abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123928532
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

:')
:*
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 20:37:47 #202
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123928744
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:37 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar goed, dat jij een overtreding maakt is ondergeschikt aan de bijzondere manoeuvre die de ander maakt.
Nou ja, vooruit.

Los daarvan is het natuurlijk niet slim om iemand die jou doelbewust aan het neten is dan maar rechts in te gaan halen tenzij je heel zeker weet dat je veel sneller kunt optrekken.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 20:40:36 #204
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123928913
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou ja, vooruit.

Los daarvan is het natuurlijk niet slim om iemand die jou doelbewust aan het neten is dan maar rechts in te gaan halen tenzij je heel zeker weet dat je veel sneller kunt optrekken.
Ook dat. Je kan er donder op zeggen dat ie weer naar rechts komt; en dat geeft altijd zo'n gezeik en rotzooi.
  FOK!Fotograaf maandag 11 maart 2013 @ 20:53:07 #205
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123929922
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou ja, vooruit.

Laten we het even omdraaien.
Het is natuurlijk niet slim om iemand die harder dan jij komt aanrijden en kennelijk haast heeft, dwars te gaan zitten door voor niets naar links te gaan.

Verder, hoe laat je hem bewijzen dat jij hem rechts inhaalde. Je kan natuurlijk altijd zeggen dat hij jou aan het inhalen was en opeens op de rem ging staan en naar rechts kwam. Jouw woord tegen het zijne, enige feit is dat hij bij jou naar binnen is gereden en hij dus de bijzondere verrichting deed.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123937052
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2013 17:01 schreef no1uknow het volgende:
Gister trouwens op de ringweg van Zoetermeer, een 70 km/u weg, tweebaans waar ik met ongeveer 85 op de linkerbaan reed om een auto in te halen, kwam die eikel die rechts netjes 70 reed ineens naar de linkerbaan toen ik vlakbij 'm was. Er was geen enkele reden om naar links te gaan, behalve om mij dwars te zitten. Er was overigens verder ook geen ander verkeer vlakbij ons. Hij hoefde niemand in te halen o.i.d.

Wat voor frustie ben je dan :')
Ik vraag me nu wel af welk punt het was. Ik was het niet, maar ik rijd die ringweg 1x per week.
pi_123938235
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:28 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Ik vraag me nu wel af welk punt het was. Ik was het niet, maar ik rijd die ringweg 1x per week.
https://maps.google.nl/ma(...)vpsrc=0&ie=UTF8&z=17 Precies dat stuk tussen die twee kruisingen. We kwamen vanaf de linkerkant van de kaart zeg maar. Bij de volgende kruising moest ik rechtsaf en bij de vorige kruising kon ik door blijven rijden door groen licht, terwijl de auto voor mij vanuit stilstand op moest trekken. Had dus al van te voren gezien dat ik meer vaart had en er makkelijk links langs had gekund om vervolgens makkelijk op tijd naar rechts te kunnen gaan met alle ruimte.

Hij ging rechtdoor zag ik achteraf in mijn spiegel dus hij had geen enkele reden om naar de linkerbaan te gaan. Er stond geen andere auto bij het volgende kruispunt of wat dan ook. Toen ik uiteindelijk naar de rechterbaan ging en nog even een dot gas gaf en we uiteindelijk stil kwamen te staan, ik helemaal rechts, hij helemaal links zag ik in m'n ooghoek nog een hoofd naar me toe draaien maar heb maar bewust niet teruggekeken, om 'm maar niet die genoegdoening te geven :')

edit: Ook al zou er trouwens geen ruimte meer zijn om naar rechts te gaan, dat staat er los van want hij kan natuurlijk niet van te voren weten dat ik daar naar rechts moest. Ik had net zo goed rechtdoor kunnen gaan, hem inhalend op de linkerbaan..
pi_123938893
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:48 schreef no1uknow het volgende:

[..]

https://maps.google.nl/ma(...)vpsrc=0&ie=UTF8&z=17 Precies dat stuk tussen die twee kruisingen. We kwamen vanaf de linkerkant van de kaart zeg maar. Bij de volgende kruising moest ik rechtsaf en bij de vorige kruising kon ik door blijven rijden door groen licht, terwijl de auto voor mij vanuit stilstand op moest trekken. Had dus al van te voren gezien dat ik meer vaart had en er makkelijk links langs had gekund om vervolgens makkelijk op tijd naar rechts te kunnen gaan met alle ruimte.

Hij ging rechtdoor zag ik achteraf in mijn spiegel dus hij had geen enkele reden om naar de linkerbaan te gaan. Er stond geen andere auto bij het volgende kruispunt of wat dan ook. Toen ik uiteindelijk naar de rechterbaan ging en nog even een dot gas gaf en we uiteindelijk stil kwamen te staan, ik helemaal rechts, hij helemaal links zag ik in m'n ooghoek nog een hoofd naar me toe draaien maar heb maar bewust niet teruggekeken, om 'm maar niet die genoegdoening te geven :')

edit: Ook al zou er trouwens geen ruimte meer zijn om naar rechts te gaan, dat staat er los van want hij kan natuurlijk niet van te voren weten dat ik daar naar rechts moest. Ik had net zo goed rechtdoor kunnen gaan, hem inhalend op de linkerbaan..
De enige reden die ik kan bedenken is dat hij over het spoor wou, en dat hij daarom ineens naar links ging zodat hij meteen kan voorsorteren. Maar daar heb je nog genoeg tijd voor. Zo druk is het daar ook weer niet. :')
pi_123939769
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:18 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Als het bord er niet staat tellen alle normale regels tenzij overduidelijk is dat je je op een doorgaande weg bevind en die andere twee daadwerkelijk normale wegen zijn. Streetview link?
Heeft geen zin, die is te oud.
pi_123940352
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:00 schreef Ensemble het volgende:

[..]

De enige reden die ik kan bedenken is dat hij over het spoor wou, en dat hij daarom ineens naar links ging zodat hij meteen kan voorsorteren. Maar daar heb je nog genoeg tijd voor. Zo druk is het daar ook weer niet. :')
Mwah, ik kan het me niet voorstellen. De weg was zo goed als leeg, het was namelijk zondagochtend 10 uur. En je hebt na dat kruispunt nog genoeg meters om op te schuiven naar links. Hij ging ook niet terug naar rechts toen ik dus dichterbij kwam, dat zegt ook wel wat.
  maandag 11 maart 2013 @ 23:32:44 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123940771
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:25 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Mwah, ik kan het me niet voorstellen. De weg was zo goed als leeg, het was namelijk zondagochtend 10 uur. En je hebt na dat kruispunt nog genoeg meters om op te schuiven naar links. Hij ging ook niet terug naar rechts toen ik dus dichterbij kwam, dat zegt ook wel wat.
Grote kans dat hij je sowieso niet gezien heeft, en verderop onder het spoor door wilde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123941370
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Grote kans dat hij je sowieso niet gezien heeft, en verderop onder het spoor door wilde.
Het zou kunnen, maar ik kan het me niet voorstellen. Ook dat lekker 60 blijven rijden terwijl je me allang en breed gezien moet hebben was zo typisch. In z'n Cinquecento :D!
pi_123941380
Ja, ik had vanmiddag ook zoiets. In dit geval was ik zelf de idioot. Wilde invoegen, maar er bleek nog een auto in mijn dode hoek te zitten. De bestuurder daarvan lette gelukkig goed op en schoof een strook op. Desondanks wel een schrikmomentje. Was trouwens niet bij Zoetermeer. :P

Hoe dan ook; het is wel makkelijk om je op te winden over anderen, maar ik ben dan ook wel zo eerlijk om op te merken dat ik me ook wel eens vergis. Zoals iedereen. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2013 23:45:32 ]
pi_123941437
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:44 schreef k_man het volgende:
Ja, ik had vanmiddag ook zoiets. In dit geval was ik zelf de idioot. Wilde een rijstrook opschuiven, maar er bleek nog een auto in mijn dode hoek te zitten. De bestuurder daarvan lette gelukkig wel goed op en schoof ook een strook op. Desondanks wel een schrikmomentje. Was trouwens niet bij Zoetermeer. :P

Hoe dan ook; het is wel makkelijk om je op te winden over anderen, maar ik ben dan ook wel zo eerlijk om op te merken dat ik me ook wel eens vergis. Zoals iedereen. :)
Nee maar dit had niks met een dode hoek te maken, daarvoor was de afstand nog veel te groot, hij heeft me in z'n binnenspiegel en linkerspiegel kunnen zien. Wind me er verder niet over op, maar vond het wel weer typisch. Is gewoon jammer als je een lekker vaartje hebt en iemand zo'n onnodige actie maakt.
  maandag 11 maart 2013 @ 23:49:41 #215
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_123941601
Vandaag:

Auto met kar ( gevuld met takken/smalle boomstammen in de breedte, dus niet in de lengte) draait voor mij de provinciale weg op.
Was druk, dus kan gebeuren dat deze persoon hem er even tussen moest wringen. Geen punt, laat ik even het gas los en rem gepast.
Bij de eerstvolgende brug wipte er echter 2 stammetjes omhoog, een bleef net op de kar hangen en de andere hing er half scheef vanaf.
Bij de eerste gelegenheid ben ik er naast gaan rijden, raampje open ( handig met een RHD auto) en even verteld dat hij bijna wat verloor.
Hij bedankte me vriendelijk. Had ik die stam op mijn auto gekregen, dan had hij niets gemerkt en was waarschijnlijk gewoon doorgereden.

Tip die ik hem meegaf: spanbanden of in elk geval de lading vastzetten de volgende keer. :)
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:57:03 #216
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_123967258
ZON!! :( (af en toe machtig irritant wanneer laaghangend en fel)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:25:53 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_123968642
Zeker ook geen zonnebril bij in de auto? :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 19:18:02 #218
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_123970960
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:25 schreef daNpy het volgende:
Zeker ook geen zonnebril bij in de auto? :')
Normaalgesproken wel; maar had de auto van mn vrouw mee. (maar ook met zonnebril kan die zon nog best irritant zijn. :')
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  dinsdag 12 maart 2013 @ 20:34:19 #219
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_123975242
Ah, da's kut ja :P
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator dinsdag 12 maart 2013 @ 20:49:00 #220
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123976513
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:49 schreef jitzzzze het volgende:
Het viel me vandaag weer op hoeveel mensen er geen zonnebril droegen onderweg.
Want dat is verplicht?
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator dinsdag 12 maart 2013 @ 20:53:21 #222
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 12 maart 2013 @ 20:56:04 #223
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_123976698
Niet verplicht, maar wel slim om bij te hebben. Ook (juist!) in de winter.
Net als altijd verlichting voeren en zeker op een dag als vandaag.

Wat wel verplicht is is je auto schoonmaken, of kruispunten vrijhouden als je ze niet direct kan oversteken.
Daarom dus een middelvinger voor de persoon die vanmorgen niet snapte waarom ik stopte :W
  dinsdag 12 maart 2013 @ 22:23:38 #224
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_123983083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:56 schreef daNpy het volgende:
Niet verplicht, maar wel slim om bij te hebben. Ook (juist!) in de winter.
Net als altijd verlichting voeren en zeker op een dag als vandaag.

Wat wel verplicht is is je auto schoonmaken, of kruispunten vrijhouden als je ze niet direct kan oversteken.
Daarom dus een middelvinger voor de persoon die vanmorgen niet snapte waarom ik stopte :W
Dat had ik ook laatst. Er stond op dat punt nota bene zo'n wit kruis op straat dat je de ruimte voor de zijstraat vrij moest houden. Maar de meneer in de grote auto achter mij toeterde meteen.
pi_123985321
Vandaag reed ik op de A2 thv Rosmalen richting Amsterdam/Utrecht bij HM-paal 112,4.
Ik zag op de eerste rijstrook (uiterst links dus) van de drie stroken een Citroën Berlingo staan met pech.
De auto stond bij een cado en was dus niet heel hinderlijk voor het overige verkeer, je kon er prima langs.

Ik hield rechts aan, omdat ik de fly-over op moest om naar afslag Maaspoort te rijden.
Toen ik op dus net had ingevoegd op de strook van de fly-over, zag ik dat er een vrouw op de eerste rijstrook bij de Citroën liep. En ik bedoel echt midden op de rijstrook.
Zij stond met haar arm te zwaaien, vermoedelijk om het verkeer te sommeren af te remmen.

Leek me niet zo'n hele veilige situatie, dus ik ging zsm van de snelweg af, om er weer op te draaien en even te checken wat het HM-paaltje was.

Vervolgens belde ik 0900-8844, om de situatie even door te geven. Deze was al bekend, maar het was niet bekend dat mevrouw doodleuk op de snelweg liep.

Er werd mij verteld dat er wat spoed bij was gezet en ik werd vriendelijk bedankt.
Drie minuten later reed ik nog een keer voorbij, om te checken of ze niet platgereden was, maar toen was er al politie en RWS ter plaatse.

Onvoorstelbaar dat mensen het een verstandig plan vinden om zelf even het verkeer af te remmen óp de rijstrook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')