Maar goed, dat jij een overtreding maakt is ondergeschikt aan de bijzondere manoeuvre die de ander maakt.quote:
Nou ja, vooruit.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar goed, dat jij een overtreding maakt is ondergeschikt aan de bijzondere manoeuvre die de ander maakt.
Ook dat. Je kan er donder op zeggen dat ie weer naar rechts komt; en dat geeft altijd zo'n gezeik en rotzooi.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, vooruit.
Los daarvan is het natuurlijk niet slim om iemand die jou doelbewust aan het neten is dan maar rechts in te gaan halen tenzij je heel zeker weet dat je veel sneller kunt optrekken.
Laten we het even omdraaien.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, vooruit.
Los daarvan is het natuurlijk niet slim om iemand die jou doelbewust aan het neten is dan maar rechts in te gaan halen tenzij je heel zeker weet dat je veel sneller kunt optrekken.
Ik vraag me nu wel af welk punt het was. Ik was het niet, maar ik rijd die ringweg 1x per week.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:01 schreef no1uknow het volgende:
Gister trouwens op de ringweg van Zoetermeer, een 70 km/u weg, tweebaans waar ik met ongeveer 85 op de linkerbaan reed om een auto in te halen, kwam die eikel die rechts netjes 70 reed ineens naar de linkerbaan toen ik vlakbij 'm was. Er was geen enkele reden om naar links te gaan, behalve om mij dwars te zitten. Er was overigens verder ook geen ander verkeer vlakbij ons. Hij hoefde niemand in te halen o.i.d.
Wat voor frustie ben je dan
https://maps.google.nl/ma(...)vpsrc=0&ie=UTF8&z=17 Precies dat stuk tussen die twee kruisingen. We kwamen vanaf de linkerkant van de kaart zeg maar. Bij de volgende kruising moest ik rechtsaf en bij de vorige kruising kon ik door blijven rijden door groen licht, terwijl de auto voor mij vanuit stilstand op moest trekken. Had dus al van te voren gezien dat ik meer vaart had en er makkelijk links langs had gekund om vervolgens makkelijk op tijd naar rechts te kunnen gaan met alle ruimte.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:28 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ik vraag me nu wel af welk punt het was. Ik was het niet, maar ik rijd die ringweg 1x per week.
De enige reden die ik kan bedenken is dat hij over het spoor wou, en dat hij daarom ineens naar links ging zodat hij meteen kan voorsorteren. Maar daar heb je nog genoeg tijd voor. Zo druk is het daar ook weer niet.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:48 schreef no1uknow het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)vpsrc=0&ie=UTF8&z=17 Precies dat stuk tussen die twee kruisingen. We kwamen vanaf de linkerkant van de kaart zeg maar. Bij de volgende kruising moest ik rechtsaf en bij de vorige kruising kon ik door blijven rijden door groen licht, terwijl de auto voor mij vanuit stilstand op moest trekken. Had dus al van te voren gezien dat ik meer vaart had en er makkelijk links langs had gekund om vervolgens makkelijk op tijd naar rechts te kunnen gaan met alle ruimte.
Hij ging rechtdoor zag ik achteraf in mijn spiegel dus hij had geen enkele reden om naar de linkerbaan te gaan. Er stond geen andere auto bij het volgende kruispunt of wat dan ook. Toen ik uiteindelijk naar de rechterbaan ging en nog even een dot gas gaf en we uiteindelijk stil kwamen te staan, ik helemaal rechts, hij helemaal links zag ik in m'n ooghoek nog een hoofd naar me toe draaien maar heb maar bewust niet teruggekeken, om 'm maar niet die genoegdoening te geven
edit: Ook al zou er trouwens geen ruimte meer zijn om naar rechts te gaan, dat staat er los van want hij kan natuurlijk niet van te voren weten dat ik daar naar rechts moest. Ik had net zo goed rechtdoor kunnen gaan, hem inhalend op de linkerbaan..
Heeft geen zin, die is te oud.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:18 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Als het bord er niet staat tellen alle normale regels tenzij overduidelijk is dat je je op een doorgaande weg bevind en die andere twee daadwerkelijk normale wegen zijn. Streetview link?
Mwah, ik kan het me niet voorstellen. De weg was zo goed als leeg, het was namelijk zondagochtend 10 uur. En je hebt na dat kruispunt nog genoeg meters om op te schuiven naar links. Hij ging ook niet terug naar rechts toen ik dus dichterbij kwam, dat zegt ook wel wat.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:00 schreef Ensemble het volgende:
[..]
De enige reden die ik kan bedenken is dat hij over het spoor wou, en dat hij daarom ineens naar links ging zodat hij meteen kan voorsorteren. Maar daar heb je nog genoeg tijd voor. Zo druk is het daar ook weer niet.
Grote kans dat hij je sowieso niet gezien heeft, en verderop onder het spoor door wilde.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:25 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Mwah, ik kan het me niet voorstellen. De weg was zo goed als leeg, het was namelijk zondagochtend 10 uur. En je hebt na dat kruispunt nog genoeg meters om op te schuiven naar links. Hij ging ook niet terug naar rechts toen ik dus dichterbij kwam, dat zegt ook wel wat.
Het zou kunnen, maar ik kan het me niet voorstellen. Ook dat lekker 60 blijven rijden terwijl je me allang en breed gezien moet hebben was zo typisch. In z'n Cinquecentoquote:Op maandag 11 maart 2013 23:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Grote kans dat hij je sowieso niet gezien heeft, en verderop onder het spoor door wilde.
Nee maar dit had niks met een dode hoek te maken, daarvoor was de afstand nog veel te groot, hij heeft me in z'n binnenspiegel en linkerspiegel kunnen zien. Wind me er verder niet over op, maar vond het wel weer typisch. Is gewoon jammer als je een lekker vaartje hebt en iemand zo'n onnodige actie maakt.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:44 schreef k_man het volgende:
Ja, ik had vanmiddag ook zoiets. In dit geval was ik zelf de idioot. Wilde een rijstrook opschuiven, maar er bleek nog een auto in mijn dode hoek te zitten. De bestuurder daarvan lette gelukkig wel goed op en schoof ook een strook op. Desondanks wel een schrikmomentje. Was trouwens niet bij Zoetermeer.![]()
Hoe dan ook; het is wel makkelijk om je op te winden over anderen, maar ik ben dan ook wel zo eerlijk om op te merken dat ik me ook wel eens vergis. Zoals iedereen.
Normaalgesproken wel; maar had de auto van mn vrouw mee. (maar ook met zonnebril kan die zon nog best irritant zijn.quote:
Want dat is verplicht?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:49 schreef jitzzzze het volgende:
Het viel me vandaag weer op hoeveel mensen er geen zonnebril droegen onderweg.
Dat had ik ook laatst. Er stond op dat punt nota bene zo'n wit kruis op straat dat je de ruimte voor de zijstraat vrij moest houden. Maar de meneer in de grote auto achter mij toeterde meteen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:56 schreef daNpy het volgende:
Niet verplicht, maar wel slim om bij te hebben. Ook (juist!) in de winter.
Net als altijd verlichting voeren en zeker op een dag als vandaag.
Wat wel verplicht is is je auto schoonmaken, of kruispunten vrijhouden als je ze niet direct kan oversteken.
Daarom dus een middelvinger voor de persoon die vanmorgen niet snapte waarom ik stopte
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |