Hmm goed punt... Ik hou wel een urenlogboek bij, maar dit zijn vooral de declarabele uren - ik zit makkelijk 40 uur per week op m'n kantoor en ben ik bezig met iets werkgerelateerds (bijv ook nieuwe kansen onderzoeken/bestuderen). Als ik voor 20 uur per week onder contract sta is het iets lastiger om aannemelijk te maken dat ik nog 24 uur per week aan m'n onderneming zit, ook al haal ik dat wel. Zelfstandigenaftrek is immers zeer welkomquote:Op woensdag 3 april 2013 15:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Het enige nadeel is dat voor het urencriterium (en daarmee de zelfstandigenaftrek) je minstens 1225 uur aan je onderneming moet besteden EN minstens 50% van je werkzaamheden die van je onderneming zijn. Je moet dus ongeveer 3 dagen per week aan je onderneming werken en je mag niet meer in loondienst bezig zijn dan met je onderneming.
Wordt dus krap met 0,5fte, maar niet onmogelijk. Dan zit je dus op ongeveer 20 uur per week en aan je onderneming 24 uur per week. Ga je dit niet redden, dan zal je over al je zzp inkomsten direct (oke mkb-winstvrijstelling nog maar ja) in dezelfde schijf als je inkomsten uit loondienst komen en dat belastingtarief betalen. Niet gunstig dus... maar even een rekensom om te maken!
Goed nieuws voor jou Teeno! Weet je ook wat de reden is van het stoppen?quote:Op woensdag 3 april 2013 18:37 schreef Teeno het volgende:
Feessie!! concurrerende webwinkel (de enige die echt met de prijs bij mij in de buurt zat) heeft de stekker eruit getrokken.
Zelf aangevraagd, maar had het blijkbaar later niet meer nodig (plannen waren veranderd). Als het werkt, dan werkt het. Maar het aanvragen ervan (hoop papier werk) en de interface die erbij hoort (transacties inzien e.d.) zijn werkelijk uit het jaar 0.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:32 schreef Keshet het volgende:
Heeft 1 van jullie ervaring met Omnikassa van de Rabobank? Ik zou graag weten wat jullie er van vinden!
Bij deze. Ik heb het al eens eerder geprobeerd te melden, maar nu ik een jaar en 5 dagen besta als ondernemer lijkt het me een mooi moment het nog eens te proberen!quote:Wil je in dit lijstje, of juist eruit, meld het dan even.
Ik regelmatig in Emmen, vind het prijzig maar de kwaliteit is okey.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:37 schreef Waterweg het volgende:
Maassluis.
Qua inrichting van de winkel de oudste![]()
Als het wil gaan we tegelijk met het winkelcentrum met een jaar of 2-3 verbouwen, zodat we alles ook in de nieuwe stijl krijgen.
Ben je bekend met Kippie? Als klant of anders?
Wat klopt er niet dan?quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:24 schreef Spezza19 het volgende:
Iemand hier die mij zou kunnen helpen met de aangifte 2012?
Met die pukkel? Ik zou zeggen, knijp hem uit ofzoquote:Op zaterdag 20 april 2013 23:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, ergens op m'n lichaam heb ik ook een pukkel zitten. Wat kunnen we ermee?
Je komt met een 'probleem' wat van afstand onmogelijk is op te lossen, dan kun je zulke antwoorden verwachten.quote:Op zondag 21 april 2013 01:13 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Met die pukkel? Ik zou zeggen, knijp hem uit ofzo
Is de balans niet in evenwicht of is een specificatie niet (goed) ingevuld?quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:32 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ergens op de balans schijnt een fout te zitten....
Nee hoor, ik vraag of iemand mij er bij kan helpen. Oftewel, is er iemand die er verstand van heeft. Dan kan ik de situatie met die persoon doornemen.quote:Op zondag 21 april 2013 09:43 schreef Kirov het volgende:
[..]
Je komt met een 'probleem' wat van afstand onmogelijk is op te lossen, dan kun je zulke antwoorden verwachten.
Het is een forum, over het algemeen pleur het probleem met details gewoon in een reactie.quote:Op zondag 21 april 2013 12:08 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vraag of iemand mij er bij kan helpen. Oftewel, is er iemand die er verstand van heeft. Dan kan ik de situatie met die persoon doornemen.
Het is maar net hoe je de vraag wilt interpreteren he?
Zucht....quote:Op zondag 21 april 2013 12:12 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is een forum, over het algemeen pleur het probleem met details gewoon in een reactie.
Als dit niet mogelijk is i.v.m. privacy-gevoelige gegevens probeer je het probleem zo duidelijk mogelijk te omschreven zodat mensen kunnen inschatten als ze je kunnen helpen.
''Ik heb een probleem'' is onduidelijk voor iedereen.
Als ik wist wat er mis ging dan kon ik het zelf wel oplossen en hoefde ik geen vraag te stellen he?quote:Op zondag 21 april 2013 12:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Er zijn zat mensen hier die je kunnen helpen, als je gewoon zegt wat er mis gaat
Je weet toch wel wát er fout gaat of wat je niet snapt? Of snap je het hele aangifte doen gewoon niet, zeg dat dan.quote:Op zondag 21 april 2013 12:57 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Als ik wist wat er mis ging dan kon ik het zelf wel oplossen en hoefde ik geen vraag te stellen he?_____!!!
NOU NEE DUS!!!quote:Op zondag 21 april 2013 12:58 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je weet toch wel wát er fout gaat of wat je niet snapt? Of snap je het hele aangifte doen gewoon niet, zeg dat dan.
quote:Op zondag 21 april 2013 13:00 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
NOU NEE DUS!!!
Sjonge jonge, kom jij even bijdehand doen....
Dat belastingdienstprogramma geeft aan dat er iets niet klopt. Maar wat er niet klopt en wat er ergens ingevuld moet worden, dat wordt niet aangegeven.... Ik heb alle stappen gevolgd, alles ingevuld wat er gevraagd werd om ingevuld te worden.
Duidelijk genoeg?
Maar goed, ik zoek ergens anders wel verder...
Tsja, als je al geen antwoorden wilt geven op mijn vragen, steek ik er ook geen tijd meer in om uit te vinden waar het probleem eventueel zit.quote:Op zondag 21 april 2013 12:57 schreef Spezza19 het volgende: [..] Als ik wist wat er mis ging dan kon ik het zelf wel oplossen en hoefde ik geen vraag te stellen he?
_____!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand interesse? Deze kwam ik tegen in FB-nieuwsoverzicht moest wel lachen![]()
Als het aantal transacties toeneemt, maakt het wel iets uit.quote:Op zaterdag 27 april 2013 12:07 schreef Burdie het volgende:
Dat is je eigen keuze, als je het consequent doorvoert maakt het per saldo namelijk niets uit.
Dat mensen niet snel op direct mails gaan reageren zat ik zelf ook aan te denken. Vandaar mijn idee om een week later die bedrijven telefonisch te benaderen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:34 schreef Burdie het volgende:
Waarom niet kiezen voor het inhuren van iemand die ervaring heeft met koude aquisitie, die voor jou al die bedrijven gaat opbellen? Een direct mail heeft maar een heel laag responspercentage, terwijl een goede marketeer je gemakkelijk bij een aantal prospects naar binnen praat, en dan zit je iig samen al aan de koffie.
Gewoon langsgaan is een goede tip. Vooral bij de bedrijven waar ik mij op wil richten omdat die sowieso laagdrempelig te benaderen zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies, mailtjes over verouderde website krijg ik ook zelfs, terwijl ik m'n website zelf in joomla gemaakt hebt en die is echt niet verouderd als je het vergelijkt met de gemiddelde website van een boekhouder
Je hebt nu je 60 potentiële klanten, het beste is misschien om gewoon langs te gaan en vragen om een gesprek over de website. Hun voordelen erbij en wat jij kan doen etc.
Je weet dat dit verboden is? Per mail acquisitie doen is niet toegestaan. Telefonisch en schriftelijk mag wel maar per mail niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:13 schreef karton2 het volgende:
Het idee wat ik heb is om een directmail te maken met daarin een aanbieding om een nieuwe website te ontwikkelen tegen een scherpe prijs.
Ja klopt inderdaad, zojuist ook gelezen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:55 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Je weet dat dit verboden is? Per mail acquisitie doen is niet toegestaan. Telefonisch en schriftelijk mag wel maar per mail niet.
Bij mij in de straat zit iemand die kort geleden een vertaalbureau is begonnen. Ze had zelf al aan een website zitten werken maar werkte (en oogde) niet goed.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja als het veel kleine bedrijfjes zijn is langsgaan ook weer niet echt een optie, omdat je dan voor hun huis staat. Vaak zullen ze er dan niet zijn omdat ze moeten werken. Dan zou je toch inderdaad eerst moeten beginnen met een mail of telefoontje voor een afspraak...
Toch geen Pools-Nederlands vertaalbureau? (Concurrentie)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:32 schreef karton2 het volgende:
Bij mij in de straat zit iemand die kort geleden een vertaalbureau is begonnen. Ze had zelf al aan een website zitten werken maar werkte (en oogde) niet goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |