Precies wat ik ook dacht.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Wel triest voor zo'n man, maar ben ik nou de enige die zich afvraagt of het terecht is deze man afgekeurd is, gezien het feit dat hij wel vrolijk staat te lassen, betonvloeren te gieten etcetera?
Ik denk dat je hier niet te lang over na moet denken. Als de man reuma heeft kan hij misschien alsnog kortstondig werken. Ideaal voor zijn hobby project dus, maar niet bruikbaar voor een werkgever.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Wel triest voor zo'n man, maar ben ik nou de enige die zich afvraagt of het terecht is deze man afgekeurd is, gezien het feit dat hij wel vrolijk staat te lassen, betonvloeren te gieten etcetera?
Wat ben jij triest.quote:Wel triest voor zo'n man, maar ben ik nou de enige die zich afvraagt of het terecht is deze man afgekeurd is, gezien het feit dat hij wel vrolijk staat te lassen, betonvloeren te gieten etcetera?
Hoezo? Als die man dit allemaal kan..quote:
Wie ben jij om je er überhaupt mee bezig te houden.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoezo? Als die man dit allemaal kan..
Wie ben jij om je dat af te vragen?quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Wie ben jij om je er überhaupt mee bezig te houden.
Als je dat al niet snapt dan ben je wellicht nog triester.quote:
Kwa ad-hominems ben je wel lekker bezig, iig.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:07 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Als je dat al niet snapt dan ben je wellicht nog triester.
Hij had vast een burn-out of was overspannen ofzo.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Anders blijven we bezig met non argumenten. Maargoed, succes met andere mensen bashen en met de eigen jaloezie.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kwa ad-hominems ben je wel lekker bezig, iig.
Haha. Jij bent degene die hier iedereen persoonlijk loopt aan te vallen, niet ik.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Anders blijven we bezig met non argumenten. Maargoed, succes met andere mensen bashen en met de eigen jaloezie.
Dat er ook mensen zijn die benieuwd zijn waar je geld in die 'sociale' put verdwijntquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Wie ben jij om je er überhaupt mee bezig te houden.
Daar word je niet voor afgekeurd. Hij had reuma.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hij had vast een burn-out of was overspannen ofzo.
Nee hoor mensen zijn helemaal niet benieuwd maar eerder bang dat het hun geld gaat kosten. Als de bergen nog tot in de hemel groeiden dan hoorde je hier niemand.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat er ook mensen zijn die benieuwd zijn waar je geld in die 'sociale' put verdwijnt
Ik val jou als persoon ook niet aan maar je mening die je er klaarblijkelijk op nahoud.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha. Jij bent degene die hier iedereen persoonlijk loopt aan te vallen, niet ik.
Erm...die groeien al lange tijd niet meer tot in de hemel. Mensen worden inmiddels wakkerquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Nee hoor mensen zijn helemaal niet benieuwd maar eerder bang dat het hun geld gaat kosten. Als de bergen nog tot in de hemel groeiden dan hoorde je hier niemand.
En terecht. Als je hoort dat er overal op grote schaak gefraudeerd wordt, ga je wel wat meer vraagtekens zetten bij sommige nieuwtjes. Maar heel goed van je dat jij je daar niet druk om maakt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Nee hoor mensen zijn helemaal niet benieuwd maar eerder bang dat het hun geld gaat kosten. Als de bergen nog tot in de hemel groeiden dan hoorde je hier niemand.
Bergen groeien niet.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Tuurlijk.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ik val jou als persoon ook niet aan maar je mening die je er klaarblijkelijk op nahoud.
quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:07 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Als je dat al niet snapt dan ben je wellicht nog triester.
quote:
Op zijn minst opmerkelijk dat iemand die afgekeurd is een boot kan bouwen. Hoe arbeidsongeschikt ben je dan eigenlijk?quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:14 schreef BasEnAad het volgende:
Is dat 'afgekeurd' relevant voor het verhaal?
Nee. Niet echt, maar ook in vroeg het me af om het vervolgens te nuanceren.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:14 schreef BasEnAad het volgende:
Je hebt alleen te weinig info om echt te kunnen oordelen. Als iemand maar 10 uur per week in staat is om iets te kunnen doen gemiddeld en soms ook een week 'out' is kan je constateren dat hij niet in staat is om te werken. Dus je kan er zo niks over zeggen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:15 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Op zijn minst opmerkelijk dat iemand die afgekeurd is een boot kan bouwen. Hoe arbeidsongeschikt ben je dan eigenlijk?
Om de verkeerde dingen zo te zien!quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm...die groeien al lange tijd niet meer tot in de hemel. Mensen worden inmiddels wakker.
Wie zegt dat er massaal gefraudeerd wordt ?quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:14 schreef Souteneur het volgende:
[..]
En terecht. Als je hoort dat er overal op grote schaak gefraudeerd wordt, ga je wel wat meer vraagtekens zetten bij sommige nieuwtjes. Maar heel goed van je dat jij je daar niet druk om maakt.
Neuh.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Om de verkeerde dingen zo te zien!
quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Wie zegt dat er massaal gefraudeerd wordt ?
Nee dat doen anderen voor mij.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:14 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ha uitvretertje, zou je niets een baan gaan zoeken?
Jij stemt zeker PvdA?quote:
Als die cijfers exact waren, werd er niet gefraudeerd, of welquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:18 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Laat de exacte cijfers eens zien dan ?
Ja dat dacht ik al. Wel lef dat je dan iemand anders nog triest durft te noemen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:18 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Nee dat doen anderen voor mij.
Dat wou ik maar zeggen. Dan kun je eventueel ook gedeeltelijk afgekeurd worden, maar dat was hier niet het geval wat zo ik uit dat stuk begrijp.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:15 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Op zijn minst opmerkelijk dat iemand die afgekeurd is een boot kan bouwen. Hoe arbeidsongeschikt ben je dan eigenlijk?
Dat heeft er toch allemaal helemaal niets mee te maken ? Misschien is die man een uurtje per dag wat hij nog kon bezig zijn bezig geweest, en dan zullen de internet haters omdat hun wel moeten werken nog jaloers zijn. Kom op zeg, denk na.quote:
Aangezien het schip bekostigd is met gemeenschapsgeld en zijn uren vergoed worden met gemeenschapsgeld, ja. Of richten we onze anale obsessie en onderbuikdgevoelens vooral op bankiers 'omdat zuh zoveel graaiuh' ? Zeg het maar hoor, als we zo selectief moeten zijn.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:14 schreef BasEnAad het volgende:
Dus je roept maar wat ? Je weet wel dat er zoveel gefraudeerd wordt wordt maar niet hoeveel of wat het allemaal wel niet zou kosten. Knap.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als die cijfers exact waren, werd er niet gefraudeerd, of wel
Zoek een baan zou ik zeggen, kan je de hele dag nadenken. Je stompt namelijk aardig af hier op het forum.quote:
Met dat uurtje per dag vul je die "zee aan vrije tijd" anders niet echt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat heeft er toch allemaal helemaal niets mee te maken ? Misschien is die man een uurtje per dag wat hij nog kon bezig zijn bezig geweest, en dan zullen de internet haters omdat hun wel moeten werken nog jaloers zijn. Kom op zeg, denk na.
Puur op de bekrompen mening inderdaad wel ja.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:20 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik al. Wel lef dat je dan iemand anders nog triest durft te noemen.
Pot, ketel natuurlijk. Jij staat als eerste in de rij om uitkeringtrekkers te verdedigen omdat je er zelf ook 1 bent.quote:
Puur om je eigen hachje te redden zul je bedoelen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:21 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Puur op de bekrompen mening inderdaad wel ja.
als je er tien jaar voor nodig hebt, dan ben je inderdaad behoorlijk arbeidsongeschikt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:15 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nee. Het is bekend dat er gefraudeerd wordt. Er worden vele miljoenen teruggehaald wegens fraude. Dat is dan ook maar het topje van de ijsberg.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:21 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dus je roept maar wat ? Je weet wel dat er zoveel gefraudeerd wordt wordt maar niet hoeveel of wat het allemaal wel niet zou kosten. Knap.
Dat zie je verkeerd. Omdat je waarschijnlijk het nieuws niet volgt. Hoe kan je nou niet op de hoogte zijn van verzekeringsfraude?quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:21 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:21 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:24 schreef _GdR_ het volgende:
Wat lopen jullie allemaal te bitchen hierboven?
quote:Onterecht afgekeurd.
quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:17 schreef TweeGrolsch het volgende:
Die kan vanaf nu zwaaien naar z'n uitkering natuurlijk.
Maar misschien kan hij boten gaan verkopen?
waar hij tien jaar voor nodig heeft....quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:24 schreef _GdR_ het volgende:
Die prutser is afgekeurd omdat ie reuma heeft. Maar onder tussen bouwt die lamlul wel een fucking boot van 15 meter. Onterecht afgekeurd.
De reden dat het zolang duurde had niets met z'n reuma te maken, maar had een financiële reden: hij moest steeds sparen om weer een nieuw deel te kunnen bouwen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:29 schreef Tokus het volgende:
[..]
waar hij tien jaar voor nodig heeft....
gezonde mensen kunnen dat, zelfs in hun vrije tijd, een heel stuk sneller.
het autisme heerst wederom de pan uit op fok vandaagquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:29 schreef Tokus het volgende:
[..]
waar hij tien jaar voor nodig heeft....
gezonde mensen kunnen dat, zelfs in hun vrije tijd, een heel stuk sneller.
quote:'Erg snel ging het niet omdat Ees telkens moest wachten tot hij weer geld had,'
quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:34 schreef Nielsch het volgende:
Het is toch bekend dat mensen met een zere pik al volledig werden afgekeurd in de jaren 80 en 90. Echt verbaast ben ik dan ook niet.
nee maar het sleutelwoord is dan toch wel geraniumsquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:35 schreef Re het volgende:
Dus als je 100% bent afgekeurd zou je eigenlijk gewoon een spuitje moeten krijgen
Ja, dat is wat we zeggen ja.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:35 schreef Re het volgende:
Dus als je 100% bent afgekeurd zou je eigenlijk gewoon een spuitje moeten krijgen
je leven is dus gewoon voorbij wil je zeggenquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
nee maar het sleutelwoord is dan toch wel geraniums
Je hebt gelijk, afgekeurd en ondertussen een schip bouwenquote:Op woensdag 6 maart 2013 10:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)vlammen-opgaan.dhtml
Een grote brand in zijn zelfgebouwde schip heeft gisteren de droom verwoest van een Egmonder die ooit een wereldreis hoopte te maken met het vaartuig.
Ees Groot (62) veroorzaakte de brand in zijn 15 meter lange polyester schip zelf tijdens laswerkzaamheden. Het vuur greep razendsnel om zich heen en verwoestte zowel de boot als twee auto's ernaast.
Volgens een buurman verraste Groot 10 jaar geleden vriend en vijand door te beginnen aan zijn zelfbouwschip, zegt de buurman in het AD. 'Ees had nooit gevaren, maar zocht een langetermijnproject om de zee aan vrije tijd in te vullen die hij kreeg na te zijn afgekeurd wegens reuma.'
Tot ieders verbazing verrees de afgelopen jaren een heus schip in de achtertuin van Groots zwager, bij wie hij woont. 'Erg snel ging het niet omdat Ees telkens moest wachten tot hij weer geld had,' weet de buurman.
Onlangs plaatste Groot volgens hem thermopaeramen en een motor in zijn schip. Voor die motor goot hij een betonnen vloer. 'Zijn vriendin verklaarde hem voor gek. Ze zei dat hij maar alleen op wereldreis moest gaan 'want dat ding zinkt meteen'.'
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Die WAO-regeling is destijds door werkgevers (mmv de staat) zwaar misbruikt om van ongewild en overtollig personeel af te komen inderdaad.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:34 schreef Nielsch het volgende:
Het is toch bekend dat mensen met een zere pink al volledig werden afgekeurd in de jaren 80 en 90. Echt verbaast ben ik dan ook niet.
Dit dus.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:38 schreef Chahna het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, afgekeurd en ondertussen een schip bouwen
meneer had ook telefonisch werk kunnen doen ofzo.
het zijn altijd dezelfde die het 'goedkeuren'.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:41 schreef _GdR_ het volgende:
Ik kan dit echt niet begrijpen. Er zijn hier gewoon echt mensen die deze situatie begrijpen en goedkeuren...
Die man is afgekeurd. Want boehoehoe meneer kan niet meer werken. Heel veel au enzo. Vervolgens bouwt hij een fucking jacht van 15 meter in zn tuin! (die volgens zijn plannen ook nog eens zee waardig zou moeten zijn) En nog van zn uitkering ook! wat de fuk!
wat moet hij dan met zijn geld doen, verantwoording aan jou afleggen of zo?quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:41 schreef _GdR_ het volgende:
Ik kan dit echt niet begrijpen. Er zijn hier gewoon echt mensen die deze situatie begrijpen en goedkeuren...
Die man is afgekeurd. Want boehoehoe meneer kan niet meer werken. Heel veel au enzo. Vervolgens bouwt hij een fucking jacht van 15 meter in zn tuin! (die volgens zijn plannen ook nog eens zee waardig zou moeten zijn) En nog van zn uitkering ook! wat de fuk!
Geen gek idee. Alleen bonnetjes van het tuincentrum komen dan nog door de screening.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:43 schreef Re het volgende:
[..]
wat moet hij dan met zijn geld doen, verantwoording aan jou afleggen of zo?
en hoe krijgt hij die plantjes in de tuin dan?quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Geen gek idee. Alleen bonnetjes van het tuincentrum komen dan nog door de screening.
Dus jij zie er geen probleem in dat iemand die afgekeurd is ivm reuma toch ineens fysiek werk blijkt te kunnen doen?quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:43 schreef Re het volgende:
[..]
wat moet hij dan met zijn geld doen, verantwoording aan jou afleggen of zo?
die vent heeft reumaquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:45 schreef Chahna het volgende:
maar op zich niet gek dat zo'n artikel geplaatst wordt in een periode dat we hier zo gezellig over de fraudeurs in de bijstand praten.
bewijzen komen gewoon vanzelf
Er is een verschil tussen absoluut niets doen en een jacht bouwen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:46 schreef Re het volgende:
[..]
en hoe krijgt hij die plantjes in de tuin dan?
blijkbaar vinden heel wat mensen hier dat je absoluut niets meer mag doen als je afgekeurd bent want anders hoor je niet afgekeurd te worden als je nog een stap kan zetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |