UIteraard! Beide opgaven klopten ook met de gegevens in de ingevulde aangiftequote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:34 schreef starla het volgende:
Ik neem aan dat je 2 jaaropgaven hebt ontvangen? 1 van je vroegere werkgever van jan t/m nov en 1 van de huidige over de maand december?
thanskquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:17 schreef belfis het volgende:
U boekt het aftrekbare bedrag van de arbeidsongeschiktheidsverzekering bij:
Uitgaven lijfrenten e.d./ aanklikken: uitgaven voor lijfrenten, periodieke uitkeringen en andere inkomensvoorzieningen / vervolgens: aftrekbare premies voor arbeidsongeschiktheidsverzekeringen - klikken op specificeer.
Lees de OP eens.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:13 schreef Harde_Mepper het volgende:
Kun je ook ergens controleren of de aangifte goed is aangekomen bij de belasting? Heb in Januari al een keer aangifte gedaan maar verder niks gehoord/gezien..
Heb je geen bevestiging gehad dan, toen je hem verstuurde?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:04 schreef Harde_Mepper het volgende:
Vraag toch alleen of je ergens kunt controleren of de aangifte goed is binnengekomen, niet wanneer ik geld/brief zal ontvangen.
Ik begrijp het ook niet, ik vind het juist wel leuk om te lezen wanneer mensen bericht krijgenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:17 schreef zwarteweduwe het volgende:
*Moppermopper*
Hadden we eindelijk een topic waarin we konden melden wanneer we de teruggaaf kregen (want dat mag hier niet meer!), is deze al weer gesloten! En ik had nog wel een lijstje willen maken, met in de eerste kolom de datum van opsturen aangifte, en in de tweede de datum van teruggave!
Ja, die laatste blijft nog wel even leeg (maar niet te lang hoop ik). En ja, de verwerking van aangiften gaat volledig willekeurig. Zeggen ze.![]()
*Mopperdemopper*
Tja, ik heb geen ING-rekening, mijn man heeft geen ING-rekening en mijn moeder ook niet (dacht ze ...). Ik ga toch niet aan een kennis of schoonfamilie vragen om even 1 cent over te maken hiervoor.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:34 schreef belfis het volgende:
De tenaamstelling is niet zo moeilijk. U (of een ander met een ING-rekening) maakt ¤ 0,01 over op het desbetreffende rekeningnummer ING met als vermelding de naam van uw moeder of desnoods Pietje Puk. De melding verschijnt: Bij de ING is onder deze betaalrekening de naam ...... bekend.
Voor verdere acties zult u naar de ING moeten gaan.
De Belastingdienst registeert slechts de gegevens die vanuit de bank worden toegestuurd.
Je hoeft niet daadwerkelijk 1 cent over te maken, nadat je de melding krijgt over de naam kan je alsnog cancellen.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:46 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Tja, ik heb geen ING-rekening, mijn man heeft geen ING-rekening en mijn moeder ook niet (dacht ze ...). Ik ga toch niet aan een kennis of schoonfamilie vragen om even 1 cent over te maken hiervoor.
ik ga anders eens bellen naar de ING, wellicht kunnen ze mij niets mededelen, maar wel aangeven hoe ik aan het antwoord kan komen.
Ja maar dat kan dan toch alleen met een ING-rekening als ik het goed begrijp?quote:Op zondag 17 maart 2013 15:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je hoeft niet daadwerkelijk 1 cent over te maken, nadat je de melding krijgt over de naam kan je alsnog cancellen.
Aalleereerst: U heeft natuurlijk de plicht te melden dat dit groot bedrag u niet toebehoort.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:16 schreef maarten12345 het volgende:
Ik heb net door het geheel gelezen en kon mijn antwoord niet vinden, dus bij deze. Rond maart kreeg ik een groot bedrag binnen op een bankrekening van mij. Dit heb ik kort op een spaarrekening geplaatst en 4 maanden later heb ik het weer verplaatst naar het buitenland.
Nou het volgende. In die 4 maanden tijd heb ik wel rente ontvangen en dit is iets meer dan 1.000 euro. Nou wordt het verdiende rente waarschijnlijk doorgegeven aan de belastingdienst.
Het is wel zo dat ik aan het begin van het jaar ¤ 0 op mijn spaarrekening had en aan het eind van het jaar wederom ¤ 0 op mijn spaarrekening. Dus gemiddeld vermogen ¤ 0
Maar is het nou zo dat de belastingdienst gaat kijken naar de rente die ik ontvangen heb? Gaan ze dan ook kijken naar hoe die rente tot stand is gekomen. Ik heb liever niet dat de belastingdienst onderzoek gaat doen naar mijn rente
Hoop dat iemand me kan helpen/ adviseren hiermee.
Alvast erg bedankt!
Waar staat het geld nu? In het buitenland?quote:Op zondag 17 maart 2013 15:16 schreef maarten12345 het volgende:
Ik heb net door het geheel gelezen en kon mijn antwoord niet vinden, dus bij deze. Rond maart kreeg ik een groot bedrag binnen op een bankrekening van mij. Dit heb ik kort op een spaarrekening geplaatst en 4 maanden later heb ik het weer verplaatst naar het buitenland.
Nou het volgende. In die 4 maanden tijd heb ik wel rente ontvangen en dit is iets meer dan 1.000 euro. Nou wordt het verdiende rente waarschijnlijk doorgegeven aan de belastingdienst.
Het is wel zo dat ik aan het begin van het jaar ¤ 0 op mijn spaarrekening had en aan het eind van het jaar wederom ¤ 0 op mijn spaarrekening. Dus gemiddeld vermogen ¤ 0
Maar is het nou zo dat de belastingdienst gaat kijken naar de rente die ik ontvangen heb? Gaan ze dan ook kijken naar hoe die rente tot stand is gekomen. Ik heb liever niet dat de belastingdienst onderzoek gaat doen naar mijn rente
Hoop dat iemand me kan helpen/ adviseren hiermee.
Alvast erg bedankt!
hartelijk bedankt voor jullie snelle reactie! Stel ik erg op prijs.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:27 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Waar staat het geld nu? In het buitenland?
En is het nog steeds van jou?
Aangezien er maar 1 peildatum meer is, maakt het saldo van 31 december 2012 voor de aangifte niets meer uit. Je kunt hoogstens met ingehouden buitenlandse belasting op buitenlandse spaartegoeden komen te zitten.
Correct.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:53 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ja maar dat kan dan toch alleen met een ING-rekening als ik het goed begrijp?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |