quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:37 schreef leeell het volgende:
hier goedkoper
http://www.tomoshop.nl/catalog/accu-tomos-elec-start-p-1111.html
heb niet zo'n goede ervaring met bromfietsshop, duurt meestal vrijlang.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:40 schreef Blester het volgende:
[..]Klopt inderdaad, Maar ik koop toch altijd bij Bromfietsshop andere onderdelen dus dan kan ik hem altijd mooi mee laten komen. Voor die paar euro maakt dat niet echt uit.
Altijd als ik daar met een vraag heen mail heb ik binnen +- een uur antwoord. Enige nadeel van Bromfietsshop is dat ze redelijk duur zijn met originele onderdelen. Aanzuigrubber voor mij Motorhispania RX 50 kost daar ¤22quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:41 schreef leeell het volgende:
[..]
heb niet zo'n goede ervaring met bromfietsshop, duurt meestal vrijlang.
puch/tomos/rijwielshop is altijd binnen 3 werkdagen en bijna met alles goedkoper qua universele producten
ja ligt denk ook aan welke brommer je heb, vaak zaak honda onderdelen daar wel erg duur en elders goedkoop, en wellicht met andere merken juist andersom, het is altijd goed om onderzoek te doen om een soort "Stam-webshop" te vinden voor je brommerquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:44 schreef Blester het volgende:
[..]
Altijd als ik daar met een vraag heen mail heb ik binnen +- een uur antwoord. Enige nadeel van Bromfietsshop is dat ze redelijk duur zijn met originele onderdelen. Aanzuigrubber voor mij Motorhispania RX 50 kost daar ¤22Pakketje is wel altijd de volgende dag binnen al.
Haha lol, je hebt er nu zeker een snorklok onder ofniet?quote:Op maandag 15 april 2013 20:46 schreef -niemand- het volgende:
[..]
tsja, het was eigenlijk niet de bedoeling om te gaan toeren, maar om de achterklok te verwisselen.
toen was het zo'n mooi weer en toen zijn we toch maar gegaan.
[..]
omgeving venlo, het is eventueel de bedoeling om een vespa toertje te organiseren.
eventuele geintereseerden mogen meerijden (uiteraard alleen op vespa brommers)
Heb heel eerlijk niet veel verstand van brommers behalve de basis dingen natuurlijk, hoe laad ik me accu het beste op dan?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:23 schreef Blester het volgende:
[..]
Een stuk rijden heeft vrij weinig zin voor het opladen van de accu. Als de toeter het nog doet heeft de accu nog wel spanning maar gewoon niet genoeg om te starten (dit vraagt redelijk wat van de accu en zeker bij de TZR modellen), waarom hang je de accu niet even op de oplader, even een nachtje laten liggen en dan weer aansluiten en kijken?
handige tipz0rquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:34 schreef Blester het volgende:
[..]
http://www.bromfietsshop.(...)p&artikelNr=BO368680
Ik heb deze al meerdere malen voor verschillende bromfietsen gekocht, perfect ding voor een mooie prijs. Ben er zonder enkel probleem mee de winter door gekomen.
ik heb een 1:6,5 klok.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:41 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Haha lol, je hebt er nu zeker een snorklok onder ofniet?
accu dr uit halen, en aan een accu lader leggen die ook geschikt is voor kleine accus..quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:14 schreef siemz het volgende:
[..]
Heb heel eerlijk niet veel verstand van brommers behalve de basis dingen natuurlijk, hoe laad ik me accu het beste op dan?
mvg
Ah oke , enig idee wat het model is of dergelijke?quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
accu dr uit halen, en aan een accu lader leggen die ook geschikt is voor kleine accus..
een 4ah accu vol gooien met een laadstroom van 20A is niet zo fijnzeg maar
zelf heb ik gewoon een lader van de lidldie is redelijk inteligent. kiest zelf tussen 6V of 12V laden, je kan aangeven of t een bromfiets of auto accu betreft ( ivm de laadstroom ) en bij een volle accu gaattie druppelladen.
en er zit een revive functie op.. voor lamme accus
geen idee zoquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:51 schreef siemz het volgende:
[..]
Ah oke , enig idee wat het model is of dergelijke?
Hoop dan echt dat het de accu is
mvg
Wellicht even aan de buurman vragen of hij nog zo'n ding heeft? Iedereen heeft die eigenlijk wel. Die van mij stopt gewoon met laden als hij vol is, gaat het lichtje branden en weet je dat hij vol is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:51 schreef siemz het volgende:
[..]
Ah oke , enig idee wat het model is of dergelijke?
Hoop dan echt dat het de accu is
mvg
Bromfiets accu's kunnen veel aan hoor, heb gewoon een algemene lader. Bij m'n oude bromfiets zette ik er ook nog wel eens een (auto)jumpstarter op. Starten dat hij deedquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geen idee zo![]()
maar een accu lader kan je overal bijna wel kopen
alleen even opletten dattie ook geschikt is voor bromfiets accus
bij mij knallen de doppen van de accu danquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:59 schreef Blester het volgende:
[..]
Wellicht even aan de buurman vragen of hij nog zo'n ding heeft? Iedereen heeft die eigenlijk wel. Die van mij stopt gewoon met laden als hij vol is, gaat het lichtje branden en weet je dat hij vol is.
Als je er een moet kopen zou ik gewoon een nieuwe accu kopen, is sowieso niet verkeerd na een tijd stilstand. Daar zitten de kosten verder ook niet, zie eerdere link.
[..]
Bromfiets accu's kunnen veel aan hoor, heb gewoon een algemene lader. Bij m'n oude bromfiets zette ik er ook nog wel eens een (auto)jumpstarter op. Starten dat hij deed
Ik had het gezien ja, had verwacht dat leeell hem wel van je over zou nemenquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:50 schreef J.Cuzzi het volgende:
Voor de mensen die t nog niet gezien hadden, ik heb een mooie (aparte) maxi te koop staan;)
Gel accu'squote:Op dinsdag 16 april 2013 23:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
bij mij knallen de doppen van de accu dan
en kookt het water er uit :|
heb al 3 brommers waarvan ik er zelf 1 kwijt moetquote:Op woensdag 17 april 2013 07:39 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik had het gezien ja, had verwacht dat leeell hem wel van je over zou nemen
Uitlaat dichtgekoold ?quote:Op woensdag 17 april 2013 10:04 schreef Peem het volgende:
Hoi!
Ik hoop dat ik het hier kan vragen:
Ik ben vandaag weer eens op mijn Speedfight gaan rijden. Hij rijdt 45km/pu. Het is een snorscooter. Nu ben ik er een eind mee gaan rijden (30KM) en halverwege kreeg hij telkens minder kracht leek het wel. Nu ben ik op de eindbestemming aangekomen en denk ik echt dat hij een 20KM/pu aan het rijden is.
Ik ben onderweg gaan tanken en heb er nieuwe olie in gedaan (Maar hij deed het al daarvoor)
Heb ik iets kapot gemaakt, zit er iets verstopt? Wat zou het kunnen zijn :-)?
Thx!
ach als het al vergenoeg heen is maakt dat ook niet meer uitquote:Op woensdag 17 april 2013 17:27 schreef Life2.0 het volgende:
enne, er mee doorrijden is niet slim, zou het je zuigerveren zijn, met een beetje mazzel heb je nieuw blok nodig als het in de soep loopt
je kunt wel rijden met gebroken veren, als ze niet happen in de uitlaatpoort..quote:Op woensdag 17 april 2013 17:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach als het al vergenoeg heen is maakt dat ook niet meer uit
ach ik had de boel zo versleten dat de veren ook niet meer hielpenquote:Op woensdag 17 april 2013 17:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je kunt wel rijden met gebroken veren, als ze niet happen in de uitlaatpoort..
Ah oke. Nou als je bijvoorbeeld een andere uitlaat monteert, dan moet die afstellen in zijn powerband. In die powerband zorgt de uitlaat ervoor dat je cilinder vulling maximaal is. Zit nog heel veel theorie achter,maar dat zal ik je besparen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee maar dat is de vraag ook eignelijk niet.. waarom zou je voor bv lichtere of zwaardere kiezen dan standaard?
( en standaard is bij mij 7.5 geloof ik...)
nouja t ding doet t ansigh nu best fijnquote:Op woensdag 17 april 2013 22:28 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Ah oke. Nou als je bijvoorbeeld een andere uitlaat monteert, dan moet die afstellen in zijn powerband. In die powerband zorgt de uitlaat ervoor dat je cilinder vulling maximaal is. Zit nog heel veel theorie achter,maar dat zal ik je besparen.
Stel de powerband van de oude uitlaat zit rond de 9000 toeren. Dan bereik je dat bijvoorbeeld met 5 gram rollen.
Met je nieuwe uitlaat moet je mischien wel 12000 toeren draaien om het bovenstaande te bereiken.
Daarom ga je dus lichter in rollen. Om je toerental aan te passen.
Wat zit er allemaal onder je scooter? Dan kan ik ook wel een inschatting maken denk ik.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nouja t ding doet t ansigh nu best fijndus ik denk dat ik mn afgesleten rollen maar eens ga wegen.. en op dat gewicht nieuwe ga halen
of is dat een slecht idee?
DMP 50cc cylinder, en een PowerPlus 1 ofzo uitlaat ( goedkoopste die er was om de lekke standaard pot te vervangenquote:Op woensdag 17 april 2013 22:36 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Wat zit er allemaal onder je scooter? Dan kan ik ook wel een inschatting maken denk ik.
Wegen is een optie ja. Tenzij de helf eraf geschaafd is waardoor ze niets meer wegen
Elektronische begrenzer? 4takt of niet?quote:Op woensdag 17 april 2013 22:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DMP 50cc cylinder, en een PowerPlus 1 ofzo uitlaat ( goedkoopste die er was om de lekke standaard pot te vervangen)
verder is de boel volgens mij standaard aan de onderkant..
en verder is de elektronische begrenzer natuurlijk onschadelijk gemaakt... maar dat is een kwestie van stekker dr weer in en hij zit er weer op
2 taktquote:Op woensdag 17 april 2013 22:46 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Elektronische begrenzer? 4takt of niet?
Dan gaat het toerenverhaal van mij hierboven niet echt op.
Dan kun je beter ff die rollen wegen ja. 4 takt is niet zo toerental gevoelig als 2 takt
Wat voor scooter hebben we het hier over dan? Bij mijn weten heeft elke scooter "standaard" minimaal 1 vario ring.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
2 takten verder lijkt er dus ook geen ring in de vario te zitten als begrenz
een hyosung rushjequote:Op woensdag 17 april 2013 22:50 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Wat voor scooter hebben we het hier over dan? Bij mijn weten heeft elke scooter "standaard" minimaal 1 vario ring.
Oh joh. Sorry dat chinese heb ik niet echt verstand van haha. Ben meer van de minarelli blokken.quote:
koreaans he! geen chinese rommelquote:Op woensdag 17 april 2013 22:53 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Oh joh. Sorry dat chinese heb ik niet echt verstand van haha. Ben meer van de minarelli blokken.
Dus mijn advies is gewoon wegen zoals je zelf al zei ja. Kan je zo geen richtlijn geven
hmm das daar volgens mij best mooi toeren jaquote:Op zaterdag 20 april 2013 14:54 schreef Croissant.fr het volgende:
Sinds gister heb ik m'n scooter weer terug (nadat m'n broer hem voor 6 weken geleend had, z'n kentekenplaat was gejat...).
Hij rijdt nu eindelijk weer op all season banden en hij heeft een nieuwe uitlaat. De vorige had een defect en deze is onder garantie vervangen.
Van de zomer -als ik zonder handschoenen kan rijden- ga ik een tochtje maken door Flevoland. Zin in!
Er komen wat mooie foto's voorbij hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |