Ik heb zo het vermoeden dat de insteek van je grappen en plagerijtjes bij haar net anders was dan bij je mannelijke collega's?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:23 schreef marvinpa het volgende:
Weet ik niet. Ik weet zeker dat mijn mannelijke collega's en direct ondergeschikten wel tegen de grappen en plagerijen kunnen, ik haal met hen ook weleens een grapje uit. Dus kennelijk moet ik toch een duidelijk onderscheid maken.
Je zegt dat ze net nieuw is, je moet dat soort dingen rustig opbouwen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:23 schreef marvinpa het volgende:
[..]
Grappig hoor![]()
[..]
Weet ik niet. Ik weet zeker dat mijn mannelijke collega's en direct ondergeschikten wel tegen de grappen en plagerijen kunnen, ik haal met hen ook weleens een grapje uit. Dus kennelijk moet ik toch een duidelijk onderscheid maken.
Het hoeft niet per se snel, maar ik heb zo mijn redenen om het snel op te willen lossen. (zie hieronder:)quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:19 schreef VacaLoca het volgende:
De situatie zo snel mogelijk willen 'fixen' is ook weer geforceerd...
Neem wat je gehoord hebt gewoon mee in je achterhoofd en probeer sowieso niet vrouwen zo krampachtig anders te benaderen als dat je niet natuurlijk komt.
Ik ben niet eens per se in haar geïnteresseerd op die manier.Dus wat mij betreft is die afstand niet erg. Ik wilde vooral gewoon een extra goede/leuke/sociale indruk maken op haar. Ik wil vooral niet dat zij zich op haar werkplek rot voelt en ik wil niet dat het gevolgen heeft gezien ik verwacht dat we binnenkort moeten samenwerken aan een project.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:20 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Dat ja. En misschien trekt die afstand haar zelf wel weer aan mocht het zo zijn dat.. Maar laat het niet van haar afhangen
Misschien waren er wel wat verschillen ja; vooral omdat ik sommige grappen die ik bij mannelijke collega's uithaal volgens mij wat aanstootgevend zouden zijn in geval van een vrouw.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb zo het vermoeden dat de insteek van je grappen en plagerijtjes bij haar net anders was dan bij je mannelijke collega's?
Nja, ik ben een man, dus zoiets is uiteindelijk vanuit ons oogpunt nooit een probleem. Maar ze is getrouwd, dus ik blijf wat dat betreft netjes uit haar buurt. Als ik een vriendin of vrouw zou hebben zou ik dat niet zo kunnen waarderen.quote:
Niet per se klinkt alsof je haar wou polsen in interesse. Behandel haar zakelijk als een collega en houd dus je afstand.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:26 schreef marvinpa het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se snel, maar ik heb zo mijn redenen om het snel op te willen lossen. (zie hieronder:)
[..]
Ik ben niet eens per se in haar geïnteresseerd op die manier.Dus wat mij betreft is die afstand niet erg. Ik wilde vooral gewoon een extra goede/leuke/sociale indruk maken op haar. Ik wil vooral niet dat zij zich op haar werkplek rot voelt en ik wil niet dat het gevolgen heeft gezien ik verwacht dat we binnenkort moeten samenwerken aan een project.
Zij doen het op hun beurt ook af en toe bij mij. Het maakt het werk toch een stuk leukerquote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heb je 't ze wel eens gevraagd? Misschien vinden ze 't net zo vervelend
Als dit een onderdeel is van de bedrijfscultuur en zij wil daar niet aan meedoen kun je haar contract toch gewoon niet verlengen. Het is kennelijk onderdeel van het werk en zij voert dit niet goed uit. Ik zou niet weten waarom je zo iemand aan zou houden.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:30 schreef marvinpa het volgende:
[..]
Zij doen het op hun beurt ook af en toe bij mij. Het maakt het werk toch een stuk leuker
Da's ook wel zo.. Maar zeker als leidinggevende (want dat ben je?) moet je oppassen dat mensen het wel echt leuk vinden en niet alleen leuk proberen te reageren omdat jij de broek aan hebt.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:30 schreef marvinpa het volgende:
[..]
Zij doen het op hun beurt ook af en toe bij mij. Het maakt het werk toch een stuk leuker
Ik vind het dus kennelijk erg lastig om in te schatten wat die afstand is. Zoals ik zei, ben sowieso een ramp met vrouwen en werk al jaren in vrijwel vrouwloze omgevingen. Maar ik heb het er lastig mee.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:30 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Niet per se klinkt alsof je haar wou polsen in interesse. Behandel haar zakelijk als een collega en houd dus je afstand.
Lien je hebt DMquote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:34 schreef Lienekien het volgende:
Of je wordt nu 'slachtoffer' van een ander vrouwenfenomeen: geroddel achter je rug om.
Vrouwen en mannen hebben sowieso een andere grens in hoever je kunt gaan.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:33 schreef marvinpa het volgende:
[..]
Ik vind het dus kennelijk erg lastig om in te schatten wat die afstand is. Zoals ik zei, ben sowieso een ramp met vrouwen en werk al jaren in vrijwel vrouwloze omgevingen. Maar ik heb het er lastig mee.
Ik heb het gevoel dat ik bij mijn mannelijke collega's veel dichterbij mag en kan komen dan ik bij haar heb gedaan, dus kennelijk heeft zij als vrouw toch een andere grens en die heb ik per ongeluk overschreden.
Erger kan het niet.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:34 schreef Lienekien het volgende:
Of je wordt nu 'slachtoffer' van een ander vrouwenfenomeen: geroddel achter je rug om.
Ik ben niet het hoofd, maar heb wel als leidinggevende mijn eigen ploeg mensen. (zij behoort tot een compleet andere afdeling FYI)quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Da's ook wel zo.. Maar zeker als leidinggevende (want dat ben je?) moet je oppassen dat mensen het wel echt leuk vinden en niet alleen leuk proberen te reageren omdat jij de broek aan hebt.
Zoals ik zeg, werk al jaren in een technisch discipline, dus heb niet veel ervaring met vrouwen op de werkplek en ook persoonlijk ben ik vaak niet zo handig bezig.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:34 schreef Lienekien het volgende:
Dat is duidelijk ja. Nu heb ik daar niet zoveel meer aan, maar stel dat ik ooit in dezelfde situatie kom, hoe kan ik dan kijken waar die grens ligt zonder dat ik er per ongeluk overheen ren?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:36 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Vrouwen en mannen hebben sowieso een andere grens in hoever je kunt gaan.
Ik bedoel: aan de ene kant kan het best dat je iets te veel je best hebt gedaan om leuk tegen haar te doen. Maar aan de andere kant vind ik het ook niet echt in haar voordeel pleiten dat ze het daar achter je rug om over heeft en dat jou via via bereikt. Dat is een vervelend aspect van een bedrijfscultuur. Het is niet te hopen dat zij dat nu actief bij jullie inbrengt.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:38 schreef marvinpa het volgende:
[..]
Ik ben niet het hoofd, maar heb wel als leidinggevende mijn eigen ploeg mensen. (zij behoort tot een compleet andere afdeling FYI)
Je hebt wel gelijk, ik moet ook daar eens beter bij stilstaan bij mijn eigen ondergeschikten. Hmm.
[..]
Zoals ik zeg, werk al jaren in een technisch discipline, dus heb niet veel ervaring met vrouwen op de werkplek en ook persoonlijk ben ik vaak niet zo handig bezig.
Wat bedoel je precies met wat je zegt?
Roddel en achterklap kan echt destructief werken ja..quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik bedoel: aan de ene kant kan het best dat je iets te veel je best hebt gedaan om leuk tegen haar te doen. Maar aan de andere kant vind ik het ook niet echt in haar voordeel pleiten dat ze het daar achter je rug om over heeft en dat jou via via bereikt. Dat is een vervelend aspect van een bedrijfscultuur. Het is niet te hopen dat zij dat nu actief bij jullie inbrengt.
Houd het leuk en overdrijf niet. Zo ren je er ook niet overheen. Stukje aanvoelen eigenlijk.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:40 schreef marvinpa het volgende:
[..]
Dat is duidelijk ja. Nu heb ik daar niet zoveel meer aan, maar stel dat ik ooit in dezelfde situatie kom, hoe kan ik dan kijken waar die grens ligt zonder dat ik er per ongeluk overheen ren?
Ik moet dit soort fouten gewoon niet maken, dat kan ik me niet permitteren.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik bedoel: aan de ene kant kan het best dat je iets te veel je best hebt gedaan om leuk tegen haar te doen. Maar aan de andere kant vind ik het ook niet echt in haar voordeel pleiten dat ze het daar achter je rug om over heeft en dat jou via via bereikt. Dat is een vervelend aspect van een bedrijfscultuur. Het is niet te hopen dat zij dat nu actief bij jullie inbrengt.
Ik heb nu achteraf gezien misschien wat overdreven, maar aan de andere kant heb ik persoonlijk het gevoel dat ze positief reageert en dat ik het altijd leuk heb gehouden. Daarom ben ik juist zo geschrokken; ik heb dit niet gemerkt.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:43 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Houd het leuk en overdrijf niet. Zo ren je er ook niet overheen. Stukje aanvoelen eigenlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |