Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden guru033, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle zazzel, hiker regio Breda
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda reintje_, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De keren dat ik een Avensis moest rijden was er ook altijd wat mee. Ellende die dingen. De laatste die ik had week ook heel erg af op de teller. Ik reed volgens de teller 130 en werd aan alle kanten ingehaald. Volgens m'n iPhone reed ik 110
De Avensis reed verder prima, ondanks z'n kilometerstand van 246.000. En met z'n 126pk nog relatief vlot. Tellerafwijking was +/- 8km/u. Afgaande op Flitsnav. Had al een keer eerder een Avensis gehad, die was ook dikke prima. Met bruin lederen bekleding + stoelverwarming
Is het eigenlijk 'verplicht' om de tas van easyway mee te nemen? Of gebruiken jullie wel eens je eigen (school)tas? Staat namelijk niet bij kledingsvoorschriften
Gebruik de tas van EW nooit. Heb altijd m'n eigen rugzak mee, kan ik tenminste nog wat meenemen.. Overigens blijf ik het vreemd vinden dat we eigenlijk totaal geen identificatiemiddel hebben. We kunnen enkel een transportformulier of een ritomschrijving overhandigen
Op donderdag 7 maart 2013 20:42 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Gebruik de tas van EW nooit. Heb altijd m'n eigen rugzak mee, kan ik tenminste nog wat meenemen.. Overigens blijf ik het vreemd vinden dat we eigenlijk totaal geen identificatiemiddel hebben. We kunnen enkel een transportformulier of een ritomschrijving overhandigen
Ach als ik het zelf niet zou vertrouwen als bedrijf zijnde zou ik gewoon even EW bellen en om het ID van de Chauffeur te vragen.. Redelijk waterdicht dacht ik.
En wie anders dan een EW-er zou weten dat die auto daar en en zus en zo moet?
Morgen mooi naar Amsterdam op en neer, heb Eindhoven-Amsterdan in een Renault Megane en Amsterdam-Eindhoven in een Alfa Giulietta. Zowel begin als eind adres zijn te bereiken met de bus die ook bij mijn thuishalte stopt, dus das lekker makkelijk. Moet in Amsterdam wel vanaf zuidoost naar het westelijk havengebied, dus een flink stuk met de metro. Vroeg beginnen, heb er zin in!
Op donderdag 7 maart 2013 20:39 schreef discotex2 het volgende: Is het eigenlijk 'verplicht' om de tas van easyway mee te nemen? Of gebruiken jullie wel eens je eigen (school)tas? Staat namelijk niet bij kledingsvoorschriften
Ik heb dat ding niet eens gekregen bij m'n sollicitatie, dus zal geen verplichting zijn. Als die tas net zo'n waardeloze kwaliteit is als die klapper, dan had hij het ook niet lang uitgehouden bij mij. Werk nu een half jaar voor EW maar van die klapper is niet veel meer over.
beetje raar verhaal net. wilde in de wachttijd de auto meenemen maar dat mocht niet van de klant. klant zei: 'volgens het leasecontract mag er alleen in gereden worden als ik erbij ben, anders geldt de verzekering niet'. ik zei dat wij EWers tijdens werktijd zowiezo verzekerd zijn via EW, maar hij vertrouwde het niet helemaal. zei dat ik het maar even moest uitzoeken
dus ik EW gebeld. 1e reactie: ja onder werktijd ben je verzekerd via EW. maar je mag alleen de auto meenemen als dat van de klant mag, ik: no shit, *vraag herhaald* EW: 'ah, ik begreep het niet goed. nee dan ben je niet verzekerd'
Voor Maandag Hiker werkzaamheden in Nieuwegein van 08.00 tot 18.00. Begreep dat ik de hele dag auto's moet ophalen en klaar moet maken voor verhuur. Moest wel een pak aan.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op vrijdag 8 maart 2013 11:25 schreef mothergoose het volgende: beetje raar verhaal net. wilde in de wachttijd de auto meenemen maar dat mocht niet van de klant. klant zei: 'volgens het leasecontract mag er alleen in gereden worden als ik erbij ben, anders geldt de verzekering niet'. ik zei dat wij EWers tijdens werktijd zowiezo verzekerd zijn via EW, maar hij vertrouwde het niet helemaal. zei dat ik het maar even moest uitzoeken
dus ik EW gebeld. 1e reactie: ja onder werktijd ben je verzekerd via EW. maar je mag alleen de auto meenemen als dat van de klant mag, ik: no shit, *vraag herhaald* EW: 'ah, ik begreep het niet goed. nee dan ben je niet verzekerd'
:S ik snap er niks meer van.
Wat snap je er niet aan? Als de klant dat niet wil, pech voor je. Ook al ben je verzekerd.
toestemming wilde hij dus best geven, ware het niet dat die verzekeringskwestie er was..
Mijn vader heeft ook een tijd een lease auto gehad waar alleen in gereden mocht worden door hem, leden van zijn huishouden of als hij er zelf naast zat. Omdat ik bij mijn moeder woon mocht ik er dus alleen in rijden als hij er naast zat, niet omdat hij me niet vertrouwde maar puur verzekeringstechnisch.
Zoiets zal die klant dan ook gehad hebben. Natuurlijk ben je via EW ook verzekerd, maar als jij hem in de prak rijdt zal de verzekering van je klant dus niet uitbetalen. Weet niet of de verzekering van EW dan wel die schade gaat vergoeden?
In ieder geval kan ik me de twijfel wel voorstellen
Had het daar laatst ook met m'n pa over, maar als 'uitwonende zoon' ben je ook gewoon verzekerd in zijn leasebak. Maar dit zal wel verschillen per maatschappij. Morgen op pad om een vervanger voor z'n Astra ecoflex uit te zoeken. Ik vrees een ampera, maar we gaan toch ook maar even kijken bij Volvo en Audi
Schoonvader deed alleen moeilijk over dat verzekeringsaspect toen ik net mijn rijbewijs had. Deze zomer gewoon door Spanje wezen touren in zijn leasebak als hij de cabrio weer eens had geleend
Ik weet dat er ook leasemaatschappijen zijn waarbij je als uitwonend kind niet meer in de auto mag rijden.
Ik heb laatst ook een heel stuk in de leaseauto van een maat van me gereden (weekendje naar Munchen). Pas toen we terug waren bedacht hij zich dat wij misschien helemaal niet in z'n auto mochten rijden Geen idee wat het nou uiteindelijk was
Op vrijdag 8 maart 2013 17:08 schreef Viezze het volgende: Ik weet dat er ook leasemaatschappijen zijn waarbij je als uitwonend kind niet meer in de auto mag rijden.
Ik mag ook niet in die van m'n pa rijden, toch trek ik er zo'n 15k per jaar mee, zowel in binnen als buitenland. Verzekerd is verzekerd, als je een geldig rijbewijs heb kunnen ze je volgens mij niets maken.
Op vrijdag 8 maart 2013 17:04 schreef zazzel het volgende: Had het daar laatst ook met m'n pa over, maar als 'uitwonende zoon' ben je ook gewoon verzekerd in zijn leasebak. Maar dit zal wel verschillen per maatschappij. Morgen op pad om een vervanger voor z'n Astra ecoflex uit te zoeken. Ik vrees een ampera, maar we gaan toch ook maar even kijken bij Volvo en Audi
Doe gewoon een batterij in een V70 en zeg dat het een hybride is.
Prima weekje gedraaid, in tegenstelling tot veel hier. 3 dagen gewerkt, met extreem weinig OV voor mijn regio in ieder geval op alledrie de dagen, relatief interessante auto's (A5, 320i, C200 oa) en vooral redelijk lange ritten.
Overigens vond ik die A5 maar tegenvallen. Rijdt ongelofelijk saai.
Ik mag ook niet in die van m'n pa rijden, toch trek ik er zo'n 15k per jaar mee, zowel in binnen als buitenland. Verzekerd is verzekerd, als je een geldig rijbewijs heb kunnen ze je volgens mij niets maken.
Volgens mij wel hoor. Een verzekering zal wel uitkeren als je iemand aanrijdt, maar zal daarna alles op je proberen te verhalen. Dat is niet zo erg als je een deukje in iemand bumper rijdt, maar als je iemand arbeidsongeschikt rijdt wordt het iets minder leuk.
Volgens mij wel hoor. Een verzekering zal wel uitkeren als je iemand aanrijdt, maar zal daarna alles op je proberen te verhalen. Dat is niet zo erg als je een deukje in iemand bumper rijdt, maar als je iemand arbeidsongeschikt rijdt wordt het iets minder leuk.
Hoezo zou een verzekering een bepaalde bestuurder uit kunnen sluiten? Dat een kind in- of uitwonend is maakt geen verschil in rijvaardigheden. Volgens mij is het meer dat de LM zomaar wat roept.
Hoezo zou een verzekering een bepaalde bestuurder uit kunnen sluiten? Dat een kind in- of uitwonend is maakt geen verschil in rijvaardigheden. Volgens mij is het meer dat de LM zomaar wat roept.
Ik begin nu ook te twijfelen. Toch ben ik wel benieuwd of hier rechtspraak over te vinden is, misschien weet joppie er meer over.
Ik kan er niet zo veel over vinden. Ik vermoed dat je te allen tijde WA verzekerd bent. Je hebt wel kans dat (als je volgens de polis voorwaarden niet in de auto mag rijden) je eventuele casco/all risk (als jij de schuldige bent) schade niet vergoed krijgt. De leasemaatschappij zal dit dan op jou / de hoofdbestuurder van de auto gaan verhalen.
[ Bericht 19% gewijzigd door Viezze op 08-03-2013 17:42:17 ]
De 'verzekering' die EW heeft, dekt in het geval van schade voor het eigen risico en het verlies op de bonus/malus van de eigenaar. Dus niet als de verzekeraar zijn handen er vanaf trekt omdat de auto niet bereden werd door de rechtmatige eigenaar.
Op vrijdag 8 maart 2013 18:01 schreef MG_13 het volgende: En hoe zit het eigenlijk als je bijv. in de net afgeleverde auto naar het station wordt gebracht en de bestuurder krijgt een aanrijding?
Dan is die bestuurder de schuldige, voor jou maakt dat niks meer uit.
Op vrijdag 8 maart 2013 18:01 schreef MG_13 het volgende: En hoe zit het eigenlijk als je bijv. in de net afgeleverde auto naar het station wordt gebracht en de bestuurder krijgt een aanrijding?
Dan heb je als het goed is al het overdrachtformulier laten tekenen.
Maandag een Mercedes C180, zal wel fijn cruisen worden. En een Renault Master met een whopping 75 pk. Zal wennen worden van de Renault master die ik zaterdag moet rijden, dat kreng heeft namelijk 250 pk en dat rijd toch net wat beter.
Mijn vader heeft ook een tijd een lease auto gehad waar alleen in gereden mocht worden door hem, leden van zijn huishouden of als hij er zelf naast zat. Omdat ik bij mijn moeder woon mocht ik er dus alleen in rijden als hij er naast zat, niet omdat hij me niet vertrouwde maar puur verzekeringstechnisch.
Zoiets zal die klant dan ook gehad hebben. Natuurlijk ben je via EW ook verzekerd, maar als jij hem in de prak rijdt zal de verzekering van je klant dus niet uitbetalen. Weet niet of de verzekering van EW dan wel die schade gaat vergoeden?
In ieder geval kan ik me de twijfel wel voorstellen
Ow dan is het bij mijn vader beter geregeld. Eerstegraads familieleden mogen er in rijden, ongeacht waar ze wonen.
Verder snap ik de twijfel ook wel. Zou eerlijk gezegd ook niet aan een willekeurige chauffeur die ik nooit eerder heb gezien mijn auto uitlenen.
Ik begin nu ook te twijfelen. Toch ben ik wel benieuwd of hier rechtspraak over te vinden is, misschien weet joppie er meer over.
Ik kan er niet zo veel over vinden. Ik vermoed dat je te allen tijde WA verzekerd bent. Je hebt wel kans dat (als je volgens de polis voorwaarden niet in de auto mag rijden) je eventuele casco/all risk (als jij de schuldige bent) schade niet vergoed krijgt. De leasemaatschappij zal dit dan op jou / de hoofdbestuurder van de auto gaan verhalen.
Volgens mij mag dat heel goed. Het lijkt mij gewoon een beetje hetzelfde geval als auto verzekeren op naam van je ouders. Als blijkt dat jij de auto als daily driver gebruikt en je maakt schade wordt er wel uitgekeerd aan de tegenpartij, maar mag je mooi alles terugbetalen.
Op vrijdag 8 maart 2013 20:13 schreef bokkepoot het volgende: Maandag een Mercedes C180, zal wel fijn cruisen worden. En een Renault Master met een whopping 75 pk. Zal wennen worden van de Renault master die ik zaterdag moet rijden, dat kreng heeft namelijk 250 pk en dat rijd toch net wat beter.
Bedoel je geen 150? Of heeft iemand het blok van een Megane RS overgelepelt?
Bedoel je geen 150? Of heeft iemand het blok van een Megane RS overgelepelt?
Het is een 3 liter 4 cilinder met een aangepaste turbo en 2 x gechipt. Turbo grijpt al in bij 1300 toeren en dat ding blaast als een gek, 160 kan ie volgeladen doen. En hij haalde volgens de testbank 285 pk, maar hij heeft ongeveer 4,5 ton gelopen nu en zal het wel wat minder zijn
Het kan aan mij liggen hoor, maar ik vindt het een beetje een vreemd verhaal. 3-liter 4 cilinder is al vrij bijzonder. En het nut van 2* chippen bestaat volgens mij ook niet
Op vrijdag 8 maart 2013 21:11 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Het kan aan mij liggen hoor, maar ik vindt het een beetje een vreemd verhaal. 3-liter 4 cilinder is al vrij bijzonder. En het nut van 2* chippen bestaat volgens mij ook niet
Bij bestelbusjes vrij normaal hoor. Ik heb veel in een 3.0 Iveco Daily met meer dan 200 pk gereden, is ook een viercilinder.
Op vrijdag 8 maart 2013 21:17 schreef Panthera. het volgende: 3 liter viercilinder bestaat niet. Er is geen enkele auto die dat heeft en ik geloof niet in een speciaal gemaakte motor.
Renault Mascott Renault Mascott Production 1999–2010 Layout Front-engine, rear-wheel-drive Engine 2799cc 2.8D 115PS 2953cc 3.0 dCi 120PS/160PS Transmission 5-speed manual 6-speed manual
Renault Trucks marketed a heavy duty 3.0 L diesel version of the Master and sold it as the Mascott
Op vrijdag 8 maart 2013 11:47 schreef Fiorano het volgende: Voor Maandag Hiker werkzaamheden in Nieuwegein van 08.00 tot 18.00. Begreep dat ik de hele dag auto's moet ophalen en klaar moet maken voor verhuur. Moest wel een pak aan.
Ik ook, maar volgens mij zei ze bij mij juist dat kleding niet zo veel uit maakt misschien andere werkzaamheden, bij mij had ze het over wassen en vloeistoffen bijvullen
Ik ook, maar volgens mij zei ze bij mij juist dat kleding niet zo veel uit maakt misschien andere werkzaamheden, bij mij had ze het over wassen en vloeistoffen bijvullen
Ik moest ze ook ophalen en wegbrengen zei ze haha. Ik lever ze wel bij jou af, mag jij het schoonmaak werk doen
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Het is een 3 liter 4 cilinder met een aangepaste turbo en 2 x gechipt. Turbo grijpt al in bij 1300 toeren en dat ding blaast als een gek, 160 kan ie volgeladen doen. En hij haalde volgens de testbank 285 pk, maar hij heeft ongeveer 4,5 ton gelopen nu en zal het wel wat minder zijn
Ach het is een paar keer leuk om mensen mee te verbazen. Maar het is een werkbus met de bijbehorende comfort. Geef mij maar een mooi Bmwtje dat is veel leuker
Beste medehikers, deze vraag krijgen jullie hier vast 100 keer per jaar, maar ik ben net aangenomen en heb morgen mijn eerste (drie) ritten. Hebben jullie nog tips voor me? Wat niet te vergeten e.d. Zelf dacht ik zo aan: Tomtom, zonnebril ( hoewel met dit weer... ), mp3-speler met kabeltje, EW papieren, rijbewijs). Nog aanvullingen? De drie ritten zijn trouwens: Zwaag - Lisse (107), Lisserbroek - Amersfoort (Golf) en Zeist - A'dam (A4) De Groeten!
Tankpas, bankpas (met saldo), losgeld (kwam ooit een keer een veerpont tegen, had net genoeg geld ). De Esso app op je telefoon of de uitgeprinte lijst met Esso stations. TomTom, 9292 app. Autolader voor je telefoon, altijd je zonnebril mee, paar pennen. Dan moet je het wel redden
Ruitenkrabber voor de doorgewinterde EW'er, maar ik heb hem niet
Op zondag 10 maart 2013 19:34 schreef Viezze het volgende: Tankpas, bankpas (met saldo), losgeld (kwam ooit een keer een veerpont tegen, had net genoeg geld ). De Esso app op je telefoon of de uitgeprinte lijst met Esso stations. TomTom, 9292 app. Autolader voor je telefoon, altijd je zonnebril mee, paar pennen. Dan moet je het wel redden
Ruitenkrabber voor de doorgewinterde EW'er, maar ik heb hem niet
Je kunt daar inderdaad ook filteren op Esso, bovendien vind ik de interface wel lekker van die app Die schijnt wat betrouwbaarder te zijn dan de esso app.
Ok bedankt! Apps zijn gedownload en zien er idd wel handig uit! De tip van het losgeld is ook handig (hoewel de kans klein is dat ik een veerpont tegenkom morgen ).
Ik had het ook nooit verwacht maar reed op de navigatie die was ingebouwd en die was blijkbaar zo ingesteld omrijden duurde op dat punt iets van een half uur dus was ook geen optie.
Op zondag 10 maart 2013 20:13 schreef Bladeplayer het volgende: Ok bedankt! Apps zijn gedownload en zien er idd wel handig uit! De tip van het losgeld is ook handig (hoewel de kans klein is dat ik een veerpont tegenkom morgen ).
Op zondag 10 maart 2013 22:03 schreef Daantke het volgende: eten mee, je komt niet altijd langs een supermarkt en als je al op een groot station komt is de kiosk daar ook erg duur
Op zondag 10 maart 2013 20:13 schreef Bladeplayer het volgende: Ok bedankt! Apps zijn gedownload en zien er idd wel handig uit! De tip van het losgeld is ook handig (hoewel de kans klein is dat ik een veerpont tegenkom morgen ).
Misschien was je het al van plan, maar ik raad je aan om je transportformulieren dubbel uit te printen. Tijdens één van mijn eerste ritten sneed ik mij aan het papier, wat ik pas na een tijdje doorhad. Erg gênant om en bebloed formulier te laten tekenen, want ik had geen reserve bij me. De 2,5 jaar daarna heb ik daarom altijd een reserveformulier meegenomen.
Misschien was je het al van plan, maar ik raad je aan om je transportformulieren dubbel uit te printen. Tijdens één van mijn eerste ritten sneed ik mij aan het papier, wat ik pas na een tijdje doorhad. Erg gênant om en bebloed formulier te laten tekenen, want ik had geen reserve bij me. De 2,5 jaar daarna heb ik daarom altijd een reserveformulier meegenomen.
Ook handig bij prive adressen, of als iemand mee naar buiten loopt en het een formulier is waar je maar een paar dingen op moet zetten, dan schrijf ik er ook wel eens twee uit. Ik heb ook standaard een reserve exemplaar mee.
Ik kwam trouwens laatst tijdens werk voor EW bij zo'n BMW-dealer in Almere en die had echt vet veel M-modellen staan. Stond 3x M5, 1x M6 een M135i en nog een M550d |
Ik kwam helaas een auto met +/- 500 pk minder ophalen
Ja hallo, als mijn ma aanbiedt om brood te smeren ga ik heus geen nee zeggen hoor. Alleen doet ze dat nooit en dat geen zin hebben in smeren klinkt bekend Hoewel het scheelt als je het de avond van te voren doet
Boven die leeftijd word je niet meer aangenomen als hiker, maar als PC kan het wel. Maar als je eenmaal hiker bent word je er niet uitgetrapt als je boven de 21 komt.
Boven die leeftijd word je niet meer aangenomen als hiker, maar als PC kan het wel. Maar als je eenmaal hiker bent word je er niet uitgetrapt als je boven de 21 komt.
Ah ok, ik ben namelijk 21 nu. Kan het dan nog wel of is de grens echt de dag waarop je 21 bent geworden?
Het eerste deel wel. Als ik zo thuis ben probeer ik het tweede deel even.
Ik ben ook gewoon aangenomen op 21 (en een half) jarige leeftijd, ik wou graag hiker maar dat was niet echt mogelijk door hogere leeftijd. Dus toen maar als PC'er aan de bak.
Opnieuw gevraagd om te werken bij een autoverhuurbedrijf in Duiven. Aangezien ik vanuit Nijmegen moet komen is dit 's ochtends +1 uur reistijd en 's avonds weer +1 uur reistijd. Autoreset zegt dat ze voor vestigingswerk geen reistijduren betalen. Ik vind dit toch wel erg veel onbetaalde tijd. Wat vinden jullie er van?
Op maandag 11 maart 2013 17:02 schreef Davarius het volgende: Opnieuw gevraagd om te werken bij een autoverhuurbedrijf in Duiven. Aangezien ik vanuit Nijmegen moet komen is dit 's ochtends +1 uur reistijd en 's avonds weer +1 uur reistijd. Autoreset zegt dat ze voor vestigingswerk geen reistijduren betalen. Ik vind dit toch wel erg veel onbetaalde tijd. Wat vinden jullie er van?
Zeker teveel, ik zou het weigeren. Is wel prima werk daar trouwens, ik werk vaak voor hun vestiging in Amersfoort
Eerste loon is binnen, -2 euro, hiephoi! Is er iemand die mij kan vertellen hoeveel procent belasting er gaat over de 6eu/ uur loon? Ik heb nu namelijk een heffing ter waarde van 4.91 op (2.25 x 6 = ) 13,50eu, beetje raar percentage lijkt me...
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Lekker dagje vandaag: MB B-klasse Rotterdam-Nieuwegein, Fiat Dolbo Nieuwegein-Rotterdam, en weer retour omdat hij vanwege de imperial niet in garage vd klant paste. Toen nog een Corsa Gorichem-Nieuwegein en een Astra Tourer Nieuwegein- Waddixveen. Alles bij elkaar 13 uurtjes gewerkt.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op maandag 11 maart 2013 19:15 schreef qua111 het volgende: Eerste loon is binnen, -2 euro, hiephoi! Is er iemand die mij kan vertellen hoeveel procent belasting er gaat over de 6eu/ uur loon? Ik heb nu namelijk een heffing ter waarde van 4.91 op (2.25 x 6 = ) 13,50eu, beetje raar percentage lijkt me...
Kan wel kloppen, loonheffing is rond 1/3. En dan kan er nog wat afgaan vanwegen verzekeringen etc
Ik haalde meneer in op een tweebaansweg binnen bebouwde kom, en tijdens het inhalen ging meneer naar links. Dus ik schrik me dood en toeter en schiet weer achter hem. Was voor hem en zijn tokkiewijf aanleiding om met middelvingers te wijzen terwijl ze de baan voor linksaf pakten. Ik pak de baan voor rechtsaf, zwaai vriendelijk terug en ga rechtdoor. Ondertussen heeft hij het zo druk met zijn middelvinger dat hij de vluchtheuvel ophobbeld en ternauwernood dat paaltje kan ontwijken. Nou toen had ik het niet meer en ik lachte ze uit. Komt ie volle bak spookrijdend achter me aan en rijdt me vervolgens klem. Springt dat tokkiewijf eruit en begint, terwijl ze op mijn deur ramt, te schreeuwen dat ze mijn kenteken heeft en me kapot gaat maken. Ik kenteken van die auto naar S-RS gestuurd, blijkt het helemaal geen Golf plaat te zijn en rijden ze dus vrolijk met valse platen rond
Op maandag 11 maart 2013 22:26 schreef joppie_saus het volgende: Ik haalde meneer in op een tweebaansweg binnen bebouwde kom, en tijdens het inhalen ging meneer naar links. Dus ik schrik me dood en toeter en schiet weer achter hem. Was voor hem en zijn tokkiewijf aanleiding om met middelvingers te wijzen terwijl ze de baan voor linksaf pakten. Ik pak de baan voor rechtsaf, zwaai vriendelijk terug en ga rechtdoor. Ondertussen heeft hij het zo druk met zijn middelvinger dat hij de vluchtheuvel ophobbeld en ternauwernood dat paaltje kan ontwijken. Nou toen had ik het niet meer en ik lachte ze uit. Komt ie volle bak spookrijdend achter me aan en rijdt me vervolgens klem. Springt dat tokkiewijf eruit en begint, terwijl ze op mijn deur ramt, te schreeuwen dat ze mijn kenteken heeft en me kapot gaat maken. Ik kenteken van die auto naar S-RS gestuurd, blijkt het helemaal geen Golf plaat te zijn en rijden ze dus vrolijk met valse platen rond
Hmm wild west verhaal zeg.. zou dan gelijk even een melding doen bij de politie, als je ze toch terug wil pakken.. (of hebben die daar geen tijd voor?)
Idioten leven er op deze wereld. Had er vanmorgen ook weer 1,vanuit het niets naar Links komen waar ik reed. Even op de toeter, durfde die ook nog verontwaardigd kijken
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Hmm wild west verhaal zeg.. zou dan gelijk even een melding doen bij de politie, als je ze toch terug wil pakken.. (of hebben die daar geen tijd voor?)
Die zijn druk met andere dingen waarschijnlijk
Mooi verhaal trouwens Joppie Zelf nog nooit zoiets meegemaakt, wel een keer een collega (andere werkgever) die ergens midden op de weg op de vuist is gegaan met een ander automobilist. Stiekem toch wel mooi...ergens...
Om de serie "Verkeerstokkies" even uit te breiden:
Twee weken terug had ik te maken met een kleverige boze bus achter mij.
Het was tweebaans, ik reed 123 op GPS waar 120 was toegestaan en er reden op de rechterbaan vrachtwagens met 2 tot 4 autolengtes ertussen, net genoeg om zinloos te slalommen dus, wat ik dan ook niet deed.
Opeens komt er een grote Fiat bus (Sprinter equivalent) achter me hangen. Ik vond de ruimtes te klein om naar rechts te gaan, dus liet de Focus Wagon die ik reed lekker op de cruise staan. Kort daarna ontdekte de boze bus zijn grootlichtknopje en controleerde of dat werkte. Na een paar vrachtwagens kwam er een grote ruimte, dus ging ik naar rechts. De boze bus haalt me in, en gaat rakelings voor me naar rechts en begint te remmen.
Ik schiet gelijk naar links en begin de bus dus maar in te halen, nog steeds op de cruise
De boze bus zette terwijl ik naast hem hing zijn Knipper aan en begint me de vangrail in te dirigeren. Ik schrik me rot, toeter, en race er met 150 van door zodat ik van hem af was.
Einde.
PS: Mijn moeder biedt zowel mij al mijn vader aan om de boterhammen te smeren, en wij hebben daar allebei geen moeite mee.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Rare mensen leven er in de wereld. bij dat verhaal van joppie had ik het kenteken / foto van de auto doorgestuurd naar de politie. Valse platen hebben en dan nog zo durven te gedragen...
Weer een 'blocked' telefoontje gemist. Hebben jullie het vaak dat ze dan geen voicemail inspreken. Ze zeggen zelf dat ze dan altijd de voicemail inspreken.
Ik krijg het meestal wel voor elkaar de telefoon op te nemen, maar laatst was mijn voicemail gewoon ingesproken. Was wel al om half 12 's ochtends. Misschien was het een spoedje?
Op dinsdag 12 maart 2013 09:49 schreef DrSnuggle het volgende: Weer een 'blocked' telefoontje gemist. Hebben jullie het vaak dat ze dan geen voicemail inspreken. Ze zeggen zelf dat ze dan altijd de voicemail inspreken.
Gewoon bellen of ze gebeld hadden, met een beetje mazzel hebben ze werk voor je
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Vanmorgen al vroeg gebeld voor Groningen - Naaldwijk en Gouda - Groningen. Lekker veel km's. Een Movano en een Rio, moet die eerste al wel om 7 uur ophalen....
Edit: tweede rit gewijzigd: nu een wissel. Dus weer terug vanuit Naaldwijk naar Groningen in een Golf BM.
[ Bericht 24% gewijzigd door RTS91 op 12-03-2013 14:09:37 ]
Op dinsdag 12 maart 2013 18:23 schreef Viezze het volgende: Ik heb niks. Derde keer achtereen. Heb morgen genoeg te doen, maar er moet ook een keer geld in het laatje komen
Voor donderdag kreeg ik het aanbod om wat volk van de middelbare school rond te leiden de hele dag, dus ga dat maar doen
Drie keer achter elkaar niks? Dan kijken ze bij Easyway ook niet echt naar wie de laatste tijd wel of niet heeft gewerkt. Ik heb afgelopen drie keren gewoon kunnen werken!
Drie keer achter elkaar niks? Dan kijken ze bij Easyway ook niet echt naar wie de laatste tijd wel of niet heeft gewerkt. Ik heb afgelopen drie keren gewoon kunnen werken!
Nee daar ben ik ook al achter. Als ik morgen geen spoedje heb ga ik de volgende keer dat ik beschikbaar ben maar mailen dat het echt nergens op slaat.
Eerste werkbriefje van de overheid opgestuurd, 32 uur maal 12 euro Donderdag op de rekening. Alleen jammer dat het voor studie volgend jaar bedoeld is...
Ik werk nu een jaartje voor EW. Nog niet zo heel lang dus.
Wat een sneuheid In het contract staat dat ritten worden verdeeld n.a.v. hoelang je bij EW werkt, ik werk er nu zo'n 2 jaar en 3 maanden. Maar ff een mailtje opstellen dus.
Na 2 jaar als hiker te hebben gewerkt heb ik de stap genomen naar privechauffeur. Wish me luck boys! Anderhalve week geleden de test gedaan en de eerste werkdag moet nog komen!
Op woensdag 13 maart 2013 09:27 schreef zazzel het volgende: Ho eens... Easyway doet toch wat voor hun personeel. Uitnodiging voor de "personeelsborrel". Volgens mij alleen regio Tilburg/Breda..
Das wel vrij kansloos, maar ergens ook wel begrijpbaar.
Wat een sneuheid In het contract staat dat ritten worden verdeeld n.a.v. hoelang je bij EW werkt, ik werk er nu zo'n 2 jaar en 3 maanden. Maar ff een mailtje opstellen dus.
Heeft geen zin. Heb ik ook al eens een keer gedaan. Planning wist van niets. Toen heb ik dat artikel naar ze gestuurd. Nooit meer wat van gehoord. Ze vinden jou gewoon niet lief.
Heeft geen zin. Heb ik ook al eens een keer gedaan. Planning wist van niets. Toen heb ik dat artikel naar ze gestuurd. Nooit meer wat van gehoord. Ze vinden jou gewoon niet lief.
Ach ik probeer het gewoon, al heb ik er maar 1 geen extra werk van scheelt het al.
En als ik er echt helemaal klaar mee ben dan mail ik de algemeen directeur wel, eens kijken of hij ook reageert
Op woensdag 13 maart 2013 09:37 schreef joppie_saus het volgende: Whehe, kut eind inderdaad. Ik zat gisteren in Buitenpost en Dokkum. Dalijk naar kantoor en op naar Emmen.
Op woensdag 13 maart 2013 15:24 schreef zazzel het volgende: Ik denk dat ik er wel heen ga, moet even kijken hoe het uitkomt! Wel rare situatie, aangezien je daar niemand kent
Niet? Ik ken zeker 5 pc's uit mijn regio.. En anders leer je ze daar wel kennen. Kunnen daar wel even meeten.
Heb me net aangemeld, en gevraagd of ze nog mensen nodig hebben voor de valet parking.
Op woensdag 13 maart 2013 21:03 schreef Dimitri_ het volgende: Heb me net aangemeld, en gevraagd of ze nog mensen nodig hebben voor de valet parking.
Hahaha! Dat vind ik humor
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Inderdaad zeg. Ik moest daar een keer een auto afleveren. Toen ging ik daarna nog even langs de supermarkt, waar de cassiere in het Fries een heel verhaal tegen mij begon te lullen. Toen ik 'sorry?' zei herhaalde ze het verhaal in het Fries. Toen ik vroeg of het ook in het Nederlands kon, vroeg ze: spreek je echt geen Fries? Hoe kan dat?
Inderdaad zeg. Ik moest daar een keer een auto afleveren. Toen ging ik daarna nog even langs de supermarkt, waar de cassiere in het Fries een heel verhaal tegen mij begon te lullen. Toen ik 'sorry?' zei herhaalde ze het verhaal in het Fries. Toen ik vroeg of het ook in het Nederlands kon, vroeg ze: spreek je echt geen Fries? Hoe kan dat?
Man, breek me de bek niet open. Ik zit op de administratie tijdens het vaccineren. Mensen komen dus bij mij langs. Gaan ze hele verhalen in het Fries houden. Echt wtf, ik doe alles maar op goed geluk antwoorden met ja en nee, hehe.
Op woensdag 13 maart 2013 23:46 schreef RanTheMan het volgende: iemand hier die vrijdag een renault van breda naar den haag moet rijden? zo ja.. voorzichtig zijn he
Ritten worden vanmiddag pas toegewezen, ben wel beschikbaar vanuit Breda morgen. Dus wie weet.
Zo ik heb mijn eerste privéchaffeur ooit gehad. We waren met zijn 2en en de ene auto moest nog voor het complete APK in de garage, kreeg ik dus niet mee. Dus toen zijn we maar met zijn 2en gegaan met 1 auto.. Was best leuk om er eens een keer naast te zitten.
En vanmorgen weer gebeld voor 3 ritten. Eerst naar Almere in een Civic Hybrid , vanaf daar naar Barneveld in een Corsa en als laatste van Amersfoort naar Groningen in een Golf.
Op donderdag 14 maart 2013 16:46 schreef DylanAce het volgende: Word de laatste tijd echt bar weinig ingeroosterd, regio Utrecht, meer mensen hier last van?
Op donderdag 14 maart 2013 19:26 schreef mothergoose het volgende: iemand enig idee wat te doen met +- 7 uur wachttijd (9-16) in driebergen? chillen in utrecht dan maar ofzo?
Bij mij opa en oma op bezoek misschien?
Nee volgens mij is er weinig te beleven daar, dus zou mooi naar Utrecht gaan
Op donderdag 14 maart 2013 19:26 schreef mothergoose het volgende: iemand enig idee wat te doen met +- 7 uur wachttijd (9-16) in driebergen? chillen in utrecht dan maar ofzo?
Je kan ook naar Zeist, daar in het centrum hangen. Maar utrecht is idd een beter plan. M'n ouders wonen naast Driebergen, place to be is het nou ook weer niet...
Gister en vandaag hele dag beschikbaar, gisteren thuis gezeten en zojuist nog gebeld voor een ritje Wiuwert - Eelde. Beter dan niets . Betreft wel een Renault Trafic met een asfaltvermorzelende 90pk. In die dingen heb ik altijd het idee dat ik even moet uitstappen om hem te duwen
Die kerel waar ik net de 520i afleverde had een ongeluk gekregen tijdens het skiën eergister. Kwam vanochtend vroeg thuis uit Oostenrijk en kreeg nu al een vervangende auto(automaat). Snelle service van de grote uit Breda. Wel nice dat ik een lift kreeg naar het station aangezien het buurtbusje net weg was
Heb gisteren ook nog een lange dag kunnen maken. Was al voor 12 uur klaar in breda met de tweede rit, moest toen nog naar Dordrecht voor een ritje naar Oirschot. Ik moest bij een dealer aan de 'overkant' van de snelweg zijn, alleen was de tunnel onder de snelweg door afgesloten dus moest al een kilometer heen en daarna weer terug langs de snelweg lopen om bij het bedrijf te komen.
Daar wisten ze van niks, en na wat heen en weer bellen moest ik naar een ander adres een kilometer verderop. Doordat de hele boel was opengebroken was het nog een hele klus om er te komen, maar aldaar wisten ze ook niks van de auto. Blijkbaar moest ik bij de dealer er naast zijn, maar na ook daar met een medewerker in het systeem te hebben gekeken was er nog niks bekend. Weer heen en weer bellen, uiteindelijk bleek de auto er gewoon te staan en de sleutel gewoon in de kast te liggen.
Dus twee uur vertraging opgelopen, nog een collega op het CS afgezet en uiteindelijk net op tijd in Oirschot.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ordinateur op 15-03-2013 15:14:38 ]
Geen telefoontje gehad voor maandag.. Heb nog stille hoop . Stond in Wiuwert wel een leuke A4 die ik wel op wilde halen! En ook geen loon, terwijl ik het maar wat goed zou kunnen gebruiken.
Hmm zou kunnen, waren die standaard Audi doppen. Die 5 serie van vanochtend had dat systeem als je met je voet langs de onderkant van de achterbumper gaat, de achterklep opend. Ik ging dat eens proberen, iedereen stond wel raar te kijken wat ik in godsnaam aan het doen was. :p
[ Bericht 70% gewijzigd door zazzel op 15-03-2013 18:08:33 ]
Vanochtend nog even de ABS van de 508 getest. Ik reed links strak 120 op de teller, en rechts rijdt een rijtje vrachtwagens. Gooit een van die kut polen hem ineens naar links zonder richting of wat aan te geven met een beste ruk aan het stuur terwijl er nog maar 1 à 2 auto lengtes tussen ons zat. Ik zat nog net niet met m'n bek tegen het stuur, maar de alarmlichten vlogen zelfs aan. Gelukkig reed er niemand achter, anders was die er vol opgeklapt. Was gelukkig niet met de radio ofzo bezig, als je er op knalt heb je het nog gedaan ook
Had vandaag ook een mafkees achter me. Ik was verkeerd gereden dus ik wilde keren, liet mijn snelheid teruglopen om rechts naast de weg even te wachten tot de auto's achter mij voorbij waren. Die vent zat met z'n Iveco bus met trailer echt drie seconden achter toen hij al begon te toeteren omdat het blijkbaar te langzaam ging. Ik dus naar rechts, krijg gelijk een middelvinger ( ). Ik toeter terug. Hij vol in de ankers en blijft stil staan op de weg, ik dacht: nee daar heb ik nu echt geen zin in. Ik in de achteruit en omgekeerd, gelukkig reed ie door. Nog nooit iemand gezien met zo'n kort lontje.
Op vrijdag 15 maart 2013 18:28 schreef RTS91 het volgende: Had vandaag ook een mafkees achter me. Ik was verkeerd gereden dus ik wilde keren, liet mijn snelheid teruglopen om rechts naast de weg even te wachten tot de auto's achter mij voorbij waren. Die vent zat met z'n Iveco bus met trailer echt drie seconden achter toen hij al begon te toeteren omdat het blijkbaar te langzaam ging. Ik dus naar rechts, krijg gelijk een middelvinger ( ). Ik toeter terug. Hij vol in de ankers en blijft stil staan op de weg, ik dacht: nee daar heb ik nu echt geen zin in. Ik in de achteruit en omgekeerd, gelukkig reed ie door. Nog nooit iemand gezien met zo'n kort lontje.
Op vrijdag 15 maart 2013 18:19 schreef S-RS het volgende: Vanochtend nog even de ABS van de 508 getest. Ik reed links strak 120 op de teller, en rechts rijdt een rijtje vrachtwagens. Gooit een van die kut polen hem ineens naar links zonder richting of wat aan te geven met een beste ruk aan het stuur terwijl er nog maar 1 à 2 auto lengtes tussen ons zat. Ik zat nog net niet met m'n bek tegen het stuur, maar de alarmlichten vlogen zelfs aan. Gelukkig reed er niemand achter, anders was die er vol opgeklapt. Was gelukkig niet met de radio ofzo bezig, als je er op knalt heb je het nog gedaan ook
[..]
Waarom niet? Zijn ook gewoon auto's met 4 wielen hoor.
Nou ik weet niet of je als werkgever er blij van wordt als je met een blauwe impreza met goude velgen + een giga achter spoiler bij je klanten aan komt crossen
Nou ik weet niet of je als werkgever er blij van wordt als je met een blauwe impreza met goude velgen + een giga achter spoiler bij je klanten aan komt crossen
Hangt er vanaf in welke Business je zit
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Nou ik weet niet of je als werkgever er blij van wordt als je met een blauwe impreza met goude velgen + een giga achter spoiler bij je klanten aan komt crossen
Zou je daar geen private lease kunnen doen ofzo dan? En er zijn ook mensen met leaseauto's die enkel en alleen naar kantoor gaan, in plaats van klantbezoeken doen.
zo stom vandaag. klant liet mezelf afzetten op het station. kom er 10 min later achter dat de autosleutel nog in mn jasje zat...is gelukkig nog nooit eerder gebeurd. wel dus.
Op vrijdag 15 maart 2013 22:17 schreef mothergoose het volgende: zo stom vandaag. klant liet mezelf afzetten op het station. kom er 10 min later achter dat de autosleutel nog in mn jasje zat...is gelukkig nog nooit eerder gebeurd. wel dus.
Ik heb het omgekeerde wel eens gehad, dat die vent snel weg moest en dat hij de sleutel nog in zijn jasje had zitten . Ik snel roepen, gelukkig hoorde hij me. Dat is wel het nadeel van zo'n keyless start/stop systeem.
Ik vergeet bij het afleveren van de auto wel eens dat ik de sleutel nog in m'n zak heb, meestal vraagt de contactpersoon dan heel voorzichtig of hij de sleutel misschien ook zou mogen hebben
Op zaterdag 16 maart 2013 13:32 schreef Rubenr3 het volgende: Daar had ik het gister met een vriend over, ik zie het voordeel ook niet helemaal. Je vergeet hem toch veel eerder of je raakt hem kwijt
Juist niet, omdat je hem nooit uit je zak hoeft te halen
Keyless kunnen veel te veel rare dingen mee gebeuren. Neem bijvoorbeeld dit:
Een BMW 3 coupe gaat door de wasstraat, omdat jij in de buurt staat zal de auto denken dat je weg wilt rijden en het linker portierraam zal een stukje naar beneden zakken. Resultaat: zeiknatte auto van binnen. Denk nou niet: Dan ben je echt heel dom... Klopt, maar het is al meerdere malen gebeurd.
Valet Parking: Keyless is drama
Autodiefstal: Keyless is veel te gemakkelijk te omzeilen
Een BMW 3 coupe gaat door de wasstraat, omdat jij in de buurt staat zal de auto denken dat je weg wilt rijden en het linker portierraam zal een stukje naar beneden zakken. Resultaat: zeiknatte auto van binnen. Denk nou niet: Dan ben je echt heel dom... Klopt, maar het is al meerdere malen gebeurd.
Valet Parking: Keyless is drama
Autodiefstal: Keyless is veel te gemakkelijk te omzeilen
Dat zijn serieus allemaal dingen die veeeeeel minder voorkomen dan de voordelen.
Hoevaak gebruik je nou valet parking(en als je het gebruikt is het toch het probleem van de chauffeur) en hoe groot is de kans dat je auto gejat wordt? Bovendien zendt een normale sleutel ook gewoon een signaal uit dat gekopieerd kan worden.
Een BMW 3 coupe gaat door de wasstraat, omdat jij in de buurt staat zal de auto denken dat je weg wilt rijden en het linker portierraam zal een stukje naar beneden zakken. Resultaat: zeiknatte auto van binnen. Denk nou niet: Dan ben je echt heel dom... Klopt, maar het is al meerdere malen gebeurd.
Valet Parking: Keyless is drama
Autodiefstal: Keyless is veel te gemakkelijk te omzeilen
Als je een auto op slot doet zakt dat raam pas weer als je een keer buiten het bereik bent geweest. Ik weet niet wat voor wandelingen jij maakt als je auto in de wasstraat staat. Daarbij blijf je bij een fatsoenlijke wasstraat gewoon in de auto zitten. En je gebruikt nu wel een heel specifiek voorbeeld.
Snap het probleem bij Valet Parking ook niet echt.
Als je bij een coupe de auto opendoet gaat het raam een klein stukje naar beneden. Komt omdat het frame van de deur niet helemaal rond loopt. Heb echt al vaak genoeg de raarste dingen mee gemaakt met keyless entry.
En ik persoonlijk maak sowieso geen wandelingen want ik heb geen coupe en ook geen keyless entry.
Op zaterdag 16 maart 2013 16:03 schreef fredje11 het volgende: Klopt maar een keyless auto kan veel gemakkelijker gestolen worden. Maar wat zijn de voordelen dan precies?
Dit is het grootste voordeel: je loopt met je handen vol richting de auto. Het vastpakken van de deurklink kan er meestal nog net bij, maar als je een sleutel in je broekzak hebt zitten moet je eerst alles gaan wegzetten en voelen waar je sleutel is.
Je hoeft alleen maar te weten dat de sleutel er is, maar niet waar die is. Ik vind dat een lekkere gedachte.
Kennelijk hebben de LM's/importeurs het druk zat, levertijd op een nieuwe leasebak is momenteel 3/4 maanden bij m'n vader. Voor ons werk zat zou je denken dan?
Op zondag 17 maart 2013 17:11 schreef zazzel het volgende: Kennelijk hebben de LM's/importeurs het druk zat, levertijd op een nieuwe leasebak is momenteel 3/4 maanden bij m'n vader. Voor ons werk zat zou je denken dan?
Of de importeurs hebben geen voorraad omdat ze bang zijn dat ze die niet kwijtraken...
Op zondag 17 maart 2013 18:13 schreef joppie_saus het volgende: Ik ga met LtdF mee. Genoeg mensen hier in de omgeving die langer in hun leaser doorrijden omdat dat goedkoper is dan een nieuwe leaseauto.
Dat zal zeker zo zijn, al vind ik de levertijd voor een doorsnee leasebak zoals een golf variant (ruim 4 maanden) wel veel. Ik zit niet te wachten op een megane als voorloop auto hier M'n pa wilde eerst voor een 0% bijtelling gaan met een Ampera, maar dat werd hem sterk afgeraden aangezien je in 2014 toch moet gaan dokken en voordat die auto er zou zijn het wss al september is geweest.
[ Bericht 0% gewijzigd door zazzel op 17-03-2013 18:38:00 ]
Levertijden hangen heel erg af van de keuzes die je maakt. Wij hebben bijna 7 maanden op een Ford moeten wachten. Komend weekend naar de nieuwe Octavia kijken met m'n pa. Nieuwe A3 sportback al bekeken. Die is ook wel leuk
Op zondag 17 maart 2013 18:13 schreef joppie_saus het volgende: LtdF mee. Genoeg mensen hier in de omgeving die langer in hun leaser doorrijden omdat dat goedkoper is dan een nieuwe leaseauto.
Duitse degelijkheid is toch wel veel beter dan die franse meuk... Ik probeer m'n pa nog ook nog in een A3 sportback te praten maar hij kon een goeie deal maken met de leasemij voor die golf ivm het nieuwe model dat er aankomt in augustus. En aangezien m'n pa er totaal geen waarde aan hecht, boeit het hem niet dat hij in een "oud" model rijd. Maarja eerst zien wat het nou word.. Gelukkig was hij het wel met me eens dat onze huidige astra ecoflex geen blijvertje word, ecoflex
Nieuwe Golf Variant (7) ziet er toch wel een stuk beter uit dan de huidige. Golf gaat hem hier niet worden denk ik. Hebben er bij gekeken, maar na de A3 vonden we die toch niet zo leuk meer Ook de Seat Leon al bekeken, hele dikke motor: 180+ pk diesel. Alleen te klein/krap.
Ow dat verschilt dan. Bij verschillende leasemaatschappijen wordt er een nieuw contract aangemaakt en gaan de maandlasten sowieso weer omhoog. Ik weet dat sommige leasemaatschappijen echt niet zitten te wachten op een auto van 5 jaar oud met giga kilometerstand.
Tijdje terug nog meegemaakt met m'n broer. Hij wilde zijn auto na 3 jaar nog 3 maanden langer doorrijden i.v.m. een opstap naar andere werkgever. Dat kon, maar wel tegen een hogere prijs dan hij daarvoor had.
Inderdaad, het achteraf verlengen van je contract kost in 9 van de 10 gevallen juist extra geld. Leasemaatschappijen houden niet van hoge kmstanden en een oude leeftijd, er gaan er niet voor niets zoveel op export.
Ow dat verschilt dan. Bij verschillende leasemaatschappijen wordt er een nieuw contract aangemaakt en gaan de maandlasten sowieso weer omhoog. Ik weet dat sommige leasemaatschappijen echt niet zitten te wachten op een auto van 5 jaar oud met giga kilometerstand.
Tijdje terug nog meegemaakt met m'n broer. Hij wilde zijn auto na 3 jaar nog 3 maanden langer doorrijden i.v.m. een opstap naar andere werkgever. Dat kon, maar wel tegen een hogere prijs dan hij daarvoor had.
Over het algemeen is langer leasen per maand wel voordeliger, maar ik weet niet hoe dat zit als je in eerste instantie een drie jarig contract hebt en uiteindelijk naar een vijf jarig contract wil.
Wat misschien ook wel mee zal spelen is dat er minder occasions worden verkocht? Weet niet of dat zo is. Maar dan is het voor een leasemaatschappij ook wel prima als er nog twee jaar wordt doorgereden.
Over het algemeen is langer leasen per maand wel voordeliger, maar ik weet niet hoe dat zit als je in eerste instantie een drie jarig contract hebt en uiteindelijk naar een vijf jarig contract wil.
Wat misschien ook wel mee zal spelen is dat er minder occasions worden verkocht? Weet niet of dat zo is. Maar dan is het voor een leasemaatschappij ook wel prima als er nog twee jaar wordt doorgereden.
Kan ook zijn dat je auto al weer weer geleased word door iemand anders. Onze Astra was maar voor 1 jaar, en het was ook niet mogelijk om hem te verlengen omdat hij al 'door geleased' werd aan iemand anders buiten het bedrijf waar m'n vader werkt.
Ik had inderdaad al het idee dat auto's met zeer korte looptijd / voorlopers heel kort (enkele dagen) bij de maatschappijen staan, volgens mij worden die dingen echt maximaal ingezet.
Ook hier het loon binnen(ABN). Zelfs 67 cent teveel, en gewoon met 6e/uur,lijkt geen loonbelasting eraf ofzo. Ik wacht mn loonstrookje wel weer af, maar niks te klagen!
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Ik stond bij een schadebedrijf in Apeldoorn om een auto af te leveren en moest daarna met het OV naar Zwolle voor een nieuwe rit. Toevallig hoorde ik een werknemer tegen een bezorger zeggen: zo, en nu weer door naar Zwolle? Na enige assertiviteit van mijn kant (oei eng, interactie met mensen enzo!) kon ik dus meerijden naar Zwolle, hij moest een straat verder zijn dan ik
Op maandag 18 maart 2013 15:36 schreef Rubenr3 het volgende: Ik heb zo vaak dat mensen geen tijden invullen op de formulieren, dus meestal kun je wel wat creatief zijn.
Kun je beter wel doen, stel je voor dat de auto geflitst wordt net nadat jij hem hebt afgeleverd. Bewijs dan maar eens dat jij niet reed.
Kun je beter wel doen, stel je voor dat de auto geflitst wordt net nadat jij hem hebt afgeleverd. Bewijs dan maar eens dat jij niet reed.
Dit dus. Ik ben ook weleens nadat ik de auto had afgeleverd met dezelfde auto naar het station gebracht. Die man reed dik 80 waar 50 was toegestaan, dus blij dat ik de tijden goed had opgeschreven. Nooit meer wat van gehoord overigens, maar stel dat ik een beetje met de tijd had gesjoemeld had ik misschien wel bericht van het CJIB kunnen krijgen
Morgen een lekker dagje, 3 ritten maar liefst. Alleen de eindlocatie valt me wat tegen: ik Begin in Breda, en eindig in Drachten! Dat is dit +5 uur terug OV'en.
Ze wilden dat ik stipt om 9.00 de eerste auto ophaal, omdat tussen 8 en 10 geleverd moet worden. Dan gaat het er zo uitzien:
7.15 vertrekken en om 9.00 een Golf ophalen in Raamsdonksveer. Die moet voor 10.00 naar Den Haag. 10.30 richting ander adres in Den Haag, aankomst 11:30. 11:45 met een Transit naar Apeldoorn, aankomst 13:30. Dan 5 minuten lopen naar een ander bedrijf in dezelfde straat op een Prius te halen. 14:00 vertrek naar Drachten, aankomst 15:15.
En dan met het OV weer terug naar Breda: 5 uur reistijd met 3 keer overstappen.
Bij nader inzien ga ik wat eerder beginnen denk ik, dan hoef ik minder vreten te kopen op de terugweg
Ze willen trouwens dat ik het formulier van de Transit opstuur naar de grote van Almere, maar ik heb geen gefranceerde envelop. Dus ik heb maar één van AR zelf gepakt en het adres doorgekrast en aangepast
[ Bericht 6% gewijzigd door Babananana op 18-03-2013 18:08:46 ]
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ik heb een typfoutje gemaakt, hij moet tussen 10 en 12 geleverd worden... Dus het kan toch
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Dames, ik sprak vanmiddag met QuiCk01 en we hadden wel weer eens zin in een meeting. Aangezien zelfs Easy Way ons te autistisch vind om ons uit te nodigen voor het feest van het jaar organiseren we zelf maar een betere.
Wie heeft er zin om binnenkort weer eens te karten, wederom centraal in het land Animo yes or no?
Klinkt prima, wel weer in het weekend graag Op een zondag waarop Feyenoord niet speelt zou perfect zijn, want op zaterdag kan ik nooit de auto meenemen en op zondagen dat Feyenoord wél speelt moet ik daar naartoe
Op maandag 18 maart 2013 20:35 schreef Irritatie100 het volgende: Klinkt prima, wel weer in het weekend graag Op een zondag waarop Feyenoord niet speelt zou perfect zijn, want op zaterdag kan ik nooit de auto meenemen en op zondagen dat Feyenoord wél speelt moet ik daar naartoe
Op maandag 18 maart 2013 20:33 schreef S-RS het volgende: Utrecht doen? Volgens mij is de kart fabrique behoorlijk populair, maar eens checken of dat terecht is?
Utrecht is wel een grote baan, met veel rechte stukken. In Huizen komt het veel meer op techniek aan.
Zijn beide leuke banen hoor. We kunnen ook een donderdagavond of een vrijdagavond pakken? dat komt voor mij het mooist uit.
Op maandag 18 maart 2013 20:33 schreef S-RS het volgende: Utrecht doen? Volgens mij is de kart fabrique behoorlijk populair, maar eens checken of dat terecht is?
Prima! Al vond ik zo'n buitenbaan ook wel geinig.
Zijn er ook kartbanen in Nederland met karts die écht hard gaan ipv 45kmpu?