abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juni 2013 @ 21:18:29 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_127377088
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:13 schreef CherryLips het volgende:
Ik begin me nu af te vragen of ik dit jaar wel de acceptgiro van de KVK heb gehad :o
De bijdrage is afgeschaft, dus ik denk het niet ;).
KuikenGuppy
  maandag 3 juni 2013 @ 21:32:57 #162
62419 CherryLips
chocoholic
pi_127378146
O, ja :D
Tap tap tap
pi_127382367
Het HBD is helaas nog wel levend :(
pi_127382598
Gelukkig ook laatste jaar. Ben benieuwd wat ze daarna voor ongein gaan bedenken om toch hun centen binnen te krijgen...
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 juni 2013 @ 22:43:03 #165
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_127382854
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe gaat dat in z'n werk bij Etsy dan, moet je commissie ofzo betalen? Gaan de inkomsten eerst naar hen? Hoe werkt het met factureren?
Je betaald 20 $cent om iets te plaatsen en als je wat verkoopt dan betaal je daarover 3,5% commissie.

Het geld komt wel direct op mijn paypal of bankrekening binnen, afhankelijk van de manier waarop ze betalen. Bij paypal gaat er dan ook nog hun fee vanaf. Dit is ook de reden waarom ik nu het geld binnenkrijg in dollars. Als ik inkoop dan betaal ik vaak ook met paypal en is het in dollars. Zo verlies ik niks door de valuta wissels.
De kosten die ik maak bij etsy kan ik in 1 keer betalen of gewoon elke keer als je wat open hebt staan. Je hebt dan tot de 15e van de nieuwe maand om de rekening te voldoen. Betaal je dan niet, dan gaat je site op slot ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_127383800
Ah oke, maar dat systeem draait dus automatisch een soort factuur uit die jij kan gebruiken voor in je administratie...
  maandag 3 juni 2013 @ 23:13:46 #167
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_127384720
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah oke, maar dat systeem draait dus automatisch een soort factuur uit die jij kan gebruiken voor in je administratie...
Klopt..
Ik had er natuurlijk voor kunnen kiezen om te beginnen met een eigen webshop in Nederland maar zeker met de chunks zal de grote hype wel over zijn na deze zomer.. In het buitenland begint het ook net. Daarnaast ben ik ook redelijk uniek door deels het gebruik van vintage onderdelen.

Om de Nederlanders wel makkelijker te kunnen bereiken heb ik wel een facebook waar ik regelmatig leuke foto's plaats en nieuwtjes deel. Daarnaast heb ik nu 2x bij mijn ouders in hun cultuur/poppodium gestaan (ook tijdens koniginnedag, dat was in 3,5u wel echt een knaller), 1x bij vrienden in hun evenementenlocatie, 1x een buitenmarkt met creatieven, 1x op Holy Stitch (je eigen cel in de oude gevangenis in Leeuwarden voor 2 dagen) en 1x op de Ladies Night in de bioscoop.

Als ik teveel ratel moeten jullie het zeggen hoor, ik kan mij verhaal wel 3x achterelkaar net zo enthousiast weer vertellen met dingen ook die een ander niet boeien :p
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_128955491
Als je een auto 100% zakelijk aanschaft, en dus ook 100% zakelijk rijdt kun je de 21% btw terugvorderen.

Hoe zit het als ik de auto via mijn zaak koop, maar deze maar 60% zakelijk gebruik, mag ik dan 60% van de 21% btw terugvorderen?

Zo gaat het met bijv. Telefoons wel, maar ook met auto's?
pi_128955772
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 23:26 schreef Snoepje5 het volgende:
Als je een auto 100% zakelijk aanschaft, en dus ook 100% zakelijk rijdt kun je de 21% btw terugvorderen.

Hoe zit het als ik de auto via mijn zaak koop, maar deze maar 60% zakelijk gebruik, mag ik dan 60% van de 21% btw terugvorderen?

Zo gaat het met bijv. Telefoons wel, maar ook met auto's?
Bijtelling.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_128956288
Oke, dus als de auto bijv 20% bijtelling zou hebben moet ik 20% van de cataloguswaarde op mijn belastbare winst (bij inkomstenbelasting) tellen.

En in ruil daarvoor kan ik dus 21% btw terugvorderen bij aanschaf?
pi_128956386
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 23:44 schreef Snoepje5 het volgende:
Oke, dus als de auto bijv 20% bijtelling zou hebben moet ik 20% van de cataloguswaarde op mijn belastbare winst (bij inkomstenbelasting) tellen.

En in ruil daarvoor kan ik dus 21% btw terugvorderen bij aanschaf?
Bij het box 1 inkomen ja. Ik weet alleen niet precies hoe het werkt bij bedrijven zonder rechtspersoonlijkheid.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_128956592
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 23:46 schreef Kirov het volgende:

[..]

Bij het box 1 inkomen ja. Ik weet alleen niet precies hoe het werkt bij bedrijven zonder rechtspersoonlijkheid.
Hmm,

"De bijtelling zal in de eenmanszaak moeten worden opgeteld bij de winst, behalve als je minder dan 500 kilometer op jaarbasis privé rijdt."

Maakt volgens mij weinig uit dan, gewoon die '20%' bij de winst optellen.
pi_128962932
Nee jullie halen 2 dingen door elkaar.

Je hebt bijtelling, voor het privé rijden van een zakelijk auto (waar jullie het hierboven over hebben). En je hebt de BTW privegebruik auto, een correctie van het prive gebruik op de btw omdat je over alle kosten BTW terugvordert.

Dit is in de meeste gevallen 2,7% van de cataloguswaarde, die je dan aangeeft in je laatste BTW aangifte van het jaar. Het is ook mogelijk om de werkelijke verhouding zakelijk/prive met een sluitende km-administratie te berekenen, maar dat is het meestal niet waard ;) tenzij je toch al niet prive rijdt en een km-administratie bijhoudt voor je bijtelling.
pi_128964326
Hmm laat ik het iets verduidelijken zonder teveel in details te treden:

Auto op de zaak, maar ook privé gebruik: bijtelling + btw correctie
Auto op de zaak, geen privé gebruik: km-administratie bijhouden, geen bijtelling of btw correctie
Auto privé, maar ook zakelijk gebruik: 19 cent per km in kosten, verder niets aftrekbaar

Bijtelling = % van de cataloguswaarde als fictief inkomen bij je IB rekenen.
BTW correctie = 2.7% van cataloguswaarde bij je BTW aangifte rekenen.

Bij eenmanszaken kan de bijtelling nooit hoger zijn dan de werkelijk gemaakte kosten. Dit kan nuttig zijn bij auto's die al volledig zijn afgeschreven, of youngtimers waarbij de bijtelling over de dagwaarde wordt berekend.

Zo genoeg getypt op de maandagochtend :)
  maandag 15 juli 2013 @ 12:41:54 #175
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_128966981
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Dit is in de meeste gevallen 2,7% van de cataloguswaarde, die je dan aangeeft in je laatste BTW aangifte van het jaar. Het is ook mogelijk om de werkelijke verhouding zakelijk/prive met een sluitende km-administratie te berekenen, maar dat is het meestal niet waard ;) tenzij je toch al niet prive rijdt en een km-administratie bijhoudt voor je bijtelling.
Het is net andersom: in principe moet je uitgaan van de werkelijke verhouding prive/zakelijk voor de BTW correctie. Pas als die niet voorhanden is, is goedgekeurd dat er een forfait van 2,7% mag worden toegepast.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm laat ik het iets verduidelijken zonder teveel in details te treden:

Auto op de zaak, maar ook privé gebruik: bijtelling + btw correctie
Auto op de zaak, geen privé gebruik: km-administratie bijhouden, geen bijtelling of btw correctie tenzij km woon-werk
Auto privé, maar ook zakelijk gebruik: 19 cent per km in kosten, verder niets aftrekbaar

Bijtelling = % van de cataloguswaarde als fictief inkomen bij je IB rekenen.
BTW correctie = op basis van de werkelijk verhouding prive/zakelijk of gebruik maken van de goedkeuring 2.7% van cataloguswaarde bij je BTW aangifte rekenen.

Bij eenmanszaken kan de bijtelling nooit hoger zijn dan de werkelijk gemaakte kosten. Dit kan nuttig zijn bij auto's die al volledig zijn afgeschreven, of youngtimers waarbij de bijtelling over de dagwaarde wordt berekend.

Zo genoeg getypt op de maandagochtend :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_128967257
Whatever, maar geen gek zal een sluitende kilometeradministratie voeren terwijl hij gewoon bijtelling betaald...
  maandag 15 juli 2013 @ 15:55:34 #177
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_128972921
Aangezien je op een simpele wijze de totaal kilometers per jaar kunt vaststellen (beginstand, eindstand) en je op basis van het aantal werkdagen de kilometers woon-werk kunt bepalen, is het niet zo'n kunst om de verhouding prive/zakelijk uit te rekenen. Wat soms nog wel eens een stuk voordeliger kan uitpakken dan het forfait. ;)
pi_128975834
Was het maar zo simpel. Je moet gewoon een sluitende kilometeradministratie bijhouden hoor (zoals: http://www.belastingdiens(...)de_rittenregistratie) en bovendien kan je echt niet uitgaan van standaard werkdagen als ondernemer, als je er überhaupt al vanuit gaat dat hij een kantoor of een bepaalde locatie heeft waar hij altijd werkt.
  maandag 15 juli 2013 @ 17:32:13 #179
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_128975987
Denk dat je even het besluit van de staatssecretaris erbij moet zoeken. Zo simpel mag je het namelijk wel toepassen. :)
pi_128976146
  maandag 15 juli 2013 @ 17:50:04 #181
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_128976414
En wat leest u daar?
pi_128977873
Oke dat is inderdaad iets gemakkelijker, maar dan moet je wel een vaste verblijfplaats of werkplaats hebben.

De definitie heeft tot gevolg dat de (heen en/of terug) reizen naar andere plaatsen dan de hiervoor bedoelde vaste werkplaats of het bedrijfsadres niet worden aangemerkt als woon-werkverkeer. Zo zal het reizen van een bouwvakker naar de bouwplaats in de regel geen woon-werkverkeer zijn (tenzij dit als vaste werkplaats is overeengekomen). Ook bijvoorbeeld het reizen van een onderhoudsmonteur naar het adres van een klant valt daar dan niet onder.

Dus bij veel zzp'ers die vanuit huis werken wordt het alsnog lastig... Maar je hebt gelijk wat je eerste punt betreft, dat woon-werk voor de bijtelling zakelijk is, maar voor de btw privé.
pi_128978237
Oke.. Ik snap er niks meer van.

Misschien een handig voorbeeldje?

Eenmanszaak. Kantoor aan huis. Zal 20% van het gebruik van de auto zakelijk rijden, de rest privé. Uitgaande dat het met het aantal km's per jaar aantrekkelijk is om de auto op de zaak te zetten ivm de 0,19¤ per km gedoe.

Je koopt een occassion voor 15k. Nieuwwaarde 30k. 15k is incl. 21% btw.

Onderhoudskosten doen er niet aan toe, dat is gewoon % van het zakelijk gebruik dat je over de btw mag terugvorderen.

En hoe gaan we dit administreren? Bijtelling, btw?

Waardeer het zeer als iemand hier op wilt reageren, zo niet ga ik er nog eens heel goed in lezen..
pi_128980820
De factuur boek je in op factuurdatum.

¤12.500 investering op de balans.
¤2.500 btw (voorheffing op je aangifte) opgeven in die periode.

Dan aan het eind van het jaar in de laatste btw aangifte 2.7% van 30k = ¤810.
Dan in de inkomstenbelasting aangifte bijtelling (xx% van 30k) bij je inkomen optellen.

In de administratie boek je dus het volgende:

4xxx BTW prive gebruik (autokosten)
Aan 15xx BTW Prive gebruik

en

6xx Prive (kapitaal Snoepje5)
Aan 4xxx Bijtelling prive gebruik auto (autokosten)

Die laatste boeking hoeft eigenlijk niet per se in je administratie, maar kan in de aangifte zelf.
  maandag 15 juli 2013 @ 22:14:55 #185
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_128986105
Met kantoor aan huis zijn de woon-werk kilometers toch nihil? :)
pi_128989871
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:14 schreef ManAtWork het volgende:
Met kantoor aan huis zijn de woon-werk kilometers toch nihil? :)
Ben vaak minimaal 1 dag, soms 2 dagen in de week wel onderweg om leveranciers te bezoeken, en om op en neer te rijden voor goederen.
Zal niet onder woon-werk verkeer vallen nee.

@Joshi, bedankt! Ik ga het eens goed doornemen.
pi_129432648
Factuur van Skype:

15 euro + 2,25 BTW = 17,25 euro.

Iemand een idee waar die 2,25 euro btw vandaan komt? Is geen 19% btw en ook geen 21% btw over 15 euro.
pi_129434496
Het btw-tarief van het land waar het bedrijf gevestigd zit. 15% zegt me niets verder maar zal wel kunnen. Je hebt het dus niet zakelijk aangeschaft.
pi_129434827
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 14:33 schreef Snoepje5 het volgende:
Factuur van Skype:

15 euro + 2,25 BTW = 17,25 euro.

Iemand een idee waar die 2,25 euro btw vandaan komt? Is geen 19% btw en ook geen 21% btw over 15 euro.
Volgens mij is dat V.A.T. de Amerikaanse variant van btw.
pi_129435496
Nee Luxemburg: https://support.skype.com(...)ged-a-vat-rate-of-15

Maar zoals er staat kan je alleen 0% krijgen bij Skype Manager ofzo. Beetje vaag dan, dus gewoon volledige bedrag maar boeken, of wel gewoon stiekem opgeven als voorheffing :)
pi_130118747
Mijn moeder heeft nu een winkel met een assortiment vergelijkbaar met Xenos/Action etc. Qua prijsniveau zijn er veel artikelen die onder de 5 euro zijn.

Nu wil ik naast de winkel een webshop gaan beginnen maar heb ik een probleem met verzenden. Artikelen passen al snel niet meer in de envelop en pakketpost is erg prijzig (5-6 euro). Hoe kan ik dit het beste vormgeven naar de klant toe? Zij gaan geen artikel van 5 euro kopen om dan het gelijke bedrag aan verzendkosten te betalen.

Zijn er meerdere webshops die goedkope artikelen verkopen maar die toch met pakketpost verstuurt moeten worden?
Of saté?
pi_130121196
Tja, of je verlies nemen, of hopen dat mensen daardoor meerdere producten bestellen. Als je de prijzen van de producten verlaagt, kan je de verzendkosten verhogen. Hierdoor wordt het voordeliger voor de mensen om meerdere producten af te nemen (wat ook weer gunstig is voor jou).

http://www.eurotopshop.nl/

Een tijdje geleden las ik iemand die een website begon waar alles gratis was, je had alleen verzendkosten. Weet niet meer hoe hij dat nou deed...
pi_130138747
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Een tijdje geleden las ik iemand die een website begon waar alles gratis was, je had alleen verzendkosten. Weet niet meer hoe hij dat nou deed...
Goed idee, vanaf 18.000 pakketten per jaar betaal je namelijk maar 2 euro (en een beetje) per pakket. Reken 6,75 verzendkosten "want dat betaalt jan boerelul ook" en je hebt profit :)

PS: Hier per 1 september, na 2 jaar sparen en schrapen en m'n reet afvegen met een tak eindelijk een vernieuwd webshop cms met custom design online. Zal tzt even een link posten.
pi_130139036
Tof :)
pi_130139940
Mijngratisbox.nl

Ik viel bijna op de grond van het lachen, die website alleen al :')
En dan nog radio commercials maken..
pi_130143179
Wtf waar gaat het over :')

http://www.mijngratisbox.nl/service/about/

Ik snap het nog niet. Opeens beginnen ze ook over alcohol :')

Nu krijg ik bijna zin om een box te bestellen....
pi_130143262
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 19:05 schreef Snoepje5 het volgende:
Mijngratisbox.nl

Ik viel bijna op de grond van het lachen, die website alleen al :')
En dan nog radio commercials maken..
Wtf dat is toch ook met die radioreclame?
pi_130143295
Ik betaal dus ¤20,69 + verzendkosten voor die duurste box. Daar zitten bonnetjes in en krijg ik ¤20,69 restitutie en dan heb ik dus een doos van minstens 10 kg met spullen erin die ¤ 171,55 incl. btw waard zijn? :')

Ah dus:

Strandbal

Opblaasbare strandbal

Energydrank

Blikje energydrank 25 cl.

Sportwater

Flesje dorstlesser 50 cl.

Citronella kaars

Citronellakaars in glas

Chips

Diverse smaken chips

Kauwgom

Potje frisheid 85 gram

Studentenhaver

Lekker met yoghurt

Tandpasta

lekkere frisse en verzorgende tandpasta

Speelkaarten

2 sets speelkaarten in doosje

2 Speciaal bieren

2 flesjes iets zwaarder bier

Noodles

3 verschillende smaken

Keycord

Makkelijk om je nek

OV beschermhoes

Transparante OV Chipcard beschermhoes

Haarwax

Potje wax van 200 ml.

Manicure- / pedicure set

Altijd verzorgde handen en voeten

Scheerschuim

1e klas scheerschuim

Theeassortiment

Leuke doos met 6 verschillende theesmaken

6 Pack bier

6 flesjes bekend bier

Usb adapter

Usb met 12 verschillende stekkertjes voor o.a. mobiele telefoon en tablet

Koeltas

Alles lekker koel, inhoud 6 liter

Tandenborstel

Mooi vormgegeven tandenborstel

Hydraterende Douchegel en shampoo

Heerlijke set voor de dagelijkse douchebeurt

Deodorant

2 stuks verschillende deo's

Fotolijst set

2x houten fotolijst 10x15 cm wit

Creditcard holder

7 vaks, kunststof zwart

Klamboe 1 persoons

Laat de muggen buiten bereik

Multivitaminen

Potje met 300 dragees

Toilettas

Handig alles opgeborgen

Usb stick 8 Gb

Usb stick 8 Gb

2x whiskyglas

2 stuks dubbelwandige whiskyglas model, ook voor koffie

Draadloze muis

Draadloze usb muis

Scheermesjes met houder

3 scheermesjes A-kwaliteit met houder

Condoompakket met verrassing

12 stuks diversen

BBQ

Grote kolen BBQ op 3 poten, zwart

BBQ tangenset

Tang, Borstel en een vleesvork

Fietsverlichting Led

LED verlichting voor fiets, voor en achter

Luchtverfrisser

Luchtverfrisser met parels

Draadloze deurbel

Draadloze deurbel met batterijen

Zaklamp Led

Kleine, volwaardige zaklamp met leds, incl. batterijen

Solar oplader

Oplader op zonne-energie voor mobieltje universeel

Badlaken katoen

Mooie grote dikke badlaken van 140 x 220 cm

Luxe pennenset

Mooie set met 1x roller - en 1x vulpen

3 recente maandbladen

3x een recent maandblad voor de man

Vaatwastabletten

24 tabletten voor een schone vaat

Coffeepads

24 pads in 3 verschillende smaken

Bordspel in 1

50 spellen in doos

Zal een behoorlijke box moeten zijn dan :') vraag me af hoe ze het voor elkaar krijgen dan. Bij allemaal bedrijven soort gratis producten aangevraagd ofzo. Zie er niet echt het nut van in tenzij ze echt sinterklaas gaan spelen (of het is een scam). Oke het meeste is troep maar toch, het blijft gratis.... de 6 pack bier maakt het al snel goed.
pi_130143552
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:35 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wtf dat is toch ook met die radioreclame?
Ja, dat bedoel ik. Die vage reclame die iedere dag wel op de radio is :')
Naast het feit dat de website totaal knudde is.

Waar halen die gasten het geld vandaan?

Even van uit gaan dat iedereen die er iets besteld, het 'gratis pakket' besteld at 6,95 verz. kosten heeft.

1500 bestellingen * 5,74 euro (opbrengst na btw aftrek) = 8600 euro.

Laten we zeggen dat het hen gemiddeld 4 euro kost om met PostNL te verzenden, 4* 1500 = 6000 euro. Dan blijf er 2600 euro over.

Radio commercials wat kosten die? 1-200 euro per bericht? Laten we zeggen dat ze tot nu toe al 40 keer op de radio zijn geweest (incl. verschillende zenders). Ongeveer 6000 euro.

Nou tel uit je verlies. Lijkt me niet dat de merken die in die gratis dozen zitten, betalen aan dit bedrijf om in dat pakket te zitten.
pi_130143728
Hoe kom ik aan 1500 bestellingen, fake order geplaatst met ORD01750 oid. Ga er van uit dat ongeveer 200 van de bestellingen niet betaald zijn.
pi_130144754
Vaag, vertrouw het in ieder geval niet.

En die website, trouwens voor heel veel beginners een probleem/onderschat iets.
pi_130158390
Waarom zou je een fake order plaatsen, voor ¤6,75 kun je het wel gokken :P
pi_130159095
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom zou je een fake order plaatsen, voor ¤6,75 kun je het wel gokken :P
Ze zullen vast je gegevens doorverkopen etc. En ook:

"
colinneke Geplaatst: Gisteren, 15:21

Ik was natuurlijk ook stiknieuwsgierig dus gekeken. Ziet er wel interessant uit.
Naderhand moet je een enquęte invullen dus denk dat je dan plat wordt gebeld door bedrijven
It`s not cellulite,it`s my body`s way of saying "I'm sexy!" in braille!
I have PMS & GPS.Wich means I am a bitch and i will find you.
"

Lol en deze dan:
quote:
Ik wil het ook proberen....alleen is mijn rekening leeg
pi_130159137
quote:
Inderdaad een behoorlijke tegenvaller.
Terwijl de box zelf zo leuk/mooi is.
Hier ook merendeel folders,de inhoud was oa het blad "Fab" (februari nummer) en een stoffen (lila) armbandje.
Hier geen pen maar een softcup (menstruatiebescherming) verder een bon voor gratis 2 uur durende proefles paaldansen (haha)
een bon met code voor 20% korting bij: [jwelu.nl] code: LB20
een bon voor 15% korting bij: [jwelu.nl] met code: Ladiesbox
een code voor 15% korting bij: [shop.digusti.nl] code: digustibox
een bon voor 10% korting bij: [www.kmoda.nl] met code: Ladiesbox
Verder een bon voor een gratis gezichtsbehandeling bij Oriflame (maar dan zul je wel gastvrouw moeten zijn) net als die bon voor 30% korting op een sieraad naar keuze bij: [goedvoorjou.energetix.tv] ook eerst gastvrouw zijn.
Verder alleen maar reclame en bonnen die geld kosten. (Bij Pabo of Christine le Duc voor 30 euro bestellen en dan 10 euro korting krijgen,) het is dat ik in de buurt was maar ben blij dat ik er niet alleen voor had gereden.

Denk dat de boxen toch wel een beetje wisselen qua inhoud maar ik had meer samples verwacht.

Gr, LIS
pi_130159712
Volgens mij gaan we een beetje offtopic met dat geneuzel over die website. :P
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_130159816
Ach, soms staat dit topic zelfs 1 maand stil ;)
pi_130160892
Voor 6,75 zo'n hele box? Met USB Stick en lader en al die troep erbij. Hmm. Suspicious
Of saté?
pi_130161706
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:35 schreef Spezza19 het volgende:
Volgens mij gaan we een beetje offtopic met dat geneuzel over die website. :P
Heb je iets interessanters te melden?

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:50 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ah troep dus ;(
pi_130167167
Boeken voor zelfstudie over wijn en dergelijke niet gerelateerd aan een opleiding kan je die ook gewoon inbrengen als studiekosten?
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:36:22 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130167393
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:28 schreef Kandijfijn het volgende:
Boeken voor zelfstudie over wijn en dergelijke niet gerelateerd aan een opleiding kan je die ook gewoon inbrengen als studiekosten?
Als je geen opleiding volgt niet :)
KuikenGuppy
pi_130167880
Vakliteratuur en studiekosten zijn gewoon aftrekbaar, als ze uiteraard met het vakgebied van je onderneming te maken hebben.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:56:53 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130168006
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Vakliteratuur en studiekosten zijn gewoon aftrekbaar, als ze uiteraard met het vakgebied van je onderneming te maken hebben.
Een zelfstudieboek over een bepaald onderwerp valt naar mijn weten niet onder studiekosten. Uiteraard kun je de BTW wel terugvorderen.
KuikenGuppy
pi_130168094
Het is relevant voor mijn onderneming (geef horeca-trainingen als ZZP-er), kennis moet uitgebreid en bijgehouden worden.

Maar wie heeft er nu gelijk Yoshi of Burdie? :@
pi_130168142
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Een zelfstudieboek over een bepaald onderwerp valt naar mijn weten niet onder studiekosten. Uiteraard kun je de BTW wel terugvorderen.
Waarom wel aftrekbaar voor de BTW en niet voor de IB??
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:05:00 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130168214
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 17:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Waarom wel aftrekbaar voor de BTW en niet voor de IB??
Nou, zoiets maak ik op uit het volgende:
http://www.belastingdiens(...)en_2013/studiekosten

Maar er staat ook dit:
http://www.belastingdiens(...)rekbare_studiekosten

Dus ik zou de Belastingdienst even bellen om het zeker te weten :).
KuikenGuppy
pi_130168364
Maar dat gaat over de particuliere IB en niet over zakelijk...
pi_130180893
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Heb je iets interessanters te melden?

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik mocht mijn vakgerelateerde examens maar voor 75% opvoeren als kosten... :(
pi_130188958
Nou brult iedereen maar wat... zo wordt hij er toch niet wijzer van? Beperkt aftrekbare kosten (nu 73,5%) zijn alleen voedsel / drank, zakenlunches, zakendiners etc. en kosten voor representatie, congressen, excursies etc.
pi_130189095
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 09:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou brult iedereen maar wat... zo wordt hij er toch niet wijzer van? Beperkt aftrekbare kosten (nu 73,5%) zijn alleen voedsel / drank, zakenlunches, zakendiners etc. en kosten voor representatie, congressen, excursies etc.
Helaas vielen mijn examens daar ook onder. Joost mag weten waarom... Ach, zo'n groot verschil maakte dat in dit geval toch niet qua bedragen.
pi_131305711
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Tof :)
Istie dan eindelijk, begrijp dat ik als noodgedwongen zzp'er niet over onbeperkte middelen bezit om er een superprofi spulletje van te maken. Eerlijk gezegd zou het design nog over de kop moeten maar mijn ontwerper gaf er halverwege het project de brui aan. Veel ontwerp en het slicen heb ik dus zelf moeten doen.

Functioneel werkt het wel lekker, duidelijk overzicht van artikelen en prijzen en eenvoudig toegang tot informatie en winkelwagen. Gisteravond direct na livegang 2 bestellingen binnen dus verwacht dat de klanten niet zo zullen vallen over het matige ontwerp.

klik
pi_131308214
Ziet er netjes en overzichtelijk uit. Ik moet ook weer wat olie bestellen dus zal het wel bij jou doen dan :D tenzij je echt veel duurder bent....

Ik gebruik ook Kiyoh :P tenminste niet zo duur...
pi_131308242
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:13 schreef Teeno het volgende:

[..]

Istie dan eindelijk, begrijp dat ik als noodgedwongen zzp'er niet over onbeperkte middelen bezit om er een superprofi spulletje van te maken. Eerlijk gezegd zou het design nog over de kop moeten maar mijn ontwerper gaf er halverwege het project de brui aan. Veel ontwerp en het slicen heb ik dus zelf moeten doen.

Functioneel werkt het wel lekker, duidelijk overzicht van artikelen en prijzen en eenvoudig toegang tot informatie en winkelwagen. Gisteravond direct na livegang 2 bestellingen binnen dus verwacht dat de klanten niet zo zullen vallen over het matige ontwerp.

klik
Heldere site, alleen vind ik persoonlijk je centrale afbeelding niet helemaal gelukt. Er zit een filter overheen en ook de compositie was me niet direct duidelijk. Ik moest 3x kijken voor ik door had wat je precies verkocht (maar kom er dus ook niet met een gerichte zoektocht).
pi_131308501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:13 schreef Teeno het volgende:

[..]

klik
Zou de links even aanpassen, als k naar privacy ga zie ik dit http://www.smeerwinkel.nl(...)ion&information_id=3

Waar is verder informatie over het bedrijf te lezen? Nu zie ik niks.
pi_131308603
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:13 schreef Coelho het volgende:

[..]

Heldere site, alleen vind ik persoonlijk je centrale afbeelding niet helemaal gelukt. Er zit een filter overheen en ook de compositie was me niet direct duidelijk. Ik moest 3x kijken voor ik door had wat je precies verkocht (maar kom er dus ook niet met een gerichte zoektocht).
Die afbeelding is inderdaad wat wazig en zal tzt vervangen worden, zonder afbeelding werd het nogal een lege bedoeling op de homepage en ik wilde hem gisteren persé live zetten.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:23 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Zou de links even aanpassen, als k naar privacy ga zie ik dit http://www.smeerwinkel.nl(...)ion&information_id=3

Waar is verder informatie over het bedrijf te lezen? Nu zie ik niks.
Goed opgemerkt, die link had nog geen seo alias, nu wel.

Er is een about us pagina, deze moet echter nog gevuld worden voordat ik die actief maak. Maar wat zet je hier in, iets over mezelf en het tot stand komen van de shop? En deze dan ook in de menubalk weergeven of alleen in de footer?
pi_131308988
Mag ik een smartphone opvoeren voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA) of zitten er eisen aan de levensduur van de goederen die je daar op mag voeren? Ik kom nog een paar honderd euro te kort voor de ondergrens van ¤2300,- maar wil die extra aftrekpost van 650 euro niet laten liggen. Die zou zelfs ongeveer de aanschaf van een smartphone (iphone 5s :9~ ) compenseren.
pi_131309096
Yep zo lang het boven de ¤450 excl. is. Wel voornamelijk zakelijk ermee bellen hé mag ik hopen?
pi_131309219
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Yep zo lang het boven de ¤450 excl. is. Wel voornamelijk zakelijk ermee bellen hé mag ik hopen?
Of course, zakelijk nummer :)

Enig idee wat de economische levensduur is? Mag ik bij wijze van spreken over 2 jaar weer een nieuwe kopen?
pi_131309350
Fiscaal moet het een investering zijn voor lange termijn (> 1 jaar) en moet je het afschrijven over 5 jaar. Dat jij over 2 jaar alweer een nieuwe wilt boeit niet.
  woensdag 18 september 2013 @ 18:37:06 #229
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_131321182
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:41 schreef Coelho het volgende:
Mag ik een smartphone opvoeren voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA) of zitten er eisen aan de levensduur van de goederen die je daar op mag voeren? Ik kom nog een paar honderd euro te kort voor de ondergrens van ¤2300,- maar wil die extra aftrekpost van 650 euro niet laten liggen. Die zou zelfs ongeveer de aanschaf van een smartphone (iphone 5s :9~ ) compenseren.
Met een totaal aan investeringen van ¤ 2.300 zal het je netto maximaal ¤ 288 opleveren. Dat is nog niet eens de voorkant van de iPhone. :P
pi_131322335
Toch wat extra geld dat je kunt gebruiken om de home button te repareren wanneer die na een paar maanden stuk is :')
pi_131329781
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:37 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Met een totaal aan investeringen van ¤ 2.300 zal het je netto maximaal ¤ 288 opleveren. Dat is nog niet eens de voorkant van de iPhone. :P
iPhone 5s 32GB gaat waarschijnlijk ¤699 kosten. Da's ¤578 euro. Aan 52% kost die me ¤277.

Over die ¤2.300,- mag ik 28% extra aftrekken, ofwel ¤644 waar ik geen 52% over betaal, ofwel ¤335 belastingvoordeel.

Conclusie lijkt me dat de telefoon mij niks gaat kosten en me juist ¤58 euro extra gaat opleveren.

Gezien bovenstaande begrijp ik niet hoe je aan ¤288 komt?
  donderdag 19 september 2013 @ 07:50:47 #232
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_131338827
Simpel: de netto investeringsaftrek tegen 52% is ¤ 2.300 x 28% x 86% x 52% = ¤ 288.
De telefoon zelf levert jemet dezelfde rekensom maar ¤ 72 aan investeringsaftrek op.
pi_131340377
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 07:50 schreef ManAtWork het volgende:
Simpel: de netto investeringsaftrek tegen 52% is ¤ 2.300 x 28% x 86% x 52% = ¤ 288.
De telefoon zelf levert jemet dezelfde rekensom maar ¤ 72 aan investeringsaftrek op.
Waar komt die 86% uit je rekenvoorbeeld vandaan?

Dat de telefoon me slechts een deel van de totale investeringsaftrek oplevert begrijp ik, echter is de telefoon voor mij een aanschaf die me over de drempel heen helpt. Heb zo'n ¤1.700 aan investeringen staan die op dit moment nog niet in aanmerking komen, vandaar dat de aanschaf van een telefoon me meer oplevert dan de netto aftrek van de telefoon zelf.
pi_131341358
Dat is de 14% mkb winstvrijstelling :P ManAtWork weet vrijwel alles....

Ook al is het bedrag netto lager, het is natuurlijk nog steeds waard om het te doen als je daardoor net over die drempel heen komt.
pi_131341589
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is de 14% mkb winstvrijstelling :P ManAtWork weet vrijwel alles....

Ook al is het bedrag netto lager, het is natuurlijk nog steeds waard om het te doen als je daardoor net over die drempel heen komt.
Daar twijfel ik niet aan :) Ik moet alleen nog veel leren, vandaar de vragen :D
  donderdag 19 september 2013 @ 13:18:25 #236
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_131345734
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:49 schreef Coelho het volgende:

[..]

Waar komt die 86% uit je rekenvoorbeeld vandaan?
Is inderdaad de 14% MKB-winstvrijstelling.
quote:
Dat de telefoon me slechts een deel van de totale investeringsaftrek oplevert begrijp ik, echter is de telefoon voor mij een aanschaf die me over de drempel heen helpt. Heb zo'n ¤1.700 aan investeringen staan die op dit moment nog niet in aanmerking komen, vandaar dat de aanschaf van een telefoon me meer oplevert dan de netto aftrek van de telefoon zelf.
De conclusie is dus dat wanneer de telefoon je over de drempel heen helpt, je dit netto maar ¤ 288 oplevert bij een belastingtarief van 52%. Dat je de telefoon dus gratis hebt (of dat het zelfs geld oplevert) lijkt me dus niet.
  donderdag 19 september 2013 @ 13:20:04 #237
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_131345791
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:44 schreef Coelho het volgende:

[..]

Daar twijfel ik niet aan :) Ik moet alleen nog veel leren, vandaar de vragen :D
Mag je rustig aan twijfelen. Ik ben ook maar mens en niet alwetend. :)
Als ondernemer is het goed vragen te stellen. Het is pas dom om ze niet te stellen als je niet zeker weet waar je mee bezig bent.
pi_131346349
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:18 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Is inderdaad de 14% MKB-winstvrijstelling.

[..]

De conclusie is dus dat wanneer de telefoon je over de drempel heen helpt, je dit netto maar ¤ 288 oplevert bij een belastingtarief van 52%. Dat je de telefoon dus gratis hebt (of dat het zelfs geld oplevert) lijkt me dus niet.
Dan kom ik toch nog een keer terug met het volgende:
iPhone 5s 32GB gaat waarschijnlijk ¤699 kosten. Da's ¤578 euro. Aan 52% kost die me netto ¤277. Of moet dat voor de volledigheid ook nog x 86% = ¤239? Dan is ¤50 voor een nieuwe telefoon nog steeds niet duur ;)
pi_131346513
Je hebt gelijk dat je telefoon natuurlijk ook de winst drukt en daarmee je belasting. Als je de vergelijking zou maken met het kopen van de telefoon privé of zakelijk dan bespaar je inderdaad een hoop. Maar kosten zijn nog steeds kosten. Ik kan je ook een factuur van 1000 sturen, dat scheelt je ook een hoop belasting ;)
  donderdag 19 september 2013 @ 14:19:53 #240
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_131347531
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:39 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dan kom ik toch nog een keer terug met het volgende:
iPhone 5s 32GB gaat waarschijnlijk ¤699 kosten. Da's ¤578 euro. Aan 52% kost die me netto ¤277. Of moet dat voor de volledigheid ook nog x 86% = ¤239? Dan is ¤50 voor een nieuwe telefoon nog steeds niet duur ;)
Of je de telefoon nu activeert en afschrijft of ineens ten laste van het resultaat brengt maakt voor de vergelijking niets uit.
Het enige verschil dat je hebt is wel of geen investeringsafrek als je wel zou activeren in plaats van het volledig boeken als kosten.

En ja, ook over de afschrijving of de kosten moet je rekening houden met de MKB-winstvrijstelling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')