Heb hem paar dagen geleden ook gezien nadat ik de trailer zag. Ikzelf vond het wel een leuk idee dat de geest dan voor de kinderen ging zorgen, en het was een leuke film. Maar het einde verpeste het wel voor mij, vond op het einde het acteerwerk slecht en het werd voorspelbaar wat ze gingen doen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:14 schreef resque het volgende:
Gisteren Mama gezien
[ afbeelding ]
Spanje / Canada
Horror
100 minuten
geregisseerd door Andrés Muschietti
met Jessica Chastain, Nikolaj Coster-Waldau en Megan Charpentier
De dag waarop hun vader hun moeder vermoordde, verdwenen de zusjes Victoria en Lilly spoorloos in de bossen. Vijf lange jaren hebben hun oom Lucas en zijn vriendin, Annabel, radeloos naar hen lopen zoeken. Maar wanneer de kinderen uiteindelijk levend in een vervallen hut gevonden worden, vraagt het koppel zich af of de meisjes wel de enige gasten zijn die ze in hun huis hebben verwelkomd. Wanneer Annabel de kinderen probeert te laten wennen aan een normaal leven, raakt ze ervan overtuigd dat er een kwaadaardige aanwezigheid in hun huis is. Hebben de kinderen een traumatische stressreactie of worden ze bezocht door een geest? Hoe hebben deze gebroken kinderen al die jaren voor zichzelf kunnen zorgen? In een zoektocht naar antwoorden op deze verontrustende vragen zal de nieuwe moeder ontdekken dat het gefluister dat ze rond bedtijd hoort, afkomstig is van de lippen van een dodelijke entiteit...
Zelfde regisseur als Pan's Labyrinth.
Lekker redelijk cliché Horror. Goede schrikmomenten, er word ook best goed geacteerd. Uiteraard worden er dingen gedaan die je zelf noooooit zou doen, maar jaKan zelf niet zo goed tegen horror's, dus de schrikmomenten zijn voor mij al snel goed
ik 7,5/10
imdb 6,5/10
Lijkt mij een goede film, maar durf hem niet te kijken...quote:Op zaterdag 9 maart 2013 12:07 schreef Djibril het volgende:
[..]
Heb hem paar dagen geleden ook gezien nadat ik de trailer zag. Ikzelf vond het wel een leuk idee dat de geest dan voor de kinderen ging zorgen, en het was een leuke film. Maar het einde verpeste het wel voor mij, vond op het einde het acteerwerk slecht en het werd voorspelbaar wat ze gingen doen.
Maar zoals je zegt de schrikmomenten zaten er wel goed in, vanaf het begin eigenlijk al![]()
Leuke stuk vond ik wel dat de meiden laat in de nacht aan het spelen waren en toen annabel binnenkwam om te vragen of ze wisten hoe laat het was. Spanning zat er in dat stuk er goed in.
Ikzelf zou het een 7 geven.
Weinig om het lijf hebbend popcorn/chips/koekjes/wat-je-ook-maar-snackt-tijdens-het-film-kijken-voer film.quote:Brandweerman Gordon komt terecht in de wereld van terrorisme nadat zijn gezin is omgekomen bij een aanslag. Hij neemt vervolgens het heft in eigen hand.
Sterke film van de regisseur van Heat. Net als in die film zit hier een fantastische nachtelijke LA-sfeer in; in een miljoenenstad volledig alleen en anoniem zijn. Tom Cruise komt soms bijna als een T-1000* over; zie de achtervolging t/m de tram.quote:Max (Foxx) is een taxichauffeur in Los Angeles die door een huurmoordenaar (Cruise) gedwongen wordt om een rit door de stad te maken. Onderweg werkt de moordenaar tijdens zijn stops een lijst van slachtoffers af. Ruffalo speelt de agent die de moordenaar achtervolgt.
Dit vindt ik echt een onwijs sterke en sfeervolle scene (vooral door het oogcontact van Max / tom Cruise met de coyote) met de perfecte muziek:quote:[b]Op zaterdag 9 maart 2013 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
[...]Scenes die mij bijblijven zijn de discotheek (met Paul Oakenfolds Ready Steady Go)
Ik geef hem een 7, verhaal is soms wel wat complex door de gekke flash forwards. Als je van rouwe films houd is dit overigens wel een aanrader.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:27 schreef andreas612 het volgende:
Rise of the Footsoldier (2007)
[ afbeelding ]
Inkijkje in de britse hooligan maar vooral de maffiawereld. Hoe het drugsdealen gaat en hoe het kan lopen. Lijkt misschien nu meer een docu, maar het is echt een brute film
Goed verhaal, goed geacteerd, veel actie, echt wel een film die ik waardeer
IMDB: 6.8/10
Ik: 8.0/10
Dat heb ik al bij "The Walking Dead", het boeit me, maar de scènes waarin het echt link wordt...quote:Op zaterdag 9 maart 2013 12:13 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Lijkt mij een goede film, maar durf hem niet te kijken...
Bekijk jij films in alfabetische volgorde?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
Collateral Damage(2002)
Collateral (2004)
Op vrijdag 15 maart op Canvas om 22.10!quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:26 schreef Kenju het volgende:
Moon (2009)
[ afbeelding ]
'Moon' gaat over astronaut Sam Bell (Sam Rockwell) die al bijna drie jaar in zijn eentje op een maanstation leeft, in dienst van zijn werkgever Lunar Industries. Zijn taak is het beheren van de ontginning van een bepaalde grondstof waaruit energie gehaald kan worden en het versturen van capsules van die grondstof naar aarde.
Aangezien hij helemaal alleen is, leeft hij een zeer eenzaam bestaan. Het enige contact dat hij kan hebben met zijn vrouw en dochtertje is middels videoberichten. Er zou een live feed mogelijk moeten zijn die hij iedere dag probeert, maar die werkt niet.
Zijn enige gezelschap is daarmee Gerty (stem door Kevin Spacey), een A.I./robot die deel uitmaakt van het maanstation. Op een dag krijgt hij tijdens een ruimterit naar de oogstmachine die een reparatie nodig heeft een ongeluk door een moment van onoplettendheid cq. accute gezondheidsproblemen die zowel fysiek als geestelijk zijn. Wanneer hij wakker wordt is hij opeens terug in het maanstation. Als hij weer naar buiten wil gaan om de reparatie af te maken, laat Gerty dat echter niet zomaar toe, en wordt Sam argwanend over wat daar de reden achter is.
iMDB: 8.0
Ik: 7,7
Die hele film zit vol met sfeervolle scenes en chille muziek. Echt een heerlijke film.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:47 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Dit vindt ik echt een onwijs sterke en sfeervolle scene (vooral door het oogcontact van Max / tom Cruise met de coyote) met de perfecte muziek:
Ik vond de eerste aflevering geslaagd, als ie wakker wordt met die verwelkte plant in het ziekenhuis, en dan die deur "don't open dead inside". Ik vind dat je in elk geval heel goed dat gevoel meekrijgt dat er altijd gevaar is.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:47 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 9 maart 2013 15:25 schreef zuiderbuur het volgende:
The Walking Dead volg ik dan weer wel, vind ik ook niet eng. Wel goor af en toe....
En bron voor veel discussie over de betekenis van deze scene. Dat is het mooie aan films; veel zaken zijn door iedereen op hun eigen manier te interpreteren.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:47 schreef JayHovah het volgende:
Dit vindt ik echt een onwijs sterke en sfeervolle scene (vooral door het oogcontact van Max / tom Cruise met de coyote) met de perfecte muziek:
hehe, stom toevalquote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:25 schreef zuiderbuur het volgende:
Bekijk jij films in alfabetische volgorde?
De scenes dat ze Los Angeles in de nacht doorkruisen. Eenzame straten, verlaten kantoren, overvliegende vliegtuigen, een enorme stad en toch zo'n eenzame, anonieme indruk krijgen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:28 schreef ChickenMan het volgende:
Die hele film zit vol met sfeervolle scenes en chille muziek. Echt een heerlijke film.
