Ja. Kan je gewoon wassen.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:05 schreef Luigi het volgende:
Ik neem aan dat je gekleurd vinyl gewoon met je Antistat mag wassen?
Leuk stuk al vind ik voor zwolle die gast van de minstrel wat meer in het rijtje passen dan de plato man.. al moet ik toegeven dat ze bij de plato in zwolle inderdaad goed in de neder-hop zitten...quote:Op woensdag 17 april 2013 10:09 schreef Gehenna het volgende:
De 10 grootste platenzaakiconen van Nederland, aldus 3voor12:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)n-van-Nederland.html
Nummer 1 wordt morgen bekend gemaakt, zou het Johan Dollekamp (Popeye, Hengelo) zijn of toch iemand anders?
Programma RSD13, ik moest lachentwitter:PopeyeRecords twitterde op woensdag 17-04-2013 om 14:52:11be there !!!! http://t.co/OlxcIAvIEt reageer retweet
quote:Op woensdag 17 april 2013 14:57 schreef Gehenna het volgende:
Programma RSD13, ik moest lachentwitter:PopeyeRecords twitterde op woensdag 17-04-2013 om 14:52:11be there !!!! http://t.co/OlxcIAvIEt reageer retweet
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 april 2013 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Leuk stuk al vind ik voor zwolle die gast van de minstrel wat meer in het rijtje passen dan de plato man.. al moet ik toegeven dat ze bij de plato in zwolle inderdaad goed in de neder-hop zitten...
Ik ben in november een dag naar Amsterdam geweest, heel de stad doorgelopen stuk of 8 a 10 platenzaken bezocht, ben toen ook bij Distortion records geweest. Elpee in Groningen moet ik ook wel eens zijn geweest, begin mei ga ik weer naar Groningen eens kijken of ze daar nog wat hebben. Voor de rest ben ik bij geen van die platenzaken geweest.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:09 schreef Gehenna het volgende:
De 10 grootste platenzaakiconen van Nederland, aldus 3voor12:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)n-van-Nederland.html
Nummer 1 wordt morgen bekend gemaakt, zou het Johan Dollekamp (Popeye, Hengelo) zijn of toch iemand anders?
quote:Op woensdag 17 april 2013 14:57 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Hier in Heerlen zitten 2 platenzaken die mee doen: Satisfaction Records en GonG. bij de eerste ben ik vaste klant,eigenaar staat ook altijd achter de kassa. Heeft me al aan menig goed materiaal geholpen, waaronder me kennis laten maken met King Crimson en Riversidequote:
Seasick Steve treedt op in Concerto zaterdagochtend, ik heb hem toen in 2010 gezien in Tivoli, geweldig, ga hem 7 mei weer zien in Paradiso, maar zo'n instore is ook prachtigquote:Op woensdag 17 april 2013 22:59 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Hier in Heerlen zitten 2 platenzaken die mee doen: Satisfaction Records en GonG. bij de eerste ben ik vaste klant,eigenaar staat ook altijd achter de kassa. Heeft me al aan menig goed materiaal geholpen, waaronder me kennis laten maken met King Crimson en Riverside![]()
Bij GonG ben ik nog niet geweest, enkel bij hun stand op een platenbeurs
Ook ga ik nog naar Music Machine, Sittard. Coole zaak ook
Toch maar al een lijstje samenstellen van dat waar ik naar op zoek ga![]()
Is me toch te ver weg, Concertoquote:Op woensdag 17 april 2013 23:04 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Seasick Steve treedt op in Concerto zaterdagochtend, ik heb hem toen in 2010 gezien in Tivoli, geweldig, ga hem 7 mei weer zien in Paradiso, maar zo'n instore is ook prachtig
Bijzonderquote:Op donderdag 18 april 2013 17:58 schreef PimD het volgende:
Voor een audiofiel wel, daarom zijn er ook steeds meer LP's die op 45RPM worden afgespeeld. De Doors hebben bijvoorbeeld pas hun hele oeuvre uitgebracht als 2x12" 45RPM sets, met maar een minuut of 8-10 muziek per plaatzijde. Met name voor de lage tonen heeft het volgens mij impact, aangezien je daar 'ruimte' voor nodig hebt om de naald te bewegen. Als je dus maar 10 minuten op een plaatkant zet i.p.v. 20-25 minuten zoals bij een reguliere LP heb je meer ruimte om het geluid zo goed mogelijk over te zetten.
Zoiets
Het ligt er maar net aan natuurlijk. Als je een nummer van 8 minuten op een 7" single wilt persen zul je dus genoegen moeten nemen met minder ruimte voor de lage tonen volgens mij. Als je een nummer van 2 minuten op een 7" wilt zetten heb je meer dan ruimte genoeg en zul je dus weinig hoeven 'in te leveren'.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
BijzonderDat heb ik nooit geweten. Dus singles hebben per definitie (als ze natuurlijk in goede kwaliteit geperst zijn) een betere geluidskwaliteit dan albums?
Maar (voor zover ik met het blote oog kan zien, in elk geval) blijven platen met 'tijd over' gewoon gedeeltelijk leeg in plaats van dat ze de nummers uitrekken over het hele oppervlakte van de plaat.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:07 schreef PimD het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan natuurlijk. Als je een nummer van 8 minuten op een 7" single wilt persen zul je dus genoegen moeten nemen met minder ruimte voor de lage tonen volgens mij. Als je een nummer van 2 minuten op een 7" wilt zetten heb je meer dan ruimte genoeg en zul je dus weinig hoeven 'in te leveren'.
Kan toeval zijn, maar op de deluxe-editie van de hier eerder genoemde Amok zijn alle kanten inderdaad (vrijwel) vol. Ongeacht hun lengte.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:15 schreef PimD het volgende:
Het lijkt mij dat ze niet voor iedere single de 'opnamesnelheid' van de master aanpassen. Dat wordt denk ik alleen gedaan met de audiofiele releases op extra zwaar vinyl e.d.
Afschuwelijkquote:Op donderdag 18 april 2013 19:42 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb even de stuk of 80 singles van mijn ouders gepakt, ben ze nu door aan het spittenZit nu bij Poppys - Non non, rien na change
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |