abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123912696
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 14:58 schreef Kluts het volgende:
Precies dit inderdaad.

Ik heb enkele maanden geleden met EDR exact hetzelfde gehad, maar dan met een zogenaamde vordering van een energiemaatschappij waar ik nooit een contract bij heb gehad.

EDR dreigt vooral heel veel, maar je moet zelf weten wat je rechten zijn. Je mag op zijn minst verwachten dat er een specificatie of iets dergelijks van de vordering door hen te overleggen is en ik heb daar bij hen voortdurend op aangedrongen. Daarnaast heb ik ook telefonisch contact geweigerd en na 6 weken over en weer mailen kreeg ik uiteindelijk bericht dat er een vergissing was gemaakt en dat ik het bedrag niet hoefde te betalen.

Ik weet niet wat voor bedrijf dat EDR precies is, maar het is een nogal louche onderneming.
Er zullen veel mensen zijn die er wél intrappen en dat gedreig met kosten en dergelijke serieus nemen.
Goed dat je deze uitleg geeft. Hopelijk worden zo veel mogelijk (vooral oudere) mensen hiermee gewaarschuwd voor dit soort malafide praktijken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123912785
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Goed dat je deze uitleg geeft. Hopelijk worden zo veel mogelijk (vooral oudere) mensen hiermee gewaarschuwd voor dit soort malafide praktijken.
Ja, het is echt niet in alle gevallen zo en je moet het goed uitzoeken voor jezelf.
Maar ik wist in mijn geval 100% zeker dat ik nooit een contract afgesloten had bij die maatschappij en heb dus continue aangedrongen op een door mij ondertekend contract, wetende dat ze die nooit zouden kunnen overleggen.

Om maar te zwijgen over de extra kosten die in no time op zo'n vordering gedrukt worden.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_123919804
Nog iets gehoord van die gasten?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_125166466
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 17:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nog iets gehoord van die gasten?
Ja, toch nog even een update.

Ik word moedeloos van die lui. Uiteindelijk hebben ze al het bewijs gestuurd (na vele mailwisselingen).

Ik heb nu hun volledige dossier in de mail hangen, hun enige bewijsstuk is nogsteeds hetzelfde. Een loonstrook waarop een min bedrag wordt weggeboekt tegen een plus bedrag, waardoor er dus 18 euro overblijft dat op mijn rekening word gestort.
Screenshot van deze loonstrook staat in een eerdere post voor de nieuwsgierige lezers ;)

Deze loonstrook heb ik voorgelegd aan mensen die verstand van loonstroken hebben (ze krijgen betaald om die te maken en te controleren, aan hun oordeel hecht ik dus wel waarde ;)), die zeggen dat mijn insteek ook klopt.

Anyway, hun "hele dossier" is lachwekkend. Het zijn misschien 30 (!) brieven, geadresseerd aan adressen waar ik of niet woonde, of niet meer woonde ten tijde van het schrijven. De eerste die mij bereikt heeft heb ik op geantwoord, resultaat: dit topic.

Volgens de brieven, die overigens geen verdere specificaties bieden, zijn ze al meerdere keren een rechtzaak tegen mij aan het voorbereiden, vanaf 2008 kennelijk.

Deze zin is 5 keer genoemd:

quote:
Wij wijzen erop dat dit de laatste kans is om deze zaak in der minne te schikken. Indien u binnen 5 dagen na dagtekening van deze brief geen reactie heeft gegeven, zien wij ons genoodzaakt rechtsmaatregelen jegens u te treffen. Houdt u er dan wel rekening mee dat de aanzienlijke proceskosten, grieffierechten en deurwaarderskosten voor uw rekening komen.
en deze is 3x gestuurd in een brief zonder andere informatie :

quote:
Momenteel zijn wij een procedure aan het voorbereiden voor de rechtbank.
Met elke mail word ik steeds geruster, om eerlijk te zijn zetten zij zich wel erg te kijk.

Deze kreeg ik dus vandaag weer, compleet met mijn antwoord, let op: ik ben niet bepaald vriendelijk meer met die lui, het zit me een beetje tot hier:

quote:
Hallo.

Nogsteeds weigert u gebruik te maken van gezond verstand. Ik verzoek u nogmaals uw werk naar behoren uit te voeren.

In de door u aangevoerde bewijslast zegt u dat ik een schuld heb bij de albert heijn, uw bewijs hiervan is een loonstrook. Lees deze loonstrook even na.

Voor uw gemak zal ik het even opsommen, u bent er zelf kennelijk niet toe in staat:

Netto salaris: ¤490,57
Saldo voorgaande periode: ¤472,99-
Op bxxxxxxx: ¤17,58

Hier staat dat het bedrag dat jullie op mij willen verhalen, ¤472,99, is VERREKEND met het bedrag van die loonstrook.
Het overgebleven bedrag, ¤17,58 is vervolgens uitbetaald op een bankrekening (de mijne).

Dus, vertel mij eens, waar is het bewijs? Elke brief in de bijlage geeft geen enkel bewijs. Er word enkel selectief geantwoord en zware taal uitgesproken.

Ga nog maar eens goed lezen, ik hoor je antwoord wel.

Dag.
Maax

2013/4/11 <bedrijfsincasso@edrcreditservices.nl>

bezoekadres:
Loire 188 – 190
2491 AM Den Haag
Holland

postadres:
Postbus 97
2260 AB Leidschendam
communicatie:
T +31 (0)70 452 53 55
F +31 (0)70 452 53 50
E incasso@edrcreditservices.nl
I www.edrcreditservices.nl

btw nummer:
NL808592920B01
bankrelatie:
Deutsche Bank 55.25.90.363
BIC/SWIFT DEUTNL2N
Iban NL87DEUT0552590363

kvk nummer:
27182955

Betreft :
Uw schuld aan Accounting Plaza Services B.V. ad ¤ 724,46
Dossier :
xxxxx

Den Haag, donderdag 11 april 2013

Geachte heer xxxx,

Naar aanleiding van u e-mail van 8 april 2013 berichten wij u als volgt.

U stelt dat wij niet ingegaan zijn op de overige punten uit uw e-mail van 28 maart 2013 en u stelt dat wij geen bewijs hebben overgelegd dat de vordering gegrond is.

Wij hebben u echter middels onze e-mail van 20 maart 2013 uitvoerig uitleg verschaft over het ontstaan van bovengenoemde schuld. Hierbij treft u de bewijsstukken aan. Hieruit blijkt dat de vordering tijdig is gestuit en niet is verjaard.

Aangezien de vordering niet is verjaard, dient u het verschuldigde bedrag ad ¤ 724,46 binnen 3 werkdagen na dagtekening van deze brief bij te laten schrijven op bankrekeningnummer 55.25.90.363 van de Deutsche Bank t.n.v. St. Derdengelden DRA Debt Recovery Agency te Den Haag onder vermelding van dossiernummer xxxx

U kunt uw betaling tevens verrichten via iDEAL.

Tot slot delen wij u mede dat ons kantoor enkel en alleen overgaat tot sluiting van uw dossier, nadat wij een volledige betaling uwerzijds hebben ontvangen.

Hoogachtend,

EDR Incasso

M. R. de Lange
tel. 070 - 452 53 44
Less risk, more credit.
www.edrcreditservices.nl

EDR Incasso is een handelsnaam van DRA Debt Recovery Agency|EDR Incasso is onderdeel van EDR CreditServices BV
Op alle door ons te verrichten werkzaamheden zijn onze algemene bepalingen van toepassing. Deze vindt u op www.edrcreditservices.nl
Ze hebben 1 ding in ieder geval wel goed, de verjaring is gestuit volgens een van hun brieven.

God o god, ik word moedeloos van zulke mensen. Soms twijfel ik nog aan mezelf..
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  donderdag 11 april 2013 @ 20:25:50 #80
335938 tuurke77
Annuncio vobis gaudium magnum
pi_125168093
Optie om te zeggen dat je aangifte gaat doen wegens stalking / lastig vallen / laster of iets dergelijks?
pi_125168176
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:25 schreef tuurke77 het volgende:
Optie om te zeggen dat je aangifte gaat doen wegens stalking / lastig vallen / laster of iets dergelijks?
ik zit bijna te hopen dat ze het gewoon voor de rechter brengen.

Pure Komedie dit :')
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  donderdag 11 april 2013 @ 20:28:41 #82
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125168213
ik moet zeggen; ze hebben wel humor _O-
  donderdag 11 april 2013 @ 20:28:57 #83
335938 tuurke77
pi_125168222
Kan ik me voorstellen :-)

Laat het ons weten wanneer de zaak eventueel voorkomt, altijd leuk om bij te wonen !
pi_125168342
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:28 schreef Life2.0 het volgende:
ik moet zeggen; ze hebben wel humor _O-
Zou je bijna zeggen, ik ben alleen bang dat ze serieus zijn :'(

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:28 schreef tuurke77 het volgende:
Kan ik me voorstellen :-)

Laat het ons weten wanneer de zaak eventueel voorkomt, altijd leuk om bij te wonen !
Ideetje voor een fokmeet? :D
  donderdag 11 april 2013 @ 20:32:48 #85
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125168375
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:31 schreef Maax het volgende:

[..]

Zou je bijna zeggen, ik ben alleen bang dat ze serieus zijn :'(

[..]

Ideetje voor een fokmeet? :D
dan staan ze serieus voor lul, niet jouw probleem
  donderdag 11 april 2013 @ 20:33:00 #86
335938 tuurke77
pi_125168383
Ik zeg DOEN!
  donderdag 11 april 2013 @ 20:35:36 #87
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_125168486
Ik zou nog maar 1 antwoord sturen:

Dit is mijn laatste antwoord op uw berichtgeving.
Ik betwist uw onterechte vordering.
Ik zal niet tot betaling overgaan en zal ook geen verdere kosten aanvaarden.
Verder zal ik niet meer met u corresponderen totdat wij elkaar in de rechtszaal zien.

Met onvriendelijke groet,

Of zoiets.
pi_125186459
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:35 schreef FF het volgende:

Verder zal ik niet meer met u corresponderen totdat wij elkaar in de rechtszaal zien.

Of zoiets.
Ja! Mocht het tot een rechtzaak komen... Wil ik wel een euro bijdragen aan een fonds voor je advocaat ;)
pi_125186734
quote:

Of zoiets.
Dit zou ik misschien ook wel doen :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 12 april 2013 @ 09:56:57 #90
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_125187111
quote:

Of zoiets.
Dit dus.
En als die zaak er gaat komen, is wat extra publiciteit ook niet mis. Consumentenprogramma's (Kassa, Radar, of misschien wel Kanniewaarzijn) zullen ook wel smullen van dit soort zaken. Of zou het meer iets zijn voor Bananasplit :P
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  Milf vrijdag 12 april 2013 @ 09:59:13 #91
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_125187163
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2013 09:56 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dit dus.
En als die zaak er gaat komen, is wat extra publiciteit ook niet mis. Consumentenprogramma's (Kassa, Radar, of misschien wel Kanniewaarzijn) zullen ook wel smullen van dit soort zaken. Of zou het meer iets zijn voor Bananasplit :P
Die zou ik zeker even inlichten. :Y

Leuke soap trouwens :D Niet leuk wanneer je erin zit, maar gelukkig is TS gebekt genoeg.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_125187302
Waar komt dat Saldo voorgaande periode vandaan? Waarom wordt dat bedrag van je salaris ingehouden? Was dat een voorschot?
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:13:33 #93
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_125187489
Stuur die lui een factuur voor de uren die je bezig bent te beantwoorden op een onterechte vordering. Heb ik ook wel eens gedaan na bijna een jaar dit gezeik. Daarna nooit meer iets van gehoord ;)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_125188027
Je was destijds vakkenvuller voor 3,50 per uur en nu jaren later moet je ineens honderden euro's gaan betalen? Volkomen lachwekkend.

Ik zou niet eens reageren op die incasso onzin, laat ze er in stikken, van een rechtzaak komt het echt niet. Typisch zo'n incasso bureau dat er op gokt dat er wel een paar figuren bang worden en gaan betalen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_125188699
De loonstrook, okay je moet er verstand van hebben, maar het klopt wat je zegt.

Het is al verrekend.
Die, net niet, 18eu is dus destijds gestort op je rekening.

Er is geen openstaande schuld.
pi_125212349
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:05 schreef FrankV34 het volgende:
Waar komt dat Saldo voorgaande periode vandaan? Waarom wordt dat bedrag van je salaris ingehouden? Was dat een voorschot?
Zou ik echt niet meer weten, van mijn vakkenvullerstijd heb ik niet echt iets bewaard meer...

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De loonstrook, okay je moet er verstand van hebben, maar het klopt wat je zegt.

Het is al verrekend.
Die, net niet, 18eu is dus destijds gestort op je rekening.

Er is geen openstaande schuld.
Ja, dat klopt. Jij weet het, ik weet het, maar die lui niet. En dit is het enige bewijs dat ze hebben..
pi_125218402
Wat ik me afvraag: is een brief sturen naar een foutief of oud adres genoeg om de vordering te stuiten? Dienen ze niet te bewijzen dat ze die brief inderdaad gestuurd hebben, bijvoorbeeld d.m.v. aangetekende brief?
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:37:19 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125218474
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:43 schreef Maax het volgende:

[..]

Zou ik echt niet meer weten, van mijn vakkenvullerstijd heb ik niet echt iets bewaard meer...

[..]

Ja, dat klopt. Jij weet het, ik weet het, maar die lui niet. En dit is het enige bewijs dat ze hebben..
Zij hebben die loonstrook toch als "bewijs" van je schuld gestuurd?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_125220846
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zij hebben die loonstrook toch als "bewijs" van je schuld gestuurd?
Ja en dat was het dan ook.
pi_125221608
Ik ben nadat ik gister begon met het lezen van jouw post eens gaan buurten met een maat van me die hetzelfde probleem heeft gehad.

Had ook via een incassobureau een vordering lopen van 594 Euro een een hoop getouwtrek.
Bij hem bleek ook dat het helemaal nergens op gebaseerd was, EDR probeert gewoon geld te verdienen over de rug van anderen (Zijn waarschijnlijk zat mensen dom genoeg om te betalen)
Hij heeft toen een advocaat (Iemand binnen zijn familie) EDR van een mooie brief laten schrijven waarin volgens hem stond dat hij Het bedrijf (EDR) voor de rechter zou slepen als hun laster campagne bleef aanhouden.

NOOIT MEER IETS VAN ZE VERNOMEN.

Als jij het overmaakt stem je in met hun bevindingen en heb je geen poot meer om op te staan. Echter zijn de rollen bij een rechtszaak omgedraaid, hun bewijslast is velen malen te dun om ook maar iets klaar te spelen.

Er zijn je dus al meerdere voorgegaan, aan de hand van je mailtjes kun je ook opmaken dat het bedrijf veel blaft en weinig doet.

Ik zou als ik jouw was gewoon aangeven dat je, hun bewijslast niet erkent en het dossier met een advocaat gaat doornemen. Dikke kans dat het dan afgelopen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')