Maar dan kende Rick de gevangenis toch wel? Hij is jarenlang politieagent geweest in die streek. Ik kreeg meer de indruk dat het enkele uren rijden is.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:12 schreef illusions het volgende:
[..]
Tis ook dichtbij. Het dorp is waarschijnlijk niet meer dan 10 a 15 minuten per auto vanaf de gevangenis, en het stadje misschien een uurtje rijden.
Zou ik ook verwachten, zie mijn post hierboven. Maar als het dorp (The Gouvernor's dorp, naam ff vergeten) heen en terug met daartussen 1 tot enkele uren pauze is te belopen, dan kan het nooit meer zijn dan een half uurtje rijden.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:47 schreef splendor het volgende:
[..]
Maar dan kende Rick de gevangenis toch wel? Hij is jarenlang politieagent geweest in die streek. Ik kreeg meer de indruk dat het enkele uren rijden is.
Ik vond het in de bar nog wel even spannend, dan is het donker en heb je veel objecten en muren die voor minder zichtbaarheid zorgen. In een open ruimte zijn walkers inderdaad een eitje.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:21 schreef Lunice het volgende:
Vindt het weer steeds beter worden. Alleen vind ik het jammer dat het gevaar van de walkers heel laag is. Je weet toch wel dat ze niet gepakt komen. Gevaar komt nu echt van de andere mensen.
Ik heb niet het idee dat Rick en Michonne binnen no-time in dat stadje waren. Ze laten natuurlijk niet de hele rit zien, maar alleen een klein stukje waarbij iets gebeurt. Ik vermoed dat dat toch wel een flinke rit was van een paar uur. Dan bedoel ik wel Cynthiana, niet Woodbury.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:34 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat is ook het kromme, maar in de laatste paar afleveringen zijn ze meerdere malen van en naar het dorp gelopen. Toen die blonde van het dorp naar de gevangenis liep, is ze heen en terug gegaan zonder dat het ook maar ging schemeren, en ze is zelfs nog een tijdje in de gevangenis geweest.
Rick en Michon waren ook binnen no-time in het stadje waar Morgan nog woont, waar Rick ook politie is geweest.
Daarnaast, die aflevering dat de Gouvernor z'n oog verloor, zijn ze ook heen en terug naar het dorp geweest in 1 avond.
Ik denk dat ze na Atlanta weer "terug landinwaarts" zijn gegaan ofzo, toen op Hershel's boerderij kwamen, en daarna weer akelig dicht in de buurt van "thuis". Enige logische verklaring, maar het slaat helemaal nergens op dat ze uren hebben gereden in de 1e 2 seizoenen.
Dat zou inderdaad enkele uren kunnen zijn, maar nog steeds "no-time" vind ik, als je bedenkt hoe enorm ver ze voor je gevoel zijn gereisd vanaf s01e01.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat Rick en Michonne binnen no-time in dat stadje waren. Ze laten natuurlijk niet de hele rit zien, maar alleen een klein stukje waarbij iets gebeurt. Ik vermoed dat dat toch wel een flinke rit was van een paar uur. Dan bedoel ik wel de woonplaats van Rick, niet Woodbury.
Volgens mij liggen de gevangenis en dat dorp van de gouvernor redelijk dicht bij elkaar, maar ligt het dorp van Rick (en Atlanta) een heel stuk verder weg. Ze brengen het niet duidelijk in beeld, maar ze zouden er best een halve dag op kunnen rijden. Ik vraag me af wie zijn mond vuil maakt om de benzine over te hevelen uit andere auto's.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:49 schreef illusions het volgende:
[..]
Zou ik ook verwachten, zie mijn post hierboven. Maar als het dorp (The Gouvernor's dorp, naam ff vergeten) heen en terug met daartussen 1 tot enkele uren pauze is te belopen, dan kan het nooit meer zijn dan een half uurtje rijden.
In de episode kwam in het begin ook een bord tegen voor ene Errin geloof ik, en later zag je een walker tegen de auto aan lopen met een naam armbandje om met daarop Errinquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:07 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Ik zag heel vaak 'Errin' staan. Geen idee wat het betekend, maar ik vroeg het me wel af. Ik denk dat Morgan een soort dagboek op de muur heeft staan, aangezien hij redelijk gestoord geworden is en niemand had om mee te praten.
'Hey son.. don't ever be sorry'. Held.
Waar baseer je dit in godensnaam op danquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:12 schreef illusions het volgende:
[..]
Tis ook dichtbij. Het dorp is waarschijnlijk niet meer dan 10 a 15 minuten per auto vanaf de gevangenis, en het stadje misschien een uurtje rijden.
Denk je dat een agent in Zwolle veel weet over een gevangenis in Maastricht? Dat is ook een rit van maar een paar uurtjes namelijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:00 schreef ace_eleven het volgende:
Sowieso nog altijd vreemd als zo dermate dicht bij Rick zijn 'thuisdorp' zijn, dat hij die gevangenis niet zou kennen. Al is het een paar uur verderop, als sheriff weet je die toch wel te vinden??
Verder vond ik het wel een erg vermakelijke aflevering, waarbij het sympathie kweken voor Michonne er wel een beetje erg dik bovenop lag, maar wel vooral voor de onderlinge relatie van haar met Rick en Carl dan. Morgan zal inderdaad nog wel langs komen, en ze hebben nu in ieder geval weer een goed arsenaal aan wapens, let the war begin
Ten eerste denk ik dat de leefwereld in Amerika veel uitgestrekter is, en ik zou ook wel een gevangenis binnen een uur rijden in Nederland weten. (ik zou Breda bedenken, net gegoogled, en bleek dat ik er toch al een paar voorbij was gereden, maar jaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:20 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Denk je dat een agent in Zwolle veel weet over een gevangenis in Maastricht? Dat is ook een rit van maar een paar uurtjes namelijk.
Je zal wel een gevangenis weten, maar weet je ze allemaal binnen een afstand van een paar uur rijden? Het gaat er niet zozeer om dat hij niet wist waar een gevangenis stond, maar meer dat hij niet heel bekend was met deze specifieke gevangenis.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:48 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ten eerste denk ik dat de leefwereld in Amerika veel uitgestrekter is, en ik zou ook wel een gevangenis binnen een uur rijden in Nederland weten. (ik zou Breda bedenken, net gegoogled, en bleek dat ik er toch al een paar voorbij was gereden, maar ja)
Als sheriff van een dorp/ stadje mag je toch wel weten waar de dichtstbijzijnde grote gevangenis is?
Ik heb even gegoogled, maar deze gevangenis ligt in een andere staat dan waar Rick woonde en sherrif was, dat zal ook meespelen denk ik.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:54 schreef ace_eleven het volgende:
ok, dat hoeft hij natuurlijk niet allemaal te weten nee, maar er leek wel een soort van eureka!-momentje te zijn toen ze de gevangenis ontdekte, en als dit een van de meest dichtbijzijnde is van zijn hometown vind ik dat ie het schuilen op die locatie wel eerder had kunnen bedenken
In de serie woonde Rick in het fictieve King County, GA, waar hij ook sheriff was.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:56 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik heb even gegoogled, maar deze gevangenis ligt in een andere staat dan waar Rick woonde en sherrif was, dat zal ook meespelen denk ik.Rick komt uit Kentucky en Woodbury ligt in Georgia. Ik ga er even vanuit dat de gevangenis dan ook in Georgia staat.
Het 'Eureka'-moment is ook nog anders te verklaren natuurlijk. In plaats van "Oh! Hier is een gevangenis, dat wist ik niet" kan het ook "Een gevangenis! Natuurlijk, dat is een goede plek. Dat ik daar niet aan gedacht heb" zijn.
Oh.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:58 schreef OMG het volgende:
[..]
In de serie woonde Rick in het fictieve King County, GA, waar hij ook sheriff was.
Comic universumquote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:27 schreef Ugjerke het volgende:
Weet iemand trouwens of de boeken plaatsvinden in het Comic universum of het TV universum?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |