abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:24:02 #51
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124547103
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:12 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ik lees gemengde reacties over dit, het is heel erg afhankelijk van wie er bij de gate staan. Heb maar een nieuw ticket geboekt. 50 euro is nog altijd goedkoper dan die 160 die ik kan riskeren... Domme fout, zeker voor een ticket van een paar tientjes. Maar ik kan het (gelukkig) nog wel hebben. Wijze les voor de volgende keer :P.
Die tweede naam is niet eens nodig, dus wat maakt het uit dat ie er staat en wat er staat? Ze kijken er niet eens naar, waarschijnlijk.
En waarom niet eerst even gebeld voor een gratis wijziging?
pi_124547315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Die tweede naam is niet eens nodig, dus wat maakt het uit dat ie er staat en wat er staat? Ze kijken er niet eens naar, waarschijnlijk.
En waarom niet eerst even gebeld voor een gratis wijziging?
Dat wijf wilde dat ik 110 euro af ging tikken. Volgens haar moest alles wat er op jouw paspoort staat overeen komen met wat er jouw ticket staat. Vandaar dat ik eerst vroeg of er vaak naar een voornaam wordt gekeken. Maar heb maar gewoon voor de zekerheid een nieuw ticket geboekt, word een beetje bang van al die gemenge reacties... Voor je weet heb je ook zo'n troela bij de gate staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 26-03-2013 22:27:38 ]
pi_124547499
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:26 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Dat wijf wilde dat ik 110 euro af ging tikken. Volgens haar moest alles wat er op jouw paspoort staat overeen komen met wat er jouw ticket staat. Vandaar dat ik eerst vroeg of er vaak naar een voornaam wordt gekeken. Maar heb maar gewoon voor de zekerheid een nieuw ticket geboekt, wordt een beetje bang van al die gemenge reacties... Voor je weet heb je ook zo'n troela bij de gate staan.
Het ligt eraan waar je naartoe gaat. Binnen de Schengen-landen letten ze er niet zo goed. Als je naar Groot-Brittanië, Noorwegen, enz gaat, ga je door de paspoortcontrole op en dan hang je als er een foutje in zit.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:30:25 #54
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124547559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:12 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ik lees gemengde reacties over dit, het is heel erg afhankelijk van wie er bij de gate staan. Heb maar een nieuw ticket geboekt. 50 euro is nog altijd goedkoper dan die 160 die ik kan riskeren... Domme fout, zeker voor een ticket van een paar tientjes. Maar ik kan het (gelukkig) nog wel hebben. Wijze les voor de volgende keer :P.
Ik heb pas zelfs gehad dat ze bij geen enkele controle op het vliegveld op mijn ID-bewijs hebben gekeken :')
All she wants and needs is just a little taste..
pi_124547745
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Het ligt eraan waar je naartoe gaat. Binnen de Schengen-landen letten ze er niet zo goed. Als je naar Groot-Brittanië, Noorwegen, enz gaat, ga je door de paspoortcontrole op en dan hang je als er een foutje in zit.
Ik ga naar de UK, welke geen Schengenland is. Dus de risico is dan best wel hoog.
pi_124547799
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Ze checken bij paspoortcontrole je ticket niet.
pi_124547943
Anyway, heb toch al een nieuw ticket geboekt. Dom, heeft mij 50 euro extra gekost maar de volgende x ga ik er zeker op letten :P.
pi_124548339
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:33 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Ze checken bij paspoortcontrole je ticket niet.
In Eindhoven laatst wel
  donderdag 28 maart 2013 @ 19:01:48 #59
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_124617043
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

In Eindhoven laatst wel
In Eindhoven hebben ze niet zoveel te doen en wordt er gekeken of je een ticket hebt welke je samen met je paspoort moet overleggen.
In principe is het niet de taak van de Marechaussee om te controleren of de naam op het ticket volkomen juist is, dit is de taak van de luchtvaartmaatschappij.

In het Verenigd Koninkrijk heb je bij vertrek geen paspoortcontrole en enkel de beveiliging, alhoewel na de beveiliging een enkele keer wat politie staat die steekproefgewijs mensen er uit haalt en vraagt naar reisdocumenten, maar zolang je er als normale blanke Europeaan uitziet zal je hier nimmer om worden gevraagd.

Feit blijft dat het enkel verplicht is de eerste voornaam zoals deze in het paspoort staat samen met de (meisjes)achternaam zoals deze in het paspoort staat.
Hendrikus Johannes Appel wordt dus Hendrikus Appel. Met meer dan 100 vluchten per jaar ben ik met deze methode nog nooit geweigerd, en dat zou ook niet kunnen want dit zijn de regels.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_124785735
Morgen ga ik voor het eerst met Ryanair vliegen. Mijn vraag aan jullie is: kan ik mijn sporttas als handbagage meenemen? De afmetingen zijn 50 x 20 x 26 cm, echter moet het niet 26 maar 20 cm zijn... Gaan ze hier problemen van maken of zijn het geen mierenneukers?
http://volkabulaire.nl | gal spuwers' land
pi_124786373
Een sporttas is zacht. Als ze twijfelen moet je hem in zon rekje stoppen met de juiste afmetingen. Als je een beetje op je sporttas duwt past hij er uiteraard wel in. Of je moet hem voor 100% vullen.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:45:48 #62
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_124832783
Mag je bij Ryanair een (muziek)box meenemen? Ongeveer zo groot als de koffer van handbagage? Of mag je uberhaupt geen geluidsinstallatie meenemen? Kan het niet vinden in de voorwaarden.
040
  woensdag 3 april 2013 @ 14:19:45 #63
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_124833906
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:45 schreef Internepper het volgende:
Mag je bij Ryanair een (muziek)box meenemen? Ongeveer zo groot als de koffer van handbagage? Of mag je uberhaupt geen geluidsinstallatie meenemen? Kan het niet vinden in de voorwaarden.
Als je dat ding meeneemt in plaats van normale handbagage en het voldoet aan de afmetings- en gewichtseisen zie ik het probleem niet.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 3 april 2013 @ 14:28:47 #64
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124834255
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:06 schreef Kerstballetje het volgende:
Morgen ga ik voor het eerst met Ryanair vliegen. Mijn vraag aan jullie is: kan ik mijn sporttas als handbagage meenemen? De afmetingen zijn 50 x 20 x 26 cm, echter moet het niet 26 maar 20 cm zijn... Gaan ze hier problemen van maken of zijn het geen mierenneukers?
Als hij niet in het rek past, wel.
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 3 april 2013 @ 14:55:24 #65
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_124835190
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:19 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Als je dat ding meeneemt in plaats van normale handbagage en het voldoet aan de afmetings- en gewichtseisen zie ik het probleem niet.
Ja hij past waarschijnlijk -precies- in zo een handbagage koffer die in dat rek past. Heb je hier toevallig ervaring mee? Dat iemand muziekinstallatie meenam?

Of wellicht iemand anders?
040
pi_124893993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:55 schreef Internepper het volgende:

[..]

Ja hij past waarschijnlijk -precies- in zo een handbagage koffer die in dat rek past. Heb je hier toevallig ervaring mee? Dat iemand muziekinstallatie meenam?

Of wellicht iemand anders?
Het gaat toch niet om de functie van hetgeen wat je als handbagage bij je hebt... Al is het je opblaaspop, als ie maar past.
pi_124901871
quote:
mag!
pi_124940524
Wat een matige aanbiedingen.
pi_124943036
Hoihoi,

Wij willen met een stel vrienden oud en nieuw gaan vieren in Dublin. Ik kan alleen nu nog geen tickets boeken. Is dat dan dat je een half jaar van te voren kan boeken?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_124945619
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 02:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi,

Wij willen met een stel vrienden oud en nieuw gaan vieren in Dublin. Ik kan alleen nu nog geen tickets boeken. Is dat dan dat je een half jaar van te voren kan boeken?
Vanaf half/eind april ongeveer.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_124947675
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 10:56 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Vanaf half/eind april ongeveer.
Oké thanx :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_124968023
Ik heb nog nooit met Ryanair gevlogen, en zie nu een hele mooie prijs van ¤ 20 euro staan en dan kunnen we met Wizzair terug voor ¤ 30 en op een gunstiger tijdstip dan wanneer Ryanair terug vliegt. Omdat Wizzair sowieso ¤ 10 laat betalen voor een redelijk formaat handbagage hebben we besloten om per 2 tal 1 tas in te checken. Ik zie echter nergens op de site van Ryanair een formaat voor ingecheckte bagage staan, maar dit zou op zich moeten lukken met een grote sporttas. Maar bij de boeking kan je dus per persoon aangeven wat je wilt inchecken (1 tas max 15 kg bijv.) Maar ik hoorde ooit van iemand dat die dat bij easyjet gedaan had maar dat de andere reiziger ook alsnog zijn bagage moest inchecken, ook al had ie bij de boeking aangegeven dat er maar 1 koffer ingecheckt moest worden.

Heeft iemand ervaring mee met ingecheckte bagage bij Ryanair en kan mij vertellen hoe dit zit? Met ze 2'en 1 koffer kan je namelijk mooi de heen en terugreis delen.
pi_124979844
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:10 schreef LUFC het volgende:
ns op de site van Ryanair een formaat voor ingecheckte bagage staan, maar dit zou op zich moeten lukken met een grote sporttas. Maar bij de boeking kan je dus per persoon aangeven wat je wilt inchecken (1 tas max 15 kg bijv.) Maar ik hoorde ooit van iemand dat die dat bij easyjet gedaan had maar dat de andere reiziger ook alsnog zijn bagage moest inchecken, o
Verplicht bagage inchecken? Wat een raar verhaal. Ik heb met Ryan Air pas 1 keer met bagage gevlogen. Voor de rest nooit iets ingecheckt (altijd met handbagage, of soms zelfs dat niet eens).
pi_124980261
Ja ging er dus om dat 2 personen samen vlogen met Easyjet en 1 persoon bagage had aangegeven tijdens het boeken dat hij bagage wilde inchecken en tijdens het afgeven van de bagage op Schiphol, ze allebei moesten inchecken.

Ik wil namelijk samen met een ander 1 grote sporttas doen, de handbagage is namelijk erg beperkt.
pi_124980369
Hier ook een vraagje over ingecheckte tassen.. Ik heb laatst een vlucht geboekt voor 2 personen, waarvan er 1 een koffer mee wil nemen. Ik dacht dat ik dan ook bij de 1e persoon 1 tas van 15kg had aangegeven en bij de 2e persoon geen koffer. Maar nu staat dit op het boekingsoverzicht: '2 x 1e ingecheckte tas (15kg) : 40,00 EUR' Is er nu wel voor 2 personen een koffer geboekt of is dit voor 1 persoon en dan 2x enkele reis?
Ik kan namelijk ook nergens vinden hoe duur het nu is om een koffer mee te nemen :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')