Bronquote:Mijn liefje is een meisje
Opgevoed door wolven
Ze danst met een hersenschim
En stilletjes sluipt ze weg
Ze is mijn liefje
Ze is mijn liefje
Mijn liefje is een meisje
Dat de zeven continenten omarmd
Dat neerplonst in mooie zeeën en
Danst in de wolken hierboven
Mijn liefje
Ze is mijn liefje
Want voor mij
Is er geen ander, alleen mijn liefje, ze is mijn liefje
Waar ze ook heen gaat, ik heb er vrede mee, ik heb er vrede mee, omdat
Ze me altijd vindt, mijn liefje, mijn liefje
Ik neurie- het is zo goed voor mij, het is zo goed voor mij, dit liedje.
Mijn liefje is een meisje
Dat wordt gemarteld door onvoorspelbare dromen
Verward haar in de morgen
Gevlochten door de wind
Dat maakt mijn liefje anders
Ze is mijn liefje
Mijn liefje voor onsterfelijkheid
Maakt er een potje van en is nooit bang
Ze maakt een vervoersmiddel van rozemarijn
Getrokken door krekels me rustig op mijn gemak stellend
Ze is mijn liefje
Zeker. Origineel en wars van enige opsmuk (dat is een kwaliteit in het ESF). Echt een pareltje.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:05 schreef takkfyrir het volgende:
Ik vond ´t een van de tofste nummers van de avond.
Niks hij zingt over jam. Hij zingt over Debrecen. Ik was in Debrecen, die goede oude tijd in Debrecen, weet je nog toen in Debrecen enz. Jij met je jamquote:Op woensdag 17 april 2013 20:50 schreef Fred_B het volgende:
Voor degenen die geen Hongaars spreken is er geen touw aan vast te knopen. Alex die zingt dat hij geen jam lust 'Getver, jam' en dat dit net zo is als 'in het Jodenkamp'.![]()
Maar er is een vertaling beschikbaar:
[..]
Bron
Hij had nog wel even een pakje Van Nelle opgerookt voordat die begon inderdaadquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:06 schreef CommanderKeen het volgende:
Ook dat dit door is verbaast me. Niet dat ik dit slecht vind, maar ik had niet verwacht dat dit hoog zou eindigen qua televoting. Ik vind de man wel een wat vervelende stem hebben. Op plaat gaat het nog wel, maar live klinkt het behoorlijk schorrig. Ik vraag me af of hij na vier nummertjes zingen niet zijn stem kwijt is.
Ik zit op zangles, en dit is les #1 in hoe je NIET moet zingen. Niet omdat het niet goed zou klinken (dat is subjectief), maar omdat je stem ervan naar zijn mallemoeren gaat.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hij had nog wel even een pakje Van Nelle opgerookt voordat die begon inderdaad
Zijn probleem toch.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:05 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Ik zit op zangles, en dit is les #1 in hoe je NIET moet zingen. Niet omdat het niet goed zou klinken (dat is subjectief), maar omdat je stem ervan naar zijn mallemoeren gaat.
Schrap dit: hoe vaker ik hem luister, hoe beter hij wordt. Op dit moment mijn absolute favoriet. Hier ga ik morgen op stemmen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:51 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vind het mooi.Een van mijn favorieten, blij dat-ie in de finale staat.
quote:Op zondag 19 mei 2013 12:56 schreef Toekito het volgende:
Kersenjam
Hoor het nummer nu pas nadat er in het meettopic over kersenjam geluld werd. Dus heb hem ff opgezet.
nou nouquote:Op zondag 19 mei 2013 10:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dit was een verschrikking die vreselijke zogenaamd vrolijke lui met hoedjes en bril hou ik helemal niet van, ik schiet ze het liefst met een machinegeweer van het podium af.
quote:Op zondag 19 mei 2013 13:07 schreef Cee het volgende:
[..]
Weet je wat ik ga doen? Nu, op dit moment? Ik ga het nummer keihard downloaden en op m'n iPod zetten. Niemand kan me wat maken!
Ik vond ´m ook best okee! Alleen z´n haar vond ik een beetje jammer.quote:Op zondag 19 mei 2013 03:52 schreef Mishu het volgende:
Ben ik de enige die de gitarist wel appetijtelijk vond? Als ie een nummer heeft houd ik me aanbevolen
Ik vond het nummer juist wel opvallen. En goed, ik heb dan wel geen grote bril, muts op m´n hoofd of een kekke blouse, maar verder identificeer ik me meer met suffe hipsters dan met vrouwen in een strakke jurk.quote:Op zondag 19 mei 2013 02:52 schreef Redefine het volgende:
Aardig nummer. Maar snap niet echt dat hier echt enorme liefhebbers van zijn. Daarvoor vind ik het toch te onopvallend. En dat het dan ook van die sullige hipsters zijn helpt dan ook niet echt.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:31 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik vind dit echt een lekker liedje voor op een luie zondag. Heerlijk rustgevend.
Inderdaad. Eerst vond ik het nogal nietszeggend, maar het is eigenlijk heel ontspannen en relaxed om naar te luisteren.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:43 schreef Aoibhin het volgende:
Een veel beter eindresultaat dan ik had verwacht, maar wel verdiend vind ik. Dit nummer is bij mij heel erg gaan groeien door de weken heen en onderhand kan ik het wel tot mijn favorieten rekenen.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:20 schreef Aoibhin het volgende:
Dit optreden heeft me gisteren erg verrast. Van tevoren vond ik dit nummer maar zo-zo, maar op de een of andere manier werkte het live wel zodanig dat het onder mijn favoriete optredens van gisteren valt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |