abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:49:18 #276
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124047437
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:38 schreef Catnip het volgende:

[..]

Nou ik kan me niet voorstellen dat mensen dat leuk vinden..
Leuk nee, maar de waarheid is dat sommige mensen op deze manier aandacht proberen te krijgen. Hoe cliché dat ook mag klinken.
Touching from a distance ~
pi_124047617
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:49 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Leuk nee, maar de waarheid is dat sommige mensen op deze manier aandacht proberen te krijgen. Hoe cliché dat ook mag klinken.
Dat is waar.
Mensen die hun diagnose ook overal als excuus gebruiken lijken de diagnose ook "leuk" te vinden. En dan heb ik het over mensen die denken beter of zielig te zijn omdat ze dit en dit mankeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door summer2bird op 14-03-2013 14:00:39 ]
Twiddel
pi_124048188
:W liefjes!!

Ik strooi hiet ook maar wat positiviteit want overal waar ik vandaag kom zie ik gebitch! (al dan niet terecht maar oke)

Ik ben happy! Ik heb n naaimachine gekregen van mn ma en ik heb t helemaal naat mijn zin!
S. 2014
J. 2016
pi_124048897
hallo,

we zijn lln vna het 6de humane en wij maken een eindwerk over depressie en alternatieve therapieen, zoals mindfulness en homeopathie zouden er mensen zijn die ons hierover meer willen vertellen dmv een paar vrazgen te beantwoorden via mail?

zo ja contacteer ons dan via eindwer.humane@hotmail.be

alvast bedankt
pi_124048921
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:37 schreef eindwerkhumane het volgende:
hallo,

we zijn lln vna het 6de humane en wij maken een eindwerk over depressie en alternatieve therapieen, zoals mindfulness en homeopathie zouden er mensen zijn die ons hierover meer willen vertellen dmv een paar vrazgen te beantwoorden via mail?

zo ja contacteer ons dan via eindwer.humane@hotmail.be

alvast bedankt
eindwerk.humane@hotmail.be dus sorry
pi_124049490
Heb je hier toestemming voor gevraagd, eindwerkhumane?

Gewoonmezelf, leuk! Crea-bea ze :D

Catnip, ze zijn 3,5 en bijna 5,5 jaar. Ik vind het best zwaar, ook omdat het me niet goed lukt om de moeder te zijn die ik zou willen zijn... Wel druk mee aan het werk, maar doel is nog niet in t zicht...

Zonnetje schijnt, scheelt toch een beetje :).
Fake it till you make it...
pi_124052096
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat lijkt raar, hè?

Toch, als je kijkt naar hoe sommigen praten over hun slechte momenten, de effecten van de medicatie en het wel en wee van hun therapie, dan lijkt het haast wel alsof ze met een hobby bezig zijn.
Wat zou de reactie zijn van deze mensen als iemand ze plots zou vertellen: Je hebt geen depressie, je bent O.K.?

Verder is magnetronkoffie een aardig voorbeeld van iemand die plots zonder depressie is met zijn dilemma van wat nu te doen? Dat is best een angstig moment, waarbij je je voorstellen kan dat mensen die liever geheel vermijden. Plots komt alles op de persoon zelf neer en kan men het labeltje niet langer opsteken als paraplu om te beschermen tegen de regen. Leuk is dus misschien niet het juiste woord, maar wat is hier de minder leuke keuze, voor jou of voor anderen?
Ik ben nu ruim een jaar depressie-vrij en heb dat moment nooit als angstig ervaren. Ook heb ik me nooit verscholen achter een label, verreweg de langste tijd dat ik depressief was, had ik niet eens een label omdat ik zonder diagnose door het leven ging.

Ik mag dan ook zeggen dat ik het verstandig vind om toch met label rond te lopen.
Dat ik nu niet weet hoe en wat, valt ook te verklaren vanuit mijn autisme en het feit dat ik vanaf mijn kindertijd aan 1 stuk door depressief was en simpelweg niet beter wist/weet.
Ik kan mezelf niet aan mezelf spiegelen voor en na, want voor mij is er geen voor (voor de depressie bedoel ik daarmee).

Alleen jammer dat sommige fokkers oogkleppen ophebben en denken dat ik me verschuil achter een label, want dat heb ik nooit gedaan. Sterker nog, ikzelf heb nooit begrepen hoe iemand dat nou kan doen. Ik heb mezelf eigenlijk nooit zielig gevonden. Wel waardeloos en dat soort shit, maar dat was ook inherent aan mijn situatie.
pi_124052915
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben nu ruim een jaar depressie-vrij en heb dat moment nooit als angstig ervaren. Ook heb ik me nooit verscholen achter een label, verreweg de langste tijd dat ik depressief was, had ik niet eens een label omdat ik zonder diagnose door het leven ging.

Ik mag dan ook zeggen dat ik het verstandig vind om toch met label rond te lopen.
Dat ik nu niet weet hoe en wat, valt ook te verklaren vanuit mijn autisme en het feit dat ik vanaf mijn kindertijd aan 1 stuk door depressief was en simpelweg niet beter wist/weet.
Ik kan mezelf niet aan mezelf spiegelen voor en na, want voor mij is er geen voor (voor de depressie bedoel ik daarmee).

Alleen jammer dat sommige fokkers oogkleppen ophebben en denken dat ik me verschuil achter een label, want dat heb ik nooit gedaan. Sterker nog, ikzelf heb nooit begrepen hoe iemand dat nou kan doen. Ik heb mezelf eigenlijk nooit zielig gevonden. Wel waardeloos en dat soort shit, maar dat was ook inherent aan mijn situatie.
In jouw geval was het gelukkig geen angstig moment, maar voor wie depressie als ziekte een onderdeel van zijn identiteit is geworden, kan het iets zijn om tegenop te kijken. Bewust, al vaker onbewust.
pi_124053228
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:26 schreef Gray het volgende:

[..]

In jouw geval was het gelukkig geen angstig moment, maar voor wie depressie als ziekte een onderdeel van zijn identiteit is geworden, kan het iets zijn om tegenop te kijken. Bewust, al vaker onbewust.
Ik weet eigenlijk niet of ik er onbewust mee bezig was (bewust in elk geval niet). Het was gewoon 'gewoon' voor mij, maar ik wist niet of het bij mij hoorde of niet. Ik was daar eigenlijk gewoon niet zo mee bezig.

Ik zie de periode na mijn depressie als een bevrijding en denk eerlijk gezegd dat de meesten met een depressie (of die die net een depressie achter de rug hebben) daar hetzelfde over denken.
pi_124054694
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 04:00 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Kan dat denk ik niet zo 1 2 3 direct weer terugschakelen. Geef het wat tijd.
Ja, ik geef het wat tijd. Het is lastig, maar het moet. Voor de rest gaat het al stukken beter in vergelijking met eerst. Ben al veel minder moe en heb meer energie. Hopelijk komt alles weer goed. Daar heb ik in ieder geval wel vertrouwen in.
pi_124056599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W liefjes!!

Ik strooi hiet ook maar wat positiviteit want overal waar ik vandaag kom zie ik gebitch! (al dan niet terecht maar oke)

Ik ben happy! Ik heb n naaimachine gekregen van mn ma en ik heb t helemaal naat mijn zin!
Ohh leuk wat ga je maken? Kleding?
pi_124091958
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet of ik er onbewust mee bezig was (bewust in elk geval niet). Het was gewoon 'gewoon' voor mij, maar ik wist niet of het bij mij hoorde of niet. Ik was daar eigenlijk gewoon niet zo mee bezig.

Ik zie de periode na mijn depressie als een bevrijding en denk eerlijk gezegd dat de meesten met een depressie (of die die net een depressie achter de rug hebben) daar hetzelfde over denken.
Voelt inderdaad een bevrijding, voor mij met name omdat ik het geleidelijke proces pas iets later opmerkte. Het was echt als in: opeens weet je het... je wordt gelukkig! :P
pi_124092708
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:40 schreef Gray het volgende:

[..]

Voelt inderdaad een bevrijding, voor mij met name omdat ik het geleidelijke proces pas iets later opmerkte. Het was echt als in: opeens weet je het... je wordt gelukkig! :P
Blijft het daarna weg?
Rustig aan.
pi_124092920
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Blijft het daarna weg?
Nooit 100%. Het is een beetje als een verslaving waar je zomaar weer aan kan beginnen.
pi_124092962
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Nooit 100%. Het is een beetje als een verslaving waar je zomaar weer aan kan beginnen.
Lame..

Voelt voor mij wel heel erg biologisch overigens.. Mijn hele depressie.
Rustig aan.
pi_124093155
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Lame..

Voelt voor mij wel heel erg biologisch overigens.. Mijn hele depressie.
Sommigen worden ook verslavingsgevoelig geboren. ;)

En als je gevoelig geboren bent voor depressie, dan kom je daar ook niet geheel vanaf. Het psychologische aspect misschien, maar nooit het biologische.
pi_124093531
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:09 schreef Gray het volgende:

[..]

Sommigen worden ook verslavingsgevoelig geboren. ;)

En als je gevoelig geboren bent voor depressie, dan kom je daar ook niet geheel vanaf. Het psychologische aspect misschien, maar nooit het biologische.
Maar met medicatie is het biologische weg te strepen?
Rustig aan.
pi_124093675
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:18 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar met medicatie is het biologische weg te strepen?
Dan moet je wel een medicijn vinden dat aanslaat bij jou.
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:40 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik voel me eigenlijk meer neutraal of zo? Vreemd...
pi_124093829
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan moet je wel een medicijn vinden dat aanslaat bij jou.
Vooralsnog slaat het allemaal half aan oid :)

En de eerste dagen op zo een middel doe je vaag en zit je half te dromen etc :o
Rustig aan.
pi_124094208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Vooralsnog slaat het allemaal half aan oid :)

En de eerste dagen op zo een middel doe je vaag en zit je half te dromen etc :o
Ik heb geen idee. Ik weet wel dat ik, toen ik nog een AD gebruikte, nogal wat bijwerkingen had.
pi_124094249
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Ik weet wel dat ik, toen ik nog een AD gebruikte, nogal wat bijwerkingen had.
Zoals?
Rustig aan.
pi_124094504
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zoals?
Libido :')

Edit:Trouwens, ik had niet de indruk dat die AD bij mij echt aansloeg. Weet eigenlijk niet of het de depressie verminderde of niet, maar weg was het in elk geval niet.
pi_124095479
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Libido :')

Edit:Trouwens, ik had niet de indruk dat die AD bij mij echt aansloeg. Weet eigenlijk niet of het de depressie verminderde of niet, maar weg was het in elk geval niet.
Ik voel nu als ik me normaal gesproken klote zou voelen iets heel erg zeuren... Als een klein kind dat aan je mouw trekt steeds.
Rustig aan.
pi_124095575
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 16:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik voel nu als ik me normaal gesproken klote zou voelen iets heel erg zeuren... Als een klein kind dat aan je mouw trekt steeds.
Ja, dat gevoel ken ik. Ik raakte heel makkelijk geirriteerd en moest me continu inhouden.
pi_124096339
Ik heb nu eindelijk medicatie die aanslaat en dat lijkt me net wat stabieler te maken.
Niet dat het nu ineens allemaal leuk en fijn is, maar ik heb het idee dat we van hieruit misschien wel wat verder kunnen bouwen zeg maar. Dat gevoel heb ik heel lang niet gehad :)
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')