abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124285806
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:48 schreef ttgek het volgende:

[..]

Correct, zeer vervelend.. 100 euro heb ik wel over voor zo een speedbox
Stom dat die van jou dan niet werkt. Heb ik even geluk :)
pi_124285937
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:23 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Stom dat die van jou dan niet werkt. Heb ik even geluk :)
Ik neem het advies van MilaNL maar aan, en ga Pro-ject mailen of er nog een vervangende speedbox komt die wel op de mijne werkt :Y
pi_124286105
Hopelijk regelen ze snel iets. Vind het wel apart dat je met een platenspeler van 250e nog handmatig de snelheid moet regelen anno 2013.
pi_124287073
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:30 schreef stoeltafel het volgende:
Hopelijk regelen ze snel iets. Vind het wel apart dat je met een platenspeler van 250e nog handmatig de snelheid moet regelen anno 2013.
Ach, ik vind het zelf niet zo een drama, maar ik heb ook vooral LP's.. Acryl platter staat hoger op mijn verlanglijstje:)
pi_124287160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:30 schreef stoeltafel het volgende:
Tja, dat is hun ding. Dat had je kunnen weten voordat je een pro-ject aanschafte natuurlijk :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:15:57 #106
37295 Luigi
mario pls
pi_124287642
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:01 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Tja, dat is hun ding. Dat had je kunnen weten voordat je een pro-ject aanschafte natuurlijk :)
Dit gevoel bekruipt mij ook een beetje ja ;).
pi_124287895
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 09:59 schreef Ceased2Be het volgende:
Ok, mijn aanschaf gisteren.

Singletjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LP's:
Hele toffe uitgaven van Wagner gescoord :)
En de soundtrack van Rocky Horror

ABBA ‎– ABBA
Johann Sebastian Bach - Nikolaus Harnoncourt ‎– Matthäus-Passion
Kinderen voor Kinderen ‎– Kinderen Voor Kinderen 3
Neil Diamond ‎– Jonathan Livingston Seagull (Original Motion Picture Sound Track)
Nina Hagen Band ‎– Nina Hagen Band
Tchaikovsky* - Philharmonia Orchestra, Wolfgang Sawallisch ‎– Swan Lake & Nutcracker Ballet Suites
Various ‎– The Rocky Horror Picture Show
Wagner* - Staatskapelle Dresden, Marek Janowski ‎– Das Rheingold
Richard Wagner / Leonard Bernstein ‎– Tristan Und Isolde
Klassieke muziek op LP vind ik het mooiste wat er is.

Is die versie van Tristan und Isolde mooi? (van Bernstein)

Toevallig heb ik vorige week een hele stapel met oude LP's uit de jaren 50/60 gekregen van mijn baas (die lagen al jaren bij hem op zolder). Ze verkeren in slechte staat maar verrassend genoeg zijn ze nog prima af te spelen.
pi_124288622
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:22 schreef Gewas het volgende:

[..]

Klassieke muziek op LP vind ik het mooiste wat er is.

Is die versie van Tristan und Isolde mooi? (van Bernstein)

Toevallig heb ik vorige week een hele stapel met oude LP's uit de jaren 50/60 gekregen van mijn baas (die lagen al jaren bij hem op zolder). Ze verkeren in slechte staat maar verrassend genoeg zijn ze nog prima af te spelen.
Heb Tristan und Isolde nog niet geluisterd, ben begonnen met de berg singletjes die ik had aangeschaft te ordenen / schoon te maken / te luisteren :)

Wel een mooie boxed uitgave deze, zal vanavond ff een foto posten als je interesse hebt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_124289225
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Heb Tristan und Isolde nog niet geluisterd, ben begonnen met de berg singletjes die ik had aangeschaft te ordenen / schoon te maken / te luisteren :)

Wel een mooie boxed uitgave deze, zal vanavond ff een foto posten als je interesse hebt.
Ben je van plan hem te verkopen dan? :o

Tristan und Isolde is mijn favoriete opera ooit, dus ik ben benieuwd naar een foto. :)
pi_124289409
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:01 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ben je van plan hem te verkopen dan? :o

Tristan und Isolde is mijn favoriete opera ooit, dus ik ben benieuwd naar een foto. :)
O nee hoor, ik verkoop niets maar was meer of je interesse had in welke uitgave ik heb :D

Dit is de betreffende versie trouwens:

http://www.discogs.com/viewimages?release=3148783
pi_124289574
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:07 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

O nee hoor, ik verkoop niets maar was meer of je interesse had in welke uitgave ik heb :D

Dit is de betreffende versie trouwens:

http://www.discogs.com/viewimages?release=3148783
Ik dacht al, zo'n mooie opera verkopen... :P

Foto's zien er goed uit. :)

Op het moment ben ik Lohengrin van Wagner aan het luisteren op LP, één van de mooiste opnames die ik heb. Ik kan zo wel even een foto maken.
pi_124290024
Richard Wagner - Lohengrin

Historische opname uit 1942. :)
pi_124290171
Cool :)
pi_124301359
Iemand ervaring met 45toeren.nl?

Hebben een aantal interessante lp's voor heel redelijke prijzen, alleen vrijwel niets is op voorraad.
Geen idee of de levering dan 5 dagen, 30 dagen of nooit zal worden...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2013 18:09:04 ]
pi_124301455
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:04 schreef Elvander het volgende:
Iemand ervaring met 45toeren.nl?

Hebben een aantal interessante lp's voor heel redelijke prijzen, alleen vrijwel niet is op voorraad.
Geen idee of de levering dan 5 dagen, 30 dagen of nooit zal worden...
Vriend van me heeft er besteld dat ik weet en daar goede ervaringen mee. zelf nog niets.
pi_124302401

Op 00:32 presenteer ik 1 van mijn aanwinsten :)
pi_124305949
quote:
10s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:34 schreef Ceased2Be het volgende:

Op 00:32 presenteer ik 1 van mijn aanwinsten :)
Jij durft ;)
pi_124307961
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:26 schreef ttgek het volgende:

[..]

Ik neem het advies van MilaNL maar aan, en ga Pro-ject mailen of er nog een vervangende speedbox komt die wel op de mijne werkt :Y
Laat even weten als je mail terug krijgt. Ik ben ook wel benieuwd :)
pi_124308294
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:28 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Zal ik doen!
pi_124312466
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:54 schreef swoopie het volgende:

[..]

Jij durft ;)
Het singletje van 'Bright Eyes' wat ik dus net van m'n vrouw toegestoken had gekregen :')
pi_124326622
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:28 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Hier het antwoord op het mailtje, maakt mij erg blij!!

Geachte heer,

Uw email is doorgestuurd door Pro-Ject voor verdere afhandeling. Pro-Ject is bezig een meer betaalbare speedbox te ontwikkelen voor de Debut Carbon modellen. Zodra hier meer over bekend is dan zullen wij hier melding van maken op onze nieuwsrubriek op onze website.

Met vriendelijke groeten,

Erwin de Vries.
Acson BV
pi_124342595
Ik was ook bij de garagesale van Plato utrecht (kleine jongen in lange zwarte jas)
Ik vond 'r weinig aan. In de winkel zelf wel leuke platen gekocht.
pi_124348633
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:35 schreef ttgek het volgende:

[..]

Hier het antwoord op het mailtje, maakt mij erg blij!!

Geachte heer,

Uw email is doorgestuurd door Pro-Ject voor verdere afhandeling. Pro-Ject is bezig een meer betaalbare speedbox te ontwikkelen voor de Debut Carbon modellen. Zodra hier meer over bekend is dan zullen wij hier melding van maken op onze nieuwsrubriek op onze website.

Met vriendelijke groeten,

Erwin de Vries.
Acson BV
Dat klinkt goed :)
pi_124351510
Deze week heb ik een project debut 3 over genomen. Als ik de platenspeler uit doen en weer aan moet ik steeds de band onder de zwarte plaat goed doen. Komt dit omdat de band is versleten? Zo ja, dan lijkt het me logisch dat ik een nieuwe band moet kopen of niet?
pi_124351743
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:20 schreef stoeltafel het volgende:
Deze week heb ik een project debut 3 over genomen. Als ik de platenspeler uit doen en weer aan moet ik steeds de band onder de zwarte plaat goed doen. Komt dit omdat de band is versleten? Zo ja, dan lijkt het me logisch dat ik een nieuwe band moet kopen of niet?
Hij zit wel goed horizontaal en netjes tussen de metalen 'groeven' ?
Als dat het geval is en hij valt er vanzelf af is het wellicht tijd voor een nieuwe band ja.
pi_124352051
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hij zit wel goed horizontaal en netjes tussen de metalen 'groeven' ?
Als dat het geval is en hij valt er vanzelf af is het wellicht tijd voor een nieuwe band ja.
Hij zit even goed maar als ik hem uit/aan doen zit de band vast onder de schijf. Niet echt relax.

Bestel deze wel http://www.vinylvinyl.nl/pro-ject_2214.html
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:51:31 #127
37295 Luigi
mario pls
pi_124353060
Vandaag een Denon DL-110 element op mijn Thorens laten monteren, een wereld van verschil met de Grado die er op zat. Tevens wat 'nieuw' vinyl gescoord:

- Dave Brubeck Quartet - Time Changes (mono, 1964)
- Miles Davis - Live At Carnegie Hall (1964)
- Dire Straits - Money for Nothing (het verzamel album dus)
- Neil Young - Harvest (stereo gatefold)

Die laatste is wel in erg slechte staat helaas, geluidstechnisch. Maarja.
  donderdag 21 maart 2013 @ 23:41:29 #128
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_124359754
Vandaag is de lijst me alle exclusieve uitgaves voor Recordstore Day bekend gemaakt: klik!

Leuke lijst! die 2LP (op wiet kleur _O_ :') ) van Dazed and Confused zou ik super graag willen hebben, ook de 7" van Biffy Clyro _O_

De vinyl aanwinsten van deze week (met de klok mee):

-: Muse - Origin of Symmetry (2LP)
-: Coldplay - A Rush Of Blood to The Head
-: Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing (And Other Stories) (2LP)
-: Porcupine Tree - The Incident (2LP)

vrijdag 22 maart 2013 @ 00:48:53 #129
14505 OProg
A Life in Music
pi_124362122
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:41 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag is de lijst me alle exclusieve uitgaves voor Recordstore Day bekend gemaakt: klik!

Leuke lijst! die 2LP (op wiet kleur _O_ :') ) van Dazed and Confused zou ik super graag willen hebben, ook de 7" van Biffy Clyro _O_

[ afbeelding ]
_O_ _O_ Vooral die onderste, mooie platen _O_ _O_
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 22 maart 2013 @ 00:57:18 #130
14505 OProg
A Life in Music
pi_124362247
Van vorige week ben ik vooral hier heel erg blij mee. :)

Eerste Duitse persing uit 1972, Mint-staat.

Maar ook Chicago IV live at Carnegie hall. Faithfull van Todd Rundgren, Elegy van The Nice, 801 van Phil Manzanera, Unhalfbricking van Fairport Convention en Deep Purple BBC sessions oa binnen. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:53:55 #131
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_124367050
quote:

[ afbeelding ]
Is dat de eerste persing voor OOS van Muse of de 2009 herpersing?
pi_124367103
quote:

[ afbeelding ]
Ik MOET alle 3 de bowie 7" hebben :9
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_124367228
quote:

[ afbeelding ]
The XX - Jamie XX edits wil ik hebben, hoe gaat dat eigenlijk op RSD? Wie het eerst komt wie het eerst maalt? Of zijn de platen van te voren te reserveren/bestellen?
  Moderator vrijdag 22 maart 2013 @ 10:59:48 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124367240
quote:

Zit inderdaad nog wel wat leuks tussen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_124367702
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zit inderdaad nog wel wat leuks tussen :)
Yups, maar hoe zit dat met de releases? er is 1 zaakje hier in de stad die mee doet, heeft elke zaak alle releases?
  Moderator vrijdag 22 maart 2013 @ 11:39:45 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124368194
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:19 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Yups, maar hoe zit dat met de releases? er is 1 zaakje hier in de stad die mee doet, heeft elke zaak alle releases?
nee elke zaak heeft een eigen selectie....

(wat ik voornamelijk gemerkt heb is dat die record store releases eigenlijk het makkelijkst online na de tijd te krijgen zijn... slechte zaak eigenlijk wel)

Afhankelijk van de zaak is het ook slim om er vroeg bij te zijn :D
pi_124368284
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

nee elke zaak heeft een eigen selectie....

(wat ik voornamelijk gemerkt heb is dat die record store releases eigenlijk het makkelijkst online na de tijd te krijgen zijn... slechte zaak eigenlijk wel)

Afhankelijk van de zaak is het ook slim om er vroeg bij te zijn :D
Die zaak hier gaat pas om 16u open, dus dat laatste is geen issue :)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:47:47 #138
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_124368372
ah zoals de afgelopen paar keer zit ik dit keer met RSD ook op Toadburn, waar ik zeer waarschijnlijk wel wat plaatjes ga kopen die dag, maar toch leek me het wel tof om die dag even langs de Popeye in Hengelo te gaan b.v...
Robert Moog died for our synths
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:14:05 #139
14505 OProg
A Life in Music
pi_124377772
Ook vandaag weer gelukt:

Roy Harper - Bullinamingvase
Family - Anyway...
Steve Hillage - Fish Rising
Steve Hillage - For To Next / And Not Or
Jade Warrior - Waves
pi_124378637
Waar kopen jullie alles? Ik zoek naar een online winkel.. maar nog niet veel echt goeds gevonden. Veel sites zijn onhandig met zoeken, óf te duur.. etc
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:52:54 #141
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_124379139
Ebay, Discogs
O)))
pi_124379538
Amazon UK (en 3rd party verkopers daar zoals allyourmusic, rarewaves). Mooie is dat ze de verzendkosten voor alle 3rd party verkopers gelijk trekken op 1.82 GBP voor alle muziek, dus ook vinyl :D Ook uit de USA dus, waar het allemaal weer een stuk goedkoper is.
Verder 7inchsingles (goede ervaring mee maar wel duur), Discogs of direct bij het label.
pi_124379743
Thanks thanks.. Ik vind het fijner om in de winkel te kopen, dan kan je zien in welke staat het verkeerd enzo. Alleen om nou elke keer te gaan 'reizen'.. toch wat jammer. Kost ook geld natuurlijk. Maarja. Bedankt!
pi_124381610
Heb op discogs nog niets gehad wat niet voldeed aan de omschrijving van de staat. Dat vind ik wel redelijk safe :)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:12:25 #145
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_124388371
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:53 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Is dat de eerste persing voor OOS van Muse of de 2009 herpersing?
Ik denk een herpersing (heb `m voor een euro of 20 bij allyourmusic op Amazon UK gekocht). Hoe herken ik die?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 22:39:11 #146
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_124392864
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:12 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ik denk een herpersing (heb `m voor een euro of 20 bij allyourmusic op Amazon UK gekocht). Hoe herken ik die?
Als het goed is staat er gewoon ergens 2009 op de achterkant vd hoes. Cat nr van de originele is MUSH93LP, herpersing is 47984-1 en het label is Warner Bros Records. Prijsverschil is zo'n 80-100 euro.
pi_124395031
Ik vind Discogs een onhandige site.. maar zal er naar kijken.
pi_124405551
Zojusit binnengekomen :)

pi_124411583
Binnekort: Sizzla - Da real thing.
Ennnn, Alborosie - Escape from babylon to the kingdom of zion
pi_124418692
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:10 schreef Ceased2Be het volgende:
Zojusit binnengekomen :)

[ afbeelding ]
Waar en voor hoeveel?

Gister de CD binnen gekregen. Vind hem wel de moeite waard om op vinyl te kopen.
Dit account is niet meer in gebruik.
  zondag 24 maart 2013 @ 10:59:39 #151
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_124434990
Bol.com 24 euro
  zondag 24 maart 2013 @ 13:14:50 #152
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_124438911
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 22:39 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Als het goed is staat er gewoon ergens 2009 op de achterkant vd hoes. Cat nr van de originele is MUSH93LP, herpersing is 47984-1 en het label is Warner Bros Records. Prijsverschil is zo'n 80-100 euro.
Ah ja, dan heb ik de herpersing want het logo van Warner Bros staat er groot op ;)
  maandag 25 maart 2013 @ 12:54:31 #153
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_124480008
"Nieuwe" Marantz platenspeler thuis geïnstalleerd :D

Mijn vorige begon steeds erger te jengelen, had al een nieuwe snaar enzo er op gekregen, maar hielp allemaal niets. Nu dus weer naar hartelust plaatjes draaien *O*
pi_124496418
De arm van de project debut 3 kan je instellen alleen wat houdt dit in? Welke waarde moet kk de arm instellen? De waarde gaat van 0-25.

Verder hangt er een gewichtje aan de arm. Deze hangt bij mij erg strak, hij hangt niet maar zit er direct tegen het uit einde aan. Wat doet dit gewichtje? Gaat de arm zonder gewicht omhoog? Want het touwtje is veels te kort. Het lijkt me goed om een nieuw gewichtje in te stellen, eens?
pi_124496590
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:56 schreef stoeltafel het volgende:
De arm van de project debut 3 kan je instellen alleen wat houdt dit in? Welke waarde moet kk de arm instellen? De waarde gaat van 0-25.

Verder hangt er een gewichtje aan de arm. Deze hangt bij mij erg strak, hij hangt niet maar zit er direct tegen het uit einde aan. Wat doet dit gewichtje? Gaat de arm zonder gewicht omhoog? Want het touwtje is veels te kort. Het lijkt me goed om een nieuw gewichtje in te stellen, eens?
http://www.project-audio.com/inhalt/en/manual/manual_debut.pdf

:)

Dat gewichtje is om de snelheid waarmee de arm daalt en de druk op de plaat in te stellen.
pi_124496947
Oké best handig dus. Heb gelezen dat de arm op 17.5 moet staan.
Baal dat k een tweedehands heb gekocht. Bij een nieuwe weet je tenminste zeker dat alles het goed doet.

Laatste vraag, bij drie LP merk ik dat die in net midden steeds hapert. Hoe kan dit komen en eventueel over gaan?
pi_124497636
4 lp's bij 45toeren.nl besteld, leuk kan niet wachten :)

Zal echter wel moeten wachten: 22 werkdagen levertijd.....
Nu ja, kan ik me er mooi op verheugen ;)
pi_124498170
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:04 schreef stoeltafel het volgende:
Oké best handig dus. Heb gelezen dat de arm op 17.5 moet staan.
Baal dat k een tweedehands heb gekocht. Bij een nieuwe weet je tenminste zeker dat alles het goed doet.

Laatste vraag, bij drie LP merk ik dat die in net midden steeds hapert. Hoe kan dit komen en eventueel over gaan?
ik ben bijna anderhalf uur bezig geweest om de arm correct in te stellen :)
  maandag 25 maart 2013 @ 21:42:39 #159
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_124503115
ook weer wat vinyl aangeschaft:

“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
  maandag 25 maart 2013 @ 22:32:46 #160
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_124506066
Ein-de-lijk sinds de verhuizing (half jaar geleden) weer alles op orde: werkende platenspeler en een nieuwe platenkast, dus tijd voor toffe plaatjes.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_124507936
Iemand hier interesse in een mooie Dual CS 1225-1 zwart?
Bij deze de topic link V&A / [TK]Dual CS 1225-1 PlatenSpeler Zwarte Uitvoering
pi_124517147
Mijn project debut 3 wordt steeds mooier. Vanmorgen weer een plaatje geluisterd van Daft Punk. De muziek wordt mooier hoe langer ik luister wat goed is. Een speedbox ga ik volgende ophalen.

Nu heb ik de standaard element erop zitten wt in het begin prima is. Wat voegt een beter element toe? Hoe kan het geluid beter worden? Een element speelt toch gewoon het geluid af? Suggesties? Budget is 250e voor het element.
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 11:04:27 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124517331
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 12:54 schreef Gehenna het volgende:
"Nieuwe" Marantz platenspeler thuis geïnstalleerd :D

[ afbeelding ]

Mijn vorige begon steeds erger te jengelen, had al een nieuwe snaar enzo er op gekregen, maar hielp allemaal niets. Nu dus weer naar hartelust plaatjes draaien *O*
^O^
pi_124521623
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ein-de-lijk sinds de verhuizing (half jaar geleden) weer alles op orde: werkende platenspeler en een nieuwe platenkast, dus tijd voor toffe plaatjes.

[ afbeelding ]
Inderdaad tof plaatje :)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:53:24 #165
14505 OProg
A Life in Music
pi_124529961
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 10:56 schreef stoeltafel het volgende:
Mijn project debut 3 wordt steeds mooier. Vanmorgen weer een plaatje geluisterd van Daft Punk. De muziek wordt mooier hoe langer ik luister wat goed is. Een speedbox ga ik volgende ophalen.

Nu heb ik de standaard element erop zitten wt in het begin prima is. Wat voegt een beter element toe? Hoe kan het geluid beter worden? Een element speelt toch gewoon het geluid af? Suggesties? Budget is 250e voor het element.
Ik weet niet wat er standaard op zit bij jou. Ik heb zelf een Pro-Ject RPM 1.3 en daar zit een Ortofon 2M Red element op, van rond de 100 euro. De stap hoger is een Blue, die is rond de 200 euro.

Wel aardig, hier heeft iemand het verschil tussen de twee beschreven:
http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?t=35127

pi_124530017
Thnx. Heb zelf geen flauw idee wat erop zit. Volgende week komt mijn speedbox binnen. Vervolgens ga ik eerst een tijd luisteren. Het element komt later wel.
pi_124554722
Heb ooit digitale opnames van verschil tussen de 2M red en 2M blue gehoord... Niet hoorbaar (en mijn digitale audio equipment is vrij goed). 2M black trouwens ook niet. De hoorbaar hogere klasse gaat echt richting de MC elementen.
Er zit waarschijnlijk een OM5e op de Debut 3. Daar kun je opzich nog wel een upgrade mee maken. AT440mle ofzo.
  donderdag 28 maart 2013 @ 15:42:55 #168
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_124609919
Vanmiddag even wezen kijken bij PopEye in Hengelo, erg leuk zaakje en onwijs sympathieke gast die daar werk ^O^

Deze 2 platen gescoord :D

Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 16:42:02 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124612350
_O_ laibach _O_ fischer-z _O_ popeye _O_
  donderdag 28 maart 2013 @ 21:39:31 #170
14505 OProg
A Life in Music
pi_124624614
Ik heb eens een plaatje van mijn vinylkast geschoten. *O*

pi_124625044
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 21:39 schreef OProg het volgende:

[ afbeelding ]
Tof! Volle kast :P
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:28:14 #172
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_124627514
quote:

[ afbeelding ]
DAMN!! _O_ _O_
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:33:10 #173
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_124676822
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:42 schreef Gehenna het volgende:
Vanmiddag even wezen kijken bij PopEye in Hengelo, erg leuk zaakje en onwijs sympathieke gast die daar werk ^O^

Deze 2 platen gescoord :D
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heeft hij ook verl nederlands/duitstalig?
nerovetsrethca
  zaterdag 30 maart 2013 @ 20:54:53 #174
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_124696221

Vandaag een "nieuwe"speler gescoord: Technics SL-1300 (met de originele stickers nog aan de binnenzijde van de kap...). Naald is verbogen, dus alvast een nieuwe besteld. Mechanisch lijkt het allemaal perfect te werken...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_124702563
Via een erfenis deze Scott platenspeler weten te bemachtigen. Zo'n 40 jaar oud inmiddels, maar wat een geluid! Veel beter dan de basis Sony (USB) platenspeler die ik had staan.

http://img20.imageshack.us/img20/7649/20130330t2235530.jpg (copy/paste deze link)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2013 22:51:49 ]
  zondag 31 maart 2013 @ 13:08:28 #176
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_124714971
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 09:33 schreef slangpie het volgende:

[..]

Heeft hij ook verl nederlands/duitstalig?
Oh ik lang niet alles gezien (uiteraard), maar wel aardig wat NL talig, maar dat was meer wat je ook op de gem. rommelmarkt vind :P
  zondag 31 maart 2013 @ 13:22:14 #177
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_124715437
Okee, misschien toch maar keer kijken :)

Deze vorige week ergens binnengekregen:
nerovetsrethca
pi_124732666
3 nieuwe aanwinsten!

Bonobo - The North Borders

Skreamizm vol. 7

Kryptic Minds - Namaste EP

Fijne Pasen allemaal! :W
*Gaat lekker plaatjes luisteren*
pi_124732811
Bonobo! ^O^ Ideale muziek voor een LP!
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:14:14 #180
230788 n8n
Pragmatisch
pi_124791461
Besteld

en preorder

Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  Designer dinsdag 2 april 2013 @ 19:04:31 #181
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_124802207
quote:

[ afbeelding ]
:o _O_
🐙
  woensdag 3 april 2013 @ 11:14:59 #182
37295 Luigi
mario pls
pi_124827405
Goeiendag zeg... http://www.discogs.com/Doors-Infinite/release/4381517

350 euro gemiddeld. Dem.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:18:07 #183
14505 OProg
A Life in Music
pi_124827515
quote:
8s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:14 schreef Luigi het volgende:
Goeiendag zeg... http://www.discogs.com/Doors-Infinite/release/4381517

350 euro gemiddeld. Dem.
Wel te verwachten natuurlijk. Die 45 RPM remaster van bijv. 'Waiting for the Sun' is los ook al rond de 65 euro om te beginnen daar.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:20:03 #184
37295 Luigi
mario pls
pi_124827591
Mja. Klopt. En dan heb je in die box wel in 1x alle platen in 45RPM versie. Maar toch. Gelimiteerd op 2.500 stuks dus die prijs zal wel rap gaan stijgen ook denk ik?
  woensdag 3 april 2013 @ 11:22:11 #185
14505 OProg
A Life in Music
pi_124827664
Ja, dat denk ik ook. :P

Maar goed, ik ben ook tevreden met 180 grams 33RPM versie. :) En die is niet zo duur.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:23:02 #186
37295 Luigi
mario pls
pi_124827695
Mja, ik heb er even geen geld voor (over) nu maar dit is wel zo'n item dat ik later tegen een veel te hoge prijs ga kopen dus, dat weet ik nu al :').
  woensdag 3 april 2013 @ 23:27:20 #187
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_124860603
De nieuwste aanwinsten:

De jaarlijkse Pearl Jam Ten Club single:

En

Porcupine Tree - In Absentia

:s)
pi_124867104
Hoi, ik heb hier nog niet zo vaak wat gepost, dus wordt het eens tijd.
Vorige week bij Catawiki een veiling gewonnen van een setje vinyl van Alan Parsons Project: 4 LP's en een 12"remix van enkele nummers van Alan. Gisteren binnengekregen, meteen wat van gedraaid. Kwaliteit is heel aardig (mijn speler is niet zo heel erg super).
Impressie:

Mocht iemand nog wat hebben van Alan waar hij/zij van af wil, dan hoor ik dat graag. Geldt ook voor Mike Batt.
GRAAG VERWIJDEREN
pi_124877020
Net deze mooie LP besteld bij ebay http://www.ebay.nl/itm/VA(...)97da5#ht_1480wt_1397

Beans & Fatback limited op transparante plaat en Django Unchained limited met handgeprinte hoes en slipmat.
  Moderator zaterdag 6 april 2013 @ 23:14:22 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124971522
2 van de 4 bestelde LPtjes binnen

tomahawk - oddfellows
stuurbaard bakkebaard - boys do cry

zondag 7 april 2013 @ 12:57:48 #192
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_124983455
Nieuwe RCA kabel erop gesoldeerd, schoongemaakt en nieuwe stylus: deze Technics is weer top!
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  Moderator zondag 7 april 2013 @ 13:21:44 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124984145
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:57 schreef Mr_Moon het volgende:
Nieuwe RCA kabel erop gesoldeerd, schoongemaakt en nieuwe stylus: deze Technics is weer top!
[ afbeelding ]
Nu die cd kast eronder nog vol zetten met vinyl ;)
pi_125001988
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:15 schreef Elvander het volgende:
4 lp's bij 45toeren.nl besteld, leuk kan niet wachten :)

Zal echter wel moeten wachten: 22 werkdagen levertijd.....
Nu ja, kan ik me er mooi op verheugen ;)
Zaterdag al aangekomen, erg tevreden met deze service.
Ook goed verpakt.

Aangeschaft:
Halestorm (tip van hier :) ) - The strange case of
Queen - live in rio
Springsteen - rocking live from italy
Portishead - Portishead
  Moderator zondag 7 april 2013 @ 21:58:58 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125008426

zondag 7 april 2013 @ 23:49:12 #196
14505 OProg
A Life in Music
pi_125015355
Wil er wel weer eens heen idd.

Beanos in Croydon is twee jaar terug ook dichtgegaan. ;( ;( favoriete zaak van John Peel was dat.
pi_125018234
Mijn platenkast past niet meer op de foto. -O-
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:25:59 #198
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_125063574
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2013 21:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Tof! Over 2 maandjes een weekje naar London. Dan gaat deze goed van pas komen.
pi_125070038
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:25 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Tof! Over 2 maandjes een weekje naar London. Dan gaat deze goed van pas komen.
Ook Rough Trade East is de moeite. Daarnaast All Ages records tussen Morninton Cresent en Camden mis ik op de kaart en er zijn genoeg platenhandelaren in Camden Market en op Portobello Road.
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:05:49 #200
14505 OProg
A Life in Music
pi_125070775
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:44 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Ook Rough Trade East is de moeite. Daarnaast All Ages records tussen Morninton Cresent en Camden mis ik op de kaart en er zijn genoeg platenhandelaren in Camden Market en op Portobello Road.
Ja? :)

Ik ben er al een tijdje niet meer geweest maar die zaken zijn dus wel over gebleven hoop ik. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')