SPOILER: Uw DJ's (in alfabetische volgorde)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Luisteren in een media player?
Dat kan: klik HIER of kopieer anders de link en open 'm in je mediaspeler. Wij bevelen VLC Media Player aan.
Wat kan ik als luisteraar verwachten op Radio 49?
Alles. Simpeler is het niet samen te vatten. Iedere DJ heeft zijn eigen stijl, van muziekspecials tot talkshows en verzoekprogramma's.
En als er geen DJ draait?
Dan zorgt Guppy (de verzoekjesautomaat) voor muziek. Klik op de grote zwarte VERZOEKJES knop hierboven om iets aan te vragen. Gup wordt beheerd door robdriessen. Voor al je vragen, opmerkingen en verzoekjes voor Gup kun je mailen naar postvoorgup@gmail.com
Ik wil ook! Hoe meld ik me aan en kom ik op het rooster?
Aanmelden voor het DJ team kan door een PM te sturen naar robdriessen. Zodra je een account hebt, krijg je de inloggegevens. Als je gaat draaien, laat jezelf dan wel even op het rooster zetten door een PM te sturen naar Samzz, WebHawk of Rafeiro.
Zijn er eisen aan DJ's of hun programma's?
Nee. Draai wat je leuk vindt, of beter nog: wat de luisteraars in het forum leuk vinden. Hoe meer stijlen, hoe beter! Het enige wat we van je vragen is enthousiasme, de juiste software (zoals SAM of VDJ) en als je durft: een goede microfoon!SPOILER: Het huishoudelijke hoekjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slowchat is toegestaan, maar tot bepaalde hoogte!![]()
Oh wat leuk om iemand te helpen en ook echt resultaat te zienquote:Op maandag 4 maart 2013 23:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Och ja, jij kent de situatie nog niet he?
Ik heb een achterlijke dronkelap als buurman die met een Tanzaniaanse vrouw getrouwd is. Vrouw is bij hem weggegaan. Ze heeft 2 zoontjes waarvan er eentje hier in Nederland woont bij haar. Hij liep enorm achter op school omdat zijn moeder niet echt superintelligent is en slecht Nederlands kan, en zijn stiefvader drie en een halve hersencel heeft. Toen ik hem begon te helpen met leren voor proefwerken werden zijn dikke onvoldoendes ineens ruime achten.
Ik merkte meer en meer dat dat jochieecht mishandeld werd en heb aan de bel getrokken bij de school. Uiteindelijk is de politie er zelfs bij gekomen. Nu gaat het veel beter met de jongen zelf, maar nu begint hij wat laks te worden wat school betreft. (Moeder is minder streng, plus het is de leeftijd, en hij heeft een Playstation en een smartphone gekregen.)
Dat gaan we dus proberen weer recht te trekken.
quote:Op maandag 4 maart 2013 23:44 schreef xBubbles het volgende:
[..]
Als eerste Nederlands. Verder nog deels Frans, deels Indo en deels zigeuner
Song of the South (1946) - IMDbquote:Op maandag 4 maart 2013 23:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Ken ik niet, maar dat is dan wel heel erg!
Heyyy heel goed van hen!quote:Op maandag 4 maart 2013 23:45 schreef Uccie het volgende:
[..]
Oh wat leuk om iemand te helpen en ook echt resultaat te zien![]()
Mijn ouders hebben trouwens ook altijd "gekleurde mensen" grapjes tegen mij gemaakt, en mij geleerd "witte mensen" grapjes terug te maken, gewoon om mij voor te bereiden op de echte wereld. En van sommige mensen weet je dat het grapjes zijn, en van sommige voel je meteen dat er iets anders meespeelt.
En wat is zo erg aan die film?quote:Op maandag 4 maart 2013 23:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Song of the South (1946) - IMDb
Bekende disney song Zip-a-dee-do-dah komt eruit
Afrikaans? Buurland van Kenya.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:48 schreef mr-green het volgende:
Een Tanzaniaanse vrouw haha wat moet ik mij daarbij voorstellen ToT?
Toch wel een beetje triest dat dat nodig is was.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:45 schreef Uccie het volgende:
[..]
Oh wat leuk om iemand te helpen en ook echt resultaat te zien![]()
Mijn ouders hebben trouwens ook altijd "gekleurde mensen" grapjes tegen mij gemaakt, en mij geleerd "witte mensen" grapjes terug te maken, gewoon om mij voor te bereiden op de echte wereld. En van sommige mensen weet je dat het grapjes zijn, en van sommige voel je meteen dat er iets anders meespeelt.
Die ging eens wandelen zonder hoedquote:Op maandag 4 maart 2013 23:50 schreef WickedTunes het volgende:
Dit zijn oude spelletjes: Zwarte pieten zag er toen zo uit.
[ afbeelding ]
Net als het liedje: Moriaantje zo zwart als roet![]()
Lijkt op de oude Sjimmie uit de oorspronkelijke Sjors en Sjimmiesquote:Op maandag 4 maart 2013 23:50 schreef WickedTunes het volgende:
Dit zijn oude spelletjes: Zwarte pieten zag er toen zo uit.
[ afbeelding ]
Net als het liedje: Moriaantje zo zwart als roet![]()
Tja huidskleur....ik heb relaties gehad met Nederlandse, Aziatische en Afrikaanse dames. Binnenkort misschien Zuid-Amerikaans. Boeiuh!quote:Op maandag 4 maart 2013 23:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Toch wel een beetje triest dat dat nodig is was.
Huidskleur, geloof of wat dan ook zou toch niet zo'n rol mogen spelen in de wereld.
Maar goed, ik weet dat ik naief ben
Nou ik heb echt wel het nodig naar mijn hoofd gehad in mijn leven.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Toch wel een beetje triest dat dat nodig is was.
Huidskleur, geloof of wat dan ook zou toch niet zo'n rol mogen spelen in de wereld.
Maar goed, ik weet dat ik naief ben
idd...quote:Op maandag 4 maart 2013 23:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Lijkt op de oude Sjimmie uit de oorspronkelijke Sjors en Sjimmies
in het liedje welquote:
Ah, dat was wel goed van je ouders danquote:Op maandag 4 maart 2013 23:52 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nou ik heb echt wel het nodig naar mijn hoofd gehad in mijn leven.
En als kinderen onder elkaar is het meer gewoon iets om te zeggen, ik ben donker en de volgende heeft rood haar en die daarna heeft flaporen. Dat was eigenlijk het deel waar mijn ouders mij op voorbereidde
Ik zat nog met 2 surinaamse jongens en 1 turks meisje in de klas, de overige 15 kinderen waren blankquote:Op maandag 4 maart 2013 23:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ah, dat was wel goed van je ouders dan
Toen ik opgroeide werd je vooral geplaagt omdat je sproetjes had, of idd roodhaar. Buitenlandse kindjes waren nog redelijk zeldzaam, en eigenlijk wel bijzonder dus die plaagde je niet.
Ik heb hier trouwens een atlas uit 1890 liggen en daar wordt het eiland Borneo beschreven als 'land van de inboorlingen'quote:
quote:Op maandag 4 maart 2013 23:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb hier trouwens een atlas uit 1890 liggen en daar wordt het eiland Borneo beschreven als 'land van de inboorlingen'
Dat is correctquote:Op maandag 4 maart 2013 23:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik dacht dat het was: En hij had geen parasolletje.
quote:Op maandag 4 maart 2013 23:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb hier trouwens een atlas uit 1890 liggen en daar wordt het eiland Borneo beschreven als 'land van de inboorlingen'
quote:Op maandag 4 maart 2013 23:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik dacht dat het was: En hij had geen parasolletje.
Lagere school, één tweeling uit Suriname, 1 turkse jongen, 1 portugees meisje, de overige 22 waren Hollands.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:56 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik zat nog met 2 surinaamse jongens en 1 turks meisje in de klas, de overige 15 kinderen waren blank
Is vast regionaalquote:Op maandag 4 maart 2013 23:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er verschillende versies in de omloop!Geschiedvervalsing, ik zeg je!
Ja maar nu zullen we dus nooit weten of die arme jongen nou wel beschutting tegen de felle zon had of niet!quote:
Ik duik al in mijn boekenkastquote:Op maandag 4 maart 2013 23:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja maar nu zullen we dus nooit weten of die arme jongen nou wel beschutting tegen de felle zon had of niet!
Dat vraagt om nader wetenschappelijk onderzoekquote:Op maandag 4 maart 2013 23:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja maar nu zullen we dus nooit weten of die arme jongen nou wel beschutting tegen de felle zon had of niet!
Moriaantje zo zwart als roetquote:Op maandag 4 maart 2013 23:57 schreef xBubbles het volgende:
[..]
Maar de zon scheen op zijn bolletje, daarom droeg hij een parasolletje!Zo is het mij aangeleerd, en mijn moeder, en mijn broer, en mijn neefjes en nichtjes ook allemaal
quote:Op maandag 4 maart 2013 23:59 schreef ToT het volgende:
Mja ik ga in een pompoen veranderen, trusten folks!
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:00 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
Moriaantje zo zwart als roet
Ging eens wandelen zonder hoed
Maar de zon scheen op zijn bolletje
Daarom droeg hij een parasolletje
Parasolletje vloog in de lucht
Parasolletje kwam nooit meer terug
Toen ze bij haar moeder kwam
Kreeg ze een dikke boterham
Maar die lustte ze niet meer
Want haar bolletje deed zo zeer
Loopt toch niet goed af![]()
Die geslachtsverandering halverwege was ook vooruitstrevendquote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:00 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
Die las ik dus ook, hoe kan het nou eerst een jongen zijn en dan ineens een meisjequote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:00 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
Bubbles had gelijkquote:Op maandag 4 maart 2013 23:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Dank voor het draaien.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:04 schreef WickedTunes het volgende:
Hierna tune ik uit... morgen weer werken
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:04 schreef MaryMouse het volgende:
Ikke
![]()
Was een hij
Toen hij bij zijn moeder kwam
Kreeg hij een dikke boterham
Maar die lustte hij niet meer
Want zijn bolletje deed zo zeer
Versie uit 1952
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:04 schreef Uccie het volgende:
Aangezien mijn wekker om 6.27 weer gaat...ga ik maar eens kijken of mijn bed er nog staat.
Slaap lekker allemaal
Toch een hij dusquote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:04 schreef MaryMouse het volgende:
Ikke
![]()
Was een hij
Toen hij bij zijn moeder kwam
Kreeg hij een dikke boterham
Maar die lustte hij niet meer
Want zijn bolletje deed zo zeer
Versie uit 1952
In de versie uit 1952, en ik neem aan dat die meer lijkt op de versie uit 1902 dan de versie uit 1982quote:
thanksquote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]http://radio49.nl/playlist.php?limit=25&letter=A
Het gaat maar door hequote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:04 schreef WickedTunes het volgende:
Hierna tune ik uit... morgen weer werken
quote:
hoi, das lang geledenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:08 schreef mr-green het volgende:
[..]
Lekker vrij van werk morgen (nou ja studeren)....
hoi trouwens
Niet verstandig nogquote:
quote:
Is dat trouwens een black Grizzly bear in je UI?quote:
Volgens mij wel.. Zijn neus is niet spits dus dat is grizzly toch?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Is dat trouwens een black Grizzly bear in je UI?
Moesten we in de winters voor oppassen in de USA. Kwamen uit de Appalachian naar de suburbs toe om eten te zoeken. Heb letterlijk foto's gezien van ze 2 blocks bij mij vandaagquote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Volgens mij wel.. Zijn neus is niet spits dus dat is grizzly toch?
Oh jezusquote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Moesten we in de winters voor oppassen in de USA. Kwamen uit de Appalachian naar de suburbs toe om eten te zoeken. Heb letterlijk foto's gezien van ze 2 blocks bij mij vandaag
Mooie beesten wel
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Oh jezus
Worden die beesten dan niet gewoon neergeschoten oid?
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..], natuurlijk niet
Dat doen ze alleen maar in het uiterste (aggressieve) geval. Was heel gebruikelijk in de winter dat ze naar de suburbs kwamen om voedsel (trashcans) te zoeken. Geef de beesten geen ongelijk
Als er al een een gevaar vormde werd die meestal met een tranquilizer neergeschoten en up north terug gebracht naar de appalachian (wel met een hongerige maag denk ik)
Ahum, nee niet echt, zelfs de kleuters daar weten wel dat ze ver weg moeten blijven van een Black Grizzly. Ziet er wel knuffelachtig uit, maar is en blijft een WILDE beer.quote:
Grizzly's zijn de agressiefste beertjes ook.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:36 schreef MaryMouse het volgende:
Ahum, nee niet echt, zelfs de kleuters daar weten wel dat ze ver weg moeten blijven van een Black Grizzly. Ziet er wel knuffelachtig uit, maar is en blijft een WILDE beer.
Maar goed, wilde eekhoorntjes hebben ook een hoog knuffelgehalte en die hebben mij ook wel gebeten
Valt op zich mee, maar je moet ze niet lastig vallen. Zeker niet als ze hongerig zijn. Je moest ze gewoon hun gang laten gaan en uit de buurt blijven. Ik weet van collega's dat ze echt belden om te melden dat hun kind niet naar school kon, of zij niet naar het werk, omdat er een Black Grizzly in de straat liepquote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Grizzly's zijn de agressiefste beertjes ook.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Valt op zich mee, maar je moet ze niet lastig vallen. Zeker niet als ze hongerig zijn. Je moest ze gewoon hun gang laten gaan en uit de buurt blijven. Ik weet van collega's dat ze echt belden om te melden dat hun kind niet naar school kon, of zij niet naar het werk, omdat er een Black Grizzly in de straat liep
quote:
Ik ben zo een persoon die eigenlijk een beetje ontwijkend is met dat soort dingen...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]al 11 jaar niet meer. Was wel een van de leukste/boeiende tijden in mijn leven
Komt vanzelf welquote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:44 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik ben zo een persoon die eigenlijk een beetje ontwijkend is met dat soort dingen...
Doe te weinig nieuwe dingen denk ik.. Op kamers gaan vind ik ergens als eng ofzo.
Heb jij een ruimere deadline dan ikquote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:48 schreef kingtoppie het volgende:
Ik ga het niet meer beu worden dan ik nu ben... Moet het gewoon doen dusMaar dat komt wel goed... Als ik er in augustus nog niet uit ben is het ergens misgegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |