abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123855217

Wel leuke referenda stembiljetten uit die tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Polacco op 10-03-2013 02:50:38 ]
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_123855928
quote:
3s.gif Op zondag 10 maart 2013 02:44 schreef Polacco het volgende:
[ afbeelding ]

In die periode reisde Joop den Uyl -Partij van de Arbeid- naar Duitsland om lezingen van Adolf en partijgenoten bij te wonen.

Der Joop war damals sehr begeistert.

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 10-03-2013 07:28:47 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_123855935
Hehe sinterklaas
pi_123856042
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 00:51 schreef miera het volgende:
Ik vind het altijd grappig als moslim de daden van Hitler goedkeuren of de Hitlergroet uitvoeren

Beseffen die dan niet dat zij onder het Hitler regime ook in zo'n kamp zouden gestoken zijn?
Hoezo?

Als ik kijk naar het door Duitsland bezet gebied in de Tweede Wereld oorlog, zaten door ook gebieden bij waar moslims woonden. En zijn deze in kampen gestopt? Neen! Dus waar heb je het over?

Hoewel, sommige moslims belandden wel in een kamp in Duitsland, maar dat was op vrijwillige basis in het kader van een te vormen SS-divisie die grotendeels uit moslims bestond. Dat is niet het soort kamp waar je het over had volgens mij. :')

Hitler zou ook gezegd hebben dat hij de islamitische religie veel geschikter vond voor het Duitse volk dan de zwakke en laffe Christelijke religie. In die zin had hij de Islam dan ook hoger staan dan het Christendom. Dat blijkt ook uit meerdere dingen die hij gezegd heeft.

Ik ben dus benieuwd naar jouw onderbouwing voor je stelling.
pi_123856059
quote:
3s.gif Op zondag 10 maart 2013 02:44 schreef Polacco het volgende:
[ afbeelding ]

Haha, typisch. :)

Maar ergens komt het me toch democratischer voor dan in Nederland waar we een referendum houden en vervolgens schijt hebben aan de uitslag/wil van de bevolking.
pi_123856711
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 08:04 schreef Ludd het volgende:

[..]

Maar ergens komt het me toch democratischer voor dan in Nederland waar we een referendum houden en vervolgens schijt hebben aan de uitslag/wil van de bevolking.
Nou dan organiseren we het volgende belangrijke referendum in Nederland toch ook op die manier? :)
pi_123857031
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 09:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou dan organiseren we het volgende belangrijke referendum in Nederland toch ook op die manier? :)
Ik denk dat wanneer er bij het referendum m.b.t. verdrag tot vaststelling van een Europese grondwet, het vakje >voor< groter was geweest dan >tegen<, de meerderheid alsnog tegen gestemd zou hebben. Denk je ook niet? De enorme >voor< propaganda heeft immers ook niet mogen baten.
pi_123857063
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lekker boeiend!
Dit.

In 70 jaar terug leven :')
pi_123857078
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 10:12 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik denk dat wanneer er bij het referendum m.b.t. verdrag tot vaststelling van een Europese grondwet, het vakje >voor< groter was geweest dan >tegen<, de meerderheid alsnog tegen gestemd zou hebben. Denk je ook niet? De enorme >voor< propaganda heeft immers ook niet mogen baten.
quote:
Die Propaganda durchdrang alle Lebensbereiche: Fahnen, Banner und Plakate mit Parolen und dem Hakenkreuzsymbol wurden in allen Städten, an Straßenbahnen, an Wänden und eigens errichteten Plakatständern und Säulen angebracht; allein in Wien fanden sich rund 200.000 Hitler-Portraits an öffentlichen Orten. Selbst in Poststempeln war zu lesen: „Am 10. April dem Führer Dein Ja“.

Presse und Rundfunk waren fest in der Hand der neuen Machthaber, hatten kein anderes Thema als das Ja, so dass es keine öffentlichen Gegenstimmen gab. Rund acht Prozent der eigentlich Wahl- und Stimmberechtigten waren von der Abstimmung ausgeschlossen worden: etwa 200.000 Juden, rund 177.000 „Mischlinge“ und die bereits zuvor aus politischen oder rassischen Gründen Verhafteten.

Bei der Abstimmung selbst zogen viele es vor, nicht anonym in der Wahlzelle ihre Wahl zu treffen, sondern öffentlich vor den Wahlhelfern ihr Kreuz bei Ja zu machen, um nicht in den Verdacht zu geraten, gegen den Anschluss gestimmt zu haben und folglich als „Systemgegner“ möglichen Repressalien ausgesetzt zu sein.

http://de.wikipedia.org/wiki/Anschluss_Österreichs#Volksabstimmung
Ik zeg doen! Stukken beter dan dat schertsreferendum dat we in Nederland hadden! _O_

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2013 10:17:19 ]
pi_123857150
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Ludd op 10-03-2013 10:19:26 ]
pi_123857538
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 07:59 schreef Ludd het volgende:

Hitler zou ook gezegd hebben dat hij de islamitische religie veel geschikter vond voor het Duitse volk dan de zwakke en laffe Christelijke religie.
Bron ? Iemands grote duim ?
Praktijk was dat de grote oorlogen van de 20e eeuw christelijke uitvindingen waren.
Ook de meest vreselijke wapens werden door christelijken gemaakt.
Hitler was christelijk, maar hij verwierp bepaalde standpunten van het christelijk humanisme.
Islamitische terroristen verwerpen ook delen van het islamitisch humanisme die niet passen in hun geweldskraam.
pi_123857564
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 23:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

De eeuwige slachtofferrol die ze zichzelf aanmeten misschien?
Ohh... maar ze hebben gelijk als ze zeggen door mensen zoals jij verketterd worden.
pi_123857586
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 22:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom niet? Mensen wereldwijd zijn geloof ik wel een beetje klaar met het jankgedrag van de joden. Lijkt me best te kunnen kloppen.
Heb je eigenlijk wel wat geleerd van de geschiedenis ?
Je begint weer opnieuw met een bepaalde groep te verketteren.
pi_123857612
quote:
In die periode reisde Joop den Uyl -Partij van de Arbeid- naar Duitsland om lezingen van Adolf en partijgenoten bij te wonen. Der Joop war damals sehr begeistert.
Dan moet je er ook even bij vertellen dat Den Uyl voor de oorlog al tegenstander was van de Nazi rassenleer en tijdens de oorlog meewerkte aan de ondergrondse pers (Parool, Nieuwe Vrijheid). En de PvdA is overigens pas in 1946 opgericht.

En om toch even jouw halve waarheden af te maken. De SDAP (voorloper PvdA) was tijdens de oorlog verboden. Willem Drees zat een groot deel in Buchenwald.Koos Vorrink zat in het verzet (en geïnterneerd in Scheveningen en Sachsenhausen), Monne de Miranda overleed in kamp Amersfoort om er zomaar een paar te noemen. Dus ja, de SDAP kun je weinig verwijten maken qua gedrag in oorlogstijd.

Jouw geliefde Denemarken, dat was nog eens een heldhaftige natie! Wel zestien gedode militairen in 'de strijd' tegen de bezetters! Wel 2 hele uren oorlog voordat de Denen zich overgaven.
pi_123857624
laten we wel wezen hitler had gewoon 1 verenigd europa voor ogen. dat met de joden was een beetje fout zoals we er nu naar kijken, maar de eu is een veel grotere puinhoop dan wat hitler er ooit van had weten te maken.
pi_123857641
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 10:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Bron ? Iemands grote duim ?
Mogelijk. Ik geloof dat dit in Speers memoires stond. Zoals bekend was Speer een opportunistisch leugenaar. Daarom zeg ik ook >zou gezegd hebben<.

Hoe dan ook, er zijn ook andere te controleren bronnen waarin Hitler zich positief uitlaat t.o.v. Islam, ook in vergelijking met het Christendom. En nee, ik ga geen moeite doen dat op te zoeken, als je het niet aan wilt nemen moet je dat zelf weten.
pi_123857662
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 10:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

:')
pi_123857675
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 10:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

:')
pi_123857698
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:48 schreef cempexo het volgende:

Ik weet niet goed wat de kwaliteit van het onderzoek is, maar ik las met verbazing : "Het zijn vooral jongere en hoog opgeleide Oostenrijkers die electorale kansen zien voor een nazipartij."

Kijk eens naar de film The Wave uit 1981. Niet verwonderlijk dat dit beeld er weer is na meer een decennia lang propaganda en psychologische oorlogsvoering (het vele rood-wit-zwart dat men doorlopend blijft herhalen, ook hier, op televisie en op internet doen Google, Youtube en de nieuwsmedia het psychologische werk, zelfs de intelligensia van elk land ziet het niet, zo gevaar, zo krachtig is dat blijven herhalen van hetzelfde, alle koppen een kant opdraaien, het vrije denken van een volk heeft men de grond in geboort, op enkelen na die 'wakker' bleven)

Hoe gevaarlijk kunnen dus de goede dingen zijn in een slechte tijd. Inmiddels als vijf jaar economische crisis, dan kan er alleen nog maar een periode komen van veel goede dingen en een leider dit hierop inspeelt (van 'depressie' naar 'euforie', dat is precies hoe men het Duitse volk massaal achter Hitler kreeg, via die sterke emotionele periodes) Overal in Europa zie dezelfde politieke en economische processen gaande, nagenoeg hetzelfde als toen. Er is alleen een verschil met toen, nu is er internet, en er tegenover de enorme krachtige (systeem)massamedia.
De burger heeft zich vastgeketenend aan huizen (banken) en televisie (propaganda) en heeft zichzelf een politiek label aangemeten ('hun' partij, die vaak zeer ideologisch bezig zijn, met kleuren, symboliek en de vele terminologie)
pi_123857755
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 08:04 schreef Ludd het volgende:

[..]

De uitslag van dit referendum was 99% voor "ja". Hoewel een aanzienlijk deel van de Oostenrijkers de anschluss wel toejuichten is deze uitslag natuurlijk door de nazi's beïnvloedt.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  zondag 10 maart 2013 @ 11:00:25 #71
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_123857873
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 22:20 schreef rakotto het volgende:

[..]

Hitler heeft meer gedaan dan alleen maar mensen vermoorden. Niet waar?
De treinen reden iig op tijd :{
Ik ben inmiddels overleden
pi_123857971
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 11:00 schreef Enchanter het volgende:

[..]

De treinen reden iig op tijd :{
Zijn er eigenlijk gedegen gegevens bekend over de punctualiteit van de jodentransporten conform de 5-minutennorm?
pi_123858078
quote:
7s.gif Op zondag 10 maart 2013 11:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk gedegen gegevens bekend over de punctualiteit van de jodentransporten conform de 5-minutennorm?
ik heb begrepen dat er nooit 1 klacht over vertraging is binnengekomen.
pi_123858107
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 10:51 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Kijk eens naar de film The Wave uit 1981. Niet verwonderlijk dat dit beeld er weer is na meer een decennia lang propaganda en psychologische oorlogsvoering (het vele rood-wit-zwart dat men doorlopend blijft herhalen, ook hier, op televisie en op internet doen Google, Youtube en de nieuwsmedia het psychologische werk, zelfs de intelligensia van elk land ziet het niet, zo gevaar, zo krachtig is dat blijven herhalen van hetzelfde, alle koppen een kant opdraaien, het vrije denken van een volk heeft men de grond in geboort, op enkelen na die 'wakker' bleven)

Hoe gevaarlijk kunnen dus de goede dingen zijn in een slechte tijd. Inmiddels als vijf jaar economische crisis, dan kan er alleen nog maar een periode komen van veel goede dingen en een leider dit hierop inspeelt (van 'depressie' naar 'euforie', dat is precies hoe men het Duitse volk massaal achter Hitler kreeg, via die sterke emotionele periodes) Overal in Europa zie dezelfde politieke en economische processen gaande, nagenoeg hetzelfde als toen. Er is alleen een verschil met toen, nu is er internet, en er tegenover de enorme krachtige (systeem)massamedia.
De burger heeft zich vastgeketenend aan huizen (banken) en televisie (propaganda) en heeft zichzelf een politiek label aangemeten ('hun' partij, die vaak zeer ideologisch bezig zijn, met kleuren, symboliek en de vele terminologie)
Er hoeven niet altijd leiders te zijn...er vormt zich vanzelf een verzamelde mening over een actueel onderwerp. De burger is misschien te lui om in actie te komen maar de diezelfde burger is ook niet achterlijk.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_123858260
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 10:49 schreef Ludd het volgende:

[..]

Mogelijk. Ik geloof dat dit in Speers memoires stond. Zoals bekend was Speer een opportunistisch leugenaar. Daarom zeg ik ook >zou gezegd hebben<.

Hoe dan ook, er zijn ook andere te controleren bronnen waarin Hitler zich positief uitlaat t.o.v. Islam, ook in vergelijking met het Christendom. En nee, ik ga geen moeite doen dat op te zoeken, als je het niet aan wilt nemen moet je dat zelf weten.
Ik denk dat jij het niet in de juiste context plaatst. Hitler zocht in die tijd gewoon anti-Joodse bondgenoten, en dat vond hij in Arabisch nationalisme(zie Amin Alhoesseini) dat zich in die tijd hevig afzette tegen de Joden in Palestina.

Naar mijn weten waren er in die tijd geen etnische Duitsers die moslim waren, er was helemaal geen Islam in West-Europa.

Vergeet niet dat Arabieren(Semieten) en Slavische volkeren(als Bosnische moslims daaronder vallen) als untermenschen werden gezien. Joden werden op dat moment gewoon als grotere vijand gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')