Kijk de originele ook eens, is exact hetzelfde..quote:Op zaterdag 9 maart 2013 16:53 schreef dawg het volgende:
The Girl with the Dragon Tattoo (2011) - IMDb
[ afbeelding ]
het duurde even voordat de film echt op gang kwam, maar wat een intrigerende film is dit eigenlijk. ik ben er nu nog van onder de indruk, verder kan ik er niet zoveel over zeggen.
behalve dat ik het einde een beetje apart vond? maar dat is bijzaak.
cijfer: 8.7
als ie exact hetzelfde is heeft dat weinig zin toch?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:57 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Kijk de originele ook eens, is exact hetzelfde..
dus, kan je 'm nog wel kijkenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:29 schreef dawg het volgende:
[..]
als ie exact hetzelfde is heeft dat weinig zin toch?
was niet serieus, en ja, ik zag ze gister allebei staan dus wellicht vanavond de andere kijken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Friends with Benefits (2011) - IMDb
Lekker wegkijken op een slome zaterdagavond, voorspelbaar verhaal waar ze zelf ook leuk mee omgaan. Weer Woody Harrelson die veruit het leukste personage was. Mila Kunis is natuurlijk ook altijd leuk![]()
8/10
Zit ook een vervolg aan te komen. Ook met bond en deze vrouw.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 16:53 schreef dawg het volgende:
The Girl with the Dragon Tattoo (2011) - IMDb
[ afbeelding ]
het duurde even voordat de film echt op gang kwam, maar wat een intrigerende film is dit eigenlijk. ik ben er nu nog van onder de indruk, verder kan ik er niet zoveel over zeggen.
behalve dat ik het einde een beetje apart vond? maar dat is bijzaak.
cijfer: 8.7
oki, dan vind ik het einde nog waziger eigenlijk.quote:Op zondag 10 maart 2013 01:02 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Zit ook een vervolg aan te komen. Ook met bond en deze vrouw.
Als je niet kunt wachten kun je dus gewoon flickan som lekte med elden en luftslottet som sprängdes kijken. Dat zijn de vervolgdelen in de originele trilogie.quote:Op zondag 10 maart 2013 01:04 schreef dawg het volgende:
[..]
oki, dan vind ik het einde nog waziger eigenlijk.
En zeer goede films.quote:Op zondag 10 maart 2013 02:22 schreef znarch het volgende:
[..]
Als je niet kunt wachten kun je dus gewoon flickan som lekte med elden en luftslottet som sprängdes kijken. Dat zijn de vervolgdelen in de originele trilogie.
Wat was er wazig dan?quote:Op zondag 10 maart 2013 01:04 schreef dawg het volgende:
[..]
oki, dan vind ik het einde nog waziger eigenlijk.
quote:Op zondag 10 maart 2013 00:00 schreef TheFastOne het volgende:
No Country for Old Men (2007) - IMDb
TopfilmIn de stijl van the Three Burials of Melquiades Estrada gefilmd(minder bekend maar even goed) Woody Harrelson was grandioos. Net zoals Javier Bardem. Begrijpelijk waarom dit een Oscar-winnaar is.
9,5/10De personages zijn sowieso allemaal schitterend in die film. Tommy Lee Jonesals sheriff, geweldig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die dialogen..
"are you gonna kill me?"
-That depends, do you see me?
Dan moet je echt The Three Burials of Melquiades Estrada kijken, Tommy Lee Jones speelt de hoofdrol en regisseert het volgens mij ook.quote:Op zondag 10 maart 2013 10:45 schreef penny-wise het volgende:
[..]
De personages zijn sowieso allemaal schitterend in die film. Tommy Lee Jonesals sheriff, geweldig.
En die dialogen..
"are you gonna kill me?"
-That depends, do you see me?
Ik heb the first time ook gezien, maar ik hoopte op een ''standaard'' roman film maar die film was zoooooooooooo slecht geacteerd en alles zo cliche gedaan tennenkrommend slecht ..quote:Op zondag 10 maart 2013 18:33 schreef RogerFederer_17 het volgende:
The First Time (2012) - IMDb
[ afbeelding ]
Als je van High school houdt, dan is deze film een topper.
Twee getalenteerde acteurs (Dylan O'Brien & Britt Robertson) die een leuke romance neerzetten in deze film, natuurlijk wel in een geheel andere stijl.
We kennen het allemaal wel dat we verliefd worden op dat "ene" meisje.
Je doet er alles aan om leuk gevonden te worden bij diegene.
Heb eigenlijk 1 zin voor deze film: Once you fall in love you doesn't see who's falling for you.
IMDb cijfer: 6.7
Mijn cijfer: 7.5
Jack Reacher (2012) - IMDbThe First Time (2012) - IMDb
[ afbeelding ]
Beetje een amateuristisch begin, maar niet iedereen kan zich een perfecte Hitman noemen.
Moet zeggen dat je later in het verhaal wel erachter komt waarom.
Tom Cruise speelt zoals vertrouwelijk en weet dit ook mooi te brengen met geweldige acties.
Wel wordt de man zelve wel een beetje gehyped tussendoor, maar dat neemt niet weg dat hij zijn rol prima vertolkt, hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Rosemund Pike die een uitmuntende rol neerzet.
Die af en toe zeer sexy is btw. En oh ja voor ik het vergeet, witte cars zijn the SHIT
.
IMDb cijfer: 7.2
Mijn cijfer: 8
Ik kon mezelf nog wel bekoren, hou van zulke films..quote:Op zondag 10 maart 2013 23:00 schreef casper019 het volgende:
[..]
Ik heb the first time ook gezien, maar ik hoopte op een ''standaard'' roman film maar die film was zoooooooooooo slecht geacteerd en alles zo cliche gedaan tennenkrommend slecht ..
Die vond ik dus juist wel leuk omdat ie lekker traag was en apartquote:Op maandag 11 maart 2013 09:42 schreef JDx het volgende:
Seeking a friend for the end of the world
Van mij mocht dat end wel aan het begin van de film komen, wat een boring crap.
4,5.
Director: Tony Scottquote:Amerikaanse ex-soldaat John Creasy leeft in Mexico. Een oude vriend vraagt hem als bodyguard te fungeren voor de jonge Pita Balletto, om haar zo te beschermen voor de vele ontvoeringen in de Mexicaanse hoofdstad. De aanvankelijk moeizame relatie tussen de twee verandert in een hechte band. Dan gebeurt toch waar iedereen bang voor is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 11-03-2013 13:11:24 ]
The Next Three Days (2010)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:56 schreef dumble het volgende:
Pour elle
[ afbeelding ]
De film gaat over een middelbare school leraar die zijn vrouw uit de gevangenis gaat breken nadat ze ten onrechte veroordeeld wordt voor moord op haar baas.
Zeer spannend, goed geacteerd. Ik kan me herinneren dat ik een tijdje terug ook een Amerikaanse verfilming heb gezien van deze film, maar dat is het dan ook, ofwel die Amerikaanse verfilming heeft niet zoveel indruk achter gelaten. Deze wel! Aanrader dus!
Op IMDB een 7.1,
Mijn punt een 8
quote:Op donderdag 7 maart 2013 23:16 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
TBS
Spannende thriller! De film begint vlot... en houd de vaart er de hele film lekker in... Tijdens de film leer je de personages kennen (dus geen lange saaie praatstukken!). Ook het acteerwerk is erg goed (zeker voor ned. begrippen!).
En ondanks je halverwege de film al aanvoelt hoe het afgaatlopen/hoe het in elkaar zit is dat geen negatief punt bij deze film, vanwege de lekkere vaart.. continue spanning en alsnog de vraag van hoe en waar...
Het enige echte nadeel van deze film vind ik de laatste 10 min... dan komt er echt even een zeer cliche momentde enigste Nederlandse film die ik echt goed vind.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. dat was even een minpunt
voorderest prima film en zeker 1 van de betere nederlandse films....
Ik had de film een DIKKE 8 willen geven.. maar vanwege het cliche aan het einde geef ik hem nu een 7.5
..///
Kijk dan ook eens Simon en Dennis P., nog 2 toppers van Neerlands bodem...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:44 schreef wipes66 het volgende:
[..]
de enigste Nederlandse film die ik echt goed vind.
hoe vond jij het einde?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:44 schreef wipes66 het volgende:
[..]
de enigste Nederlandse film die ik echt goed vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |