abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124412446
Django Unchained

Ja het is een Tarentino, een echte Tarentino, geweld (vaak met cartooneske hoeveelheden bloed en bijpassend geluid, humor, gevatte dialogen en mooie plaatjes. Ik denk niet dat het de beste Tarentino is maar het zeker de moeite waard om te kijken. De acteurs zijn goed op dreef weinig op aan te merken, zeker Jamie Foxx was sterk in zijn stille spel, hij kan lekker intens kijken. En Samuel L. Jackson, maakt niet uit hoe oud hij wordt hij blijft bad-ass. Minpuntje, ik had bij Christopher Waltz wel een beetje het idee dat ik naar de grootvader van Franz Landa zat te kijken, zo'n goeie acteur moet toch meer kunnen.
ImDB: 8,6
Ik: 8

Journey 2: The Mysterious Island

Vakkundige CGI verkrachting van het werk van Jules Verne met Dwayne "the Rock" Johnson, Vanessa Hudgens en believe it or not Michael Cain. Vervolg op Journey to the Center of the Earth uit 2008. Het verhaal neemt verschillende elementen van het werk van Jules Verne maar ook van Jonathan Swift en Robert Louis Stevenson en verwerkt het tot een nogal mat CGI avonturenspektakel zonder veel diepte. Uiteraard niet zonder "boy meets girl, girl wil niks van boy weten maar aan het einde van de film toch wel" verhaallijn. Kortom een film die je prima kan missen.
IMDB: 5,7
Ik: 4,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Karstman op 23-03-2013 20:04:29 ]
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator zaterdag 23 maart 2013 @ 17:38:44 #182
18653 crew  D.
pi_124412725
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:30 schreef Timo20 het volgende:
Eergisteren gekeken:

De lente is gisteren weer officieel begonnen!! [ afbeelding ] [ afbeelding ] en dus was het weer tijd voor:

Dazed and Confused
Ieder jaar op de eerste dag van de lente kijk ik mijn favoriete coming-of-age film. Een film die aan de hand van de verhalen van high school kids laat zien waar de lente en zomer voor een groot deel om draaien: een fijne tijd hebben met je vrienden, genieten van `t weer, doen waar je zin in hebt en onbekende mensen ontmoeten en discussies met ze hebben over eigenlijk helemaal niets onder het genot van een lekker drankje.
Linklater brengt dit fantastisch over en iedere keer als ik `m zie krijg nog meer zin in die lange zomerdagen waarin je doorgaat tot in de kleine uurtjes, en pas het bed in rolt als de zon weer opkomt...
Het geheel wordt afgemaakt door een fantastische en fantastisch bij het verhaal en beelden passende soundtrack.
Voor mij is dit een meesterwerk, één van m`n persoonlijke all-time favorieten.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
N.a.v. deze post de film gisteren gekeken.
Nu is het logisch dat het zo'n ophemeling alleen maar tegen kan vallen,
maar zelfs het IMDB cijfer is wat aan de hoge kant. Ik zou 'm een 7 willen geven.
Nog steeds een ruime voldoende.

Ik vond de film een hoog Freaks & Geeks gehalte hebben, alleen kon het daar niet aan tippen.
Wie die serie niet kent; een aanrader!

Freaks and Geeks (TV Series 1999–2000) - IMDb
pi_124414058
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:15 schreef Mender het volgende:

[..]

Deze film naar aanleiding van deze post gekeken. Het was het waard.

[..]

:Y ^O^
graag gedaan :P

de grootste grap vind ik nog steeds dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124416262
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 17:29 schreef Karstman het volgende:
Django Unchained
[ afbeelding ]

Ja het is een Tarentino, een echte Tarentino, geweld (vaak met cartooneske hoeveelheden bloed en bijpassend geluid, humor, gevatte dialogen en mooie plaatjes. Ik denk niet dat het de beste Tarentino is maar het zeker de moeite waard om te kijken. De acteurs zijn goed op dreef weinig op aan te merken, zeker Jamie Foxx was sterk in zijn stille spel, hij kan lekker intens kijken. En Morgan Freeman, maakt niet uit hoe oud hij wordt hij blijft bad-ass. Minpuntje, ik had bij Christopher Waltz wel een beetje het idee dat ik naar de grootvader van Franz Landa zat te kijken, zo'n goeie acteur moet toch meer kunnen.

Journey 2: The Mysterious Island
[ afbeelding ]
Vakkundige CGI verkrachting van het werk van Jules Verne met Dwayne "the Rock" Johnson, Vanessa Hudgens en believe it or not Michael Cain. Vervolg op Journey to the Center of the Earth uit 2008. Het verhaal neemt verschillende elementen van het werk van Jules Verne maar ook van Jonathan Swift en Robert Louis Stevenson en verwerkt het tot een nogal mat CGI avonturenspektakel zonder veel diepte. Uiteraard niet zonder "boy meets girl, girl wil niks van boy weten maar aan het einde van de film toch wel" verhaallijn. Kortom een film die je prima kan missen.
IMDB: 5,7
Ik: 4,5
Morgan Freeman = Samuel L. Jackson
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:48:03 #185
182073 invine
blablabla etc.
pi_124417200
quote:
Django Unchained
[ afbeelding ]

Ja het is een Tarentino, een echte Tarentino, geweld (vaak met cartooneske hoeveelheden bloed en bijpassend geluid, humor, gevatte dialogen en mooie plaatjes. Ik denk niet dat het de beste Tarentino is maar het zeker de moeite waard om te kijken. De acteurs zijn goed op dreef weinig op aan te merken, zeker Jamie Foxx was sterk in zijn stille spel, hij kan lekker intens kijken. En Morgan Freeman, maakt niet uit hoe oud hij wordt hij blijft bad-ass. Minpuntje, ik had bij Christopher Waltz wel een beetje het idee dat ik naar de grootvader van Franz Landa zat te kijken, zo'n goeie acteur moet toch meer kunnen.

Zou zomaar kunnen ;) alle films van quentin leven in een eigen wereld met elkaar.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_124417765
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:22 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Morgan Freeman = Samuel L. Jackson
:|W Je hebt helemaal gelijk :) Denkelijk in de wat doordat Django ook Freeman wordt genoemd.
Whiskyplankje
pi_124420834
Happy Feet 2

Na het succes van het eerste deel moest er natuurlijk een vervolg komen. Het vervolg haalt het zoals zo vaak bij lange na niet bij het origineel. Animatie is prima maar het verhaal lijkt niet echt ergens naar. Enige echt leuke zijn Bill en Will the Krill met de stemmen van Brad Pitt en Matt Damon.
IMDB: 5,8
Ik: 5

Tangled

Leuke frisse Disney animatie over Rapunzel een meisje met heul lang blond haar. Rapunzel is een variant op het sprookje Raponsje van de gebroeders Grimm. Er is een prinsessen backstory en charmante schelm ingevoerd en nog wat meer ludieke karakters (mens en dier) die je meer in dit soort animaties ziet. De film zit vol met grappen, zowel in de dialoog als in de animaties en ze zijn bijna allemaal raak. Het paard is bij vlagen hilarisch en ook Pascal de kameleon doet leuk mee.
IMDB: 7,8

[ Bericht 14% gewijzigd door Karstman op 23-03-2013 23:23:19 ]
Whiskyplankje
pi_124425813
Argo (2012) - IMDb

Aardig mee vermaakt. Het begin vond ik allemaal wat traag maar ze weten de suspense aardig op te bouwen. Dat moet echt zenuwslopend voor die mensen zijn geweest. Had wel liever gezien hoe traumatiserend het voor die mensen zou moeten zijn geweest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  zondag 24 maart 2013 @ 00:56:19 #189
8369 speknek
Another day another slay
pi_124429214
The Master (2012) - IMDb

Uitstekend acteerwerk, fantastische dialogen en een mooie belichting worden verspild aan een meanderende film die maar niet interessant wil worden.

5/10.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 maart 2013 @ 01:26:03 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_124430158
Hitchcock (2012) - IMDb

Wat een mooie biografische film over de beroemde regisseur en wat een briljant gespeelde rol van alleskunner Anthony Hopkins. Minstens even goed is de rol van zijn vrouw spelende Helen Mirren.
Het verhaal is in de USA gesitueerd en speelt zich af in 1959 rondom het maken van zijn meesterwerk Psycho.
Veel film in film fragmenten en de casting van de acteurs is qua gelijkenis voortreffelijk.
Even er in komen en na 10 minuten blijf je gefascineerd doorkijken.
Een pareltje! ^O^

IMDb: 7,0
Ik 8,0

[ Bericht 1% gewijzigd door golfer op 24-03-2013 12:35:15 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 24 maart 2013 @ 11:13:34 #191
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_124435383
Chariots of Fire (1981)
Afgelopen tijd heb ik alle nog niet eerder geziene films die de Best Picture-oscar wonnen gekeken. Chariots of Fire was de laatste titel en het viel helaas niet mee allemaal. Een jofele Indiana Jones-film zou nooit zo snel als winnaar worden gekozen. De dames en heren van de Academy hebben een overduidelijke voorkeur voor epische bombastische drama's volgens het stramien 'ondanks alle tegenspoed, behaalt de protagonist toch zijn doel' en het sportdrama Chariots of Fire is daar geen uitzondering op.

De sportscenes in de setting van de jaren '20 waren nog wel aardig om te zien, beetje kitscherig wel met die muziek van Vangelis, maar soit. De rest eromheen was redelijk saai met de welbekende conflictsituaties die eerst afgewikkeld moeten worden. Ook een portie hautaine Engelse 'kijk-ons-tof-zijn'-attitude kwam weer langs en daar heb ik het ook al niet zo op. Kortom ik vond het allemaal maar bijzonder matig. Cijfer: 5

30 Days of Night (2007)
Vampierenfilm uit de Jupiler-league. Mên, wat een suffe handelingen voeren de vampieren uit, het groepje overlevenden handelt ook even dom met sheriff Hartnett voorop. Deze man kan ik maar niet serieus nemen. De ellende is dat zo'n horrorfilm vrij vroeg los gaat en dat de rest van de film maar doorettert met telkens hetzelfde gedoe: vampieren die de helden van het verhaal het leven zuur maken. Hoe dan ook, dit was niet best. Cijfer: 4,5

Oliver! (1968)
Dat zo'n leuk Charles Dickens-verhaal gegoten wordt in een musical, echt jammer. Het wordt er echt niet beter of leuker op met die ellenlange nummers en domme danspasjes. Ohja, dit won de Oscar voor beste film, ook al zo onbegrijpelijk :'). Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 24 maart 2013 @ 11:42:55 #192
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_124436082
The Possession

Een van de twee dochters van gescheiden ouders koopt bij een garage-uitverkoop een ''Dibbuk box'', een doos waarin een geest uit Joodse mythen verstopt zit. Langzaam maar zeker wordt ze overgenomen door de desbetreffende geest.

Saai, inspiratieloos, en totaal niet eng.

3/10

Hotel Transylvania

Dracula opent een hotel voor monsters, ver weg van de bewoonde wereld aangezien mensen als het kwaad worden gezien door onze bekende graaf en de monsters zo in alle rust vakantie kunnen vieren. Op een dag komt er alsnog een backpackend mens bij het hotel aan met alle grappige gevolgen van dien.

Leuke animatiefilm al vond ik het grap-gehalte lager dan bij het vergelijkbare Paranorman bv.

7/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_124436288

WOW, dit is zonder meer 1 van de sterkste drama films die ik ooit gezien heb.
De film begint vanaf het begin al sterk en houd er de hele film een lekkere vaart in, in sommige drama films word eindeloos veel gepraat en dat is bij deze film gelukkig niet het geval (hoewel er wel aardig veel diepgang in zit, maar zonder eindeloze gesprekken!) de film voelt vanaf het begin ook spannend aan.. waardoor je de hele film met spanning en met meeleven blijft kijken.
De acteerprestaties zijn werkelijk uitstekend, en de sfeer is ook helemaal geweldig en passend bij de film.
Het open einde is eigenlijk voor deze film zowel een min als een plus punt... aan de ene kant past bij dit verhaal heel goed een open einde
SPOILER
aan de andere kant heb je zo erg met de film lopen meeleven dat je ook wil weten hoe het verder gaat... dus t voelt dubbel!
maar overal, geweldige drama film en een DIKKE aanrader
8.5
  zondag 24 maart 2013 @ 12:05:40 #194
182073 invine
blablabla etc.
pi_124436709
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 01:26 schreef golfer het volgende:
Hitchcock (2012) - IMDb

[ afbeelding ]

Wat een mooie biografische film over de beroemde regisseur en wat een briljant gespeelde rol van alleskunner Anthony Hopkins. Minstens even goed is de rol van zijn vrouw spelende Helen Mirren.
Het verhaal is in de USA gesitueerd en speelt zich af in 1959 rondom het maken van zijn meesterwerk Psycho.
Veel film in film fragmenten en de casting van de acteurs is qua gelijkenis voortreffelijk.
Even er in komen en na 10 minuten blijf je gefascineerd doorkijken.
Een pareltje! ^O^

IMDb: 7,0
Ik 8,0
Moet je hiervoor Psycho gezien hebben?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 24 maart 2013 @ 12:36:43 #195
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_124437712
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:05 schreef invine het volgende:

Niet persé, maar geeft je wel een beter beeld van de overeenkomst van de huidige acteurs met die van destijds en ook enkele scenes worden dan wel duidelijker.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_124437838
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:05 schreef invine het volgende:

[..]

Het maakt er alles leuker op, gok ik zo.
  zondag 24 maart 2013 @ 13:15:46 #197
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_124438953
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 17:38 schreef D. het volgende:
Nu is het logisch dat het zo'n ophemeling alleen maar tegen kan vallen,

Omdat?
pi_124440172

Vond dit echt een leuke film met leuke grappen.
Het gaat over een moslim man die erachter komt dat hij geadopteerd is en nog erger, als Jood is geboren. Dit zorgt natuurlijk voor een "confused" Islamitische man en daar horen grappige taferelen bij.
Vooral de interactie tussen de hoofdrol speler en zijn Joodse vriend zijn grappig.

Ik vond het een 7.5 waard.
pi_124441917
Gisteren deze "toekomstige"cult film gezien. De film is raar en als je daarna naar de site johndies.com gaat zie je dat er nog meer aan zal komen. Wat ook een grappig is, is dat de hoofdrol speler ook boeken op amazon heeft (2 nu) onder de naam van wie hij speelt in de film. Nog ietsje dieper zie je ook dat hij schrijft voor cracked.com.

Zeker een aanrader voor mensen die van cult films houden (zeker als ze nog niet officieel cult zijn maar nog campy). Maar ben niet bang voor slechte acteurs of nog slechtere CGI want dat valt in deze reuze mee.

Ook kom je wat bekende gezichten tegen uit series of films:

pi_124450577
Take Me Home Tonight (2011)

Matt Franklin is afgestudeerd aan MIT maar weet niet wat hij met zijn leven aanmoet en werkt in een videotheek. Als Tori, zijn highschool-crush, binnenkomt in de videotheek doet hij of hij een investment banking bigshot is om indruk op haar te maken. Die avond gaat hij met zijn zus en beste vriend naar een Labor Day feest waar ook Tori zal zijn, en waar de zomer op epische wijze afgesloten zal moeten worden en het volwassen leven toch echt eens zal moeten beginnen.

Wat een heerlijke coming of age film :D Had er nog nooit van gehoord, maar op vakantie in een hotelkamer deze film maar eens aangezet en wat heb ik me kapot gelachen. Topher Grace (Forman in That 70's Show) speelt goed en leuk, en tijdens de film ga je Tori net zo leuk vinden. De heerlijk foute muziek en overdreven rol van Barry (Dan Fogler) zorgen ervoor dat de sfeer compleet is.
Cijfer: 8, aanrader dus.

Om even in de stemming te komen:

[ Bericht 7% gewijzigd door BRooster op 24-03-2013 18:10:26 ]
pi_124453001
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:51 schreef Djibril het volgende:

Vond dit echt een leuke film met leuke grappen.
Het gaat over een moslim man die erachter komt dat hij geadopteerd is en nog erger, als Jood is geboren. Dit zorgt natuurlijk voor een "confused" Islamitische man en daar horen grappige taferelen bij.
Vooral de interactie tussen de hoofdrol speler en zijn Joodse vriend zijn grappig.

Ik vond het een 7.5 waard.
klinkt leuk ook maaris kijken dan
  zondag 24 maart 2013 @ 19:45:29 #202
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_124454454
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:33 schreef waxmask het volgende:
Gisteren deze "toekomstige"cult film gezien. De film is raar en als je daarna naar de site johndies.com gaat zie je dat er nog meer aan zal komen. Wat ook een grappig is, is dat de hoofdrol speler ook boeken op amazon heeft (2 nu) onder de naam van wie hij speelt in de film. Nog ietsje dieper zie je ook dat hij schrijft voor cracked.com.
[ afbeelding ]

Zeker een aanrader voor mensen die van cult films houden (zeker als ze nog niet officieel cult zijn maar nog campy). Maar ben niet bang voor slechte acteurs of nog slechtere CGI want dat valt in deze reuze mee.

Ook kom je wat bekende gezichten tegen uit series of films:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik ga deze film nu zien eerst zorgen dat ik stoned ben en dan gaan met die banaan.
Kijken of het wat is.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_124466992
quote:
Django Unchained
[ afbeelding ]

Ja het is een Tarentino, een echte Tarentino, geweld (vaak met cartooneske hoeveelheden bloed en bijpassend geluid, humor, gevatte dialogen en mooie plaatjes. Ik denk niet dat het de beste Tarentino is maar het zeker de moeite waard om te kijken. De acteurs zijn goed op dreef weinig op aan te merken, zeker Jamie Foxx was sterk in zijn stille spel, hij kan lekker intens kijken. En Samuel L. Jackson, maakt niet uit hoe oud hij wordt hij blijft bad-ass. Minpuntje, ik had bij Christopher Waltz wel een beetje het idee dat ik naar de grootvader van Franz Landa zat te kijken, zo'n goeie acteur moet toch meer kunnen.

Heb hem net gezien, helemaal mee eens :)
De film duurt ruim 2,5 uur verveelt geen moment.
  Redactie Games zondag 24 maart 2013 @ 23:32:39 #204
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_124469015
Sound City (2012)

Regisseur: Dave Grohl
met met Trent Reznor, Tom Petty, Rick Springfield, Josh Homme, Fleetwood Mac en diverse andere Rock-legendes.
Productie: USA
Genre: Documentaire
Tijd: 108 minuten
IMDb-score: 7.8/10 (1.933 stemmen)

Legendarisch stukje Rock& Roll geschiedenis. Een hommage aan een oude sound studio en sound board.. Must see voor elke R&R liefhebber.

Mijn score: 8.0/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_124471062
DE GROETEN VAN MIKE

voor kinderen waarschijnlijk wel een erg leuke film, voor volwassenen is de film wat minder..
De film is vrij voorspelbaar en het acteerwerk is hier en daar wat overdreven...
Dus zelf vond ik er helaas niet veel aan (vond achtste groepers huilen niet daarintegen supersterk) mist deze film gewoon de intense kracht die die film wel had...
5... alleen leuk voor de kleienere
pi_124472402
Unsere Mütter, unsere Väter

Nou, daar is 'ie dan. Een Duitse mini-serie (3 afleveringen van 1,5 uur) over de oorlog. Met een behoorlijk hoge production-value, Band of Brothers-achtig. Het gaat over 5 vrienden die allemaal hun eigen ellende meemaken, vanaf de zomer 1941.

Ik was behoorlijk onder de indruk. De serie schuwt niets. Alles wordt bikkelhard in beeld gebracht. Geen vals sentiment of melodrama, maar de waarheid (zover ik dat kan beoordelen).

Ik weet dat veel mensen een keer een Band of Brothers achtige mini-serie vanaf Duits oogpunt zouden willen zien. Dit is echt wat het dichtst in de buurt komt. Maar het is veel meer dan alleen 'combat', wat er ook genoeg in zit. Zeer goed.

8.5
pi_124472960
Tomboy
quote:
A 10-year-old girl, settling into her new neighborhood outside Paris, is mistaken for a boy and has to live up to this new identity since it's too late for the mistake to be clarified.

Frans coming-of -age drama. Mooi in beeld gebracht en weet de hele film de aandacht vast te houden.
De film is kort maar krachtig en weet mooi de vooroordelen en stereotype bloot te leggen. Hoe moeten jongens zijn en hoe behoren meisjes zich te gedragen...

Een 7,5 van mij.

Amour

quote:
Georges and Anne are in their eighties. They are cultivated, retired music teachers. Their daughter, who is also a musician, lives abroad with her family. One day, Anne has an attack. The couple's bond of love is severely tested.

Amour eindelijk kunnen zien. Oscar voor buitenlandse film en overladen met complimenten. Meer dan terecht kan ik eindelijk mee praten. Prachtige film O+ , sloom, traag zou je het kunnen noemen maar klinkt wat negatief. Ik zou eerder bedacht en meegaand in het tempo van de karakters.

Onvoorwaardelijke liefde en het leven en gezondheid wat langzaam wegzakt. Zo eindigen? Nooit!

Een 8!
  maandag 25 maart 2013 @ 11:23:48 #208
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_124477108
House at the End of the Street

Redelijke thriller met de nodige clichés over een meid die met mama verhuist en als buurman een jongen krijgt die zijn familie verloren is door een gestoorde zus. Maar het verhaal is natuurlijk nog niet voorbij. Aardig tussendoortje die vooral het laatste half uur wel vermakelijk is maar daarvoor niet echt weet te boeien. De regisseur probeert dat nog te verbloemen door Jennifer Lawrence heel vaak in een topje in beeld te brengen en daar ook regelmatig op in te laten zoomen. En, eerlijk is eerlijk, die tactiek werkt :9~ :')

6.5

Hitchcock

Prima inkijkje in the making of psycho en het soms verwarde brein van the master of suspense. Af en toe had het ook nog wel wat van Entourage met studiobazen die niks een project zien. Goed geacteerd van Hopkins en Mirren, de rollen van Scarlet en Jessica Biel zijn erg klein en hadden net zo goed door een onbekende naam gespeeld kunnen worden. Eigenlijk verder weinig op deze film aan te merken, behalve dat het verhaal opzich nu ook weer niet zo verheffend is en er best wat meer aandacht aan het filmen besteed mocht worden.

7.5

[ Bericht 12% gewijzigd door planethugo op 25-03-2013 11:31:59 ]
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 11:29:38 #209
18653 crew  D.
pi_124477258
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:15 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Omdat?
Omdat het me sterk lijkt dat jouw beste film ooit ook mijn beste film ooit zal zijn :Y
pi_124479847
The Full Treatment (a.ka. Stop me before I Kill) 1960
De tweede film uit de Icons of Suspense box (van Hammer) die ik zie en ook deze was prima te pruimen. Goed acteerwerk en goede spanningsopbouw. Toch wel een minpuntje; had wel een half uurtje korter gemogen, film bevat nu ook wel wat mindere scenes en voelt wat langdradig aan. 7.0
  maandag 25 maart 2013 @ 13:01:30 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_124480211
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:23 schreef planethugo het volgende:
De regisseur probeert dat nog te verbloemen door Jennifer Lawrence heel vaak in een topje in beeld te brengen en daar ook regelmatig op in te laten zoomen. En, eerlijk is eerlijk, die tactiek werkt :9~ :')

Sold!

Laten we wel wezen, die tactiek heeft haar ook (terecht) de Oscar opgeleverd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 25 maart 2013 @ 13:14:26 #212
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_124480646
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2013 23:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Sound City (2012)
[ afbeelding ]
Regisseur: Dave Grohl
met met Trent Reznor, Tom Petty, Rick Springfield, Josh Homme, Fleetwood Mac en diverse andere Rock-legendes.
Productie: USA
Genre: Documentaire
Tijd: 108 minuten
IMDb-score: 7.8/10 (1.933 stemmen)

Legendarisch stukje Rock& Roll geschiedenis. Een hommage aan een oude sound studio en sound board.. Must see voor elke R&R liefhebber.

Mijn score: 8.0/10
Heb na het zien van deze docu meteen de CD gekocht.
pi_124483563
The World's Fastest Indian (2005)

De film gaat over de Nieuw-Zeelandse Burt Munro, die het snelheids-record zetten op motors onder de 1000cc (wat nog steeds staat!), hoe hij op latere leeftijd (68 jaar) alleen afreist naar de USA met zijn zelf gemodificeerde ´Indian scout´ (hens the fastest Indian) van btw 47 jaar oud en waar hij al 20 jaar zelf aan het sleutelen was. Uitstekend geacteerd door Anthony Hopkins met zijn zelf gemaakte kiwi accent, echt klasse. Een echte ´feel good´ film met het zeer open en vriendelijke karakter van Burt en de figuren die hij dan in Amerika tegen komt zorgen voor een erg komische smaak.

Imdb; 7.8*
Ik: 9*
Veni, vidi, vodka.
pi_124485528
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:32 schreef dumble het volgende:
[ afbeelding ]

De film gaat over de Nieuw-Zeelandse Burt Munro, die het snelheids-record zetten op motors onder de 1000cc (wat nog steeds staat!), hoe hij op latere leeftijd (68 jaar) alleen afreist naar de USA met zijn zelf gemodificeerde ´Indian scout´ (hens the fastest Indian) van btw 47 jaar oud en waar hij al 20 jaar zelf aan het sleutelen was. Uitstekend geacteerd door Anthony Hopkins met zijn zelf gemaakte kiwi accent, echt klasse. Een echte ´feel good´ film met het zeer open en vriendelijke karakter van Burt en de figuren die hij dan in Amerika tegen komt zorgen voor een erg komische smaak.

Imdb; 7.8*
Zwaar onderschatte film dit (maar gelukkig niet door jou), weinig bekend bij het grote publiek en sluit me hier helemaal bij aan. Een warm gevoel van binnen kreeg ik na het zien van deze film :)
  maandag 25 maart 2013 @ 17:14:36 #215
207863 Obama
Barack Hussein
pi_124489881
Indigènes/Days of Glory

Geen Engelse, Amerikaanse, Russische of Duitse soldaten. Deze film gaat over Algerijnse, Marokkaanse en andere Afrikaanse soldaten (in totaal 350.000 mannen) die Europa geholpen hebben zich van de nazi's te bevrijden. Deze dappere soldaten hebben veel betekend voor Europa maar zijn bewust door de Fransen in vergetelheid gebracht. Deze film vertelt het verhaal van deze mannen.

IMDB: 7
Ik: 9,5
  maandag 25 maart 2013 @ 22:16:19 #216
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_124505153
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:29 schreef D. het volgende:

[..]

Omdat het me sterk lijkt dat jouw beste film ooit ook mijn beste film ooit zal zijn :Y
Laat ik je dan gelijk uit die droom helpen: het is niet mijn beste film ooit. Wel één van m`n favorieten, maar niet de favoriet ;)
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 22:22:07 #217
18653 crew  D.
pi_124505480
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:16 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Laat ik je dan gelijk uit die droom helpen: het is niet mijn beste film ooit. Wel één van m`n favorieten, maar niet de favoriet ;)
Je wilt zeggen dat er een film is die je nog hoger inschaalt dan een 9,5? :o
Dat lijkt me niet realistisch :P
pi_124507643
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:22 schreef D. het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat er een film is die je nog hoger inschaalt dan een 9,5? :o
Dat lijkt me niet realistisch :P
Ohja hoor, we hebben weer zo'n zeikerd die vindt dat je een film geen 10 kan geven.
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 23:05:10 #219
18653 crew  D.
pi_124507728
quote:
9s.gif Op maandag 25 maart 2013 23:03 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Ohja hoor, we hebben weer zo'n zeikerd die vindt dat je een film geen 10 kan geven.
Als je alleen maar kunt blaten, zeg dan niets :')
pi_124508883
Godfather krijgt van wel een 10 hoor. En er zijn wel meer. Pulp, american beauty, no country for old men, there will be blood, snatch, american history x, apocolyps now, american gangster, rain man, dances with wolves, Låt den rätte komma in, gegen die wand, tropa de elita..

moet ik door gaan?
Veni, vidi, vodka.
pi_124510093
Hmm, ik ken geen enkele film die van mij ooit een tien heeft gekregen.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:53:23 #222
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_124518834
quote:
[ afbeelding ]

Imdb; 7.8*
Dat was inderdaad een geweldige film, jaren geleden gezien en hij staat me nog steeds voor de geest.
pi_124535000
AANRIJDING IN MOSCOU

Ik vond de film helaas wat tegenvallen, ik heb de afgelopen tijd meerdere belgische pareltjes gezien maar deze film was het niet voor mij.
Ik kon niet echt meeleven met de film, het deed me allemaal niks wat er gebeurde... ik voelde de romantiek niet en er had ook wat meer humor ingemogen....
had beter gekunt, tegenvaller dus
4
pi_124535318
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:17 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Zwaar onderschatte film dit (maar gelukkig niet door jou), weinig bekend bij het grote publiek en sluit me hier helemaal bij aan. Een warm gevoel van binnen kreeg ik na het zien van deze film :)
Vond ik ook ja. Wel 'gewoon' een goeie film, ik zou hem geen 9 geven, die bewaar ik voor films die een diepere indruk maken die verder gaat dan een goede avondbesteding.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:10:46 #225
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_124535537
quote:
[ afbeelding ]

Imdb; 7.8*
Feelgood movie pur sang
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:39:40 #226
381477 Izzit
This Izzit
pi_124540236
A Good Day to Die Hard (2013) - IMDb

De minste uit de reeks, wat mij betreft. Niet heel slecht maar te weinig actie en spanning en nog minder verhaal dan de voorganger. De actie die erin zat was dan wel weer oké.

Imdb: 5,7
Ik: ben het daarmee eens

Jack the Giant Slayer (2013) - IMDb

Een leuke uitvoering van dit bekende sprookje. Geen kraker maar hij kijkt lekker weg en de film blijft verstoken van geneuzel. De vaart zit er prima in en de CGI is verdienstelijk. De 3D voegde dan weer niks toe maar desondanks een prima popcorn-film.

Imdb: 6,7
Ik: 7
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:05:44 #227
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_124545814
Als je de film hebt gezien en niets weet, dan raad ik je aan dat te houden en pas te lezen als je de film hebt gezien. Werkte voor mij verreweg het beste.

Jagten (2012, Thomas Vinterberg)

Wat een sterke film! Het scenario voelde vrijwel perfect aan, ik denk dat ik het bijna volledig hetzelfde had aangepakt. Misschien dat ik het einde iets anders had aangepakt: wellicht was het beter geweest om
SPOILER
Althans, ik kan het me goed voorstellen. En zo kan ik me de gehele film zo goed voorstellen.

Verder is het echter een zeer indrukwekkende film. Vergelijkingen met Festen mogen best gemaakt worden, want het is geregeld ongemakkelijk om naar te kijken en Jagten is van dezelfde regisseur. Vooral echter ook vanwege het realisme, want de keuzes die de personages maken zijn zo verschrikkelijk goed voorstelbaar. Wat zou jij doen als je moet kiezen tussen wat je beste vriend zegt, of wat je eigen bloed zegt? Een pedofiel is namelijk ongetwijfeld een pathologische leugenaar, dus zal het weinig uitmaken wat hij ook doet of zegt na de beschuldiging. Zelfs als het kleine meisje probeert haar daad te ontkrachten, zal dat gezien worden als beïnvloeding van de schuldenaar. En hoe ga je hier zelf mee om, onschuldig als je bent? Het is jouw woord tegen dat van een kind. Succes ermee.

Dit soort morele dilemma’s wordt erg neutraal voorgelegd en dat is de klasse van het scenario. Nergens wordt er ook maar een standpunt ingenomen over wat goed of juist is, ieders beweegredenen zijn goed voor te stellen. Hoe zou jij reageren, aan welke kant van de scheidslijn je ook staat? Iedere acteur zet zijn personage met overtuiging neer, van de kleine meid tot aan de vrijwel altijd sterke Mikkelsen. Daarnaast is de beeldvorming ook goed (dat einde!) en de spaarzame muziek voegt echt wat toe, maar het is vooral het scenario dat hier punten scoort. En veel ook. Mij zette het in ieder geval goed aan het denken. Absolute aanrader.
pi_124546406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:05 schreef vinnypassy het volgende:
Jagten (2012, Thomas Vinterberg) [ afbeelding ]
SPOILER
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:18:30 #229
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_124546696
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:14 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  Redactie Games dinsdag 26 maart 2013 @ 23:44:28 #230
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_124551895
quote:
Django Unchained
[ afbeelding ]

Ja het is een Tarantino, een echte Tarantino, geweld (vaak met cartooneske hoeveelheden bloed en bijpassend geluid, humor, gevatte dialogen en mooie plaatjes. Ik denk niet dat het de beste Tarantino is maar het zeker de moeite waard om te kijken. De acteurs zijn goed op dreef weinig op aan te merken, zeker Jamie Foxx was sterk in zijn stille spel, hij kan lekker intens kijken. En Samuel L. Jackson, maakt niet uit hoe oud hij wordt hij blijft bad-ass. Minpuntje, ik had bij Christopher Waltz wel een beetje het idee dat ik naar de grootvader van Franz Landa zat te kijken, zo'n goeie acteur moet toch meer kunnen.
Beetje een oude poster blijkbaar die je gebruikt. Ik heb geen Joseph Gordon-Levitt, Sacha Baron Cohen of Kurt Russel gezien.. :') Ik zat nog te zoeken tijdens de film, maar blijkbaar wegens tijdsgebrek, waren ze al vroeg uit de productie van de film gestapt.

Maar wat een bazenfilm was dit weer _O_
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_124556521
Trolljegeren (2010)

Trolljegeren is een Noorse film over een paar jongeren die voor het maken van een video reportage mee gaan met een trollenjager. De hele film is geschoten met een hand-held camera; een beetje vergelijkbaar met films als The Blair Witch Project en Rec. Vaak levert zo’n manier van filmen veel onrustige beelden op waar ik persoonlijk geen fan van ben, maar in deze film viel het gelukkig mee. Wel krijg je een aantal mooie shots, met af en toe een trol erop, die er met behulp van CGI voor een low-budget film best wel goed uitzien.
Een film over trollen hoeft natuurlijk niet geloofwaardig te zijn, maar dit was qua verhaal wel erg slecht. Dit, in combinatie met de matige acteurs en personages die totaal niet leuk zijn, zorgde ervoor dat ik me al snel begon te ergeren. Alleen de trollenjager zelf was wel ok.
Omdat ik hoge verwachtingen had, was Trolljegeren een behoorlijke teleurstelling. Achteraf las ik pas dat deze film ook komisch bedoeld was, maar ik heb geen enkele keer gelachen :{. Geen aanrader dit.

Cijfer: 4
pi_124559674
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:44 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Beetje een oude poster blijkbaar die je gebruikt. Ik heb geen Joseph Gordon-Levitt, Sacha Baron Cohen of Kurt Russel gezien.. :') Ik zat nog te zoeken tijdens de film, maar blijkbaar wegens tijdsgebrek, waren ze al vroeg uit de productie van de film gestapt.

Maar wat een bazenfilm was dit weer _O_
Zag wel JGL staan maar had hem ook in de film niet gezien, maar ik vond het een mooi plaatje. Bij meer films heeft Tarantino dit soort poster, vind ze vaak veel mooier dan de reguliere.
Whiskyplankje
pi_124560598
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 04:09 schreef ChickenMan het volgende:
Unsere Mütter, unsere Väter

[ afbeelding ]

Nou, daar is 'ie dan. Een Duitse mini-serie (3 afleveringen van 1,5 uur) over de oorlog. Met een behoorlijk hoge production-value, Band of Brothers-achtig. Het gaat over 5 vrienden die allemaal hun eigen ellende meemaken, vanaf de zomer 1941.

Ik was behoorlijk onder de indruk. De serie schuwt niets. Alles wordt bikkelhard in beeld gebracht. Geen vals sentiment of melodrama, maar de waarheid (zover ik dat kan beoordelen).

Ik weet dat veel mensen een keer een Band of Brothers achtige mini-serie vanaf Duits oogpunt zouden willen zien. Dit is echt wat het dichtst in de buurt komt. Maar het is veel meer dan alleen 'combat', wat er ook genoeg in zit. Zeer goed.

8.5
Had hier nog nooit van gehoord, maar klinkt erg goed. WOII films vanuit Duits perspectief kan ik ook altijd wel waarderen, waarbij Das Boot zelfs een van mijn favoriete films aller tijden is.
Toegevoegd aan m'n watchlist :)
pi_124561688
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:54 schreef FigureBirdStars het volgende:
Trolljegeren (2010)

[ afbeelding ]

Trolljegeren is een Noorse film over een paar jongeren die voor het maken van een video reportage mee gaan met een trollenjager. De hele film is geschoten met een hand-held camera; een beetje vergelijkbaar met films als The Blair Witch Project en Rec. Vaak levert zo’n manier van filmen veel onrustige beelden op waar ik persoonlijk geen fan van ben, maar in deze film viel het gelukkig mee. Wel krijg je een aantal mooie shots, met af en toe een trol erop, die er met behulp van CGI voor een low-budget film best wel goed uitzien.
Een film over trollen hoeft natuurlijk niet geloofwaardig te zijn, maar dit was qua verhaal wel erg slecht. Dit, in combinatie met de matige acteurs en personages die totaal niet leuk zijn, zorgde ervoor dat ik me al snel begon te ergeren. Alleen de trollenjager zelf was wel ok.
Omdat ik hoge verwachtingen had, was Trolljegeren een behoorlijke teleurstelling. Achteraf las ik pas dat deze film ook komisch bedoeld was, maar ik heb geen enkele keer gelachen :{. Geen aanrader dit.

Cijfer: 4
helemaal mee eens wat een drol van een film
  woensdag 27 maart 2013 @ 12:53:49 #235
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124562628
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:41 schreef FigureBirdStars het volgende:

[..]

Had hier nog nooit van gehoord, maar klinkt erg goed. WOII films vanuit Duits perspectief kan ik ook altijd wel waarderen, waarbij Das Boot zelfs een van mijn favoriete films aller tijden is.
Toegevoegd aan m'n watchlist :)
En ik, dank voor de tip! :) Vanavond even kijken of ik hem kan vinden.
Niet meer actief op Fok!
pi_124578723
The Croods (2013) - IMDb

Animatiefilm over holbewoners die hun hol moeten verlaten. Een klassiek verhaal over het willen verlaten van de veilige thuishaven met een beschermende vader tegenover je wordt zo mooi gesitueerd in een mooi geanimeerde prehistorische wereld. Nicolas Cage kiezen om de vader in te spreken was een prima keuze en ook de rest wordt prima ingesproken, maar daar is niets bijzonders aan. Het is ontzettend humoristisch gebracht, maar op momenten zit je ook op het puntje van je stoel vanwege aangrijpende momenten in de film. Typische familiefilm, mooi voor jong en oud.

Oja, een 8 krijgt ie van mij
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_124580783
The 300 Spartans.
The 300 Spartans (1962) - IMDb

Net gekeken tijdens het avondeten, interessante film.
Ik wilde hem heel graag zien alleen al om te zien hoe anders het is dan 300.

Gevechten zijn natuurlijk lang niet zo goed weergegeven, maar in 1962 waren er nu eenmaal veel beperkingen. Voor die tijd wordt het gevecht best goed weergegeven, alleen is het wel vreemd dat er in rangen van 1 gevochten wordt.

Qua verhaal laat het wat meer rondom het gevecht zien, en wordt er meer aandacht besteed aan Xerxes. Goede keuzes, en natuurlijk klopt het allemaal historisch veel beter. Dat de officieren een romeinse helm dragen is maar een klein minpuntje dat amper opvalt naast de leren broekjes die gedragen worden in 300.

Een echte aanrader voor iedereen die ook films zoals Ben-Hur, Spartacus en Cleopatra kan waarderen aangezien deze film van dezelfde tijd is. Voor die tijd zit er ook wat meer tempo in het verhaal en wordt er best veel gevochten.

IMD rating: 6.6

Mijn cijfer: 7.8
De cast is goed maar juist omdat deze film meer op gevechten gericht is dan vergelijkbare films van deze tijd valt deze zwakte des te meer op.
Toch moet ik zeggen dat iemand die de film destijds gezien heeft er vast veel beter over kan oordelen en een beter beeld zal hebben van wat er toen allemaal mogelijk was.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_124593809
KAHAANI

Wow wat een film! Dit is zonder meer 1 van de betere thrillers die ik (ooit) gezien heb, spannend van het begin tot het eind.. En ook totaal niet voorspelbaar, geniale plottwist!
De acteerprestaties zijn ook erg sterk, echt een aanrader om te zien
een hele dikke 9
pi_124598065
Nadat ik Wreck it Ralph (4/10) had afgezet na een uur had ik het even helemaal gehad met comedy films van de laatste tijd. Ik wil gewoon even lachen zonder na te denken, zonder gezeik.

Een animatiefilm zag ik ook niet meer echt zitten, de laatste leuke animatiefilm was volgens mij Tangled of Train your Dragon. Toch op aanraden van een collega maar weer een animatie gaan kijken (hij vond Wreck it Ralph ook maar saai, dus misschien dezelfde smaak).

En ja, deze was erg leuk, paar keer flink gelachen, ik heb het dan over Hotel Transylvania, leuk film hoor!

7+
pi_124598491
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 09:40 schreef JDx het volgende:
Nadat ik Wreck it Ralph (4/10) had afgezet na een uur had ik het even helemaal gehad met comedy films van de laatste tijd. Ik wil gewoon even lachen zonder na te denken, zonder gezeik.

Een animatiefilm zag ik ook niet meer echt zitten, de laatste leuke animatiefilm was volgens mij Tangled of Train your Dragon. Toch op aanraden van een collega maar weer een animatie gaan kijken (hij vond Wreck it Ralph ook maar saai, dus misschien dezelfde smaak).

En ja, deze was erg leuk, paar keer flink gelachen, ik heb het dan over Hotel Transylvania, leuk film hoor!

7+
Paranorman is nog leuker imo! :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')