Erben is juist iemand die erkent dat ook in een technische sport doping veel kan helpen. Volgens mij is het vooral Ireen Wust die dat argument gebruikt.quote:
quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:36 schreef Montov het volgende:
[..]
Erben is juist iemand die erkent dat ook in een technische sport doping veel kan helpen. Volgens mij is het vooral Ireen Wust die dat argument gebruikt.
Dat zou kunnen en dan ben ik abuis geweest.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:36 schreef Montov het volgende:
[..]
Erben is juist iemand die erkent dat ook in een technische sport doping veel kan helpen. Volgens mij is het vooral Ireen Wust die dat argument gebruikt.
s'nacht heb je momenten van testo en HGH productie, om de 2 uur, dus bij 8 uur slaap 4x.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Uiteraard. Dan kom je ook in de hoek van de herstelmiddelen die ook meer nut krijgen. Hoewel ik wel moet zeggen zelf ook vrij vaak in de bergen te hebben gereden waaronder ook wedstrijden en ik moet zeggen dat een getraind lichaam wonderwel snel kan herstellen en je de vermoeidheid er weer uit fietst. Dat was ook in de tijd zo dat zo dat ik echt vaak wedstrijden meerdere dagen op rij reed. Wel een verschil met profsport natuurlijk, maar als ik zou echt het meeste gehad aan prestatieverbeterende middelen omdat je toch in een nacht weer aardig kan 'resetten'.
Waarbij ik overigens totaal niet ontken dat in een wereld waarin elk detail telt het weer net het verschil kan maken. Zeker als je een tour op 32 seconden kan winnen om maar wat te noemen.
Ja, hierom loopt de discussie dus zo moeizaam, want je denken (mening) post je keer op keer als een voldongen feit en dat werkt zoveel wrevel op bij de mensen hier. En probeer een bepaalde theorie ook eens duidelijk uiteen te zetten, in plaats van een opruiende one-liner ('alle renners in de Tour gebruiken wel iets') en vervolgens blind te zijn voor alle ruime argumentatie en nuance van anderen...quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vermoed wel dat wat ik denk feiten zijn, maar zelfs de dopingjagers kunnen het niet altijd bewijzen.....
Hoewel ik daar aan toe moet voegen dat er niet direct alle behoefte is om iemand wakker te maken bij EPO. Dat is pas zo als de dosis echt nergens meer over gaat er bloed op stroop gaat lijken. Riis weet er alles van.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
s'nacht heb je momenten van testo en HGH productie, om de 2 uur, dus bij 8 uur slaap 4x.
dus nachtrust is erg belangrijk, als je dan aan de hoge dosis epo zit waardoor je wakker gemaakt moet worden nax uren, schaad het je herstel, vanwege mindere testo en HGH productie, vandaar ook die toevoeging bij wielrenners.
ZMA zorgt voor een betere/diepere slaap dus meer testo/HGH productie, dus beter herstel.
De jacht is geopend.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:51 schreef marcodej het volgende:
Zo, het wordt nu echt duidelijk dat wat betreft de NOS Erik Dekker de volgende is die aan de beurt is.
Er zijn hier zeker wel hypocrieten in dit topic, alleen jij maakt er weer van dat het iedereen is, dat heb ik niet gezegd.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:41 schreef DeeBee het volgende:
Verder is het echt onzinning om hier mensen als hypocrieten af te gaan schilderen, want dit zijn notabene voornamelijk enthousiaste sportvolgers. Die weten heus wel dat doping een groot onderdeel van de sport is... Het zijn niet 'wielerfans' zoals gisteren bij 'Debat op 2' die antwoorden met: 'ja, vooral de Tour de France qua wielrennen'. Ja, dat soort volk is wel hypocriet als ze nu niet meer zouden gaan kijken, al is het vooral 90% onwetend en 10% hypocriet of zo in mijn ogen, aangezien de main stream media de laatste jaren het ook volkomen hebben laten afweten wat betreft dopingnieuws en onderzoeksjournalistiek... Dan kan je een casual wielervolger ook niet alles kwalijk nemen dat hij niet 200 pagina's uit een USADA-rapport leest of zo...
De productie gebeurt bij de diepere slaapmomenten, als je wakker wordt, duurt het weer een tijd voordat je in de diepere slaapfase komt. lage testo waardes tasten je immuun systeem aan waardoor je vatbaarder wordt voor ziektequote:Op donderdag 7 maart 2013 18:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Hoewel ik daar aan toe moet voegen dat er niet direct alle behoefte is om iemand wakker te maken bij EPO. Dat is pas zo als de dosis echt nergens meer over gaat er bloed op stroop gaat lijken. Riis weet er alles van.
Maar het is inderdaad zo dat bij meer dan 8 uur slaap het testosterongehalte kan verdubbelen. Ik moet wel bekennen dat ik niet helemaal weet hoe het lichaam het oppakt als je een paar keer wakker bent, maar kan me goed voorstellen dat het niet helemaal goed is.
Het kwam er nu al met veel pijn en moeite uit, Boogerd zal weinig meer bijdragen denk ik.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:55 schreef Pino112 het volgende:
Van mijn part mag Boogerd net zo open gaan praten als Rasmussen.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:17 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik ook niet. Kijk alleen nog de grote rondes, kleine rondes, klassiekers, semi-klassiekers en andere eendagskoersen. Voor de rest is het wel een beetje voorbij voor mij. Wie had dit ooit aan kunnen zien komen, wielrenners die doping hebben gebruikt. Er was in het verleden ook geen enkele aanwijzing dat er op grote schaal gebruikt werd.
Waarom?quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:55 schreef Pino112 het volgende:
quote:
ik hoop dat het Boogerd niet zo vergaat als Jos verstappenquote:Op donderdag 7 maart 2013 19:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, juist. Doordat Michael Boogerd zegt dat Jan Boven en Maarten den Bakker zo vol met epo zaten dat het bijna uit hun oren kwam gespoten wordt de sport schoner.
Haha.
Iedereen moet lekker voor zichzelf praten bij interviews, zo vies om anderen er maar ff bij te lappen. Eerst wel ff lekker profiteren en dan erbij lappenquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:55 schreef Pino112 het volgende:
Ik snapt deze niet helemaal maar zie nu dat hij zijn vriendin als boksbal heeft gebruikt. Dat was ik helemaal vergeten. Over te hoog testosteron gehalte gesproken.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik hoop dat het Boogerd niet zo vergaat als Jos verstappen
zolang er buiten Nederland weer lekker de mantel der liefde overheen gaat zal het wel tegenvallen.quote:
roid ragequote:Op donderdag 7 maart 2013 19:23 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik snapt deze niet helemaal maar zie nu dat hij zijn vriendin als boksbal heeft gebruikt. Dat was ik helemaal vergeten. Over te hoog testosteron gehalte gesproken.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Iedereen moet lekker voor zichzelf praten bij interviews, zo vies om anderen er maar ff bij te lappen. Eerst wel ff lekker profiteren en dan erbij lappen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |