Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Ik kom me maar weer eens melden. Ruim 3 weken uitgeschakeld geweest in verband met een peesontsteking bij m'n lies. Heb hier in die tijd ook niet mee gelezen.. Afgelopen week met toestemming van de fysio weer begonnen met heel langzaam opbouwen en dat gaat vooralsnog goed. Valkuil blijft dat ik te graag te snel te veel wil, dus probeer het zo rustig mogelijk te doen allemaal nu. Ben vooralsnog allang blij dat ik weer drie keer per week lekker kan lopen. Betekent ook dat ik helaas uit de OP kan voor de CPC..
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
Je kunt ze het beste aan laten meten bij een speciaalzaak zoals Run2Day, Runnersworld of een andere zaak. Let erop dat ze je loopbeweging analyseren door middel van een video. Dan kunnen ze goed zien of je enkel doorzakt of niet.
Het klinkt misschien wat overdreven, als beginnende loper, maar het is echt de moeite waard. Het kan veel narigheid aan blessures voorkomen.
Als je een echte beginner bent, kun je ook de Start to Run cursus overwegen. Die begint zaterdag weer. Ik heb het vorig jaar gedaan, en ik vond het erg leuk. Van 0 naar 20 minuten hardlopen in 6 weken, in een groep en met een trainer van de Atletiekunie. Je kunt je nog inschrijven voor zaterdag: www.starttorun.nl
Succes!
Wat barbaars van mij dat ik niet wist dat er speciaalzaken zijn voor hardlopers. Ik ben trouwens een loner, heb niet veel met mensen. Ik doe dingen en doelen die ik wil bereiken liever in mijn uppie.
Goede schoenen zijn voor iedereen anders, omdat we allemaal van nature een andere voet en techniek hebben. Tijdens het hardlopen komt er bij iedere landing 2 tot 3 keer je lichaamsgewicht op je voet/enkel/knie/heup terecht. Loop daarom binnen bij een goede hardloopwinkel, laat ze een analyse van je voet en looptechniek maken en voor 7 of 8 tientjes heb je op zn minst schoenen die bij je voeten passen. (als je 150 euro wil uitgeven mag dat ook, maar koop dan wel schoenen die goed voor jou zijn).
En verder, rustig aan beginnen. Ik weet niet hoeveel je nu sport, maar er zijn voldoende hulp-apps en podcasts om je op weg te helpen. (Zoek op Evy, Renate, of C25). En laat hier af en toe weten hoe t met je gaat!
Hier schrik ik wel van. Denk dat ik dan toch maar eerst wat meer moet afvallen voor ik alles ga belasten. Thanks.
My nightly bloodlust has overflown into my days. I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.
Hier schrik ik wel van. Denk dat ik dan toch maar eerst wat meer moet afvallen voor ik alles ga belasten. Thanks.
Welnee, ik weeg ook 95 kilo. Veel mensen hier zijn juist begonnen met hardlopen om af te vallen. Vraag Kluizenaar maar hoeveel t m geholpen heeft. Maar daarom, goede schoenen helpen!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Wat barbaars van mij dat ik niet wist dat er speciaalzaken zijn voor hardlopers. Ik ben trouwens een loner, heb niet veel met mensen. Ik doe dingen en doelen die ik wil bereiken liever in mijn uppie.
Kan ook prima, zo ben ik ook begonnen. Ik ben met Evy begonnen na het lopen in de Start to Run groep loop ik nu weer alleen
En barbaars is het niet hoor, ik had ook geen idee voor ik begon met lopen!
Welnee, ik weeg ook 95 kilo. Veel mensen hier zijn juist begonnen met hardlopen om af te vallen. Vraag Kluizenaar maar hoeveel t m geholpen heeft. Maar daarom, goede schoenen helpen!
Bij mij is het toch een héél stuk meer wat ik meedraag. Ik kom van 145kg en weeg nu 120kg. Denk dat ik sowieso minimaal nog 10kg moet afvallen voor ik alles ga belasten.
My nightly bloodlust has overflown into my days. I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.
Bij mij is het toch een héél stuk meer wat ik meedraag. Ik kom van 145kg en weeg nu 120kg. Denk dat ik sowieso minimaal nog 10kg moet afvallen voor ik alles ga belasten.
Good Busy! Je bent in ieder geval al 25 kilo op de goede weg!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Good Busy! Je bent in ieder geval al 25 kilo op de goede weg!
Daarom, Stoppen ga ik sowieso niet want ik maak mezelf gek als ik te weinig tijd heb en ik nog moet sporten omdat ik gewoon MOET sporten. Het is een gewoonte geworden dus het gaat allemaal goed komen.
Verstandig denk ik! Je zou eventueel in de tussentijd ook kunnen gaan fietsen. Hoeft niet ver en snel, maar gewoon om in beweging te zijn.
Verstandig denk ik! Je zou eventueel in de tussentijd ook kunnen gaan fietsen. Hoeft niet ver en snel, maar gewoon om in beweging te zijn.
Ik gebruik op dit moment een crosstrainer en doe ook aan krachttraining. Ik wilde mijn crosstrainer gaan vervangen door te gaan hardlopen maar dit kan dus nog wel even wachten.
De afgelopen tijd door het koude/donkere/gladde weer alleen in de sportschool hardgelopen, maar vanmiddag meedoen met de 10 km van de 20 van Alphen
Getraind op 8 km, alweer een paar maanden geleden dat ik de 10 km heb gedaan maar zeker geen onmogelijke opgave. Alleen een beetje jammer dat ik door die trainingen wat last heb van mijn schenen. Goed warmlopen dus!
Ik gebruik op dit moment een crosstrainer en doe ook aan krachttraining. Ik wilde mijn crosstrainer gaan vervangen door te gaan hardlopen maar dit kan dus nog wel even wachten.
Respect!
Ik ben 110 kg met 1.70 m, maar ik heb mijn tempo daarop aangepast. Overigens is op een rap tempo wandelen goede voorbereiding. Ik heb een wandelschema gekregen van de start to run als voorbereiding op hardlopen, zal eens kijken of ik dat hier kan posten
Ik ben 110 kg met 1.70 m, maar ik heb mijn tempo daarop aangepast. Overigens is op een rap tempo wandelen goede voorbereiding. Ik heb een wandelschema gekregen van de start to run als voorbereiding op hardlopen, zal eens kijken of ik dat hier kan posten
Cool Ik ben trouwens van nature al een snelle loper. Ik kan me heel erg ergeren aan mensen die langzaam lopen.
[..]
Je kan al best schoenen halen hoor en dan gewoon lopen. Dan kunnen je benen in ieder geval al aan de belasting wennen. En wanneer het goed voelt ga je beginnen. Bij de Loop zaak kunnen ze je daar ook wel in adviseren.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Cool Ik ben trouwens van nature al een snelle loper. Ik kan me heel erg ergeren aan mensen die langzaam lopen.
Waarom je eraan ergeren? Iedereen zijn/haar ding, toch?
Ik loop veel langzamer dan iedereen die altijd om me heen hoor. Mijn gemiddelde ligt zo rond 6:30 /km. Ik probeer wel op te bouwen naar sneller, maar mijn voorkeur ligt bij afstand ipv snelheid.
Ik heb vandaag eindelijk weer 5km gelopen na mijn achillespeesblessure. Ik moet nog wel wat vertrouwen terugwinnen, want ik ben steeds bang dat ik iets ga voelen in mijn achillespees .
Waarom je eraan ergeren? Iedereen zijn/haar ding, toch?
Ik loop veel langzamer dan iedereen die altijd om me heen hoor. Mijn gemiddelde ligt zo rond 6:30 /km. Ik probeer wel op te bouwen naar sneller, maar mijn voorkeur ligt bij afstand ipv snelheid.
Ik heb vandaag eindelijk weer 5km gelopen na mijn achillespeesblessure. Ik moet nog wel wat vertrouwen terugwinnen, want ik ben steeds bang dat ik iets ga voelen in mijn achillespees .
Ja natuurlijk iedereen zijn/haar ding maar ik bedoelde meer op straat en stations enzeu. Sterkte met je blessure
Op zondag 3 maart 2013 11:50 schreef E.B.A.H. het volgende: Bij mij is het toch een héél stuk meer wat ik meedraag. Ik kom van 145kg en weeg nu 120kg. Denk dat ik sowieso minimaal nog 10kg moet afvallen voor ik alles ga belasten.
Onzin, je kunt prima lopen met dat gewicht. Rustig aan doen, goede schoenen.
De vrouw bij de startnummerafhaalbalie vraagt ons naar onze medische verklaring. Medische verklaring? Hoezo medische verklaring? Nooit van gehoord? Wat is dat? De vrouw kijkt ons met grote ogen aan en zegt de volgende woorden: Zonder medische verklaring mag u niet lopen, mevrouw. PARDON?! We kijken haar met grote ogen aan, maar ze zegt dat ze niks voor ons kan doen. We kunnen alleen nog even naar de helpdesk lopen, misschien hebben zij een oplossing. Vol goede moed lopen we naar de balie. Dit moet goed komen. Bij de helpdesk aangekomen leggen we ons verhaal uit aan de meneer. En ook hij reageert een beetje geschrokken: “maar meisjes, zonder kan ik jullie absoluut niet laten rennen. Het zijn gekke Franse regels, maar ik moet me er aan houden” . Hij gaf ons een oplossing. We konden naar een lokale dokter gaan voor een checkup. Daar moesten we dan wel voor betalen, maar in Nederlands had het sowieso ook geld gekost.
Say wh0t!?!?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Op zondag 3 maart 2013 12:16 schreef E.B.A.H. het volgende: Ja natuurlijk iedereen zijn/haar ding maar ik bedoelde meer op straat en stations enzeu. Sterkte met je blessure
Herkenbaar. Ik heb dat vooral met mensen die schuin de straat oversteken zonder om te kijken, en mensen die de weg versperren (net voor een roltrap, deuren van de trein etc.)