abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165892427
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 11:07 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat geld is altijd in de economie. Thans in een enorme beursbubbel en een zich ontwikkelende huizenbubbel.
Nee, je begrijpt niet wat ik zeg.

De ECB leent een miljoen uit, die miljoen schuld die blijft staan.

De miljoen die geleend is daar moet rente over betaald worden. Netto blijft er steeds minder van dat miljoen over. Terwijl de schuld wel een miljoen blijft.

De ratio geld in de economie / uitgeleend geld ECB wordt steeds schever en dat zorgt voor een multiplier effect op de hoogte van de rente. Tenzij dat overschot op een andere manier weer de economie - schuldenvrij - inkomt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_165892461
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Iedereen is voor dat voorstel, behalve de pensioenfondsen en het personeel daar , di ezien hun bonussen verdwijnen

mijn broer is het hele leven zelfstandig geweest en die heeft ook alleen AOW, en geen pensioen en ook geen pot geld, ik hoor hem nauwelijks klagen
hij heeft wel een nieuwe auto gekocht
Hier komt wel veel meer politiek bij kijken...
Ik zou flink tegen zijn overigens. Hou dat systeem van pensioen opbouwen op een minimum zodat mensen geen gekke dingen doen met hun geld voorbij het punt waar het issues op gaat leveren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:45:07 #278
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165892475
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hier komt wel veel meer politiek bij kijken...
Ik zou flink tegen zijn overigens. Hou dat systeem van pensioen opbouwen op een minimum zodat mensen geen gekke dingen doen met hun geld voorbij het punt waar het issues op gaat leveren.
klets praat, het is toch hun geld ja

anderen hebben geen eene stuiver pensioengeld, zoals ZZP ers en bijstanders en zelfstandigen

Als men er de hypotheek mee af kan lossen is dat toch heel erg mooi

iedereen heeft AOW rechten he dat is ook 1000 euro per maand netto
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_165892540
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klets praat, het is toch hun geld ja

anderen hebben geen eene stuiver pensioengeld,
als men er de hypotheek mee af kan lossen is dat toch mooi

iedereen heeft AOW rechten he dat is ook 1000 euro per maand netto
Ja dat zeggen ze ook in Amerika, daarom heeft zo een groot deel van de bevolking geen zorgverzekering. Daarom gaan er zoveel mensen, vanwege geld gebrek, veel te laat naar de dokter - wat netto veel meer kost dan het systeem waarin iedereen verplicht verzekerd is -

Overheidspaternalisme mag je het zeker noemen, want dat is gewoon zo. Maar in SOMMIGE gevallen valt het te rechtvaardigen. Misschien dat er economen zijn die empirische data hebben over wat er gebeurt met gepensioneerden in een land zonder deze verplichte afdracht..

Ik geloof dat ZZP'ers ook vaak in de problemen lopen met hun pensioen...

Liberaliseer de pensioenmarkt en je zult ondervinden dat er tekort gespaard wordt.... Je geeft het zelfs zelf toe omdat je verwacht dat mensen meer zullen uitgeven. :')
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:08:02 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165892762
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja dat zeggen ze ook in Amerika, daarom heeft zo een groot deel van de bevolking geen zorgverzekering. Daarom gaan er zoveel mensen, vanwege geld gebrek, veel te laat naar de dokter - wat netto veel meer kost dan het systeem waarin iedereen verplicht verzekerd is -

Overheidspaternalisme mag je het zeker noemen, want dat is gewoon zo. Maar in SOMMIGE gevallen valt het te rechtvaardigen. Misschien dat er economen zijn die empirische data hebben over wat er gebeurt met gepensioneerden in een land zonder deze verplichte afdracht..

Ik geloof dat ZZP'ers ook vaak in de problemen lopen met hun pensioen...

Liberaliseer de pensioenmarkt en je zult ondervinden dat er tekort gespaard wordt.... Je geeft het zelfs zelf toe omdat je verwacht dat mensen meer zullen uitgeven. :')
pensioen sparen is niet verplicht
alleen in de CAO opgenomen

en sparen is een vrijwillige keuze, een zorgverzekering is heel iets anders

en de AOW van 1000 euro netto is al heel veel meer dan in de meeste landen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:09:54 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_165892797
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

In Amerika is het niet verplicht en kijk eens wat daar gebeurt. Het is ook niet goedkoper. Integendeel. De risicos zijn veel groter en de CEOs kunnen mooi je pensioengelden vergokken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:11:24 #282
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165892815
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In Amerika is het niet verplicht en kijk eens wat daar gebeurt. Het is ook niet goedkoper. Integendeel. De risicos zijn veel groter en de CEOs kunnen mooi je pensioengelden vergokken.
https://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/bedragen/

dat zou voor mij genoeg zijn als ik geen pensioen had

ik zeg slachten die pensioen fondsen, allemaal in de uitkeringsmodus , overigens je zult wel bij het pensioenfonds vrijwillig kunnen sparen hoor
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:13:38 #283
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_165892854
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

https://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/bedragen/

dat zou voor mij genoeg zijn als ik geen pensioen had

ik zeg slachten die pensioen fondsen, allemaal in de uitkeringsmodus , overigens je zult wel bij het pensioenfonds vrijwillig kunnen sparen hoor
Juist ouderen met alleen AOW zijn feitelijk de kwetsbare groepen. Terwijl de ouderen als geheel vrij rijk zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:17:42 #284
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165892924
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Juist ouderen met alleen AOW zijn feitelijk de kwetsbare groepen. Terwijl de ouderen als geheel vrij rijk zijn.
mijn broer (70) heeft ook allen AOW , hij is gezond en heeft een schoonmaakster van de gemeente en een huurwoning met huursubsidie, en zorgtoeslag , gaat best met hem , niks kwetsbaar

Op die leeftijd is gezond zijn rijkdom
pi_165893677
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

alleen in de CAO opgenomen

en sparen is een vrijwillige keuze, een zorgverzekering is heel iets anders

en de AOW van 1000 euro netto is al heel veel meer dan in de meeste landen
Hmmk, dus je betaalt alleen verplicht voor de AOW? Het overige is CAO?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:49:27 #286
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165903487
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hmmk, dus je betaalt alleen verplicht voor de AOW? Het overige is CAO?
je betaald NIET voor de AOW, je krijgt AOW rechten als je in Nederland woont, ieder jaar 2% als je van 15 tot 67 jaar 50 jaar in Nederland woont dan heb je 100% AOW opgebouwd

Wat betreft de pensioenvoorziening dat is al dan niet verplicht per CAO geregeld

sommige bedrijven hebben geen CAO en dus ook geen verplichte deelname aan een Pensioenregeling, vaak de IT bedrijven
men betaald daar vaak 12% uit aan de medewerker via een bankspaar regeling, hetgeen overeenkomt met het werkgeversdeel in pensioen regelingen
pi_165903581
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 22:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je betaald NIET voor de AOW, je krijgt AOW rechten als je in Nederland woont, ieder jaar 2% als je van 15 tot 67 jaar 50 jaar in Nederland woont dan heb je 100% AOW opgebouwd
Ah, wauw, ik was altijd in de veronderstelling dat je toch verplicht pensioenpremies betaalde.. Maar kzie het ja. Achja.

Denk dat het voor mensen die meer verdienen ook interessanter is om zelf te beleggen etc.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:53:17 #288
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165903600
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 22:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ah, wauw, ik was altijd in de veronderstelling dat je toch verplicht pensioenpremies betaalde.. Maar kzie het ja. Achja.

Denk dat het voor mensen die meer verdienen ook interessanter is om zelf te beleggen etc.
sommigen onder ons wel ja
ik wel, voor mij is de pensioeninleg bij het ABP verplicht

Of zelf beleggen beter is weet ik niet
als je van 50.000 euro 12,5% op een bankspaarregeling ontvangt dan heb je per jaar 6000 euro , na 30 jaar dus 180.000 euro voor de oude dag in handen
met 5% rendement zal dat rente over rente een 240.000 euro zijn

Je kunt dan ook wel eerder stoppen he
Het is tenslotte je eigen geld

dus op 55 jaar stoppen mag dan gewoon

Gebruik je het voor je pensioen van 67 tot 87 dan heb je 20 jaar is dan 12.000 netto bovenop de AOW van 1000 euro per maand netto

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 11-10-2016 22:58:38 ]
pi_165903755
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 22:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

sommigen onder ons wel ja
ik wel

Of zelf beleggen beter is weet ik niet
als je van 50.000 euro 12,5% op een bankspaarregeling ontvangt dan heb je per jaar 6000 euro , na 30 jaar dus 180.000 euro voor de oude dag in handen
met 5% rendement zal dat rente over rente een 240.000 euro zijn

Je kunt dan ook wel eerder stoppen he
Het is tenslotte je eigen geld

dus op 55 jaar stoppen mag dan gewoon
Hoe heb je dat berekend?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:59:05 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165903766
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 22:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe heb je dat berekend?
uit het hoofd :)
https://www.berekenhet.nl/modules/beleggen/meerrente.html
pi_165903814
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 22:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

uit het hoofd
Dude, it should be something like 6000*1.05^30 + 6000*1.05^29 + etc etc etc etc
Uit het hoofd? U mad?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:03:48 #292
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165903860
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dude, it should be something like 6000*1.05^30 + 6000*1.05^29 + etc etc etc etc
Uit het hoofd? U mad?
nee, met www.berekenhet a 4 % is 340.000 euro
BRUTO he

Dus fiscaal is het beter om in de aflossing van de woning te stoppen
pi_165903874
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee, met www.berekenhet a 4 % is 340.000 euro
BRUTO he

Ik denk dat ze er wel een mooie formule voor hebben verder, maar leuke link, thx
pi_165903885
De som van... 30 tot 1 (6000*1.05^x)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:05:55 #295
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165903895
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:05 schreef ludovico het volgende:
De som van... 30 tot 1 (6000*1.05^x)
ja

Bruto he

de basis AOW van 1000 euro is netto
pi_165904128
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja

Bruto he

de basis AOW van 1000 euro is netto

Gaat wel gepaard met 6.2% rendement op jaarbasis, dan doe je het wel goed zegmaar.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 00:32:01 #297
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165904951
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gaat wel gepaard met 6.2% rendement op jaarbasis, dan doe je het wel goed zegmaar.
dat is niet het topic
  woensdag 12 oktober 2016 @ 10:14:11 #298
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165907466
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:45 schreef arjan1212 het volgende:
ik maak op uit dit stuk dat de vvd de economische crisis als excuus gebruikt om de overheid te verkleinen.
nee de overheid is niet kleiner geworden

Het begrotingstekort is kleiner zoals Brussel dat wilde, Rutte is en blinde volgeling van de Brusselse Dogma''s. in tegenstelling tot de zeuro landen
  woensdag 12 oktober 2016 @ 13:15:29 #299
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165910471
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt niet wat ik zeg.

De ECB leent een miljoen uit, die miljoen schuld die blijft staan.

De miljoen die geleend is daar moet rente over betaald worden. Netto blijft er steeds minder van dat miljoen over. Terwijl de schuld wel een miljoen blijft.

De ratio geld in de economie / uitgeleend geld ECB wordt steeds schever en dat zorgt voor een multiplier effect op de hoogte van de rente. Tenzij dat overschot op een andere manier weer de economie - schuldenvrij - inkomt.
Zijn we eer terug bij af. De rente is nul. 0. Zero. Nada. Noppes.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_165910512
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:15 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zijn we eer terug bij af. De rente is nul. 0. Zero. Nada. Noppes.
Je ontwijkt gewoon het antwoord. Zolang de gemiddelde rente over de jaren positief is dan heb je dat effect al, je zult een flink lange tijd negatieve rentes moeten hebben om de opgebouwde reserve op die manier terug de samenleving in te krijgen.

Maar ik verwacht gewoon dat je het antwoord niet weet, wat niet erg is verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')