Omstreeks 19:00 uur nog luidkeels meegezongen in Glanerbrook.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:37 schreef AF_ het volgende:
Het Limburgs volkslied voor dit topic.
Waar in ’t bronsgroen eikenhout, ’t nachtegaaltje zingt. Over 't malse korenveld, ’t lied des leeuweriks klinkt. Waar de hoorn des herders schalt, langs der beekjes boord. Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord! Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord!
Hoie van een limburger die geen Limburgs spreekt
Wat is normaal?quote:Op zondag 3 maart 2013 22:22 schreef Snooki het volgende:
Slaat echt nergens op, hoezo praten die mensen niet normaal
Je bent zelf niet normaal.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:22 schreef Snooki het volgende:
De G uitspreken alsof je stikt in een fri...ik bedoel patatje is zeker normaal?quote:Op zondag 3 maart 2013 22:22 schreef Snooki het volgende:
Jaloers veel?quote:Op zondag 3 maart 2013 22:48 schreef Snooki het volgende:
O o er zijn een paar limburgers op hun teentjes getrapt
Je hebt zelf teentjes.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:48 schreef Snooki het volgende:
Alleen al door je username en UI heb je geen recht om commentaar te leveren op iets of iemand.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:48 schreef Snooki het volgende:
quote:Op zondag 3 maart 2013 23:09 schreef Repeating het volgende:
[..]
Alleen al door je username en UI heb je geen recht om commentaar te leveren op iets of iemand.
specifiek op KLB?quote:Op zondag 3 maart 2013 17:03 schreef Twiitch het volgende:
Is er al een Limburgse mod hier? Ik denk dat we dat maar eens moeten gaan pushen
allemaol Sjottelslettequote:Op zondag 3 maart 2013 22:13 schreef nattermann het volgende:
Limburg
Sjtom hollènjere sjnappe 't toch neet
Daar integreren ze wel...quote:Op zondag 3 maart 2013 16:46 schreef Cucumissativus het volgende:
Helemaal leuk is een Turk of Marokkaan die uit Limburg komt.
[ afbeelding ]
Zegt "snooki"quote:Op zondag 3 maart 2013 22:22 schreef Snooki het volgende:
dan ga ik daar eens een kijkje nemenquote:
Wat de boer niet kent lust de boer niet.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:25 schreef Michielos het volgende:
Vind jij het echt zo vreemd dat mensen die op een andere plaats op planeet Aarde geboren zijn een ander accent hebben?
in dat geval vind ik je gewoon echt een mongool.
Limburg![]()
![]()
Beter als bot, boers en nors.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:59 schreef HaywoodJablome het volgende:
Ik vind dit toch wel een terechte klacht hoor, ondanks het feit dat ik zelf in Limburg woon. Vooral die mensen die durven te beweren dat het 'zangerig' klinkt, zelden dergelijke leugens horen verkopen zeg.
Zeikerig, zo klinkt het ja, zeikerig. Verder allemaal best, maar verdraai de feiten niet
dat hoor ik niet elke dag de hele dag om me heen, dus daar stoor ik me een stuk minder aan.quote:
Licht maar net aan hoe zuidelijk je woont, en waar. Die Sjengen die klinken zingerig, die mafkezen uit Kerkrade verstaat niemand, alles tot aan Venlo klinkt alsof ze zeuren en daarboven kun je het al bijna geen accent meer noemen.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:59 schreef HaywoodJablome het volgende:
Ik vind dit toch wel een terechte klacht hoor, ondanks het feit dat ik zelf in Limburg woon. Vooral die mensen die durven te beweren dat het 'zangerig' klinkt, zelden dergelijke leugens horen verkopen zeg.
Zeikerig, zo klinkt het ja, zeikerig. Verder allemaal best, maar verdraai de feiten niet
Tussen de Sjengen zit ik dus, en die klinken ZEIKERIG en niet zangerig.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:02 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Licht maar net aan hoe zuidelijk je woont, en waar. Die Sjengen die klinken zingerig, die mafkezen uit Kerkrade verstaat niemand, alles tot aan Venlo klinkt alsof ze zeuren en daarboven kun je het al bijna geen accent meer noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |