abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123619857
Wat is jullie mening over het aandeel postnl?

postnl verwacht een winst van 20-60 miljoen in 2013, dat was in 2012 130 miljoen en dat was weer 40% lager dan in 2011

post is vandaag door de steun van 1,70 gezakt.

..
pi_123620007
Wat is je eigen mening over PostNL, waarom stel je de vraag?
pi_123620091
Mijn mening is dat postnl een prima bedrijf is, het pakketjes bezorgen neemt in de toekomst alleen maar toe. ik stel de vraag omdat ik benieuwd ben naar wat een ander denkt over het bedrijf en het aandeel.
pi_123620376
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:55 schreef arjan1212 het volgende:
Mijn mening is dat postnl een prima bedrijf is, het pakketjes bezorgen neemt in de toekomst alleen maar toe.
Ik deel deze mening. PS. ze zijn maar liefst 4.5% gedaald vandaag.
pi_123620594
Hun core business is niet het bezorgen van pakketjes, maar het bezorgen van post en is ten dode opgeschreven. Ze hebben veel oudere en duurdere postbodes, die ze graag willen ontslaan. Omdat mogelijk te maken hebben ze Agnes Jongerius aangetrokken als commissaris, echter heeft die het de afgelopen jaren volledig verknald bij de FNV. Verder is naast het aantal dalende poststukken de markt gedeeltelijk vrijgeven en mogen Sand e.d. ook briefen bezorgen.

Het is een ongezond oud staatsbedrijf, wat niet kan innoveren, met een oud en duur personeelsbestand. Ik zie daar geen enkele toekomst in, je stapt toch ook niet een videotheek of cd-winkel.....
pi_123620639
PostNL zal me worst wezen. Laten ze maar eens wat beter voor hun personeel zijn.
pi_123623788
Ga voor jezelf een na wanneer je voor het laatst een echte brief op de bus hebt gedaan. Zeker nu PostNL een apart bedrijf is blijft er echt niks meer van over.
  maandag 4 maart 2013 @ 19:18:54 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_123627869
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:28 schreef Kowloon het volgende:
Ga voor jezelf een na wanneer je voor het laatst een echte brief op de bus hebt gedaan. Zeker nu PostNL een apart bedrijf is blijft er echt niks meer van over.
ze zitten in de pakketten nu, ne kan best wel hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_123631876
PostNL is een terminale patiënt.
pi_123632891
Moet nog eens iemand zeggen dat op iex low life beleggers zitten; het is hier niet veel beter
pi_123637185
Hun pakketafdeling bezorgt alleen bij particulieren, en in die hoek hebben ze flink wat concurrentie. Bedrijfspakketpost gaat via TNT.
pi_123646571
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:18 schreef michaelmoore het volgende:
ze zitten in de pakketten nu, ne kan best wel hoor
Volgens mij zijn ze maar een zwakke speler in de pakkettenbranche. Het betreft voornamelijk particuliere pakketten of pakketten van kleine internetshops die af en toe wat willen verzenden. Maar daar zit in de pakkettenmarkt volgens mij nou juist niet de groei. De groei zit in het professionele segment van de echt grote webshops, maar daar zit PostNL juist niet.
pi_123647960
https://www.bol.com/nl/m/(...)/62649040/index.html

Bestellingen die door de brievenbus passen, worden van dinsdag tot en met zaterdag bezorgd door Postnl. Televisies worden bezorgd door de bezorgdienst UPS. Pakketten waar de bezorger voor moet aanbellen, worden bezorgd door PostNL paketten van maandag tot en met zaterdag. Bestellingen enz
pi_123647972
Ik denk als Shutl komt dat het snel over is met PostNL

http://www.twinklemagazin(...)kaanse-wal/index.xml

Same day delivery etcetera.
pi_123648504
@TS
Hoe denk je over de personeelsbezetting, de dalende krimp van poststukken en de toenemende concurrentie voor poststukken. Denk je dat dat ze die kosten kunnen goed maken met het bezorgen van pakketjes?
pi_123649366
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:36 schreef Kowloon het volgende:
Volgens mij zijn ze maar een zwakke speler in de pakkettenbranche. Het betreft voornamelijk particuliere pakketten of pakketten van kleine internetshops die af en toe wat willen verzenden. Maar daar zit in de pakkettenmarkt volgens mij nou juist niet de groei. De groei zit in het professionele segment van de echt grote webshops, maar daar zit PostNL juist niet.
Waar baseer je dat op?

Zover ik weet hebben juist de grotere webshops geen andere keus dan postnl aangezien ze binnen een dag leveren.
pi_123663468
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 06:29 schreef Sparqq het volgende:
@TS
Hoe denk je over de personeelsbezetting, de dalende krimp van poststukken en de toenemende concurrentie voor poststukken. Denk je dat dat ze die kosten kunnen goed maken met het bezorgen van pakketjes?
ja en de in het buitenland groeien ze in de gewone post + in de toekomst gaan ze hun belang in TNT verkopen, waarna ze schuldenvrij zijn
pi_123664230
Omdat het aantal verstuurde brieven steeds verder daalt, is bestuursvoorzitter Herna Verhagen vorige week met een plan gekomen om van PostNL een ‘klein, maar fijn’ bedrijf te maken. PostNL ziet een toekomst als pakketbezorger, want iedereen winkelt steeds meer via internet en de postbezorger komt toch al aan de deur.

PostNL had dit jaar eigenlijk gerekend op een flinke smak geld in de kas doordat ze het 29,8%-belang in voormalig zusterbedrijf TNT Express te gelde wilde maken. Dat zou verkocht worden aan het Amerikaanse UPS en zou PostNL ¤ 1,5 mrd opleveren. Hoeveel gaat de strategie van Verhagen in plaats daarvan opleveren?

Groei uit pakketten

De omzet uit de normale post, van particulieren en bedrijven, daalt volgens verwachting de komende jaren tussen de 1% en 5% per jaar. Het aantal brieven gaat met een hoger percentage omlaag, maar het effect op de omzet wil PostNL deels compenseren door de prijs voor postzegels te verhogen. In 2012 realiseerde PostNL ¤ 2,3 mrd aan opbrengsten uit de post. Bartjens rekent voor dat de omzet in 2015 uitkomt op ¤ 2,1 mrd als het gemiddelde van de voorspelde daling wordt genomen, dus jaarlijks 2,5%.

Op de groei van het aantal verstuurde pakketten heeft PostNL haar hoop gevestigd. Nu nog komt 17% van de omzet uit de pakketten, maar de verwachting is dat deze markt zal groeien. De bijbehorende groeicurve van de omzet ligt tussen de 3% en 7%, gemiddeld 5%. De omzet was in 2012 ¤ 730 mln, in 2015 komt deze op ¤ 845 mln, een groei van ¤ 115 mln.

Buitenland

De groei in pakketten kan de neergang bij de gewone brieven niet compenseren. PostNL boert per saldo ¤ 85 mln achteruit, het verschil tussen de omzetdaling bij post versus de groei van de pakketten. De redding komt hier uit Italië, Duitsland en Groot-Brittannië, want ook daar is PostNL actief. In 2012 realiseerde PostNL in het buitenland een omzet van ¤ 1,62 mrd en verwacht de komende tijd een groei van 5% . Aldus gerekend zou er in 2015 een omzet zijn van ¤ 1,87 mrd, een stijging van ¤ 250 mln. Per saldo zit PostNL dan goed.

Maar er zit een fiks aantal onzekerheden in deze omzetgroei, want ook in de landen om ons heen daalt het aantal verzonden brieven. Op dit moment zijn er problemen in Duitsland, waar 28 man personeel is weggekocht door de de grote concurrent Deutsche Post. Extra kosten of boekverliezen liggen daar voor dit jaar op de loer.

Afhankelijk van politiek

In de pakketmarkt is de verwachting dat de concurrentie zal toenemen, wat de prijzen en mogelijke omzetgroei zal drukken. Daarbij is PostNL deels afhankelijk van de politiek: de Tweede Kamer beslist over de jaarlijkse verhoging van de postzegelprijs.

Om aan de veilige kant te zitten bespaart PostNL in de komende drie jaar ¤ 290 mln. Maar als het even tegenzit, loopt Verhagen het risico dat haar strategie in het honderd loopt. Het snijden in de kosten zal hoe dan ook doorgaan, omdat de posttak nog altijd de grootste omzetmotor is. Nu werkt nog slechts 10% van het aantal werknemers in de pakkettak, hetgeen aangeeft hoe veel PostNL nog moet doen om klein en fijn te worden.

financieel dagblad.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 19:47:31 #21
397937 manoman2013
Wat een toestand
pi_123672203
Kijk, wat PostNL dus helemaal verkeerd doet, is hun focus leggen op de huidige bedrijfsresultaten. Wat ze echter beter kunnen doen, is natuurlijk op zoek gaan naar alternatieven voor de toekomst.

Uiteraard zal er nog lange tijd vraag zijn naar hun diensten, maar helaas wordt dat wel elk jaar minder. Daar moet PostNL, maar ook zeker het personeel rekening mee houden. De toekomst is voor dit soort bedrijven ongenadig hard, maar dat betekent niet dat er geen oplossingen zijn.

Ik ben van mening dat wanneer PostNL zich meer gaat richten op professionele klanten en particulieren als een 'bonus' ziet, ze hoogstwaarschijnlijk gezonder zullen blijven dan nu het geval is. Laat de andere postbedrijven dan maar om de gunst van de particuliere post strijden.

Mijn naam is Van Kinsbergen, wel mag het u bekomen
pi_123678616
Ik zou zeggen, ga je pakketdienst dan uitbreiden. Kom bijvoorbeeld in samenwerking met een aantalk webshops met zondagbezorging. Mensen zijn echt wel bereid wat extra te betalen, als ze weer een verjaardag zijn vergeten of door de weeks amper thuis zijn. Maar postnl kan alleen maar bezuinigen.
Eerst denken, dan typen
pi_136417038
4,13 hoogste koers 4,27
pi_136427671
Tot mijn ergernis hebben we aandelen PostNL gekocht met een beleggingsclubje, maar ik zie er echt geen enkele toekomst in. Stervende industrie.
pi_136427682
Zit je bij B&R Beurs Kaas-?
pi_136427709
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 03:11 schreef Kowloon het volgende:
Zit je bij B&R Beurs Kaas-?
:Y
pi_136518848
De brievenpost daalt elk jaar met >10 procent.
Ze zijn meer een veredelt reclamefolderbedrijf aan 't worden.

Postbodes worden waar mogelijk weggewerkt en soms terug aangenomen als postbezorger (als ze opnieuw solliciteren).

Ik zou er geen stuiver in investeren
pi_136520689
Dat is allemaal allang klaar, die reorganisatie en alles.
  maandag 10 februari 2014 @ 09:07:57 #29
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136538164
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:52 schreef stiefelen het volgende:
De brievenpost daalt elk jaar met >10 procent.
De prijs van postzegels stijgt elk jaar met 20%...
censuur :O
pi_136563884
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De prijs van postzegels stijgt elk jaar met 20%...
Dan zou een postzegeltje dat nu 1 euro kost in tien jaar tijd (2024) ¤6,20 kosten.
  maandag 10 februari 2014 @ 20:38:50 #31
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136564301
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:33 schreef Kaas- het volgende:
Dan zou een postzegeltje dat nu 1 euro kost in tien jaar tijd (2024) ¤6,20 kosten.
Nee, het is iets van de laatste 2 jaar... Twee keer per jaar de prijs met zo'n 10% omhoog, zeg maar 10 keer de inflatie. Ondertussen minder bezorgdagen terwijl postbodes op hun fietsie meer dan ooit meezeulen.
censuur :O
pi_136564361
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ze zijn daar goed naar op weg.
pi_136615110
Ment praat veel over pakketjes, maar daar zullen de marges straks ook gaan krimpen, bovendien vraag ik me af of ze wel snel kunnen schakelen qua service, daarnaast zetten de meeste grote webshops hun eigen bezorging op.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_136823449
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:55 schreef arjan1212 het volgende:
Mijn mening is dat postnl een prima bedrijf is, het pakketjes bezorgen neemt in de toekomst alleen maar toe. ik stel de vraag omdat ik benieuwd ben naar wat een ander denkt over het bedrijf en het aandeel.
Pakketjes bezorgen zal wellicht toenemen, maar er zijn bedrijven die dat goedkoper doen dan PostNL en echt grote partijen doen het lekker zelf. PostNL heeft geluk dat ze postmarkt nog niet afdoende geliberaliseerd is, anders hadden ze er allang uitgelegen met hun woekerprijzen en prutsservice.

Aflopende zaak als je het mij vraagt. Ze zijn nu al van plan om nog maar een paar dagen in de week te gaan bezorgen. Stap naar geen landelijke dekking is dan klein. Dan springen andere partijen erin en die willen een dvd-tje echt wel voor minder dan ¤ 3,20 versturen. :Y
pi_136824509
Nogal een verschil dan met Royal Mail. Royal Mail is afgelopen herfst de beurs op gegaan en de revenue's en winst doen het steeds beter. De verwachting is dat deze trend doorzet. Als het in de UK kan, waarom dan niet in Nederland? Volgens mij spelen pakketten trouwens een grote rol in de positieve outlook van Royal Mail.

http://www.digitallook.co(...)me=&ac=&csi=15656502
pi_136824625
Wellicht dat dat bedrijf in tegenstelling tot Post NL wel fatsoenlijk functioneert?
pi_136824692
Geen idee. Ik wilde eigenlijk het punt maken dat er in een moderne Westerse economie wel degelijk ruimte is voor een bedrijf als PostNL. Dus inderdaad, misschien doen ze gewoon iets fout.
pi_136824988
Voor een goed functionerend postbedrijf is idd. altijd ruimte, maar Post NL is een prutsbedrijf.
  maandag 24 februari 2014 @ 11:17:59 #39
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_137083915
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 03:10 schreef Kaas- het volgende:
Tot mijn ergernis hebben we aandelen PostNL gekocht met een beleggingsclubje, maar ik zie er echt geen enkele toekomst in. Stervende industrie.
Oei :'(

http://www.iex.nl/Aandeel-Koers/25755/PostNL-Koninklijke.aspx
pi_137084091
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:40 schreef flappy het volgende:

[..]

Ze zijn daar goed naar op weg.
quote:
Die verdere afname wil het postbedrijf opvangen door de prijzen te verhogen en de kosten te verlagen. Daarnaast levert het bezorgen van internetaankopen het bedrijf steeds meer op.
http://www.nu.nl/economie(...)kwartaalcijfers.html
pi_137088121
quote:
We hadden het al van de hand gedaan. Was wel een opluchting zeg!
pi_137101583
quote:
Benieuwd wanneer het doek daar eens gaat vallen. Prutsbedrijf.
pi_137105485

Post NL is duurder.

Daarom daalt het aandeel.
pi_137116452
Duurder en als het aan Kots NL ligt bezorgen ze alleen nog op donderdag :')
pi_137737083
Postnl was gestegen van 1,50 naar 4,50 de koers is nu 3,20 is het al weer tijd om in te stappen ?
pi_137766980
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:15 schreef arjan1112 het volgende:
Postnl was gestegen van 1,50 naar 4,50 de koers is nu 3,20 is het al weer tijd om in te stappen ?
Volgens mij niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')