abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124562679
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klinkt mij als 100% fake in de oren ;).
Je moet licentiehouder zijn om zoiets te kunnen/mogen verkopen.
Het beste kan je contact opnemen met de eigenaar van het merk/logo en vragen om een officiële distributeur.
Stel winkel A koopt van groothandel, winkel A houd een grote voorraad over en verkoopt dat weer door naar mij. Mag dat wel ?
pi_124563481
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:55 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Stel winkel A koopt van groothandel, winkel A houd een grote voorraad over en verkoopt dat weer door naar mij. Mag dat wel ?
Waarom zou dat niet mogen?
pi_124571898
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:22 schreef Teeno het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogen?
Dan bedoel ik ook voor een goeie inkoop prijs, zij krijgen vaak advies prijzen waar ze zich aan moeten houden van de groothandel/merk. Niet iedereen kan zomaar inkopen bij een merk dus daarom vraag ik me af of een derde partij wel van een tweede partij mag kopen. Heb ik het zo wat duidelijker gemaakt ?
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:53:45 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_124573702
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:04 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Dan bedoel ik ook voor een goeie inkoop prijs, zij krijgen vaak advies prijzen waar ze zich aan moeten houden van de groothandel/merk. Niet iedereen kan zomaar inkopen bij een merk dus daarom vraag ik me af of een derde partij wel van een tweede partij mag kopen. Heb ik het zo wat duidelijker gemaakt ?
Als die partij binnen de EER gevestigd is, is het sowieso geen probleem.
KuikenGuppy
pi_124611682
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:04 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Adviesprijzen zijn niet altijd bindend, ik verkoop zelf o.a. Kroon olie, maar ben zelf geen dealer, mijn leverancier wel en geeft mij x% korting, ik mag gewoon zelf mijn prijzen bepalen.
pi_124614445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:27 schreef Teeno het volgende:

[..]

Adviesprijzen zijn niet altijd bindend, ik verkoop zelf o.a. Kroon olie, maar ben zelf geen dealer, mijn leverancier wel en geeft mij x% korting, ik mag gewoon zelf mijn prijzen bepalen.
Maar er zijn toch merken die de prijs expres hoog willen houden om hen exclusiviteit etc te houden ?
pi_124833943
Hmm dilemma.. Ik ben al meer dan 5 jaar zzp'er/kleine ondernemer en een van mijn belangrijkste klanten (wat toekomst betreft) biedt me een 0,5 fte contract aan.. Om meer betrokken te worden bij het bedrijf, ik ben dan de derde persoon. Klinkt voor mij wel aantrekkelijk omdat ik een nieuwe woning zoek en wel wat vastigheid van inkomen kan gebruiken, en de werkzaamheden bij dat bedrijf heel divers zijn. Zitten er specifiek voor- en nadelen aan als je 50% zzp'er, 50% in dienst bent?
pi_124836096
Het enige nadeel is dat voor het urencriterium (en daarmee de zelfstandigenaftrek) je minstens 1225 uur aan je onderneming moet besteden EN minstens 50% van je werkzaamheden die van je onderneming zijn. Je moet dus ongeveer 3 dagen per week aan je onderneming werken en je mag niet meer in loondienst bezig zijn dan met je onderneming.

Wordt dus krap met 0,5fte, maar niet onmogelijk. Dan zit je dus op ongeveer 20 uur per week en aan je onderneming 24 uur per week. Ga je dit niet redden, dan zal je over al je zzp inkomsten direct (oke mkb-winstvrijstelling nog maar ja) in dezelfde schijf als je inkomsten uit loondienst komen en dat belastingtarief betalen. Niet gunstig dus... maar even een rekensom om te maken!
Facts don't care about your feelings
  woensdag 3 april 2013 @ 15:53:59 #59
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_124837425
Krijg ik trouwens gewoon een acceptgiro in de bus ergens nadat ik mijn jaaraangifte heb ingevoerd?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 3 april 2013 @ 16:00:23 #60
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_124837638
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:53 schreef boem-dikkie het volgende:
Krijg ik trouwens gewoon een acceptgiro in de bus ergens nadat ik mijn jaaraangifte heb ingevoerd?
Ik vorig jaar wel, zal me verbazen als het nu anders is.

Zelf ga ik per 1 mei full-time ondernemen. In juli 2010 begonnen met een dag per week en langzaam opgebouwd naar full-time ondernemerschap. Nog 4 dagen loonslaaf zijn deze maand...
pi_124842255
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Het enige nadeel is dat voor het urencriterium (en daarmee de zelfstandigenaftrek) je minstens 1225 uur aan je onderneming moet besteden EN minstens 50% van je werkzaamheden die van je onderneming zijn. Je moet dus ongeveer 3 dagen per week aan je onderneming werken en je mag niet meer in loondienst bezig zijn dan met je onderneming.

Wordt dus krap met 0,5fte, maar niet onmogelijk. Dan zit je dus op ongeveer 20 uur per week en aan je onderneming 24 uur per week. Ga je dit niet redden, dan zal je over al je zzp inkomsten direct (oke mkb-winstvrijstelling nog maar ja) in dezelfde schijf als je inkomsten uit loondienst komen en dat belastingtarief betalen. Niet gunstig dus... maar even een rekensom om te maken!
Hmm goed punt... Ik hou wel een urenlogboek bij, maar dit zijn vooral de declarabele uren - ik zit makkelijk 40 uur per week op m'n kantoor en ben ik bezig met iets werkgerelateerds (bijv ook nieuwe kansen onderzoeken/bestuderen). Als ik voor 20 uur per week onder contract sta is het iets lastiger om aannemelijk te maken dat ik nog 24 uur per week aan m'n onderneming zit, ook al haal ik dat wel. Zelfstandigenaftrek is immers zeer welkom :)
pi_124844288
Feessie!! concurrerende webwinkel (de enige die echt met de prijs bij mij in de buurt zat) heeft de stekker eruit getrokken. :W
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:32:54 #63
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_124916886
Heeft 1 van jullie ervaring met Omnikassa van de Rabobank? Ik zou graag weten wat jullie er van vinden!
A grand adventure has begun.
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:33:33 #64
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_124916912
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:37 schreef Teeno het volgende:
Feessie!! concurrerende webwinkel (de enige die echt met de prijs bij mij in de buurt zat) heeft de stekker eruit getrokken. :W
Goed nieuws voor jou Teeno! Weet je ook wat de reden is van het stoppen?
A grand adventure has begun.
pi_124917218
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:32 schreef Keshet het volgende:
Heeft 1 van jullie ervaring met Omnikassa van de Rabobank? Ik zou graag weten wat jullie er van vinden!
Zelf aangevraagd, maar had het blijkbaar later niet meer nodig (plannen waren veranderd). Als het werkt, dan werkt het. Maar het aanvragen ervan (hoop papier werk) en de interface die erbij hoort (transacties inzien e.d.) zijn werkelijk uit het jaar 0.
pi_124966658
quote:
Wil je in dit lijstje, of juist eruit, meld het dan even.
Bij deze. Ik heb het al eens eerder geprobeerd te melden, maar nu ik een jaar en 5 dagen besta als ondernemer lijkt het me een mooi moment het nog eens te proberen!

Ik ben franchisenemer bij Kippie.

Vorig jaar de winkel overgenomen na er al 10 jaar gewerkt te hebben. Gestart als zaterdaghulp, uiteindelijk doorgegroeid en de kans gekregen om de winkel over te nemen.

Wie weet mag ik nu in het lijstje! ;)
pi_124967711
Tof! Welke Kippie als ik vragen mag?
pi_124969502
Maassluis.

Qua inrichting van de winkel de oudste ;)
Als het wil gaan we tegelijk met het winkelcentrum met een jaar of 2-3 verbouwen, zodat we alles ook in de nieuwe stijl krijgen.
Ben je bekend met Kippie? Als klant of anders?
pi_124972306
Haal er weleens wat in Alkmaar. Meestal spareribs, wat een beetje vreemd is omdat het Kippie heet ;) maar het is in ieder geval goed te eten :)
pi_124981793
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:37 schreef Waterweg het volgende:
Maassluis.

Qua inrichting van de winkel de oudste ;)
Als het wil gaan we tegelijk met het winkelcentrum met een jaar of 2-3 verbouwen, zodat we alles ook in de nieuwe stijl krijgen.
Ben je bekend met Kippie? Als klant of anders?
Ik regelmatig in Emmen, vind het prijzig maar de kwaliteit is okey.
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:49:45 #71
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_125204667
Even het topic bumpen met een kleine boekhoudvraag.

Soms geef ik de taallessen bij de leerling thuis. Hiervoor gebruik ik mijn eigen privé-auto en ik hou de gereden zakelijke kilometers netjes bij. Nu mag ik per gereden kilometer 19 eurocent als kosten opvoeren.

Hoe boek ik dit in mijn administratieprogramma (ik gebruik Speedbalance) ? Ik neem aan dat ik de datum van de rit invoer, als omschrijving de rit plus het aantal kilometers en de kostenpost Kilometervergoedingen als debet.

Welke post komt er echter aan de credit kant? Gewoon rechtstreeks van het eigen vermogen afboeken of als een privé storting?

Edit: Volgende keer maar beter Google gebruiken, eerste hit bij zakelijke kilometers priveauto boeken: "Je verhoogt de autokosten met het aantal kilometers x 0,19 cent
en op de balans verhoog je de rekening privéstortingen met hetzelfde bedrag. "
8)7
Divide et impera
pi_125215365
Juist :P En in principe kan je dat gewoon aan het eind van het jaar boeken. Ik zou het gewoon in excel bijhouden, datum, omschrijving, aantal kilometers en dan het totaal aan het eind van het jaar boeken als autokosten aan privé.
pi_125518954
Iemand hier die mij zou kunnen helpen met de aangifte 2012?
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 20 april 2013 @ 16:17:11 #74
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_125524761
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 12:24 schreef Spezza19 het volgende:
Iemand hier die mij zou kunnen helpen met de aangifte 2012?
Wat klopt er niet dan?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_125526472
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 16:17 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Wat klopt er niet dan?
Ergens op de balans schijnt een fout te zitten....
Dit account is niet meer in gebruik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')