Mijn vraag: wordt schuilen voor de regen gezien als een "redelijk doel"?quote:“Het boetebedrag wordt:
¤90
NB: betreft o.a. zonder redelijk doel ophouden in flat, portiek, poort, gemeenschappelijke ruimte of tegen een raamkozijn etc.”
Bron: http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=13316,3116#keuzes
Hartelijk dank, ik hoop dat er meer mensen zo over denken!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Goede eerste post van Hattem!
Het valt onder de APV en komt er op neer dat agenten naar eigen inzicht kunnen handhaven.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:48 schreef bjanaan het volgende:
Wat ik me dus afvraag als er nergens zo'n bordje staat:
[ afbeelding ]
Dan mag het toch gewoon het 'hangen' idg.
Nee, die is er niet.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:48 schreef bjanaan het volgende:
Wat ik me dus afvraag als er nergens zo'n bordje staat:
[ afbeelding ]
Dan mag het toch gewoon het 'hangen' idg.
Is dit kostenloos en waar kunnen wij terecht?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:48 schreef Aldo-MC het volgende:
90 euro?? In 2002 kostte dit nog maar 40 euro
Gewoon aanvechten bij de rechter dit, belachelijk.
Kun je een foto van het geeltje posten? Ben wel benieuwd wat er op staat
Nu weet ik dat agenten je wel een waarschuwing kunnen geven en als je daarna alsnog gepakt wordt een boete kan krijgen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:49 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Het valt onder de APV en komt er op neer dat agenten naar eigen inzicht kunnen handhaven.
Is meer bedoeld voor bijvoorbeeld junks en andere schooiers en hoeft niet met een bord te worden aangegeven.
Precies, maar een waarschuwing is niet gegeven. Bovendien staan de personen nergens genoteerd, überhaupt aantoonbaar gelinkt aan de locatie.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:52 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Nu weet ik dat agenten je wel een waarschuwing kunnen geven en als je daarna alsnog gepakt wordt een boete kan krijgen.
Met code rood wordt niet het weer bedoeld, maar de locatie als gevolg van een eerder voorgevallen misdrijf (ergens in 2012)quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:56 schreef bjanaan het volgende:
Schuilen voor de regen met code rood lijkt me wel een geldige rede boete aanvechten met justitie en het inschakelen van een advocaat zou geen overbodige luxe zijn
Excuses stom foutje me ogen beginnen langzaam te hangen vandaar.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:59 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Met code rood wordt niet het weer bedoeld, maar de locatie.
Geen probleem, de mijne ook, kan gebeuren!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 01:00 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Excuses stom foutje me ogen beginnen langzaam te hangen vandaar.
Het is dus niet zo gegaan dat die agent of agenten jullie sommeerden weg te gaan en dat jullie 'stoer' zijn blijven staan en daarna die boete kregen?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:54 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Precies, maar een waarschuwing is niet gegeven. Bovendien staan de personen nergens genoteerd, überhaupt aantoonbaar gelinkt aan de locatie.
Dat is dus niet relevant met zo'n APV is alles gericht op het aanpakken van overlast en hoeft men niet specifiek op zoek naar bepaalde individuen.quote:Bovendien staan de personen nergens genoteerd, überhaupt aantoonbaar gelinkt aan de locatie.
Maar dan is het toch wel weer ergens goed voor wat politie dan ergens 2012 niet hebben afgehandeld doen ze het dan wel. Snap alleen niet waarom ze het niet dan in 1x hebben afgehandeld. Kans op recidive is aan de ene kant groot aan de andere kant klein (Als ze er hebben van geleerd)quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:59 schreef VanHattem het volgende:
[..]
maar de locatie als gevolg van een eerder voorgevallen misdrijf (ergens in 2012)
Nee, was dat het geval dan lag ik nu te slapen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 01:00 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Het is dus niet zo gegaan dat die agent of agenten jullie sommeerden weg te gaan en dat jullie 'stoer' zijn blijven staan en daarna die boete kregen?
Gelieve terug je hol in te kruipen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 01:01 schreef arjan1212 het volgende:
in een portiek rondhangen doe je zowizo niet, daar wonen mensen. ga op een grasveld staan ofzo
Dus hoe zou ik mijn bezwaar in andere woorden duidelijk kunnen maken? We hebben binnenkort een gesprek met de plaatselijke politie.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 01:02 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat is dus niet relevant met zo'n APV is alles gericht op het aanpakken van overlast en hoeft men niet specifiek op zoek naar bepaalde individuen.
Al staan die vaak wel weer omschreven.
Trusten en welkom op FOK!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 01:05 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Dus hoe zou ik mijn bezwaar in andere woorden duidelijk kunnen maken? We hebben binnenkort een gesprek met de plaatselijke politie.
EDIT:
Ik ga nu pitten, bedankt alvast voor jullie reacties en ik zal morgen weer zo snel mogelijk in dit topic reageren. Nogmaals hartelijk dank voor de reacties.
Kennelijk naar inzicht van die agenten wel. Die horen natuurlijk met enige regelmaat smoesjes van mensen om onder boetes uit te komen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:53 schreef VanHattem het volgende:
Maar de belangrijkste vragen even op dit moment:
1. Men is beboet zonder waarschuwing, zonder op die plek genoteerd te staan als "hangjongere" en zonder te weten dat het gebied gemarkeerd staat als "code rood gebied". Is dit terecht?
Dat is de moeite van het aanvechten/bezwaar aantekenen zeker waard.quote:2. Men is beboet voor de overtreding "Zonder redelijk doel rondhangen", terwijl men als doel had te schuilen voor de regen om vervolgens naar huis te gaan. Is dit terecht?
Ja, waarschuwing hoeft niet.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:53 schreef VanHattem het volgende:
1. Men is beboet zonder waarschuwing, zonder op die plek genoteerd te staan als "hangjongere" en zonder te weten dat het gebied gemarkeerd staat als "code rood gebied". Is dit terecht?
Of de reden gegrond is is eerst aan oom agent. Vindt hij het geen gegronde reden dan staat het jou vrij om bezwaar aan te maken.quote:2. Men is beboet voor de overtreding "Zonder redelijk doel rondhangen", terwijl men als doel had te schuilen voor de regen om vervolgens naar huis te gaan. Is dit terecht?
Het is dus niet zomaar de eerste keer dat ze er stonden? De afgelopen weken en maanden hebben ze er dus ook al gestaan?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:42 schreef VanHattem het volgende:
Vervolg
Na aanleiding van een melding van overlast (waarschijnlijk door luid gepraat i.c.m. de spanningen van de bewoners van het gebied) zijn er 2 agenten aan komen rennen en hebben de 5 personen staande gehouden en een boete opgelegd van ¤90,- betreft de overtreding “Zonder redelijk doel rondhangen”. Hier is geen waarschuwing aan vooraf gegaan (ook niet in de weken / maanden daarvoor). De personen die de boete opgelegd hebben gekregen hebben daar bijna nooit gestaan, hebben daar nooit een waarschuwing gekregen en zijn nooit opgeschreven. Dat het gebied gemarkeerd stond als "code rood gebied" hebben ze nooit geweten.
(...)
Leuk hoor elke avond hangjongeren in je portiek die "schuilen voor de regen". Ze kunnen beter bij hun moeder in de tuin gaan staan.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 07:48 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Het is dus niet zomaar de eerste keer dat ze er stonden? De afgelopen weken en maanden hebben ze er dus ook al gestaan?
ik zou de OP iets anders formuleren en die aan meneer de hoofdagent overhandigenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 01:05 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Dus hoe zou ik mijn bezwaar in andere woorden duidelijk kunnen maken? We hebben binnenkort een gesprek met de plaatselijke politie.
EDIT:
Ik ga nu pitten, bedankt alvast voor jullie reacties en ik zal morgen weer zo snel mogelijk in dit topic reageren. Nogmaals hartelijk dank voor de reacties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |