abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 maart 2013 @ 07:55:48 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_123648925
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

disclaimer
  dinsdag 5 maart 2013 @ 07:56:40 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_123648934
Gelukkig alweer 1100 van die 1700 gram uitgeworpen, dat wel.
disclaimer
pi_123648938
1.5 ish :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:00:49 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123648966
Ik zit met dat nieuwe tooltje te spelen en zie nu pas deze vragen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:36 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik weet niet hoe ik moet quoten uit het vorige topic, maar echt oprecht bedankt voor alle tips en adviezen *;
Wat brighteyes schrijft daar herken ik mezelf in, ik zie het inderdaad als keerpunt en wil na de SB periode verder gaan en de voeding op een gezonde manier ophogen.

Waar ik dan benieuwd naar ben, hoe heb jij dat gedaan Brighteyes?

Ik zal hier blijven meelezen en als de kilo's eraf zijn kom ik hier zeker terug voor adviezen om dat op een gezonde manier zo te houden :Y
Ik heb dat niet bewust gedaan. Ik heb eerst tijdje geSonja't, daar toen vanaf gestapt, weer van het padje geraakt en te veel en te raar gegeten, behalve dan dat ik dus wel een gevarieerder repertoire had. ;)
Ik heb tussendoor nog een low-carb periode gehad. En nu vorig jaar ben ik afgevallen door meer te sporten, nauwelijks meer snoepen of uit de band springen en vooral: normaal doen. Want als we heel eerlijk zijn weten we toch allemaal wel zo ongeveer wat je wel en niet moet doen om af te vallen? Wat een gemiddeld genomen normaal lijstje is voor op een dag?
pi_123648980
Zo.. De eerste 300gr zijn er af!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_123649054
Yay Vicky! Ik was ook weer 0,5 lichter vanmorgen :D Gaat altijd hard tijdens de bepaalde periode :')

Ik dacht trouwens dat ongeroosterde pijnboompitjes altijd zo'n vieze smaak geven en geroosterde niet, maar dat zal dan wel een misopvatting zijn. Ik heb iig nog nooit last gehad van vies smakende pijnboompitjes.
My salvation lies in your love..
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:22:12 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_123649204
Mijn groene kiwi is wit :')
disclaimer
pi_123649226
Zo ik moet uit bed, maar nog geen zin!

Gisteren netjes aan de punten gehouden en savonds om kwart over 7 nog staan koken voor mezelf.

Vandaag is dit mijn lijstje:

O: optimel kwark met fruit
T: eierkoek
L: boterham met groente omelet. (als ik die nu maak, kan ik hem vanmiddag toch wel eten?)
T: fruit
D: diepvries zak van iglo. Iets met spinazie. (we hebben open huis vanavond dus het moet echt snel snel als ik thuis kom.
T: snack a jack
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:26:03 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123649251
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 08:10 schreef BananaPancake het volgende:
Yay Vicky! Ik was ook weer 0,5 lichter vanmorgen :D Gaat altijd hard tijdens de bepaalde periode :')

Ik dacht trouwens dat ongeroosterde pijnboompitjes altijd zo'n vieze smaak geven en geroosterde niet, maar dat zal dan wel een misopvatting zijn. Ik heb iig nog nooit last gehad van vies smakende pijnboompitjes.
Dan heb je echt geluk gehad. Het probleem is niet dat ze vies smaken, het probleem is meer dat daarna twee weken lang alles wat je proeft een vies bijsmaakje heeft.

Als ik het me goed herinner kan je het wel aan de pitjes zien. Lange zijn wel goed, korte niet. Of andersom. :')
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:26:40 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_123649257
Het zou bijna door Sonja bedacht kunnen zijn, wel :D
disclaimer
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:27:21 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123649269
:D

quote:
Pijnboompit

Pitten van Pinus pinea (de Europese parasolden)
Pitten van Pinus koraiensis (algemeen in China)

De pijnboompit is de pit van de parasolden, een soort pijnboom (den).

Pijnboompitten worden veel gebruikt in Italiaanse gerechten, zoals pesto, maar ook (licht geroosterd) in salades. De pitten hebben een licht harsachtige smaak en zijn rijk aan olie.

De pitten bevinden zich achter in de kegel, achter de houtachtige "schubben" (zoals in een dennenappel). Door de kegels te schudden komen de pitten vrij. Dit gebeurt tegenwoordig machinaal.
Risico's bij het eten van pijnboompitten

Het eten van bepaalde soorten pijnboompitten kan bij sommige mensen een verstoorde smaak opleveren, die meerdere dagen of weken kan aanhouden. Deze smaakstoornis doet zich pas een of twee dagen na de consumptie voor. Er wordt een bittere, soms metaalachtige smaak ervaren. Dit probleem treedt nooit op bij pijnboompitten van Europese origine, enkel bij een minderheid van de Chinese pijnboompitten (deze zijn te herkennen doordat ze korter en dikker zijn dan Europese pijnboompitten).

Tot voor kort was niet bekend om welke pijnboompittensoort het ging. In verband met de oorzaak werd er, op basis van chromatografisch onderzoek, gesuggereerd dat het zou gaan om triglyceriden die opgebouwd zijn uit C16-C18 onverzadigde vetzuren. Zware metalen, een andere oorzaak van smaakstoornissen, noch pesticidenresidus konden aangetoond worden.[1] De Leidse geneticus Zonneveld, die zelf gevoelig is voor een door het eten van pijnboompitten verstoorde smaaksensatie, ontdekte dat het probleem veroorzaakt wordt door pitten van de Pinus armandii, een kleine, ovale en ietwat grijze pittensooort, die overigens niet op de lijst van eetbare soorten van de Voedsel- en Landbouworganisatie (FAO) van de Verenigde Naties staat.[2]

Zowel uit het onderzoek van Zonneveld als op basis van eerdere gegevens lijkt er tot op heden in alle gevallen geen gevaar voor de volksgezondheid te bestaan. Ook de Nederlandse Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) huldigt dit standpunt.[3] Het Belgisch Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) heeft hierover geen standpunt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pijnboompit
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:30:59 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_123649314
Je moet dus Europese pitten hebben.
disclaimer
pi_123649319
Of je last hebt van vieze pijnboompitjessmaak is genetisch. Net zoals het genetisch is of je wel of niet aan je plas ruikt dat je asperges hebt gegeten. Als je dat gen draagt, moet je idd vooral uitkijken voor de lange pijnboompitjes. ( dacht ik :') )
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:32:06 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123649341
Ja, dat begreep ik idd ook uit het wiki-stuk, niet iedereen heeft er last van. Dus dan kan het idd wel kloppen dat je er geen last van hebt Banana.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:32:41 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_123649352
Dan hebben wel verrekte veel mensen dat asperge-gen, als dat waar is.
disclaimer
pi_123649356
/spuit elf :+
pi_123649362
Lucky me :D
My salvation lies in your love..
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:19:21 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_123650078
Persoonlijk record verbroken like a boss!
disclaimer
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:30:00 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123650307
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:19 schreef Stormqueen het volgende:
Persoonlijk record verbroken like a boss!
Hoe bedoel je? ATL? *O*
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:33:02 #20
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_123650377
Ik heb gewoon een supersonische neus. Ik ruik het al een uur nadat ik asperges heb gegeten. Niet dat ik het daar voor laat. 2 x per week asperges ftw! Ik heb nog nooit vieze pijnboompitten gehad trouwens. Ten eerste omdat die dingen caloriewijs echt ontzettend evil zijn. En ten tweede omdat ik hier al eens had gelezen over die Chinese dingen. Fok! O+

Gisteren trouwens migraine dus geen badminton -O- En ik had er zo'n zin in. Ik ben mezelf zo zat op dit moment. Dagelijks tussentijdse bloedingen, nekpijn, migraine, algehele hooikoortssufheid, tranende ogen, snotterig. En mijn vinger is er volgens mij af aan het rotten ofzo. Ik heb een wondje die maar niet dicht groeit. Het positieve is dat ik het zo zat ben dat ik mezelf niet eens zielig vind. Elluk nadeel hep sn voordeel :s)

Enniehoe, lijstje dus:
O: Smoothie: banaan, bosvruchten, yoghurtdrink, kwark, lijnzaad, havermout
T: 3 matze met St Moret
S: half uur wandelen
L: Tomatensap, 3 bruin met komijn en rucola
T: Snelle Jelle, appel (met stevig steeltje), olijven
A: Met geitenkaas gevulde courgette, rijst
S: 2 uur aquafit
Spoilers!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:33:26 #21
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_123650387
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? ATL? *O*
Volgens mij is ze naar de wc geweest
Spoilers!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:33:40 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_123650392
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? ATL? *O*
nee, naar mijn werk gelopen innnn... 37 minuten en 35 seconden :7

Vrijdag deed ik het in 41:12 :D
disclaimer
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:34:39 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_123650416
en mijn ATL sinds ik 18+ ben/was stamt uit 2004-ish en staat op 67 kilo. Dat kost me nog wel een jaartje :')
disclaimer
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:36:40 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_123650463
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gewoon een supersonische neus. Ik ruik het al een uur nadat ik asperges heb gegeten. Niet dat ik het daar voor laat. 2 x per week asperges ftw! Ik heb nog nooit vieze pijnboompitten gehad trouwens. Ten eerste omdat die dingen caloriewijs echt ontzettend evil zijn. En ten tweede omdat ik hier al eens had gelezen over die Chinese dingen. Fok! O+

Gisteren trouwens migraine dus geen badminton -O- En ik had er zo'n zin in. Ik ben mezelf zo zat op dit moment. Dagelijks tussentijdse bloedingen, nekpijn, migraine, algehele hooikoortssufheid, tranende ogen, snotterig. En mijn vinger is er volgens mij af aan het rotten ofzo. Ik heb een wondje die maar niet dicht groeit. Het positieve is dat ik het zo zat ben dat ik mezelf niet eens zielig vind. Elluk nadeel hep sn voordeel :s)

Enniehoe, lijstje dus:
O: Smoothie: banaan, bosvruchten, yoghurtdrink, kwark, lijnzaad, havermout
T: 3 matze met St Moret
S: half uur wandelen
L: Tomatensap, 3 bruin met komijn en rucola
T: Snelle Jelle, appel (met stevig steeltje), olijven
A: Met geitenkaas gevulde courgette, rijst
S: 2 uur aquafit
Ik geef er toch een kusje op, okee? :*
disclaimer
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:38:43 #25
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_123650499
Lekkah SQ! Zowel je record als het kusje ;)
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')