Ik heb dat niet bewust gedaan. Ik heb eerst tijdje geSonja't, daar toen vanaf gestapt, weer van het padje geraakt en te veel en te raar gegeten, behalve dan dat ik dus wel een gevarieerder repertoire had.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:36 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik weet niet hoe ik moet quoten uit het vorige topic, maar echt oprecht bedankt voor alle tips en adviezen![]()
Wat brighteyes schrijft daar herken ik mezelf in, ik zie het inderdaad als keerpunt en wil na de SB periode verder gaan en de voeding op een gezonde manier ophogen.
Waar ik dan benieuwd naar ben, hoe heb jij dat gedaan Brighteyes?
Ik zal hier blijven meelezen en als de kilo's eraf zijn kom ik hier zeker terug voor adviezen om dat op een gezonde manier zo te houden
Dan heb je echt geluk gehad. Het probleem is niet dat ze vies smaken, het probleem is meer dat daarna twee weken lang alles wat je proeft een vies bijsmaakje heeft.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:10 schreef BananaPancake het volgende:
Yay Vicky! Ik was ook weer 0,5 lichter vanmorgenGaat altijd hard tijdens de bepaalde periode
![]()
Ik dacht trouwens dat ongeroosterde pijnboompitjes altijd zo'n vieze smaak geven en geroosterde niet, maar dat zal dan wel een misopvatting zijn. Ik heb iig nog nooit last gehad van vies smakende pijnboompitjes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pijnboompitquote:Pijnboompit
Pitten van Pinus pinea (de Europese parasolden)
Pitten van Pinus koraiensis (algemeen in China)
De pijnboompit is de pit van de parasolden, een soort pijnboom (den).
Pijnboompitten worden veel gebruikt in Italiaanse gerechten, zoals pesto, maar ook (licht geroosterd) in salades. De pitten hebben een licht harsachtige smaak en zijn rijk aan olie.
De pitten bevinden zich achter in de kegel, achter de houtachtige "schubben" (zoals in een dennenappel). Door de kegels te schudden komen de pitten vrij. Dit gebeurt tegenwoordig machinaal.
Risico's bij het eten van pijnboompitten
Het eten van bepaalde soorten pijnboompitten kan bij sommige mensen een verstoorde smaak opleveren, die meerdere dagen of weken kan aanhouden. Deze smaakstoornis doet zich pas een of twee dagen na de consumptie voor. Er wordt een bittere, soms metaalachtige smaak ervaren. Dit probleem treedt nooit op bij pijnboompitten van Europese origine, enkel bij een minderheid van de Chinese pijnboompitten (deze zijn te herkennen doordat ze korter en dikker zijn dan Europese pijnboompitten).
Tot voor kort was niet bekend om welke pijnboompittensoort het ging. In verband met de oorzaak werd er, op basis van chromatografisch onderzoek, gesuggereerd dat het zou gaan om triglyceriden die opgebouwd zijn uit C16-C18 onverzadigde vetzuren. Zware metalen, een andere oorzaak van smaakstoornissen, noch pesticidenresidus konden aangetoond worden.[1] De Leidse geneticus Zonneveld, die zelf gevoelig is voor een door het eten van pijnboompitten verstoorde smaaksensatie, ontdekte dat het probleem veroorzaakt wordt door pitten van de Pinus armandii, een kleine, ovale en ietwat grijze pittensooort, die overigens niet op de lijst van eetbare soorten van de Voedsel- en Landbouworganisatie (FAO) van de Verenigde Naties staat.[2]
Zowel uit het onderzoek van Zonneveld als op basis van eerdere gegevens lijkt er tot op heden in alle gevallen geen gevaar voor de volksgezondheid te bestaan. Ook de Nederlandse Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) huldigt dit standpunt.[3] Het Belgisch Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) heeft hierover geen standpunt.
Hoe bedoel je? ATL?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:19 schreef Stormqueen het volgende:
Persoonlijk record verbroken like a boss!
nee, naar mijn werk gelopen innnn... 37 minuten en 35 secondenquote:
Ik geef er toch een kusje op, okee?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gewoon een supersonische neus. Ik ruik het al een uur nadat ik asperges heb gegeten. Niet dat ik het daar voor laat. 2 x per week asperges ftw! Ik heb nog nooit vieze pijnboompitten gehad trouwens. Ten eerste omdat die dingen caloriewijs echt ontzettend evil zijn. En ten tweede omdat ik hier al eens had gelezen over die Chinese dingen. Fok!![]()
Gisteren trouwens migraine dus geen badmintonEn ik had er zo'n zin in. Ik ben mezelf zo zat op dit moment. Dagelijks tussentijdse bloedingen, nekpijn, migraine, algehele hooikoortssufheid, tranende ogen, snotterig. En mijn vinger is er volgens mij af aan het rotten ofzo. Ik heb een wondje die maar niet dicht groeit. Het positieve is dat ik het zo zat ben dat ik mezelf niet eens zielig vind. Elluk nadeel hep sn voordeel
![]()
Enniehoe, lijstje dus:
O: Smoothie: banaan, bosvruchten, yoghurtdrink, kwark, lijnzaad, havermout
T: 3 matze met St Moret
S: half uur wandelen
L: Tomatensap, 3 bruin met komijn en rucola
T: Snelle Jelle, appel (met stevig steeltje), olijven
A: Met geitenkaas gevulde courgette, rijst
S: 2 uur aquafit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |