abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123649169
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 23:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik ben de vreemde eend in de bijt bij de D66-stemmers. Ik ben juist wel voor een referendum. Alleen niet voor een bindend referendum, aangezien ik de gemiddelde kiezer nog niet genoeg vertrouw voor een bindend referendum. De kiezer heeft bij het referendum voor een Europese Grondwet meer uit nationale motieven tegen die grondwet gestemd (ik ook om eerlijk te zijn). Ik weet niet alles over Europa, maar ik heb liever een raadplegend referendum waarvan de vraag duidelijk is afgebakend zodat mensen een duidelijke afweging kunnen maken.

Misschien moet er veel vaker een referendum worden gehouden.
Als je er zo over denkt, wat wil je dan nog precies met een referendum?
pi_123650558
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 23:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik ben de vreemde eend in de bijt bij de D66-stemmers. Ik ben juist wel voor een referendum. Alleen niet voor een bindend referendum, aangezien ik de gemiddelde kiezer nog niet genoeg vertrouw voor een bindend referendum. De kiezer heeft bij het referendum voor een Europese Grondwet meer uit nationale motieven tegen die grondwet gestemd (ik ook om eerlijk te zijn). Ik weet niet alles over Europa, maar ik heb liever een raadplegend referendum waarvan de vraag duidelijk is afgebakend zodat mensen een duidelijke afweging kunnen maken.

Misschien moet er veel vaker een referendum worden gehouden.
Sorry, maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik ben het met je eens dat een referendum niet bindend dient te zien, maar om dan louter raadgevende referenda toe te staan, is wel het meest domme wat je als politiek kunt doen. Stel dat je de uitkomsten ,van het raadgevende referenda keer op keer naast je neerlegt. Wat moet het stemvee daar dan van denken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:21:05 #53
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_123651663
We hoeven niet te stemmen over wat voor lantaarnpaal er voor de deur komt maar zaken zo ingrijpend als het ontstaan van de EUSSR gaan wat mij betreft het mandaat van de regering te boven. Al dit soort zaken moet keer op keer aan de bevolking worden voorgelegd. Wellicht vindt iemand het nodig om op te merken dat het volk te dom is om over zulke zaken te beslissen maar ook een domme meerderheid is een meerderheid.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:35:46 #54
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_123652099
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
We hoeven niet te stemmen over wat voor lantaarnpaal er voor de deur komt maar zaken zo ingrijpend als het ontstaan van de EUSSR gaan wat mij betreft het mandaat van de regering te boven. Al dit soort zaken moet keer op keer aan de bevolking worden voorgelegd. Wellicht vindt iemand het nodig om op te merken dat het volk te dom is om over zulke zaken te beslissen maar ook een domme meerderheid is een meerderheid.
Precies. Wie nog voor democratie is zou minimaal ervoor moeten pleiten dat politici het volk beter voorlichten in plaats van zo'n koers inzetten terwijl een meerderheid er tegen is.

Overigens heb ik zo mijn twijfels of politici het in dit geval beter weten dan het volk, maar dat terzijde.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_123652350
quote:
We hoeven niet te stemmen over wat voor lantaarnpaal er voor de deur komt maar zaken zo ingrijpend als het ontstaan van de EUSSR gaan wat mij betreft het mandaat van de regering te boven.
Wat bedoel je precies met een achterlijke term als de 'EUSSR'?
pi_123652872
ik zeg doen. beetje raar om in een democratie te gaan claimen dat het volk niet genoeg verstand heeft om ergens over te stemmen. doet er helemaal niet toe, of ze er veel verstand van hebben, als ze maar een mening hebben.

je kan best eens een belangrijk los onderwerp op tafel gooien, want tijdens verkiezingen worden we zo doodgegooit met allerlei afleidingsmaneuvres, dan het toch niet gaat over de echt belangrijke zaken.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:15:12 #57
66825 Reya
Fier Wallon
pi_123653172
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij heeft een voorkeur voor USSomalië.
pi_123653279
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:15 schreef Reya het volgende:

[..]

Leve het Pirateren!
pi_123653413
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:26 schreef Krabs2.0 het volgende:
D66 is zo'n eng eurocratisch clubje.
Lang leve de eurocraten, m.a.w. de winnaars.
pi_123653546
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Precies. Wie nog voor democratie is zou minimaal ervoor moeten pleiten dat politici het volk beter voorlichten in plaats van zo'n koers inzetten terwijl een meerderheid er tegen is.

Overigens heb ik zo mijn twijfels of politici het in dit geval beter weten dan het volk, maar dat terzijde.
Twijfels? Zal ik je de feiten even geven? In het Parlement en de Regering zit de top 10% van Nederland, vrijwel iedereen heeft daar aangetoond een academisch denkniveau te bezitten. Voor het gros van de bevolking geldt dit niet. Hoe kan je in godsnaam een vraagstuk als de EU, met alle economische, monetaire, politieke en sociaal-culturele overwegingen die daarbij komen, voorleggen aan de gemiddelde Nederlander? Denk je dat de gemiddelde "the Voice" kijker hier ook maar enig verstand van heeft? Waarom altijd dat vertrouwen in de democratie? Leve de grijze muizen technocraten.
pi_123653548
quote:

[..]

Waarschijnlijk hetzelfde als met EUCCCP
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_123653961
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:26 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

Twijfels? Zal ik je de feiten even geven? In het Parlement en de Regering zit de top 10% van Nederland, vrijwel iedereen heeft daar aangetoond een academisch denkniveau te bezitten. Voor het gros van de bevolking geldt dit niet. Hoe kan je in godsnaam een vraagstuk als de EU, met alle economische, monetaire, politieke en sociaal-culturele overwegingen die daarbij komen, voorleggen aan de gemiddelde Nederlander? Denk je dat de gemiddelde "the Voice" kijker hier ook maar enig verstand van heeft? Waarom altijd dat vertrouwen in de democratie? Leve de grijze muizen technocraten.
Dan zou het ook geen enkel probleem moeten zijn om voor voldoende draagvlak onder die overige 90% te zorgen, want uiteindelijk is dat wat er bij een referendum gemeten wordt.
pi_123654046
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:26 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Of Merkel vergelijken met Hitler, ook al van zo'n geweldig niveau.
pi_123654348
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:26 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Komt dat sowieso niet op hetzelfde neer (met als enige verschil dat EUCCCP als een verkapt cyrilisch schrift moet doorgaan)?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:58:27 #65
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_123654523
quote:

[..]

Sja, die parlementariers mogen dan academici zijn met een aangetoond denkniveau, dat wil nog niet zeggen dat ze ook maar iets zinnigs kunnen zeggen over de consequenties die besluiten over Europa zullen gaan hebben.

Om een vergelijking te maken: natuurkundigen weten net als jij en ik niet wat de Big Bang heeft veroorzaakt. En dan maakt het ook niet uit of je dat aan een natuurkundige vraagt of aan een vmbo'er. Het ene antwoord is dan niet aantoonbaar beter dan het andere.

En zoals gezegd... zelfs als politici daar wel iets zinnigs over kunnen zeggen, dan nog is dat geen vrijbrief om de mening van de meerderheid van het volk te negeren. Dan ligt er op zijn best een taak om het uit te leggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 05-03-2013 12:03:49 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_123654532
quote:
Het is natuurlijk een statistisch feit dat de meeste mensen niet slim zijn. Dat is echter niet het voornaamste punt zoals ik hier reeds twee keer, blijkbaar tevergeefs, heb proberen uit te leggen. Het probleem is dat noch de politici in staat zijn om goed alle pro's en cons naar het voetlicht te brengen noch de meeste burgers de moeite nemen om zich hier over in te lichten. Het gevolg gaat zijn dat mensen ongefundeerd stemmen. Zie hier heel de reden waarom elk beschaafd of minder beschaafd land heeft gekozen voor de representatieve democratie, ofwel het systeem waarin wij bepalen wie voor ons het werk mogen doen. Bevalt het werk van de volksvertegenwoordiging en de regering je niet? Stem de volgende keer op een andere partij of stem de volgende überhaupt als je zo onverstandig bent geweest om niet te stemmen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:05:57 #67
379943 Paper_Tiger
pi_123654718
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:15 schreef Reya het volgende:

[..]

De geïmplodeerde communistische staat? :)
pi_123654864
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:05 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De geïmplodeerde communistische staat? :)
Al meer dan 20 jaar geen narigheid meer zoals een centraal bestuur om je leven te frustreren, dat is al langer dan ze een poging tot communisme hebben gedaan. Dan moeten de positieve effecten van die afwezigheid toch wel een keer op gaan treden? Of heb je minstens 50 jaar anarchie nodig voor er weer iets fatsoenlijks komt :D?
pi_123655019
Zou een anarchie niet automatisch leiden tot een dictatuur die na veel lijden weer leidt tot een democratie?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_123655138
quote:

[..]

(in potentie) Zeer gecentreerde ongecontroleerde macht, elkaar benoemen op de hoogste posities, parlement zonder echte macht want die ligt bij de ongekozen commissarissen en natuurlijk een verzameling van landen die hun soevereiniteit op een hoopje gooien.
Of het een terechte vergelijking is, dat moet ieder voor zich uitmaken.

quote:

[..]

Twijfels? Zal ik je de feiten even geven? In het Parlement en de Regering zit de top 10% van Nederland, vrijwel iedereen heeft daar aangetoond een academisch denkniveau te bezitten.
Academisch denkniveau met dank aan een studie op hun eigen terrein.
Zolang wij sociologen (Klink) en politiekologen (Schippers) op volksgezondheid zetten neem ik ze net zo serieus als dat ze mij serieus nemen. De laatste minister van volksgezondheid die geneeskunde gestudeerd heeft was Els Borst van Kok 2 (!!).
Vertel eens hoe een socioloog met zijn academische achtergrond zaken kan interpreteren die op de ziekenhuisvloer spelen of in de beleidsvoering aldaar?
Nou zal een minister een leger voorlichters hebben en zich grondig verdiept hebben in de materie. Om het te begrijpen is zo'n ongeschoolde minister (want: geen relevante studie voltooid) dus afhankelijk van wat een ander haar vertelt omdat ze zelf nooit een ziekenhuis van binnen heeft gezien.
Dan heb ik het nog niet eens over defensie gehad. Dienstplichtontloper Van Middelkoop :'(
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:19:19 #71
379943 Paper_Tiger
pi_123655226
quote:

[..]

Dat is een vrij algemeen aanvaarde kwalificatie voor waar men in Europa mee bezig is. Het creëren van een ondemocratische staat naar het voorbeeld van de USSR. Hitler en Stalin zouden in hun nopjes zijn geweest met het resultaat.
pi_123655434
Burgerforum-eu staat momenteel op 39.700+ ondertekenaars.
Die gaan vandaag de 40.000 halen.
Het mooie is dat als de politiek dit initiatief naast zich neerlegd de sceptici weer gaan roepen van:"zie je well!!1.. ze willen er alles gewoon doorheen drukken!1"
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:31:28 #73
379943 Paper_Tiger
pi_123655634
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of Merkel vergelijken met Hitler, ook al van zo'n geweldig niveau.
De staat die nu wordt gevormd d.m.v. het murw beuken en het simpelweg wegzetten van de burgers is wel precies wat Hitler voor ogen had. (op de rassen idioterie na dan)
pi_123655650
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:19 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat is een vrij algemeen aanvaarde kwalificatie voor waar men in Europa mee bezig is. Het creëren van een ondemocratische staat naar het voorbeeld van de USSR. Hitler en Stalin zouden in hun nopjes zijn geweest met het resultaat.
Oh, achterlijke, verzonnen nonsens van je dus weer.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:42:18 #75
379943 Paper_Tiger
pi_123655998
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een statistisch feit dat de meeste mensen niet slim zijn. Dat is echter niet het voornaamste punt zoals ik hier reeds twee keer, blijkbaar tevergeefs, heb proberen uit te leggen. Het probleem is dat noch de politici in staat zijn om goed alle pro's en cons naar het voetlicht te brengen noch de meeste burgers de moeite nemen om zich hier over in te lichten. Het gevolg gaat zijn dat mensen ongefundeerd stemmen. Zie hier heel de reden waarom elk beschaafd of minder beschaafd land heeft gekozen voor de representatieve democratie, ofwel het systeem waarin wij bepalen wie voor ons het werk mogen doen. Bevalt het werk van de volksvertegenwoordiging en de regering je niet? Stem de volgende keer op een andere partij of stem de volgende überhaupt als je zo onverstandig bent geweest om niet te stemmen. ;)
Het opgeven van de soevereiniteit van een land is volgens mij niet iets om op die manier over te laten aan mensen die er alleen maar zijn gekozen om namens ons praktische zaken te regelen. Of mensen dom zijn of niet doet niet ter zake. Het gaat erom dat mensen een gelukkig leven willen leiden. De meeste mensen denken zonder die Europese eenwording beter af te zijn.
Als de mensen die namens ons allen over asfalt en straatmeubilair gaan opeens ons land menen te moeten overleveren aan een naamloze groep ambtenaren in Brussel dan gaat men het mandaat wat men van het volk heeft gekregen ver te buiten.
Daarbij die hele Europese gedachte gaat uitsluitend over gemakkelijk belasting heffen. Die unie is er voor de ambtenaren en niet voor het productieve deel van het volk. Die kunnen overheidsbemoeienis missen als kiespijn.
Hitler was ongeduldig. Tijd en kleine stapjes per keer blijken een beter wapen dan tanks en soldaten. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')