abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124842255
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Het enige nadeel is dat voor het urencriterium (en daarmee de zelfstandigenaftrek) je minstens 1225 uur aan je onderneming moet besteden EN minstens 50% van je werkzaamheden die van je onderneming zijn. Je moet dus ongeveer 3 dagen per week aan je onderneming werken en je mag niet meer in loondienst bezig zijn dan met je onderneming.

Wordt dus krap met 0,5fte, maar niet onmogelijk. Dan zit je dus op ongeveer 20 uur per week en aan je onderneming 24 uur per week. Ga je dit niet redden, dan zal je over al je zzp inkomsten direct (oke mkb-winstvrijstelling nog maar ja) in dezelfde schijf als je inkomsten uit loondienst komen en dat belastingtarief betalen. Niet gunstig dus... maar even een rekensom om te maken!
Hmm goed punt... Ik hou wel een urenlogboek bij, maar dit zijn vooral de declarabele uren - ik zit makkelijk 40 uur per week op m'n kantoor en ben ik bezig met iets werkgerelateerds (bijv ook nieuwe kansen onderzoeken/bestuderen). Als ik voor 20 uur per week onder contract sta is het iets lastiger om aannemelijk te maken dat ik nog 24 uur per week aan m'n onderneming zit, ook al haal ik dat wel. Zelfstandigenaftrek is immers zeer welkom :)
pi_124844288
Feessie!! concurrerende webwinkel (de enige die echt met de prijs bij mij in de buurt zat) heeft de stekker eruit getrokken. :W
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:32:54 #63
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_124916886
Heeft 1 van jullie ervaring met Omnikassa van de Rabobank? Ik zou graag weten wat jullie er van vinden!
A grand adventure has begun.
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:33:33 #64
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_124916912
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:37 schreef Teeno het volgende:
Feessie!! concurrerende webwinkel (de enige die echt met de prijs bij mij in de buurt zat) heeft de stekker eruit getrokken. :W
Goed nieuws voor jou Teeno! Weet je ook wat de reden is van het stoppen?
A grand adventure has begun.
pi_124917218
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:32 schreef Keshet het volgende:
Heeft 1 van jullie ervaring met Omnikassa van de Rabobank? Ik zou graag weten wat jullie er van vinden!
Zelf aangevraagd, maar had het blijkbaar later niet meer nodig (plannen waren veranderd). Als het werkt, dan werkt het. Maar het aanvragen ervan (hoop papier werk) en de interface die erbij hoort (transacties inzien e.d.) zijn werkelijk uit het jaar 0.
pi_124966658
quote:
Wil je in dit lijstje, of juist eruit, meld het dan even.
Bij deze. Ik heb het al eens eerder geprobeerd te melden, maar nu ik een jaar en 5 dagen besta als ondernemer lijkt het me een mooi moment het nog eens te proberen!

Ik ben franchisenemer bij Kippie.

Vorig jaar de winkel overgenomen na er al 10 jaar gewerkt te hebben. Gestart als zaterdaghulp, uiteindelijk doorgegroeid en de kans gekregen om de winkel over te nemen.

Wie weet mag ik nu in het lijstje! ;)
pi_124967711
Tof! Welke Kippie als ik vragen mag?
Facts don't care about your feelings
pi_124969502
Maassluis.

Qua inrichting van de winkel de oudste ;)
Als het wil gaan we tegelijk met het winkelcentrum met een jaar of 2-3 verbouwen, zodat we alles ook in de nieuwe stijl krijgen.
Ben je bekend met Kippie? Als klant of anders?
pi_124972306
Haal er weleens wat in Alkmaar. Meestal spareribs, wat een beetje vreemd is omdat het Kippie heet ;) maar het is in ieder geval goed te eten :)
pi_124981793
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:37 schreef Waterweg het volgende:
Maassluis.

Qua inrichting van de winkel de oudste ;)
Als het wil gaan we tegelijk met het winkelcentrum met een jaar of 2-3 verbouwen, zodat we alles ook in de nieuwe stijl krijgen.
Ben je bekend met Kippie? Als klant of anders?
Ik regelmatig in Emmen, vind het prijzig maar de kwaliteit is okey.
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:49:45 #71
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_125204667
Even het topic bumpen met een kleine boekhoudvraag.

Soms geef ik de taallessen bij de leerling thuis. Hiervoor gebruik ik mijn eigen privé-auto en ik hou de gereden zakelijke kilometers netjes bij. Nu mag ik per gereden kilometer 19 eurocent als kosten opvoeren.

Hoe boek ik dit in mijn administratieprogramma (ik gebruik Speedbalance) ? Ik neem aan dat ik de datum van de rit invoer, als omschrijving de rit plus het aantal kilometers en de kostenpost Kilometervergoedingen als debet.

Welke post komt er echter aan de credit kant? Gewoon rechtstreeks van het eigen vermogen afboeken of als een privé storting?

Edit: Volgende keer maar beter Google gebruiken, eerste hit bij zakelijke kilometers priveauto boeken: "Je verhoogt de autokosten met het aantal kilometers x 0,19 cent
en op de balans verhoog je de rekening privéstortingen met hetzelfde bedrag. "
8)7
Divide et impera
pi_125215365
Juist :P En in principe kan je dat gewoon aan het eind van het jaar boeken. Ik zou het gewoon in excel bijhouden, datum, omschrijving, aantal kilometers en dan het totaal aan het eind van het jaar boeken als autokosten aan privé.
pi_125518954
Iemand hier die mij zou kunnen helpen met de aangifte 2012?
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 20 april 2013 @ 16:17:11 #74
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_125524761
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 12:24 schreef Spezza19 het volgende:
Iemand hier die mij zou kunnen helpen met de aangifte 2012?
Wat klopt er niet dan?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_125526472
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 16:17 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Wat klopt er niet dan?
Ergens op de balans schijnt een fout te zitten....
pi_125539499
Ja, ergens op m'n lichaam heb ik ook een pukkel zitten. Wat kunnen we ermee?
pi_125544133
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, ergens op m'n lichaam heb ik ook een pukkel zitten. Wat kunnen we ermee?
Met die pukkel? Ik zou zeggen, knijp hem uit ofzo

:')
pi_125547497
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 01:13 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Met die pukkel? Ik zou zeggen, knijp hem uit ofzo

Je komt met een 'probleem' wat van afstand onmogelijk is op te lossen, dan kun je zulke antwoorden verwachten.
Beneath the gold, the bitter steel
  zondag 21 april 2013 @ 10:30:48 #79
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_125547880
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 17:32 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ergens op de balans schijnt een fout te zitten....
Is de balans niet in evenwicht of is een specificatie niet (goed) ingevuld?
pi_125549741
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 09:43 schreef Kirov het volgende:

[..]

Je komt met een 'probleem' wat van afstand onmogelijk is op te lossen, dan kun je zulke antwoorden verwachten.
Nee hoor, ik vraag of iemand mij er bij kan helpen. Oftewel, is er iemand die er verstand van heeft. Dan kan ik de situatie met die persoon doornemen.

Het is maar net hoe je de vraag wilt interpreteren he?
pi_125549840
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:08 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vraag of iemand mij er bij kan helpen. Oftewel, is er iemand die er verstand van heeft. Dan kan ik de situatie met die persoon doornemen.

Het is maar net hoe je de vraag wilt interpreteren he?
Het is een forum, over het algemeen pleur het probleem met details gewoon in een reactie.

Als dit niet mogelijk is i.v.m. privacy-gevoelige gegevens probeer je het probleem zo duidelijk mogelijk te omschreven zodat mensen kunnen inschatten als ze je kunnen helpen.

''Ik heb een probleem'' is onduidelijk voor iedereen.
pi_125550096
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:12 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het is een forum, over het algemeen pleur het probleem met details gewoon in een reactie.

Als dit niet mogelijk is i.v.m. privacy-gevoelige gegevens probeer je het probleem zo duidelijk mogelijk te omschreven zodat mensen kunnen inschatten als ze je kunnen helpen.

''Ik heb een probleem'' is onduidelijk voor iedereen.
Zucht....

Nog een keer dan: mijn vraag was of er hier iemand was die mij kan helpen met de aangifte.
Een simpel ja van iemand die er verstand van heeft, had daar op kunnen reageren.
pi_125551082
Er zijn zat mensen hier die je kunnen helpen, als je gewoon zegt wat er mis gaat :')
pi_125551150
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Er zijn zat mensen hier die je kunnen helpen, als je gewoon zegt wat er mis gaat :')
Als ik wist wat er mis ging dan kon ik het zelf wel oplossen en hoefde ik geen vraag te stellen he?

:') _____!!!
  zondag 21 april 2013 @ 12:58:34 #85
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_125551171
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:57 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Als ik wist wat er mis ging dan kon ik het zelf wel oplossen en hoefde ik geen vraag te stellen he?

:') _____!!!
Je weet toch wel wát er fout gaat of wat je niet snapt? Of snap je het hele aangifte doen gewoon niet, zeg dat dan.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_125551248
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2013 12:58 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Je weet toch wel wát er fout gaat of wat je niet snapt? Of snap je het hele aangifte doen gewoon niet, zeg dat dan.
NOU NEE DUS!!!

Sjonge jonge, kom jij even bijdehand doen....

Dat belastingdienstprogramma geeft aan dat er iets niet klopt. Maar wat er niet klopt en wat er ergens ingevuld moet worden, dat wordt niet aangegeven.... Ik heb alle stappen gevolgd, alles ingevuld wat er gevraagd werd om ingevuld te worden.

Duidelijk genoeg?

Maar goed, ik zoek ergens anders wel verder... :W
pi_125551457
Tering jantje zeg :')
  zondag 21 april 2013 @ 13:12:00 #88
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_125551595
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:00 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

NOU NEE DUS!!!

Sjonge jonge, kom jij even bijdehand doen....

Dat belastingdienstprogramma geeft aan dat er iets niet klopt. Maar wat er niet klopt en wat er ergens ingevuld moet worden, dat wordt niet aangegeven.... Ik heb alle stappen gevolgd, alles ingevuld wat er gevraagd werd om ingevuld te worden.

Duidelijk genoeg?

Maar goed, ik zoek ergens anders wel verder... :W
  zondag 21 april 2013 @ 13:25:45 #89
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_125552048
Maar goed, even serieus. Wij kunnen hier natuurlijk ook niet zien wat er fout gaat. En als jij al niet snapt welk onderdeel er precies fout gaat kunnen wij dat nog minder.

Idee is om de belastingtelefoon te bellen, daar kun je het rustig via de telefoon uitleggen en kunnen ze helpen.

Ik ben overigens blij dat je zo uit je slof schiet, hoop dat je geen onderneming in beveiliging of incasso hebt.
  zondag 21 april 2013 @ 15:36:03 #90
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_125556505
HalloOndernemers,

Zelf heb ik een kleinschalige Partyservice (Verhuur van tenten, biertaps etc.) daarnaast verzorg ik zo nu en dan wel eens wat chauffeursdiensten voor een ander bedrijf wat ik factureer via de Partyservice. Dit is natuurlijk iets compleet anders dan in de omschrijving van mijn bedrijfsactiviteiten staat.

Ik weet dat ik mijn bedrijfsactiviteiten kan wijzigen/aanvullen bij de KvK, maar is dit bittere noodzaak of kan ik het ook gewoon zo laten zonder dat ik 'illegaal' bezig ben? (Verder gaat alles gewoon volgens de regeltjes, ook qua btw etc.) Het gaat om chauffeursdiensten van hooguit 1 tot 2x in de maand en soms ook een maand niet.
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
  zondag 21 april 2013 @ 15:51:29 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125557193
Het hoeft niet, maar waarom zou je het niet wijzigen? Mutaties doorgeven is gratis.
KuikenGuppy
  zondag 21 april 2013 @ 21:22:02 #92
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_125572983
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:57 schreef Spezza19 het volgende: [..] Als ik wist wat er mis ging dan kon ik het zelf wel oplossen en hoefde ik geen vraag te stellen he? :') _____!!!
Tsja, als je al geen antwoorden wilt geven op mijn vragen, steek ik er ook geen tijd meer in om uit te vinden waar het probleem eventueel zit.
pi_125577471
Hey ondernemers!

Doei! Ik mag niet spammen...

gr. gr. Wil

[ Bericht 44% gewijzigd door Five_Horizons op 21-04-2013 22:36:02 ]
Want to fire your Boss ?
Click here: goo.gl/AzNwF
contact me here:
pi_125603574
ik weet niet of het toegestaan is, maar toch maar even mijn vraagje.

Ik ben een startende ondernemer en doe tegelijkertijd mijn scriptie voor mijn HBO. Het idee is dat ik een marketing consultancy bedrijf ga beginnen en hiervoor ben ik nu bezig met mijn afnemersanalyse. Zijn er ondernemers hier die bereid zijn mij hierbij te helpen? Het bedraagt een klein interview van ongeveer 15 minuten, welke telefonisch of via de mail afgenomen kan worden. Als je wilt helpen graag even een PM.
pi_125711889
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand interesse? Deze kwam ik tegen in FB-nieuwsoverzicht moest wel lachen :P
pi_125720362
:D
pi_125790424
Even een vraagje. Heb inmiddels een supergoed boekhoudprogramma gevonden om mijn probleem op te lossen. Echter het volgende. Facturen zet je in op basis van factuurdatum.

Hoe zit dit met bankkosten? Het zijn kosten van een kwartaal, echter krijg je hiervan het overzicht (in mijn geval) op 05-04-2012 en wordt het ook per 05-04-2012 door de bank in rekening gebracht.
Nu is dit voor 3 kwartalen niet zo'n probleem, maar je 4e kwartaal kosten, voer je die op in 2012 of 2013?
pi_125790448
2012
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 27 april 2013 @ 12:07:59 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125791778
Dat is je eigen keuze, als je het consequent doorvoert maakt het per saldo namelijk niets uit.
KuikenGuppy
  zaterdag 27 april 2013 @ 14:01:23 #100
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_125794364
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 12:07 schreef Burdie het volgende:
Dat is je eigen keuze, als je het consequent doorvoert maakt het per saldo namelijk niets uit.
Als het aantal transacties toeneemt, maakt het wel iets uit.
Als je het goed wilt doen, reken je de kosten toe aan de periode waar ze betrekking op hebben.
pi_125794990
Officieel boek je dan in 2012:

Bankkosten ¤xx
aan Overlopende passiva ¤xx

In 2013, bij de betaling op de bank, boek je dan:

Overlopende passiva ¤xx
aan Bank ¤xx

Voor de rente op je spaarrekening komt dit vaak ook voor, maar dan andersom natuurlijk, omdat het een ontvangst is.
pi_125796175
Mmm, ik blijf de melding krijgen:

Het saldo fiscalewinstberekening (XXX euro) is niet gelijk aan het saldo winst-en-verliesrekening of aan het winstaandeel van uw ondernemingen (XXX euro)

Toch vaag, want alle gegevens zijn 1 op 1 overgenomen uit het boekhoudprogramma....

ZOoooooo irritant.....
pi_125796422
Dan heb je het niet 1 op 1 overgenomen uit het boekhoudprogramma, of je boekhouding klopt niet. De fiscalewinstberekening is gewoon de vermogensvergelijking en dus het sluiten van je eigen vermogen.

EV begin boekjaar
Opnames/stortingen
Winst/verlies
EV einde boekjaar
pi_125796553
Inmiddels gevonden

[ Bericht 82% gewijzigd door Spezza19 op 27-04-2013 15:51:47 ]
pi_125797252
Helemaal gelukt!

Ben benieuwd! :)
pi_125813251
Goedendag,

Ik had een paar vraagjes over het registeren van een nieuwe onderneming bij kvk en het aanvragen van een btwnummer.

Ik en een mede student zijn vorige week een onderneming gestart in marketing,
de eerste klanten dienen zich al aan en op dit moment geven wij de voorkeur aan het onderhands betalen.

Ik had gelezen dat een beginnende onderneming recht had op 1800 euro korting op het eerste inkomen, geldt dit alleen voor de btw of is dit de eerste 1800 die je verdient?

vraag nummer 2: Heeft een eigen onderneming hebben gevolgen voor de studiefinanciering of gelden de zelfde regels als in loondienst tot 12000 euro of dergelijke behoud je de studiefinanciering.

vraag nummer 3: is het eigenlijk wel rendabel met een streef getal van een inkomen van 1000 a 1500 per maand voor onze onderneming om je in te schrijven bij de kvk en bijbehorende btw te betalen.

vraag nummer 4: Is het maken van een website ook geldend voor regeling kleine investering voor een kleine onderneming voor de regeling kia?

vraag nummer 5: zijn er nog andere zaken waar ik mij moet inlezen.

Hartstikke bedankt voor de antwoorden ieder geval

gegroet,
pi_125813852
1. KOR is van toepassing op de btw: http://www.belastingdiens(...)ondernemersregeling/

2. In principe gelden dezelfde regels, behalve als je in het laatste jaar van je studie zit: http://www.duo.nl/particu(...)gen_bedrijf_2008.asp

3. rendabel is niet echt van belang hier, ten eerste moet je je inschrijven als je deelneemt aan het economische verkeer, ten tweede zitten er vooral voordelen aan het ondernemerschap. het enige wat je als nadeel zou kunnen noemen is iets meer administratief werk. aan de andere kant zullen jullie waarschijnlijk niet veel gebruik kunnen maken van fiscale voordelen omdat je niet aan het urencriterium voldoet als je nog studeert. btw draag je af, maar betalen je klanten. je hebt met marketing een uurtarief of hoe je het ook berekent, daar komt btw overheen. meeste klanten zullen bedrijven zijn, die vorderen het weer terug. jij betaalt dus niets.

4. als je een website laat maken voor je bedrijf kan je de KIA toepassen ja, moet je wel boven de grens uit komen. in principe is onderhoud verder gewoon kosten. http://www.belastingdiens(...)dsinvesteringsaftrek
pi_125830650
Dankje Yoshi!!!
pi_126013003
Ik ben begin dit jaar begonnen met een eigen reclamebureau (o.a. huisstijlen, websites, bedrijfskleding). De eerste paar opdrachten heb ik alleen maar via bekenden beginnengehaald.
Opdrachten op deze manier krijgen houdt zeer binnenkort op en ik wil in contact komen met onbekenden voor nieuwe opdrachten en om mijn netwerk uit te breiden.
Nu heb ik al een lijst gemaakt van zo'n 60 bedrijven uit mijn regio waarvan de website achterhaald is of niet meer goed werkt in de nieuwere browsers.
Het idee wat ik heb is om een directmail te maken met daarin een aanbieding om een nieuwe website te ontwikkelen tegen een scherpe prijs. Verder wil ik een leesbevestiging meesturen zodat ik weet wie de directmail heeft gelezen om die mensen later terug te bellen.
Nu zit ik zelf de plussen en minnen naast elkaar te zetten van het versturen van direct mails en ik zou graag jullie mening daarover hebben.

+ actief opdrachten binnenhalen buiten mijn bekende netwerk.
+ direct mail is een goedkope manier om veel mensen / bedrijven aan te spreken
+ hoef de tekst amper aan te passen; dus recyclebaar
+ is persoonlijk (als ik de naam van de eigenaar weet..)

- direct mail is spam(achtig)
- als iemand de leesbevestiging niet aanklikt weet ik niet of de mail gelezen heeft
- als ik iemand opbel om navraag te doen over de direct mail is het maar afwachten of ik de persoon aan de telefoon krijg die de direct mail heeft gezien
- hopen dat de mail niet automatisch in de map van ongewenste mail komt

Vooral het derde - punt is iets waar ik me zorgen om maak.
Als ik opbel om te vragen of ze het gelezen hebben is het afwachten of ik de eigenaar aan de telefoon krijg of een vakantiehulp. Die laatste weet natuurlijk van niks maar kan me doorverbinden aan de eigenaar, maar hoe groot is de kans dat die zich een direct mail van de week ervoor nog kan herinneren..
Graag had ik jullie tips en advies hierover.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 10:34:37 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_126013549
Waarom niet kiezen voor het inhuren van iemand die ervaring heeft met koude aquisitie, die voor jou al die bedrijven gaat opbellen? Een direct mail heeft maar een heel laag responspercentage, terwijl een goede marketeer je gemakkelijk bij een aantal prospects naar binnen praat, en dan zit je iig samen al aan de koffie ;).
KuikenGuppy
pi_126014809
Precies, mailtjes over verouderde website krijg ik ook zelfs, terwijl ik m'n website zelf in joomla gemaakt hebt en die is echt niet verouderd als je het vergelijkt met de gemiddelde website van een boekhouder :')

Je hebt nu je 60 potentiële klanten, het beste is misschien om gewoon langs te gaan en vragen om een gesprek over de website. Hun voordelen erbij en wat jij kan doen etc.
pi_126014836
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:34 schreef Burdie het volgende:
Waarom niet kiezen voor het inhuren van iemand die ervaring heeft met koude aquisitie, die voor jou al die bedrijven gaat opbellen? Een direct mail heeft maar een heel laag responspercentage, terwijl een goede marketeer je gemakkelijk bij een aantal prospects naar binnen praat, en dan zit je iig samen al aan de koffie ;).
Dat mensen niet snel op direct mails gaan reageren zat ik zelf ook aan te denken. Vandaar mijn idee om een week later die bedrijven telefonisch te benaderen.
Die koude acquisitie is een goede tip voor de toekomst maar op dit moment teveel van het goede.
Enerzijds omdat ik mij richt op de kleine bedrijfjes (bijv. bloemist, klusbedrijf, computerwinkel en rijschool) en anderzijds omdat ik me eerst op een goedkope manier wil netwerken in plaats van er geld in te gaan stoppen.
Dit laatste omdat ik denk dat het zich bij de bedrijven waar ik mij op ga richten niet snel zal terugbetalen.
pi_126015244
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies, mailtjes over verouderde website krijg ik ook zelfs, terwijl ik m'n website zelf in joomla gemaakt hebt en die is echt niet verouderd als je het vergelijkt met de gemiddelde website van een boekhouder :')

Je hebt nu je 60 potentiële klanten, het beste is misschien om gewoon langs te gaan en vragen om een gesprek over de website. Hun voordelen erbij en wat jij kan doen etc.
Gewoon langsgaan is een goede tip. Vooral bij de bedrijven waar ik mij op wil richten omdat die sowieso laagdrempelig te benaderen zijn.
Misschien is een combinatie van een direct mail en bezoek een optie. Dan heb ik meteen goede opening om een gesprek te beginnen:"ik heb u vorige week een mail gestuurd over .."
Als ze die mail niet hebben gezien leg ik het verhaal gewoon vanaf het begin uit.

+ Zie zien mijn gezicht en ik kan mijn verhaal doen
- Ze zien me als een opdringerige vertegenwoordiger

Ik heb hier totaal geen kaas van gegeten dus vandaar dat ik mijn gedachtes hier gewoon neerzet.
pi_126015458
Tja als het veel kleine bedrijfjes zijn is langsgaan ook weer niet echt een optie, omdat je dan voor hun huis staat. Vaak zullen ze er dan niet zijn omdat ze moeten werken. Dan zou je toch inderdaad eerst moeten beginnen met een mail of telefoontje voor een afspraak...
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:55:58 #115
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_126020587
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:13 schreef karton2 het volgende:

Het idee wat ik heb is om een directmail te maken met daarin een aanbieding om een nieuwe website te ontwikkelen tegen een scherpe prijs.
Je weet dat dit verboden is? Per mail acquisitie doen is niet toegestaan. Telefonisch en schriftelijk mag wel maar per mail niet.
pi_126021914
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:55 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Je weet dat dit verboden is? Per mail acquisitie doen is niet toegestaan. Telefonisch en schriftelijk mag wel maar per mail niet.
Ja klopt inderdaad, zojuist ook gelezen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja als het veel kleine bedrijfjes zijn is langsgaan ook weer niet echt een optie, omdat je dan voor hun huis staat. Vaak zullen ze er dan niet zijn omdat ze moeten werken. Dan zou je toch inderdaad eerst moeten beginnen met een mail of telefoontje voor een afspraak...
Bij mij in de straat zit iemand die kort geleden een vertaalbureau is begonnen. Ze had zelf al aan een website zitten werken maar werkte (en oogde) niet goed.
Ben daar op een middag naartoe gegaan en heb mijn verhaal gedaan, misschien dat ik in de nabije toekomst die website mag gaan maken.
Dit idee wilde ik ook gaan gebruiken op grotere schaal. Die directmail wilde ik dan als opwarmertje gebruiken.

Eerst bellen en uitleg geven om ze vervolgens te vragen of ik ze een mail mag toesturen met meer informatie is misschien de beste manier. Een week bel ik ze weer om het contact warm te houden is misschien de beste manier.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 18:56:49 #117
177779 GeintegreerdePool
pi_126031652
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:32 schreef karton2 het volgende:

Bij mij in de straat zit iemand die kort geleden een vertaalbureau is begonnen. Ze had zelf al aan een website zitten werken maar werkte (en oogde) niet goed.

Toch geen Pools-Nederlands vertaalbureau? (Concurrentie) ;)
Divide et impera
  vrijdag 3 mei 2013 @ 19:09:32 #118
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126032056
Ik heb trouwens ook nog een website nodig *) (vertaalbureautje) kom maar op met die offertes :D
Tap tap tap
  vrijdag 3 mei 2013 @ 19:14:50 #119
177779 GeintegreerdePool
pi_126032226
Wat denken jullie over het stunten met uurtarieven in de eerste twee jaar van je bedrijf?

In het Fok Salaris Topic noemen ze uurtarieven van 25 euro voor een zzp-er als minimumloon, bij 20 euro per uur zit je op bijstand niveau. Vervolgens worden een aantal dingen opgenoemd die je bij je uurtarief moet rekenen zoals pensioenreserveringen, arbeidsongeschiktheidsverzekering, uitgebreide aansprakelijkheidsverzekeringen, reserveringen voor vakantie etc.

Persoonlijk denk ik dat je in je eerste jaar ervoor moet zorgen om zoveel mogelijk klanten te krijgen, de markt te leren kennen en ondertussen je dienst/product moet verbeteren (of aanpassen aan de vraag vanuit de markt). Een goed middel om klanten aan te trekken lijkt me een laag uurtarief, zeker als je in het begin gebruik kan maken van de startersaftrek/zelfstandigenaftrek en je een hoge marge hebt. Aan mijn pensioen ga ik pas denken als ik winst maak en zie dat mijn bedrijf succesvol is.

Wat voor zin heeft het om 35 euro inc. BTW per uur te vragen en vervolgens 1-2 klanten per week te krijgen als je met 20 euro 10 klanten kan hebben? Naarmate je beter wordt in je vakgebied, de markt beter leert kennen en een goede reputatie opbouwt, kun je ook de langzaam de tarieven verhogen.

Wat denken jullie erover?

Zelf vraag ik nu 20 euro per uur inc. BTW, vrij weinig maar mijn marges zijn ook erg hoog. In de tussentijd leer ik steeds nieuwe dingen zoals de structuur van de markt, nieuwe lesmethodes, manieren om mijn bedrijf te promoten, ik kan uitproberen wat wel en niet werkt etc. Mijn uiteindelijke doel is om over ongeveer 1 jaar een aantal eigen lespakketten aan bedrijven aan te kunnen bieden, waar ik veel hogere uurtarieven kan vragen.
Divide et impera
pi_126034066
Waarom vraag je een bedrag incl btw als ondernemer? Als ondernemer heb ik het altijd over ex btw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')