat stuk gaat over Arabieren, en het is een feit, geen mening of ophemeling of wat dan ook. Niet specifiek over de Islam. Ik wil best geloven dat Hitler een keer iets positiefs over de Islam gezegd, maar Arabieren blijven in zijn ogen untermenschen, Semieten. En volgens mij neigde hij en zijn nazi vrienden meer naar de oude Germaanse religies en goden dan naar welke andere religie dan ook.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee hoor, ik bedoelde het in de context van een vergelijking tussen Islam en Christendom zoals ik al zei.
Zoals ik al eerder aangaf kan je hier meerdere citaten over vinden. Ik had eigenlijk geen zin om ze op te googlen, maar hierbij toch maar een voorbeeld:
Auch das Regime der Araber in Spanien war etwas unendlich Vornehmes: die größten Wissenschaftler, Denker, Astronomen, Mathematiker, einer der menschlichsten Zeiträume, eine kolossale Ritterlichkeit zugleich. Als dann später das Christentum dahin kam, da kann man nur sagen: die Barbaren. Die Ritterlichkeit, welche die Kastilier haben, ist in Wirklichkeit arabisches Erbe. Hätte bei Poitiers nicht Karl Martell gesiegt: Haben wir schon die jüdische Welt auf uns genommen - das Christentum ist so etwas Fades -, so hätten wir viel eher noch den Mohammedanismus übernommen, diese Lehre der Belohnung des Heldentums: Der Kämpfer allein hat den siebenten Himmel!
Werwolfquote:
Dit is nog altijd beter dan die aanfluiting van dat "referendum" dat we in Nederland hebben gehad over de Europese Grondwet.quote:Op zondag 10 maart 2013 02:44 schreef Polacco het volgende:
quote:Op zondag 10 maart 2013 12:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is nog altijd beter dan die aanfluiting van dat "referendum" dat we in Nederland hebben gehad over de Europese Grondwet.
Dat verbaast mij helemaal niet. De economie gaat slecht en wie staan er aan het roer in der economie? Bernanke, Krugman, Goldman Sachs.... De lager opgeleiden weten nieteens wie dat zijn maar de hoger opgeleiden valt het direct op dat dat allemaal joden zijn.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:48 schreef cempexo het volgende:
Volgens mij is je Duits niet zo goed.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat stuk gaat over Arabieren, en het is een feit, geen mening of ophemeling of wat dan ook. Niet specifiek over de Islam.
Mijn Duits is bagger dus ik heb hem in google translate gegooid. Maar omdat ik mobiel zit te werken liet hij maar een klein deel van de vertaling zien.quote:
Klopt, dit kan ik beamen. Dit zie je wel vaker bij neo-nazi's terug. Anders dan bij Wilders-aanhangers zien zij het christendom ook als een buitenlandse godsdienst in Europa.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
En volgens mij neigde hij en zijn nazi vrienden meer naar de oude Germaanse religies en goden dan naar welke andere religie dan ook.
Los van (uiteraard) de cirkels, valt me op dat het biljet mensen aanspreekt in de du-vorm. Dat is niet erg Duits, want Duitsers zijn érg beleefd en zouden altijd "Sie" schrijven in zo'n geval. Sind Sie einverstanden?quote:Op zondag 10 maart 2013 02:44 schreef Polacco het volgende:
[ afbeelding ]
De vraag is ook niet gericht aan Duitsers maar aan Oostenrijkers, wellicht dat daar het verschil in is te verklaren. Dat weet ik eigenlijk niet, of in Oostenrijk dezelfde strakke formeelheid als in Duitsland gold/geldt.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Los van (uiteraard) de cirkels, valt me op dat het biljet mensen aanspreekt in de du-vorm. Dat is niet erg Duits, want Duitsers zijn érg beleefd en zouden altijd "Sie" schrijven in zo'n geval. Sind Sie einverstanden?
Kan me niet voorstellen dat ze indertijd in Oostenrijk alles en iedereen duzten.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:09 schreef Polacco het volgende:
[..]
De vraag is ook niet gericht aan Duitsers maar aan Oostenrijkers, wellicht dat daar het verschil in is te verklaren. Dat weet ik eigenlijk niet, of in Oostenrijk dezelfde strakke formeelheid als in Duitsland gold/geldt.
Er hebben duizenden moslims in WO2 meegevochten aan de zijde van de Duitsers. Hitler heeft een actief contact gehad met hun leiders.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Werwolf
28.08.1942 mittags
H/Wa
Auch das Regime der Araber in Spanien war etwas unendlich Vornehmes: die größten Wissenschaftler, Denker, Astronomen, Mathematiker, einer der menschlichsten Zeiträume, eine kolossale Ritterlichkeit zugleich. Als dann später das Christentum dahin kam, da kann man nur sagen: die Barbaren. Die Ritterlichkeit, welche die Kastilier haben, ist in Wirklichkeit arabisches Erbe. Hätte bei Poitiers nicht Karl Martell gesiegt: Haben wir schon die jüdische Welt auf uns genommen – das Christentum ist so etwas Fades –, so hätten wir viel eher noch den Mohammedanismus übernommen, diese Lehre der Belohnung des Heldentums: Der Kämpfer allein hat den siebenten Himmel! Die Germanen hätten die Welt damit erobert, nur durch das Christentum sind wir davon abgehalten worden.
Hitler, Adolf ; Heim, Heinrich ; Jochmann, Werner ¬[Hrsg.]: Monologe im Führerhauptquartier, S. 370
Er hebben ook duizenden Katholieken en Protestanten aan Duitse zijde gevochten, maar Hitler moest ook maar weinig hebben van het Christendom.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:24 schreef cempexo het volgende:
[..]
Er hebben duizenden moslims in WO2 meegevochten aan de zijde van de Duitsers. Hitler heeft een actief contact gehad met hun leiders.
Hitler was in beginsel christen... Zie Mein Kampf.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:48 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Er hebben ook duizenden Katholieken en Protestanten aan Duitse zijde gevochten, maar Hitler moest ook maar weinig hebben van het Christendom.
Oja ?quote:Op zondag 10 maart 2013 13:24 schreef cempexo het volgende:
[..]
Er hebben duizenden moslims in WO2 meegevochten aan de zijde van de Duitsers. Hitler heeft een actief contact gehad met hun leiders.
Hitler was katholiek opgevoed maar zou later een grote afstand tot de kerk bewaren en zelfs een vijandige opstelling ontwikkelen, zeggende dat hij "de kerk wou vertrappen zoals men een lelijk pad vertrapt." Hitler zou in zijn verdere leven een sterke afkeer houden van religie en tegen het christendom in het bijzonder.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hitler was in beginsel christen... Zie Mein Kampf.
Dat het allemaal verwaterde ... is ook normaal voor christenen.
Dat christenen het christelijk humanisme verwierpen en het recht van de sterkste bewonderden was eveneens normaal voor christenen.
tip...doe eens wat aan je algemene ontwikkeling:quote:Op zondag 10 maart 2013 14:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Oja ?
Hoe actief ? Ooit thee gedronken met een moefti?
Moslims waren in zijn rassenleer van een minderwaardig ras en van een minderwaardig geloof.
Ach ja, zoals al eerder gezegd: er vochten ook protestanten en katholieken mee. Er valt dus eigenlijk geen punt te maken.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Oja ?
Moslims waren in zijn rassenleer van een minderwaardig ras en van een minderwaardig geloof.
mijn algemene ontwikkeling is prima.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:25 schreef cempexo het volgende:
[..]
tip...doe eens wat aan je algemene ontwikkeling:
Bankiers de schuld geven vind ik zo dom. Als er al sprake is van schuld , dan moet je die bij de politiek leggen; die hebben dit door middel van wetten e.d mogelijk gemaakt.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat verbaast mij helemaal niet. De economie gaat slecht en wie staan er aan het roer in der economie? Bernanke, Krugman, Goldman Sachs.... De lager opgeleiden weten nieteens wie dat zijn maar de hoger opgeleiden valt het direct op dat dat allemaal joden zijn.
De hele hetze tegen bankiers (ook in NL) is niet zo heel veel anders dan de hetze tegen het "wereldjodendom" in de jaren '30.
Nou doe je het weer! Jij bent net de Telegraaf. Gek op de helft van het verhaal (de helft die jou aanstaat). Het stukje over zijn deelname aan de illegale pers laat je weg. Het stukje over het al in de jaren dertig oneens zijn met de rassenleer ook. Fijn he om steeds alleen maar stukjes te laten zien die jou aanstaan. Lijkt het net of je gelijk hebt.quote:Na de middelbare school studeerde Den Uyl economie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij was actief lid van de gereformeerde studentenvereniging SSRA te Amsterdam. In voorjaar en zomer van 1939 studeerde hij een semester in Kiel in het nationaal-socialistische Hitler-Duitsland.
Toen Duitsland in 1940 Nederland binnenviel, nam Den Uyl innerlijk uit overtuiging duidelijk afstand van het nationaalsocialisme, aldus zijn biografe Anet Bleich, ofschoon hij gedurende de tweede helft van de Duitse bezetting in het economische rijksambtenarenapparaat zou blijven werken onder de nationaalsocialistische rijkscommissaris Arthur Seyß-Inquart.
Ik geef aan dat hij lange tijd heeft gestudeerd in Kiel. Ik geef aan dat hij in nl functies heeft gehad olv duitsers.Ik geef aan dat zijn weerstand een CITAAT is van een journaliste is dus niet van hemzelf!quote:Op zondag 10 maart 2013 18:45 schreef delpit het volgende:
[..]
Nou doe je het weer! Jij bent net de Telegraaf. Gek op de helft van het verhaal (de helft die jou aanstaat). Het stukje over zijn deelname aan de illegale pers laat je weg. Het stukje over het al in de jaren dertig oneens zijn met de rassenleer ook. Fijn he om steeds alleen maar stukjes te laten zien die jou aanstaan. Lijkt het net of je gelijk hebt.
En dan heb ik het nog niet eens over Denemarken.
Halve waarheden en vage verdenkingen. Je blijft het doen. Net de telegraaf dus. Dat hoef je niet steeds te herhalen hoor. We weten zo wel wat we aan jou hebben. Het foutste wat Den Uyl heeft gedaan is het koningshuis redden door die rat Bernhard niet in het gevang te gooien voor het aannemen van smeergeld in de Lockheed affaire.quote:Ik geef aan dat hij lange tijd heeft gestudeerd in Kiel. Ik geef aan dat hij in nl functies heeft gehad olv duitsers.Ik geef aan dat zijn weerstand een CITAAT is van een journaliste is dus niet van hemzelf!
Verder...op wikipedia kun je zelf teksten invoeren en verwijdereren en veranderen. De huidige tekst is inmiddels fors ingekort en veranderd in een vriendelijke tekst !! Zo werkt dat.
'Den Uyl had sympathie voor Hitler'quote:Op zondag 10 maart 2013 22:06 schreef delpit het volgende:
[..]
Halve waarheden en vage verdenkingen. Je blijft het doen. Net de telegraaf dus. Dat hoef je niet steeds te herhalen hoor. We weten zo wel wat we aan jou hebben. Het foutste wat Den Uyl heeft gedaan is het koningshuis redden door die rat Bernhard niet in het gevang te gooien voor het aannemen van smeergeld in de Lockheed affaire.
Tja, foute politici tijdens WOII: Willem Aantjes - Max de Marchant et d'Ansembourg - Karel de Wijkerslooth de Weerdesteijn (lid van voorlopers CDA), Willem Koster - Folkert Postuma - Anton Johan van Vessem (lid van Voorlopers VVD). Wil je er nog een paar?
2 maanden is lang?quote:Op zondag 10 maart 2013 20:11 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik geef aan dat hij lange tijd heeft gestudeerd in Kiel.
Heel Nederland stond onder leiding van Duitsers....quote:Ik geef aan dat hij in nl functies heeft gehad olv duitsers.Ik geef aan dat zijn weerstand een CITAAT is van een journaliste is dus niet van hemzelf!
Das prima..... het is niet de bedoeling dat een encyclopedie misbruikt wordt voor ideologische propaganda.quote:Verder...op wikipedia kun je zelf teksten invoeren en verwijdereren en veranderen. De huidige tekst is inmiddels fors ingekort en veranderd in een vriendelijke tekst !! Zo werkt dat.
Tja na de joden en de slavische volkeren waren de haatbaarden wss de volgendequote:Op zondag 10 maart 2013 14:25 schreef cempexo het volgende:
[..]
tip...doe eens wat aan je algemene ontwikkeling:
Blaadjes op de rails waren ook nooit een probleem.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb begrepen dat er nooit 1 klacht over vertraging is binnengekomen.
Volgens mij staan de Slavische volkeren hoger in zijn boek.quote:Op maandag 11 maart 2013 02:00 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Tja na de joden en de slavische volkeren waren de haatbaarden wss de volgende
Nee , die stonden net boven de jodenquote:Op maandag 11 maart 2013 09:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Volgens mij staan de Slavische volkeren hoger in zijn boek.
Nee, na joden (wat als de laagste klasse in de samenleving werd beschouwd) volgen de Slavische volkeren.quote:Op maandag 11 maart 2013 09:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Volgens mij staan de Slavische volkeren hoger in zijn boek.
quote:Op maandag 11 maart 2013 02:05 schreef arjan1212 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_Orde
ja dat heb ik toen nog gedaan maar inmiddels rij ik gewoon weer brommer ... kosten waren te hoogquote:Op woensdag 13 maart 2013 21:50 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ik lees in een topic uit 2003 dat je een brommobiel wou kopen heb je dat nog gedaan enz.
en dat terwijl ze gewoon 11.000 euro zijnquote:Op donderdag 14 maart 2013 18:00 schreef arjan1212 het volgende:
Ja, ik heb in 2008 een nieuwe gekocht. is nu 5 jaar oud dus.. ze zeggen dat ze 7 jaar meegaan.. daarna zijn ze kuisverrot zeg maar, dus ik moet over 2 jaar een nieuwe kopen...
Er waren in de balkan verscheidene moslim ss divisies, ben de naam even kwijt maar volgens mij iets van handscheer of handslag.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Oja ?
Er waren ook hindoemilities ingezet pro het christelijke nazirijk.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:40 schreef Humberto-T het volgende:
Of dit echt op een sympathie voor moslims duidde of meer op opportunisme in de vorm van de enige bondgenoot op de balkan weet ik niet. Ik men me te herinneren hitler zich wel positief heeft uitgelaten over de islam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |