De bijdrage is afgeschaft, dus ik denk het nietquote:Op maandag 3 juni 2013 21:13 schreef CherryLips het volgende:
Ik begin me nu af te vragen of ik dit jaar wel de acceptgiro van de KVK heb gehad
Je betaald 20 $cent om iets te plaatsen en als je wat verkoopt dan betaal je daarover 3,5% commissie.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe gaat dat in z'n werk bij Etsy dan, moet je commissie ofzo betalen? Gaan de inkomsten eerst naar hen? Hoe werkt het met factureren?
Klopt..quote:Op maandag 3 juni 2013 22:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah oke, maar dat systeem draait dus automatisch een soort factuur uit die jij kan gebruiken voor in je administratie...
Bijtelling.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:26 schreef Snoepje5 het volgende:
Als je een auto 100% zakelijk aanschaft, en dus ook 100% zakelijk rijdt kun je de 21% btw terugvorderen.
Hoe zit het als ik de auto via mijn zaak koop, maar deze maar 60% zakelijk gebruik, mag ik dan 60% van de 21% btw terugvorderen?
Zo gaat het met bijv. Telefoons wel, maar ook met auto's?
Bij het box 1 inkomen ja. Ik weet alleen niet precies hoe het werkt bij bedrijven zonder rechtspersoonlijkheid.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:44 schreef Snoepje5 het volgende:
Oke, dus als de auto bijv 20% bijtelling zou hebben moet ik 20% van de cataloguswaarde op mijn belastbare winst (bij inkomstenbelasting) tellen.
En in ruil daarvoor kan ik dus 21% btw terugvorderen bij aanschaf?
Hmm,quote:Op zondag 14 juli 2013 23:46 schreef Kirov het volgende:
[..]
Bij het box 1 inkomen ja. Ik weet alleen niet precies hoe het werkt bij bedrijven zonder rechtspersoonlijkheid.
Het is net andersom: in principe moet je uitgaan van de werkelijke verhouding prive/zakelijk voor de BTW correctie. Pas als die niet voorhanden is, is goedgekeurd dat er een forfait van 2,7% mag worden toegepast.quote:Op maandag 15 juli 2013 09:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Dit is in de meeste gevallen 2,7% van de cataloguswaarde, die je dan aangeeft in je laatste BTW aangifte van het jaar. Het is ook mogelijk om de werkelijke verhouding zakelijk/prive met een sluitende km-administratie te berekenen, maar dat is het meestal niet waardtenzij je toch al niet prive rijdt en een km-administratie bijhoudt voor je bijtelling.
quote:Op maandag 15 juli 2013 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm laat ik het iets verduidelijken zonder teveel in details te treden:
Auto op de zaak, maar ook privé gebruik: bijtelling + btw correctie
Auto op de zaak, geen privé gebruik: km-administratie bijhouden, geen bijtelling of btw correctie tenzij km woon-werk
Auto privé, maar ook zakelijk gebruik: 19 cent per km in kosten, verder niets aftrekbaar
Bijtelling = % van de cataloguswaarde als fictief inkomen bij je IB rekenen.
BTW correctie = op basis van de werkelijk verhouding prive/zakelijk of gebruik maken van de goedkeuring 2.7% van cataloguswaarde bij je BTW aangifte rekenen.
Bij eenmanszaken kan de bijtelling nooit hoger zijn dan de werkelijk gemaakte kosten. Dit kan nuttig zijn bij auto's die al volledig zijn afgeschreven, of youngtimers waarbij de bijtelling over de dagwaarde wordt berekend.
Zo genoeg getypt op de maandagochtend
Ben vaak minimaal 1 dag, soms 2 dagen in de week wel onderweg om leveranciers te bezoeken, en om op en neer te rijden voor goederen.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:14 schreef ManAtWork het volgende:
Met kantoor aan huis zijn de woon-werk kilometers toch nihil?
Volgens mij is dat V.A.T. de Amerikaanse variant van btw.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:33 schreef Snoepje5 het volgende:
Factuur van Skype:
15 euro + 2,25 BTW = 17,25 euro.
Iemand een idee waar die 2,25 euro btw vandaan komt? Is geen 19% btw en ook geen 21% btw over 15 euro.
Goed idee, vanaf 18.000 pakketten per jaar betaal je namelijk maar 2 euro (en een beetje) per pakket. Reken 6,75 verzendkosten "want dat betaalt jan boerelul ook" en je hebt profitquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Een tijdje geleden las ik iemand die een website begon waar alles gratis was, je had alleen verzendkosten. Weet niet meer hoe hij dat nou deed...
Wtf dat is toch ook met die radioreclame?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 19:05 schreef Snoepje5 het volgende:
Mijngratisbox.nl
Ik viel bijna op de grond van het lachen, die website alleen al
En dan nog radio commercials maken..
Ja, dat bedoel ik. Die vage reclame die iedere dag wel op de radio isquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:35 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wtf dat is toch ook met die radioreclame?
Ze zullen vast je gegevens doorverkopen etc. En ook:quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom zou je een fake order plaatsen, voor ¤6,75 kun je het wel gokken
quote:Ik wil het ook proberen....alleen is mijn rekening leeg
quote:Inderdaad een behoorlijke tegenvaller.
Terwijl de box zelf zo leuk/mooi is.
Hier ook merendeel folders,de inhoud was oa het blad "Fab" (februari nummer) en een stoffen (lila) armbandje.
Hier geen pen maar een softcup (menstruatiebescherming) verder een bon voor gratis 2 uur durende proefles paaldansen (haha)
een bon met code voor 20% korting bij: [jwelu.nl] code: LB20
een bon voor 15% korting bij: [jwelu.nl] met code: Ladiesbox
een code voor 15% korting bij: [shop.digusti.nl] code: digustibox
een bon voor 10% korting bij: [www.kmoda.nl] met code: Ladiesbox
Verder een bon voor een gratis gezichtsbehandeling bij Oriflame (maar dan zul je wel gastvrouw moeten zijn) net als die bon voor 30% korting op een sieraad naar keuze bij: [goedvoorjou.energetix.tv] ook eerst gastvrouw zijn.
Verder alleen maar reclame en bonnen die geld kosten. (Bij Pabo of Christine le Duc voor 30 euro bestellen en dan 10 euro korting krijgen,) het is dat ik in de buurt was maar ben blij dat ik er niet alleen voor had gereden.
Denk dat de boxen toch wel een beetje wisselen qua inhoud maar ik had meer samples verwacht.
Gr, LIS
Heb je iets interessanters te melden?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:35 schreef Spezza19 het volgende:
Volgens mij gaan we een beetje offtopic met dat geneuzel over die website.
Ah troep dusquote:
Als je geen opleiding volgt nietquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:28 schreef Kandijfijn het volgende:
Boeken voor zelfstudie over wijn en dergelijke niet gerelateerd aan een opleiding kan je die ook gewoon inbrengen als studiekosten?
Een zelfstudieboek over een bepaald onderwerp valt naar mijn weten niet onder studiekosten. Uiteraard kun je de BTW wel terugvorderen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Vakliteratuur en studiekosten zijn gewoon aftrekbaar, als ze uiteraard met het vakgebied van je onderneming te maken hebben.
Waarom wel aftrekbaar voor de BTW en niet voor de IB??quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een zelfstudieboek over een bepaald onderwerp valt naar mijn weten niet onder studiekosten. Uiteraard kun je de BTW wel terugvorderen.
Nou, zoiets maak ik op uit het volgende:quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom wel aftrekbaar voor de BTW en niet voor de IB??
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heb je iets interessanters te melden?
Ik mocht mijn vakgerelateerde examens maar voor 75% opvoeren als kosten...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Vakliteratuur en studiekosten zijn gewoon aftrekbaar, als ze uiteraard met het vakgebied van je onderneming te maken hebben.
Helaas vielen mijn examens daar ook onder. Joost mag weten waarom... Ach, zo'n groot verschil maakte dat in dit geval toch niet qua bedragen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou brult iedereen maar wat... zo wordt hij er toch niet wijzer van? Beperkt aftrekbare kosten (nu 73,5%) zijn alleen voedsel / drank, zakenlunches, zakendiners etc. en kosten voor representatie, congressen, excursies etc.
Istie dan eindelijk, begrijp dat ik als noodgedwongen zzp'er niet over onbeperkte middelen bezit om er een superprofi spulletje van te maken. Eerlijk gezegd zou het design nog over de kop moeten maar mijn ontwerper gaf er halverwege het project de brui aan. Veel ontwerp en het slicen heb ik dus zelf moeten doen.quote:
Heldere site, alleen vind ik persoonlijk je centrale afbeelding niet helemaal gelukt. Er zit een filter overheen en ook de compositie was me niet direct duidelijk. Ik moest 3x kijken voor ik door had wat je precies verkocht (maar kom er dus ook niet met een gerichte zoektocht).quote:Op woensdag 18 september 2013 09:13 schreef Teeno het volgende:
[..]
Istie dan eindelijk, begrijp dat ik als noodgedwongen zzp'er niet over onbeperkte middelen bezit om er een superprofi spulletje van te maken. Eerlijk gezegd zou het design nog over de kop moeten maar mijn ontwerper gaf er halverwege het project de brui aan. Veel ontwerp en het slicen heb ik dus zelf moeten doen.
Functioneel werkt het wel lekker, duidelijk overzicht van artikelen en prijzen en eenvoudig toegang tot informatie en winkelwagen. Gisteravond direct na livegang 2 bestellingen binnen dus verwacht dat de klanten niet zo zullen vallen over het matige ontwerp.
klik
Zou de links even aanpassen, als k naar privacy ga zie ik dit http://www.smeerwinkel.nl(...)ion&information_id=3quote:Op woensdag 18 september 2013 09:13 schreef Teeno het volgende:
[..]
Istie dan eindelijk, begrijp dat ik als noodgedwongen zzp'er niet over onbeperkte middelen bezit om er een superprofi spulletje van te maken. Eerlijk gezegd zou het design nog over de kop moeten maar mijn ontwerper gaf er halverwege het project de brui aan. Veel ontwerp en het slicen heb ik dus zelf moeten doen.
Functioneel werkt het wel lekker, duidelijk overzicht van artikelen en prijzen en eenvoudig toegang tot informatie en winkelwagen. Gisteravond direct na livegang 2 bestellingen binnen dus verwacht dat de klanten niet zo zullen vallen over het matige ontwerp.
klik
Die afbeelding is inderdaad wat wazig en zal tzt vervangen worden, zonder afbeelding werd het nogal een lege bedoeling op de homepage en ik wilde hem gisteren persé live zetten.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:13 schreef Coelho het volgende:
[..]
Heldere site, alleen vind ik persoonlijk je centrale afbeelding niet helemaal gelukt. Er zit een filter overheen en ook de compositie was me niet direct duidelijk. Ik moest 3x kijken voor ik door had wat je precies verkocht (maar kom er dus ook niet met een gerichte zoektocht).
Goed opgemerkt, die link had nog geen seo alias, nu wel.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:23 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Zou de links even aanpassen, als k naar privacy ga zie ik dit http://www.smeerwinkel.nl(...)ion&information_id=3
Waar is verder informatie over het bedrijf te lezen? Nu zie ik niks.
Of course, zakelijk nummerquote:Op woensdag 18 september 2013 11:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Yep zo lang het boven de ¤450 excl. is. Wel voornamelijk zakelijk ermee bellen hé mag ik hopen?
Met een totaal aan investeringen van ¤ 2.300 zal het je netto maximaal ¤ 288 opleveren. Dat is nog niet eens de voorkant van de iPhone.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:41 schreef Coelho het volgende:
Mag ik een smartphone opvoeren voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA) of zitten er eisen aan de levensduur van de goederen die je daar op mag voeren? Ik kom nog een paar honderd euro te kort voor de ondergrens van ¤2300,- maar wil die extra aftrekpost van 650 euro niet laten liggen. Die zou zelfs ongeveer de aanschaf van een smartphone (iphone 5s) compenseren.
iPhone 5s 32GB gaat waarschijnlijk ¤699 kosten. Da's ¤578 euro. Aan 52% kost die me ¤277.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:37 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Met een totaal aan investeringen van ¤ 2.300 zal het je netto maximaal ¤ 288 opleveren. Dat is nog niet eens de voorkant van de iPhone.
Waar komt die 86% uit je rekenvoorbeeld vandaan?quote:Op donderdag 19 september 2013 07:50 schreef ManAtWork het volgende:
Simpel: de netto investeringsaftrek tegen 52% is ¤ 2.300 x 28% x 86% x 52% = ¤ 288.
De telefoon zelf levert jemet dezelfde rekensom maar ¤ 72 aan investeringsaftrek op.
Daar twijfel ik niet aanquote:Op donderdag 19 september 2013 10:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is de 14% mkb winstvrijstellingManAtWork weet vrijwel alles....
Ook al is het bedrag netto lager, het is natuurlijk nog steeds waard om het te doen als je daardoor net over die drempel heen komt.
Is inderdaad de 14% MKB-winstvrijstelling.quote:Op donderdag 19 september 2013 09:49 schreef Coelho het volgende:
[..]
Waar komt die 86% uit je rekenvoorbeeld vandaan?
De conclusie is dus dat wanneer de telefoon je over de drempel heen helpt, je dit netto maar ¤ 288 oplevert bij een belastingtarief van 52%. Dat je de telefoon dus gratis hebt (of dat het zelfs geld oplevert) lijkt me dus niet.quote:Dat de telefoon me slechts een deel van de totale investeringsaftrek oplevert begrijp ik, echter is de telefoon voor mij een aanschaf die me over de drempel heen helpt. Heb zo'n ¤1.700 aan investeringen staan die op dit moment nog niet in aanmerking komen, vandaar dat de aanschaf van een telefoon me meer oplevert dan de netto aftrek van de telefoon zelf.
Mag je rustig aan twijfelen. Ik ben ook maar mens en niet alwetend.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:44 schreef Coelho het volgende:
[..]
Daar twijfel ik niet aanIk moet alleen nog veel leren, vandaar de vragen
Dan kom ik toch nog een keer terug met het volgende:quote:Op donderdag 19 september 2013 13:18 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Is inderdaad de 14% MKB-winstvrijstelling.
[..]
De conclusie is dus dat wanneer de telefoon je over de drempel heen helpt, je dit netto maar ¤ 288 oplevert bij een belastingtarief van 52%. Dat je de telefoon dus gratis hebt (of dat het zelfs geld oplevert) lijkt me dus niet.
Of je de telefoon nu activeert en afschrijft of ineens ten laste van het resultaat brengt maakt voor de vergelijking niets uit.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:39 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan kom ik toch nog een keer terug met het volgende:
iPhone 5s 32GB gaat waarschijnlijk ¤699 kosten. Da's ¤578 euro. Aan 52% kost die me netto ¤277. Of moet dat voor de volledigheid ook nog x 86% = ¤239? Dan is ¤50 voor een nieuwe telefoon nog steeds niet duur
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |