Japanners zijn ook leuk. Toch hebben Chinezen ergers wat meer aantrekkingskracht voor mij...quote:
Verkloot mij topic nou nietquote:
Heb altijd het idee dat daar bepaalde dingen juist tegenvallen, geen idee, geen ervaring met Koreanen, wel met Japanners.quote:
Sorryquote:Op zondag 3 maart 2013 21:30 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Verkloot mij topic nou niet![]()
Wel leuk dat je een kleurtje hebt tegenwoordig
Doe ik al alleen let wel de situatie is man - man niet vrouw - man. En nog geen Chinees datingboek gevonden in het Engels Frans Deuts Nederlands dan wel Russischquote:Op zondag 3 maart 2013 21:32 schreef Marie30 het volgende:
[..]
SorryEn bedankt
Ontopic: even in de bieb wat boeken halen en je verdiepen in hun cultuur?
Geld genoeg - geen familie - school was geen succes. Meestal in Nederland studeren ze en gan weer terug naar China na een aantal jaar helaas.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:33 schreef Sapstengel het volgende:
Praat over geld, de eer van je familie, je schoolcijfers.
Een ervaringsdeskundige hoe is het jou gelukt?quote:Op zondag 3 maart 2013 21:34 schreef Me. het volgende:
[..]
Chinezen en eten is wel erg met elkaar verbonden. Altijd eerst de vraag of je al gegeten hebt ipv hoe is het met jeOver bami pangan zou ik dan weer niet beginnen.
Mijn vriendin is ook Chinees overigens.
Over geld, religie en politiek zwijg je beter als je wil dat er een beetje love making van komt...quote:Op zondag 3 maart 2013 21:33 schreef Sapstengel het volgende:
Praat over geld, de eer van je familie, je schoolcijfers.
Ik had het door hoor, het homoseksuele... Vandaar ook mijn tip over het verdiepen in hun cultuur. Dus geen datingboek, maar bijleren (lezen) over hun gebruiken etc. Dan heb je ook gespreksonderwerpen.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:35 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Doe ik al alleen let wel de situatie is man - man niet vrouw - man. En nog geen Chinees datingboek gevonden in het Engels Frans Deuts Nederlands dan wel Russisch
Dit slaat nergens op... Het is een Koreaanse vrouw... Er zit geen uiterlijk verschil tussen Noord en Zuid Koreanen... het is gewoon 1 volk!quote:
Het is 1 volk, indeed. Het grote verschil is dat het een versplinterd volk is. Niemand is de Zuid-Koreaanse oorlog vergeten waarbij 2 miljoen Koreanen stierfen. Daarnaast is Zuid-Korea technologisch ver gevorderd. Terwijl in Noord-Korea de bevolking honger heeft. Heel grote verschil.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:42 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op... Het is een Koreaanse vrouw... Er zit geen uiterlijk verschil tussen Noord en Zuid Koreanen... het is gewoon 1 volk!
jawelquote:Op zondag 3 maart 2013 21:42 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op... Het is een Koreaanse vrouw... Er zit geen uiterlijk verschil tussen Noord en Zuid Koreanen... het is gewoon 1 volk!
Kwestie van de mooiste foto zoeken..quote:Op zondag 3 maart 2013 21:36 schreef Jellereppe het volgende:
Zuid-Koreaanse vrouw.
[ afbeelding ]
Japanse dame.
[ afbeelding ]
Chinese vrouw.
[ afbeelding ]
Poll: Welke dame geniet je voorkeur?
• Zuid-Koreaanse dame.
• Japanse dame.
• Chinese dame.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Normaal wel ja.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:36 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Over geld, religie en politiek zwijg je beter als je wil dat er een beetje love making van komt...
Lezen! Als je nu leuke Aziatische mannen in dit topic had geplaats prima alleen dit vind ik niet zo tof hoorquote:Op zondag 3 maart 2013 21:36 schreef Jellereppe het volgende:
Zuid-Koreaanse vrouw.
[ afbeelding ]
Japanse dame.
[ afbeelding ]
Chinese vrouw.
[ afbeelding ]
• Zuid-Koreaanse dame.
• Japanse dame.
• Chinese dame.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Leg eens uitquote:Op zondag 3 maart 2013 21:36 schreef koekii het volgende:
Inderdaad. Ze zijn dol op bepaalde takjes in het bos
Gewoon Nederland, wel mee bezig alleen inside informatie is altijd welkomquote:Op zondag 3 maart 2013 21:38 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik had het door hoor, het homoseksuele... Vandaar ook mijn tip over het verdiepen in hun cultuur. Dus geen datingboek, maar bijleren (lezen) over hun gebruiken etc. Dan heb je ook gespreksonderwerpen.
Hoe Chinezen tov homo's staan lijkt me niet relevant... toch? Jullie wonen toch gewoon in NL?
Helaas waar ik woon nu zijn er maar bagger weinig andere culturen een Marokkaan door de straat zien lopen is hier al vrij uniek...quote:Op zondag 3 maart 2013 21:42 schreef Me. het volgende:
[..]
Via via leren kennen, en daarna een paar keer uit eten geweest en de rest is geschiedenis.
Er zijn in de grote steden overigens wel met enige regelmaat Asian parties waar ook genoeg Nederlanders komen, dus als je echt een Chinees wilt ontmoeten..
Jelle. Leuke foto's. Fake foto's. Doe eens echte vrouwen ipv deze make up zooi.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:36 schreef Jellereppe het volgende:
Zuid-Koreaanse vrouw.
[ afbeelding ]
Japanse dame.
[ afbeelding ]
Chinese vrouw.
[ afbeelding ]
• Zuid-Koreaanse dame.
• Japanse dame.
• Chinese dame.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Daar heb je absoluut gelijk in...quote:Op zondag 3 maart 2013 21:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is 1 volk, indeed. Het grote verschil is dat het een versplinterd volk is. Niemand is de Zuid-Koreaanse oorlog vergeten waarbij 2 miljoen Koreanen stierfen. Daarnaast is Zuid-Korea technologisch ver gevorderd. Terwijl in Noord-Korea de bevolking honger heeft. Heel grote verschil.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koreaanse_Oorlog
Oh, heb de foto's snel van internet geplukt.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jelle. Leuke foto's. Fake foto's. Doe eens echte vrouwen ipv deze make up zooi.
Echt Aziaten zijn deze chicks niet. Wel onder die laag fake shit.
plaats dan wat echte?quote:Op zondag 3 maart 2013 21:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jelle. Leuke foto's. Fake foto's. Doe eens echte vrouwen ipv deze make up zooi.
Echt Aziaten zijn deze chicks niet. Wel onder die laag fake shit.
Jelle hier kan ik niks mee aan vangenquote:Op zondag 3 maart 2013 21:50 schreef Jellereppe het volgende:
Vietnamese vrouwen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze willen het niet doen om wat voor reden dan ook.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:47 schreef Marie30 het volgende:
Plaats dan mannen!!! TS is homo. Lezen jullie niet of zo?
Jammer, want ik vind mannen ook leuker dan vrouwenquote:Op zondag 3 maart 2013 21:54 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ze willen het niet doen om wat voor reden dan ook.
Japanse mannen.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:47 schreef Marie30 het volgende:
quote:Op zondag 3 maart 2013 21:56 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Jammer, want ik vind mannen ook leuker dan vrouwen
Kwijl de bovenste fotoquote:Op zondag 3 maart 2013 21:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan ga ik voor de foto met de man en zijn koffie, zolang hij mij niet dezelfde koffie aanbied welke hij drinktquote:Op zondag 3 maart 2013 22:04 schreef Jellereppe het volgende:
Zuid-Koreaanse mannen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die met dat blauwe onderbroekje is leuk... de rest is niet echt iets voor mij... euh zal ik het zo maar uitdrukkenquote:Op zondag 3 maart 2013 21:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Japanse mannen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
J-pop jaren die zooi aanmoeten horen. Als dat serieus is ga ik wel weer voor de Oost Europeanen. Verschrikkelijke muziek menig god jezus alle christus nog aan toequote:Op zondag 3 maart 2013 22:11 schreef LookAtMe het volgende:
Heeft china niet hun eigen versie van j-pop en k-pop?
Dan doe je dat aan met een koptelefoon of oordopjes en dan hard zodat hij het hoort en dan denkt hij hee hij vind die muziek leuk.
Bah, ook weer zo'n probleem. Is gespierd dat vind ik viesss!quote:Op zondag 3 maart 2013 22:13 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Die met dat blauwe onderbroekje is leuk... de rest is niet echt iets voor mij... euh zal ik het zo maar uitdrukken
Heb geen zin om naar mannen plaatjes te kijken.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:47 schreef Marie30 het volgende:
Dan kijk je niet.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:19 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Heb geen zin om naar mannen plaatjes te kijen.
Ik heb ook geen zin in die vrouwen... oh ohquote:Op zondag 3 maart 2013 22:19 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Heb geen zin om naar mannen plaatjes te kijen.
Poeh, is wel gespierd. Dat is een beer van een man. Kun je die wel aan?quote:Op zondag 3 maart 2013 22:13 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Die met dat blauwe onderbroekje is leuk... de rest is niet echt iets voor mij... euh zal ik het zo maar uitdrukken
In jou altijd maar dat is een best bewaard geheim tot hedenquote:Op zondag 3 maart 2013 22:21 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen zin in die vrouwen... oh oh
Niks mis mee.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:18 schreef Jellereppe het volgende:
Zuid-Koreaanse vrouwen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De vraag is of hij mij wel aan kanquote:Op zondag 3 maart 2013 22:21 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Poeh, is wel gespierd. Dat is een beer van een man. Kun je die wel aan?
Dit volg ik niet zo goed...quote:Op zondag 3 maart 2013 22:23 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
In jou altijd maar dat is een best bewaard geheim tot heden![]()
Die beer verscheurd je met huid en haarquote:Op zondag 3 maart 2013 22:25 schreef Marie30 het volgende:
[..]
De vraag is of hij mij wel aan kan
[..]
Dit volg ik niet zo goed...![]()
Wait whut?quote:
Dat kookt alleen vlugger... verder nietsquote:Op zondag 3 maart 2013 22:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ah, dat kan misschien in je voordeel werken.
Vind ik lekker denk ik als die beer dat doetquote:Op zondag 3 maart 2013 22:28 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Die beer verscheurd je met huid en haarEn je hoeft niet alles te volgen.
[..]
Wait whut?
Overtuig mequote:Op zondag 3 maart 2013 22:30 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dat kookt alleen vlugger... verder niets![]()
[..]
Vind ik lekker denk ik als die beer dat doetEn als het complimentje was; je weet dat ik jou ook leuk vindt
![]()
Half Italiaans, half Vlaams ben ik...
Klotemuziekquote:Op zondag 3 maart 2013 22:33 schreef Jellereppe het volgende:
Gangnam Style in Seoul, Zuid-Korea. Zijn tienduizenden fans komen opdraven, ongelofelijk.
quote:Op zondag 3 maart 2013 22:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik vind het op zijn tijd wel leuk om te horen, maar het gaat heel snel vervelen.
Wat zou daar voor kind uitkomen. Half Italiaans en half Japans.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:30 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dat kookt alleen vlugger... verder niets![]()
Die eerste twee graag, hoeft geen strikje om, neem ze zo wel mequote:Op zondag 3 maart 2013 22:18 schreef Jellereppe het volgende:
Zuid-Koreaanse vrouwen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of deze. Twee Roemeense kinderen die dansen. Heel getalenteerd.quote:
Kan je geen ongelijk geven.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Die eerste twee graag, hoeft geen strikje om, neem ze zo wel me![]()
Ooit Tsjetsjenen zien dansen?quote:Op zondag 3 maart 2013 22:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Of deze. Twee Roemeense kinderen die dansen. Heel getalenteerd.
Tsjetsjenen heb ik nooit zien dansen, maar Oost-Europese volkeren hebben zeker topdansers in huis als ik die kinderen zo tekeer zie gaan. Perfect voor die leeftijd.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:49 schreef FAUSTINO het volgende:
Kunnen er beter een adoratie topic van maken
[..]
Ooit Tsjetsjenen zien dansen?
Mijn top 3...
1-Romani
2-Tsjetsjenen
3 Dan pas Aziaten, puur omdat de eerste 2 groepen zo klein is dat je eerder nog een speld in een hooiberg vind. Je moet wat
Altijd draait alles weer richting het Oostblokquote:Op zondag 3 maart 2013 22:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tsjetsjenen heb ik nooit zien dansen, maar Oost-Europese volkeren hebben zeker topdansers in huis als ik die kinderen zo tekeer zie gaan. Perfect voor die leeftijd.
Haha, ik weet het. Ik kan overal wel een beetje over mee praten. Verdiep mij in verschillende volkeren, vandaar.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:55 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Altijd draait alles weer richting het Oostblok![]()
Mooiquote:Op zondag 3 maart 2013 22:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Haha, ik weet het. Ik kan overal wel een beetje over mee praten. Verdiep mij in verschillende volkeren, vandaar.
Wat vind je dan van Reizigers? Gewoon uit nieuwsgierigheid even.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zeker. Heel interessant. Je gaat pas dingen zien als je open staat voor andere culturen.
Dat zijn mensen waar ik bewondering voor heb. Ben zelf helaas niet verder gekomen dan een paar landen.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:02 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Wat vind je dan van Reizigers? Gewoon uit nieuwsgierigheid even.
Bewondering nog wel. Vertel waarom?quote:Op zondag 3 maart 2013 23:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat zijn mensen waar ik bewondering voor heb. Ben zelf helaas niet verder gekomen dan een paar landen.
Het lef om telkens door veel landen heen te reizen vergt veel van een mens. Je krijgt telkens met andere culturen en gewoonten te maken. Speel daar maar op in. Tevens zie je wat van de wereld. Als ik als oude man aan het sterfbed lig en ik ga mijn leven na, als ik dan zou beseffen dat ik maar een handjevol landen heb bezocht, dan zou ik niet tevreden zijn over mijn leven.quote:
Hoeveel landen heb je dan al bezocht? En hou oud ben je eigenlijk? Maar met reiziger dol ik meer op wat in de ook wel Zigeuner word genoemdquote:Op zondag 3 maart 2013 23:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het lef om telkens door veel landen heen te reizen vergt veel van een mens. Je krijgt telkens met andere culturen en gewoonten te maken. Speel daar maar op in. Tevens zie je wat van de wereld. Als ik als oude man aan het sterfbed lig en ik ga mijn leven na, als ik dan zou beseffen dat ik maar een handjevol landen heb bezocht, dan zou ik niet tevreden zijn over mijn leven.
Ik ben 22 jaar. Dat worden maar 5 landen. Allemaal hier in Europa, exclusief Marokko. Ja, ik weet het.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:12 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Hoeveel landen heb je dan al bezocht? En hou oud ben je eigenlijk? Maar met reiziger dol ik meer op wat in de ook wel Zigeuner word genoemd
25 jaar en enkel Azie is onbekend terrein voor mij dus je hebt nog wel een paar jaar om dat in te halen. Al ben ik ook nog niet in Marokko geweest dat weer nietquote:Op zondag 3 maart 2013 23:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik ben 22 jaar. Dat worden maar 5 landen. Allemaal hier in Europa, exclusief Marokko. Ja, ik weet het.
Poeh, dan ben je veel verder. Wil volgend jaar eerst Turkije doen. Daarna steeds een stukje verder.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:16 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
25 jaar en enkel Azie is onbekend terrein voor mij dus je hebt nog wel een paar jaar om dat in te halen. Al ben ik ook nog niet in Marokko geweest dat weer nietTurken zijn ook eigenlijk veel knapper
Doe een rondje Rusland heb je al die landen al gehad dat is dus wat ik gedaan heb. Ben je wel even onderweg maar het is de moeite waardquote:Op zondag 3 maart 2013 23:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Poeh, dan ben je veel verder. Wil volgend jaar eerst Turkije doen. Daarna steeds een stukje verder.
Welk liedje is dat van 1:40 t/m 1:57? Klinkt enorm bekend, maar kan er even niet op komen.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Of deze. Twee Roemeense kinderen die dansen. Heel getalenteerd.
We zullen zien. Zo ver ben ik nog lang niet. Eerst Turkije volgend jaar.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:22 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Doe een rondje Rusland heb je al die landen al gehad dat is dus wat ik gedaan heb. Ben je wel even onderweg maar het is de moeite waard
Ik moet je het antwoord schuldig blijven, beste zarGon.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Welk liedje is dat van 1:40 t/m 1:57? Klinkt enorm bekend, maar kan er even niet op komen.
quote:Op maandag 4 maart 2013 00:58 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik moet je het antwoord schuldig blijven, beste zarGon.
quote:
Ah, Cheb Kaled. Helemaal niet bij stilgestaan. De klassieker. Helemaal grijs gedraaid in mijn jeugd.quote:
Ben nu net toevallig met een gast uit Zuid-Amerika aan het praten wie ik ooit al eens ontmoet heb daarquote:Op zondag 3 maart 2013 23:36 schreef zarGon het volgende:
Het is hier geen B&H, dus alhoewel het lekker gezellig is mogen de plaatjes achterwege blijven. En ik zie inmiddels dat het niet eens meer over Chinezen gaat....
Succesquote:Op maandag 4 maart 2013 00:58 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We zullen zien. Zo ver ben ik nog lang niet. Eerst Turkije volgend jaar.
Chinezen in Zuid-Amerika? No way. Brazilianen!!!quote:Op maandag 4 maart 2013 01:07 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ben nu net toevallig met een gast uit Zuid-Amerika aan het praten wie ik ooit al eens ontmoet heb daarChinezen? welke Chinezen?
quote:Op maandag 4 maart 2013 01:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Chinezen in Zuid-Amerika? No way. Brazilianen!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Brazilië is het machtigste en rijkste land van het continent. Het WK2014 en OS2016 worden daar ook gehouden. Brazilië is booming de laatste jaren. Het begint een gevorderd economie te worden.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:30 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben geen toerist...
Trouwens zeg het maar weer eens, ben een simpele arme boer die niets heeft en niets weet![]()
Klopt en daarom duwen ze alle dakloze kinderen kinderen het gevang in. En schieten de BOPI iedereen af die ook maar iets verkeerds doet. Iedereen leent zich het dolle en over een 10 jaar is het land weer terug bij af. Ik zie de keerzijde van het succes.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Brazilië is het machtigste en rijkste land van het continent. Het WK2014 en OS2016 worden daar ook gehouden. Brazilië is booming de laatste jaren. Het begint een gevorderd economie te worden.
We zullen zien. Het land begint zich zeker te roeren op het wereldtoneel.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:43 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Klopt en daarom duwen ze alle dakloze kinderen kinderen het gevang in. En schieten de BOPI iedereen af die ook maar iets verkeerds doet. Iedereen leent zich het dolle en over een 10 jaar is het land weer terug bij af. Ik zie de keerzijde van het succes.
Dat klopt zeker. Maar er is meer aan de hand in dat land.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We zullen zien. Het land begint zich zeker te roeren op het wereldtoneel.
Ze komen van ver. Het was nog niet zo lang geleden een ontwikkelingsland en nu behoren ze al tot de 7 grootste economieën van de wereld. Gewoon uit het niets. Zullen vast en zeker nog grote problemen zijn. Ongetwijfeld. Kan ook niet anders als je ziet waar ze vandaan komen.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:45 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Dat klopt zeker. Maar er is meer aan de hand in dat land.
Je moet het ook zo zien in Zuid-Amerika heeft het land de minste problemen. Echter wat je ook ziet is dat veel heel veel Brazilianen via Portugal, Europa binnen lopen. En er heerst gruwelijk veel armoede daar. En ze boosten de economie daar op dezelfde manier als wat wij hebben gedaan, en hier is het nu crisis gaat goed voor een tijd en dan zakt het als een pudding weer in elkaar.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:47 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ze komen van ver. Het was nog niet zo lang geleden een ontwikkelingsland en nu behoren ze al tot de 7 grootste economieën van de wereld. Gewoon uit het niets. Zullen vast en zeker nog grote problemen zijn. Ongetwijfeld. Kan ook niet anders als je ziet waar ze vandaan komen.
Ja, ik ben bekend met de armoede die er heerst. De sloppenwijken in Rio Janeiro zijn welbekend. Benieuwd of ze daar wat aan gaan doen. In plaats daarvan bouwen ze kernonderzeeërs. Wel apart, maar ook weer niet. Het is wachten tot de VS een troepenmacht die kant opstuurt.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:50 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Je moet het ook zo zien in Zuid-Amerika heeft het land de minste problemen. Echter wat je ook ziet is dat veel heel veel Brazilianen via Portugal, Europa binnen lopen. En er heerst gruwelijk veel armoede daar. En ze boosten de economie daar op dezelfde manier als wat wij hebben gedaan, en hier is het nu crisis gaat goed voor een tijd en dan zakt het als een pudding weer in elkaar.
Onderzeeërs maak je meer indruk mee op het wereldtoneel dan je eigen bevolking te eten geven. De amerikanen verschuiven gewoon het probleem van de drugshandel richting Brazilië probleem opgelostquote:Op maandag 4 maart 2013 01:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, ik ben bekend met de armoede die er heerst. De sloppenwijken in Rio Janeiro zijn welbekend. Benieuwd of ze daar wat aan gaan doen. In plaats daarvan bouwen ze kernonderzeeërs. Wel apart, maar ook weer niet. Het is wachten tot de VS een troepenmacht die kant opstuurt.Doen ze altijd als er een opkomende macht is, wat precies hetzelfde geval is/was als bij China.
Ja, waarom verrast het mij niet van die drugshandel. We zullen zien. Ik denk zeker dat Brazilië gaat opkomen. Van China werd ook gezegd dat het snel zou in zakken, de keerzijde is het geval. Dat land staat er nog steeds en het lijkt er niet op dat het gaat veranderen.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:57 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Onderzeeërs maak je meer indruk mee op het wereldtoneel dan je eigen bevolking te eten geven. De amerikanen verschuiven gewoon het probleem van de drugshandel richting Brazilië probleem opgelost![]()
De strijd tegen de drugshandel in Columbia word stevig gesubsidieerd door de Amerikanen dus dat lukt ze wel als het moet.
Amerika kan nog altijd een paar Import verboden op gooien. China zit met een ding en dat is hun vastgoed zeepbel die langzaam steeds groter aan het worden is. Maar China zal als Rusland niet snel van het toneel verdwijnen. En binnen 5 jaar is Rusland ook een stuk sterker met hun nieuwe oorlogsmateriaal en wij zitten nog te kutten met de JSFquote:Op maandag 4 maart 2013 01:58 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, waarom verrast het mij niet van die drugshandel. We zullen zien. Ik denk zeker dat Brazilië gaat opkomen. Van China werd ook gezegd dat het snel zou in zakken, de keerzijde is het geval. Dat land staat er nog steeds en het lijkt er niet op dat het gaat veranderen.
Rusland dumpt nu zijn oude oorlogsmaterialen in Syrië en willen hun leger binnen 3 tot 5 jaar moderniseren. Rusland is momenteel zwak vergeleken met de VS/China, maar over 5 jaar staat het er weer.quote:Op maandag 4 maart 2013 02:02 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Amerika kan nog altijd een paar Import verboden op gooien. China zit met een ding en dat is hun vastgoed zeepbel die langzaam steeds groter aan het worden is. Maar China zal als Rusland niet snel van het toneel verdwijnen. En binnen 5 jaar is Rusland ook een stuk sterker met hun nieuwe oorlogsmateriaal en wij zitten nog te kutten met de JSF
En de VS gaat nu juist flink bezuinigen dus we weten wie de supermachten gaan worden. Jammer dat je niet dezelfde geaardheid hebt als mij...quote:Op maandag 4 maart 2013 02:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Rusland dumpt nu zijn oude oorlogsmaterialen in Syrië en willen hun leger binnen 3 tot 5 jaar moderniseren. Rusland is momenteel zwak vergeleken met de VS/China, maar over 5 jaar staat het er weer.
Ja, dat zie je wel aankomen. Het rijtje van opkomende/oude machten zijn:quote:Op maandag 4 maart 2013 02:07 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
En de VS gaat nu juist flink bezuinigen dus we weten wie de supermachten gaan worden. Jammer dat je niet dezelfde geaardheid hebt als mij...![]()
Ben toch pro-Russisch en een rooiequote:Op maandag 4 maart 2013 02:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, dat zie je wel aankomen. Het rijtje is:
- Rusland;
- China;
- India;
- Brazilië.
Gevestigde machten zijn:
- VS.
- Frankrijk;
- Duitsland;
- Japan.
Haha, nee. Ik val alleen op vrouwen. Mannen zie ik als vrienden.
Momenteel is Rusland een oude leeuw die soms brult. Hun leger is momenteel erg verzwakt, hoewel ze wel een groot leger hebben, maar zonder moderne materialen stelt het niet heel veel voor.quote:
Waarheid, trouwens Hoe date ik een Chinees Zuid amerikaanquote:Op maandag 4 maart 2013 02:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Momenteel is Rusland een oude leeuw die soms brult. Hun leger is momenteel erg verzwakt, hoewel ze wel een groot leger hebben, maar zonder moderne materialen stelt het niet heel veel voor.
Ik ga zometeen slapen en neem dit topic mee.quote:Op maandag 4 maart 2013 02:20 schreef Jellereppe het volgende:
Braziliaanse vrouwen.
[ afbeelding ]
Adriana Lima, Braziliaanse topmodel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu houd ik op, anders is het niet leuk voor zarGon.
Haha, maar goed laat die Chinezen maar even voor wat het is. Ik droom vannacht van iets andersquote:Op maandag 4 maart 2013 02:20 schreef Jellereppe het volgende:
Braziliaanse vrouwen.
[ afbeelding ]
Adriana Lima, Braziliaanse topmodel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu houd ik op, anders is het niet leuk voor zarGon.
En een doekje mag ik aannemen?quote:Op maandag 4 maart 2013 02:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik ga zometeen slapen en neem dit topic mee..
Oh, sorry.quote:Op maandag 4 maart 2013 02:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik ga zometeen slapen en neem dit topic mee..
Je kut stinktquote:Op maandag 4 maart 2013 02:24 schreef Ziba het volgende:
Rasechte spleetoogchinezen.![]()
Dan heb ik liever negers.
Uitstekend. Dat laat ik mij geen twee keer zeggen.quote:Op maandag 4 maart 2013 02:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geen sorry's..
Slowchat nu het nog kan..
quote:Op maandag 4 maart 2013 02:31 schreef FAUSTINO het volgende:
Als dit gaat werken laat Armenia maar zitten toch veel te koud zoek het wel warmer op
Dat zou wat zijn een Roma in een woonwagen terwijl er Fransje Bauer uit de radio komt aan het strand ergens in Zuid-Amerika. Terwijl je de Mercedes staat te poetsenquote:
Ah, Roma's. Afijn, dat is een verspreid volk, echte zigeuners. Net zoals de Joden in het verleden. Zwak, maar als ze zich zouden verenigen, wordt het eventueel een heel ander verhaal.quote:Op maandag 4 maart 2013 02:38 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn een Roma in een woonwagen terwijl er Fransje Bauer uit de radio komt aan het strand ergens in Zuid-Amerika. Terwijl je de Mercedes staat te poetsen
Ze zitten lekker overal en je weet nooit waar. Het zou zo een van je buren kunnen zijn.quote:Op maandag 4 maart 2013 02:41 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ah, Roma's. Afijn, dat is een verspreid volk, echte zigeuners. Net zoals de Joden in het verleden. Zwak, maar als ze zich zouden verenigen, wordt het eventueel een heel ander verhaal.
Dat merk je wel als het je buren zijn denk ik. Kan bijna niet anders.quote:Op maandag 4 maart 2013 02:42 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ze zitten lekker overal en je weet nooit waar. Het zou zo een van je buren kunnen zijn.
Sommigen zijn wat beter gere-integreerd dan de anderquote:Op maandag 4 maart 2013 02:43 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat merk je wel als het je buren zijn denk ik. Kan bijna niet anders.
Ik ken er geen een. Geen idee wat voor mensen het zijn en de media vertrouw ik niet voor 100%.quote:Op maandag 4 maart 2013 02:44 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Sommigen zijn wat beter gere-integreerd dan de ander
Zo zitten ze soms ook op FOK!. Helpen hun buren weten veel van alles af. Zijn aardig behulpzaam maar hebben zo hun eigen gebruiken. Zijn niet bang en vechten maar al te graag als het moet. Ze lullen niet ze doen. Al zijn sommigen dingen in de cultuur erg achterhaalt helaas.quote:Op maandag 4 maart 2013 02:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik ken er geen een. Geen idee wat voor mensen het zijn en de media vertrouw ik niet voor 100%.
[ afbeelding ]
ga naar het casinoquote:Op zondag 3 maart 2013 21:24 schreef FAUSTINO het volgende:
Sinds een tijd kom ik wat verder dan de Chinees afhaal om de hoek. Simpele vraag dus hoe versier je nu een Chinees?
Waar zijn Chinezen gek op en wat zijn favoriete onderwerpen waar ze graag over praten. Wat zijn hun gebruiken tijdens het daten en hoe spreek je ze aan? En wat is not-done? Zoveel vragen...
Vind ze ergens wel interessant vandaar mijn vragen, Serieuze vraag en een serieus topic... Misschien wel een [homo] van Chinese afkomst die mij er wat meer over kan uitleggen over hoe je ze benadert?
Roma's zijn een ondergeschoven kindje. Hun gebruiken zijn inderdaad achterhaald. Zigeuners is een gebruik dat bijvoorbeeld de Marokkanen, destijds Numidiërs genoemd, al ruim 2000 jaar geleden afleerden toen Massinissa ze dwong om zich in een gebied te vestigen. Tegenwoordig een stukje land verwerven, dat wordt een klus die alleen met de hulp van de EU en de VN kan worden bewerkstelligd. Dat zie ik er niet van komen, ze worden overal gediscrimineerd etc. etc.quote:Op maandag 4 maart 2013 02:49 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Zo zitten ze soms ook op FOK!. Helpen hun buren weten veel van alles af. Zijn aardig behulpzaam maar hebben zo hun eigen gebruiken. Zijn niet bang en vechten maar al te graag als het moet. Ze lullen niet ze doen. Al zijn sommigen dingen in de cultuur erg achterhaalt helaas.
quote:Massinissa (238 v.Chr. - 148 v.Chr.) was aanvankelijk een stamhoofd en werd de eerste koning van Oost-Numidië. De cavalerie van de Numidiërs heeft een belangrijke rol gespeeld in de Punische oorlogen. Zo vocht de Numidische cavalerie tijdens de Tweede Punische Oorlog aan de kant van Carthago, onder andere in de slag bij Cannae in 216 v.Chr. Vanaf 206 v.Chr. begon hij met de Romeinen samen te werken, en vocht hij onder leiding van de Romeinen in de slag bij Zama (dichtbij het huidige Maktar, Tunesië). Dankzij deze Romeinse overwinning kon Massinissa Oost-Numidië bevrijden van de Carthaagse overheersing en zijn land verenigen. Hij zou tot 148 v.Chr. aan de macht blijven.
Massinissa had in zijn jeugd gediend in het Fenicische leger en was danig onder de indruk van de beschaving van de Feniciërs, die hij poogde te imiteren. Naar het voorbeeld van het Fenicisch alfabet ontwikkelde Massinissa het Tifinagh, het Imazighen-alfabet. Hij zette een geordend bestuur op poten, bouwde een vloot en vast leger op dat bestond uit 50.000 man. Hij stichtte nederzettingen naar Fenicisch model en zorgde dat de Imazighen akkerbouw gingen bedrijven en hun (semi-)nomadische leefstijl opgaven. Om te verhinderen dat ze hun nomadisch verleden weer zouden oppikken, vestigde Massinissa de Imazighen niet op boerderijen, maar in versterkte forten. Op deze manier werden ze ook gelijk verstedelijkt.
Massinissa wilde echter meer: hij wilde een groot onafhankelijk rijk der Imazighen, een koninkrijk dat sterk genoeg was om buitenlandse indringers te weerstaan. Hij besefte dat dat alleen mogelijk zou zijn wanneer hij Carthago, de stad van zijn leermeesters, zou veroveren. In 204 v.Chr. scheen de tijd hiervoor rijp. Hannibal Barkas die de ene na de andere overwinning had behaald op de Romeinen, scheen aan de verliezende hand te zijn. Massinissa verbrak zijn verbond met de Carthagers en sloot een alliantie met Rome. De Massyli en hun koning Syphax daarentegen bleven trouw aan Carthago.
Toen de Romeinse vloot landde in Noord-Afrika zette Massinissa zijn Numidische leger in tegen de Carthagers. In 202 v.Chr. vond de Slag bij Zama plaats. Romeinse legioenen vochten tegen de Imazirische krijgers te paard: de Romeinen vielen in slagorde aan en de Imazighen omsingelden de Carthagers op de flanken. Na de overwinning werden Oost- en West-Numidië herenigd tot het Numidische Rijk. Massinissa werd beloond voor zijn hulp bij Zama en ondersteund door de Romeinen. Meer problemen voor Carthago met haar buurlanden was in het belang van Rome.
Vijftig jaar later had Carthago zich weer weten te herstellen. Carthago was weer uitgegroeid tot een handelsstad, zij het dat ze onder Romeins toezicht stond en aan Rome belastingplichtig was. De herrijzenis van Carthago was voor de Romeinen een reden opnieuw de oorlog te verklaren (Derde Punische Oorlog). De werkelijke reden voor deze oorlog was dat Massinissa meer Carthaags grondgebied had veroverd dan waar hij volgens het vredesverdrag recht op had en waarschijnlijk ook plannen had om Carthago in te nemen. Rome besefte het gevaar van deze geduchte tegenstander in Noord-Afrika. De verovering en vernietiging van Carthago door de Romeinen (146 v.Chr.) betekende het definitieve einde van de Fenicische heerschappij.
Kort hiervoor, in 148 v.Chr. stierf Massinissa op 90-jarige leeftijd. Hij werd begraven in Thugga (huidige Dougga in Tunesië), waar in een mausoleum een inscriptie in het Numidisch en Fenicisch geschreven werd. Na de dood van Massinissa werd Numidië verdeeld in verschillende koninkrijken. Deze werden door zijn zonen geregeerd. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Massinissa. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Massinissa
quote:Rustplaats Massinisa.
Dat zal voor de Roma en Sinti gewoon niet kunnen onmogelijk een land we reizen zeggen ze. Ik ken ze goed heel goed te goed zelfsquote:Op maandag 4 maart 2013 02:52 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Roma's zijn een ondergeschoven kindje. Hun gebruiken zijn inderdaad achterhaald. Zigeuners is een gebruik dat bijvoorbeeld de Marokkanen, destijds Numidiërs genoemd, al ruim 2000 jaar geleden afleerden toen Massinissa ze dwong om zich in een gebied te vestigen. Tegenwoordig een stukje land verwerven, dat wordt een klus die alleen met de hulp van de EU en de VN kan worden bewerkstelligd. Dat zie ik er niet van komen, ze worden overal gediscrimineerd etc. etc.
Als ze dat willen blijven doen, dan is het hun goed recht.quote:Op maandag 4 maart 2013 03:00 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Dat zal voor de Roma en Sinti gewoon niet kunnen onmogelijk een land we reizen zeggen ze. Ik ken ze goed heel goed te goed zelfs
Dat zal zo blijvenquote:Op maandag 4 maart 2013 03:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als ze dat willen blijven doen, dan is het hun goed recht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |