Beter als bot, boers en nors.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:59 schreef HaywoodJablome het volgende:
Ik vind dit toch wel een terechte klacht hoor, ondanks het feit dat ik zelf in Limburg woon. Vooral die mensen die durven te beweren dat het 'zangerig' klinkt, zelden dergelijke leugens horen verkopen zeg.
Zeikerig, zo klinkt het ja, zeikerig. Verder allemaal best, maar verdraai de feiten niet
dat hoor ik niet elke dag de hele dag om me heen, dus daar stoor ik me een stuk minder aan.quote:
Licht maar net aan hoe zuidelijk je woont, en waar. Die Sjengen die klinken zingerig, die mafkezen uit Kerkrade verstaat niemand, alles tot aan Venlo klinkt alsof ze zeuren en daarboven kun je het al bijna geen accent meer noemen.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:59 schreef HaywoodJablome het volgende:
Ik vind dit toch wel een terechte klacht hoor, ondanks het feit dat ik zelf in Limburg woon. Vooral die mensen die durven te beweren dat het 'zangerig' klinkt, zelden dergelijke leugens horen verkopen zeg.
Zeikerig, zo klinkt het ja, zeikerig. Verder allemaal best, maar verdraai de feiten niet
Tussen de Sjengen zit ik dus, en die klinken ZEIKERIG en niet zangerig.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:02 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Licht maar net aan hoe zuidelijk je woont, en waar. Die Sjengen die klinken zingerig, die mafkezen uit Kerkrade verstaat niemand, alles tot aan Venlo klinkt alsof ze zeuren en daarboven kun je het al bijna geen accent meer noemen.
Sjengen zijn per definitie zeikerds, dus dat klopt dan weer wel.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:03 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Tussen de Sjengen zit ik dus, en die klinken ZEIKERIG en niet zangerig.
Inderdaad, ik vind het haast drammerig. Parkstad accent versta ik voor geen meter (vind ik zelf het ergste aller Limbo accenten). Voor de rest vind ik limburgs best mooi echterquote:Op maandag 4 maart 2013 14:03 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Tussen de Sjengen zit ik dus, en die klinken ZEIKERIG en niet zangerig.
quote:Op maandag 4 maart 2013 14:04 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Sjengen zijn per definitie zeikerds, dus dat klopt dan weer wel.
Ik vind het verder niet zo erg, al is het wel zo dat alles wat men zegt meteen klinkt als een klacht (vaak is dat ook inderdaad zo, dus dat scheelt), maar die vuige propaganda over dat het zangerig zou zijn, dat zit me onnoemelijk dwarsquote:Op maandag 4 maart 2013 14:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vind het haast drammerig. Parkstad accent versta ik voor geen meter (vind ik zelf het ergste aller Limbo accenten). Voor de rest vind ik limburgs best mooi echter
ik wilde echt net een diepgaande discussie met je aangaan.. echt waarquote:Op maandag 4 maart 2013 14:07 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het verder niet zo erg, al is het wel zo dat alles wat men zegt meteen klinkt als een klacht (vaak is dat ook inderdaad zo, dus dat scheelt), maar die vuige propaganda over dat het zangerig zou zijn, dat zit me onnomelijk dwars
Maar niet dusdanig dat ik er verder nog een hoop posts aan ga wijden, overigens.
"Zullen vur es ff loeren of vur un tuutje hebbe" Klinkt niet echt als een vraag. Eerder een aanval. Sjengenquote:Op maandag 4 maart 2013 14:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vind het haast drammerig. Parkstad accent versta ik voor geen meter (vind ik zelf het ergste aller Limbo accenten). Voor de rest vind ik limburgs best mooi echter
laatst zei een vriendin uit maastricht iets tegen me en ik verstond er echt geen DROL van. Ik heb drie keer moeten vragen wat ze bedoelde (maastrichtenaren hebben ook echt een onvermogen om zich aan te passen ofzo?)quote:Op maandag 4 maart 2013 14:09 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
"Zullen vur es ff loeren of vur un tuutje hebbe" Klinkt niet echt als een vraag. Eerder een aanval. Sjengen
De eerste dag dat ik in Maastricht woonde ging ik wat boodschappen doen. Het kassameisje stelde me ongeveer dezelfde vraag als Hostimeister in zijn post deed, en ik begreep er uiteraard geen fuck van nog destijds. Dus ik zo, met een hele overdreven harde G: "Pardon, wat zeggggg je?"quote:Op maandag 4 maart 2013 14:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
laatst zei een vriendin uit maastricht iets tegen me en ik verstond er echt geen DROL van. Ik heb drie keer moeten vragen wat ze bedoelde (maastrichtenaren hebben ook echt een onvermogen om zich aan te passen ofzo?)
ik vraag me dan af of dit gewoon domheid is of echt weigeren iets anders dan je eigen taal te praten. Engelsen hebben bijvoorbeeld precies hetzelfdequote:Op maandag 4 maart 2013 14:13 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
De eerste dag dat ik in Maastricht woonde ging ik wat boodschappen doen. Het kassameisje stelde me ongeveer dezelfde vraag als Hostimeister in zijn post deed, en ik begreep er uiteraard geen fuck van nog destijds. Dus ik zo, met een hele overdreven harde G: "Pardon, wat zeggggg je?"
Herhaalt ze gewoon precies hetzelfde als wat ze al eerder gezegd had
Bedankt, heel behulpzaam van je
Ik heb er, als native Limbabwaan, 2 jaar gewoond en dat staat me inderdaad nog het meeste bij. Weigeren om iets anders dan Maastrichts te praten, heb me er nooit echt thuis gevoeld. Waar ik nu woon horen de meeste mensen niet eens dat ik Limburgs ben, stukje relaxer dan Maastricht iig.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:13 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
De eerste dag dat ik in Maastricht woonde ging ik wat boodschappen doen. Het kassameisje stelde me ongeveer dezelfde vraag als Hostimeister in zijn post deed, en ik begreep er uiteraard geen fuck van nog destijds. Dus ik zo, met een hele overdreven harde G: "Pardon, wat zeggggg je?"
Herhaalt ze gewoon precies hetzelfde als wat ze al eerder gezegd had
Bedankt, heel behulpzaam van je
ik heb verder helemaal geen problemen met de stad of de provincie of de mensen (die zijn net zo kut als waar ik opgegroeid ben), het is puur dat accent.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:22 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik heb er, als native Limbabwaan, 2 jaar gewoond en dat staat me inderdaad nog het meeste bij. Weigeren om iets anders dan Maastrichts te praten, heb me er nooit echt thuis gevoeld. Waar ik nu woon horen de meeste mensen niet eens dat ik Limburgs ben, stukje relaxer dan Maastricht iig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |