In die periode reisde Joop den Uyl -Partij van de Arbeid- naar Duitsland om lezingen van Adolf en partijgenoten bij te wonen.quote:Op zondag 10 maart 2013 02:44 schreef Polacco het volgende:
[ afbeelding ]
Wel leuke referenda stembiljetten uit die tijd.
Hoezo?quote:Op zondag 10 maart 2013 00:51 schreef miera het volgende:
Ik vind het altijd grappig als moslim de daden van Hitler goedkeuren of de Hitlergroet uitvoeren
Beseffen die dan niet dat zij onder het Hitler regime ook in zo'n kamp zouden gestoken zijn?
Haha, typisch.quote:Op zondag 10 maart 2013 02:44 schreef Polacco het volgende:
[ afbeelding ]
Wel leuke referenda stembiljetten uit die tijd.
Nou dan organiseren we het volgende belangrijke referendum in Nederland toch ook op die manier?quote:Op zondag 10 maart 2013 08:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Haha, typisch.![]()
Maar ergens komt het me toch democratischer voor dan in Nederland waar we een referendum houden en vervolgens schijt hebben aan de uitslag/wil van de bevolking.
Ik denk dat wanneer er bij het referendum m.b.t. verdrag tot vaststelling van een Europese grondwet, het vakje >voor< groter was geweest dan >tegen<, de meerderheid alsnog tegen gestemd zou hebben. Denk je ook niet? De enorme >voor< propaganda heeft immers ook niet mogen baten.quote:Op zondag 10 maart 2013 09:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou dan organiseren we het volgende belangrijke referendum in Nederland toch ook op die manier?
quote:Op zondag 10 maart 2013 10:12 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer er bij het referendum m.b.t. verdrag tot vaststelling van een Europese grondwet, het vakje >voor< groter was geweest dan >tegen<, de meerderheid alsnog tegen gestemd zou hebben. Denk je ook niet? De enorme >voor< propaganda heeft immers ook niet mogen baten.
Ik zeg doen! Stukken beter dan dat schertsreferendum dat we in Nederland hadden!quote:Die Propaganda durchdrang alle Lebensbereiche: Fahnen, Banner und Plakate mit Parolen und dem Hakenkreuzsymbol wurden in allen Städten, an Straßenbahnen, an Wänden und eigens errichteten Plakatständern und Säulen angebracht; allein in Wien fanden sich rund 200.000 Hitler-Portraits an öffentlichen Orten. Selbst in Poststempeln war zu lesen: „Am 10. April dem Führer Dein Ja“.
Presse und Rundfunk waren fest in der Hand der neuen Machthaber, hatten kein anderes Thema als das Ja, so dass es keine öffentlichen Gegenstimmen gab. Rund acht Prozent der eigentlich Wahl- und Stimmberechtigten waren von der Abstimmung ausgeschlossen worden: etwa 200.000 Juden, rund 177.000 „Mischlinge“ und die bereits zuvor aus politischen oder rassischen Gründen Verhafteten.
Bei der Abstimmung selbst zogen viele es vor, nicht anonym in der Wahlzelle ihre Wahl zu treffen, sondern öffentlich vor den Wahlhelfern ihr Kreuz bei Ja zu machen, um nicht in den Verdacht zu geraten, gegen den Anschluss gestimmt zu haben und folglich als „Systemgegner“ möglichen Repressalien ausgesetzt zu sein.
http://de.wikipedia.org/wiki/Anschluss_Österreichs#Volksabstimmung
Bron ? Iemands grote duim ?quote:Op zondag 10 maart 2013 07:59 schreef Ludd het volgende:
Hitler zou ook gezegd hebben dat hij de islamitische religie veel geschikter vond voor het Duitse volk dan de zwakke en laffe Christelijke religie.
Ohh... maar ze hebben gelijk als ze zeggen door mensen zoals jij verketterd worden.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
De eeuwige slachtofferrol die ze zichzelf aanmeten misschien?
Heb je eigenlijk wel wat geleerd van de geschiedenis ?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom niet? Mensen wereldwijd zijn geloof ik wel een beetje klaar met het jankgedrag van de joden. Lijkt me best te kunnen kloppen.
Dan moet je er ook even bij vertellen dat Den Uyl voor de oorlog al tegenstander was van de Nazi rassenleer en tijdens de oorlog meewerkte aan de ondergrondse pers (Parool, Nieuwe Vrijheid). En de PvdA is overigens pas in 1946 opgericht.quote:In die periode reisde Joop den Uyl -Partij van de Arbeid- naar Duitsland om lezingen van Adolf en partijgenoten bij te wonen. Der Joop war damals sehr begeistert.
Mogelijk. Ik geloof dat dit in Speers memoires stond. Zoals bekend was Speer een opportunistisch leugenaar. Daarom zeg ik ook >zou gezegd hebben<.quote:
quote:Op zondag 10 maart 2013 10:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk wel wat geleerd van de geschiedenis ?
Je begint weer opnieuw met een bepaalde groep te verketteren.
quote:Op zondag 10 maart 2013 10:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk wel wat geleerd van de geschiedenis ?
Je begint weer opnieuw met een bepaalde groep te verketteren.
Kijk eens naar de film The Wave uit 1981. Niet verwonderlijk dat dit beeld er weer is na meer een decennia lang propaganda en psychologische oorlogsvoering (het vele rood-wit-zwart dat men doorlopend blijft herhalen, ook hier, op televisie en op internet doen Google, Youtube en de nieuwsmedia het psychologische werk, zelfs de intelligensia van elk land ziet het niet, zo gevaar, zo krachtig is dat blijven herhalen van hetzelfde, alle koppen een kant opdraaien, het vrije denken van een volk heeft men de grond in geboort, op enkelen na die 'wakker' bleven)quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:48 schreef cempexo het volgende:
Ik weet niet goed wat de kwaliteit van het onderzoek is, maar ik las met verbazing : "Het zijn vooral jongere en hoog opgeleide Oostenrijkers die electorale kansen zien voor een nazipartij."
De uitslag van dit referendum was 99% voor "ja". Hoewel een aanzienlijk deel van de Oostenrijkers de anschluss wel toejuichten is deze uitslag natuurlijk door de nazi's beïnvloedt.quote:Op zondag 10 maart 2013 08:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Haha, typisch.![]()
Maar ergens komt het me toch democratischer voor dan in Nederland waar we een referendum houden en vervolgens schijt hebben aan de uitslag/wil van de bevolking.
De treinen reden iig op tijdquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:20 schreef rakotto het volgende:
[..]
Hitler heeft meer gedaan dan alleen maar mensen vermoorden. Niet waar?
Zijn er eigenlijk gedegen gegevens bekend over de punctualiteit van de jodentransporten conform de 5-minutennorm?quote:
ik heb begrepen dat er nooit 1 klacht over vertraging is binnengekomen.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk gedegen gegevens bekend over de punctualiteit van de jodentransporten conform de 5-minutennorm?
Er hoeven niet altijd leiders te zijn...er vormt zich vanzelf een verzamelde mening over een actueel onderwerp. De burger is misschien te lui om in actie te komen maar de diezelfde burger is ook niet achterlijk.quote:Op zondag 10 maart 2013 10:51 schreef Synthercell het volgende:
[..]
Kijk eens naar de film The Wave uit 1981. Niet verwonderlijk dat dit beeld er weer is na meer een decennia lang propaganda en psychologische oorlogsvoering (het vele rood-wit-zwart dat men doorlopend blijft herhalen, ook hier, op televisie en op internet doen Google, Youtube en de nieuwsmedia het psychologische werk, zelfs de intelligensia van elk land ziet het niet, zo gevaar, zo krachtig is dat blijven herhalen van hetzelfde, alle koppen een kant opdraaien, het vrije denken van een volk heeft men de grond in geboort, op enkelen na die 'wakker' bleven)
Hoe gevaarlijk kunnen dus de goede dingen zijn in een slechte tijd. Inmiddels als vijf jaar economische crisis, dan kan er alleen nog maar een periode komen van veel goede dingen en een leider dit hierop inspeelt (van 'depressie' naar 'euforie', dat is precies hoe men het Duitse volk massaal achter Hitler kreeg, via die sterke emotionele periodes) Overal in Europa zie dezelfde politieke en economische processen gaande, nagenoeg hetzelfde als toen. Er is alleen een verschil met toen, nu is er internet, en er tegenover de enorme krachtige (systeem)massamedia.
De burger heeft zich vastgeketenend aan huizen (banken) en televisie (propaganda) en heeft zichzelf een politiek label aangemeten ('hun' partij, die vaak zeer ideologisch bezig zijn, met kleuren, symboliek en de vele terminologie)
Ik denk dat jij het niet in de juiste context plaatst. Hitler zocht in die tijd gewoon anti-Joodse bondgenoten, en dat vond hij in Arabisch nationalisme(zie Amin Alhoesseini) dat zich in die tijd hevig afzette tegen de Joden in Palestina.quote:Op zondag 10 maart 2013 10:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mogelijk. Ik geloof dat dit in Speers memoires stond. Zoals bekend was Speer een opportunistisch leugenaar. Daarom zeg ik ook >zou gezegd hebben<.
Hoe dan ook, er zijn ook andere te controleren bronnen waarin Hitler zich positief uitlaat t.o.v. Islam, ook in vergelijking met het Christendom. En nee, ik ga geen moeite doen dat op te zoeken, als je het niet aan wilt nemen moet je dat zelf weten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |