abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123959352
Omdat het loon wat je verdient vaak lager ligt dan de vaste lasten die iemand per maand moet betalen.

Daarbij zijn er genoeg Polen en Oost-Europeanen die wel voor zo'n hongerloon willen werken, omdat wat ze hier verdienen een goudmijn is vergeleken bij wat ze in hun moederland krijgen voor een maand werken.
pi_123959378
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:40 schreef Iwanius het volgende:
Wat mij opvalt is dat niemand gewoon de fiets of auto pakt en langs de Kassen in het Westland o.i.d. rijdt en gewoon binnenstapt en vraagt of zij nog om mensen verlegen zitten.

Bedoel als je echt wilt werken moet je wel alle opties openhouden en gebruiken zeg ik altijd.
Ah, de alombekende domme opmerking van werkend volk .
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123959479
Verbaast me nog steeds dat mensen vinden dat je maar gelijk elke kutbaan aan moet nemen wanneer je (even) werkloos bent.
pi_123959505
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:59 schreef Mint_Clansell het volgende:
Verbaast me nog steeds dat mensen denken dat je maar gelijk elke kutbaan aan moet nemen wanneer je werkloos bent.
En dat je ook maar elk geboden salaris moet accepteren
pi_123959625
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:59 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

En dat je ook maar elk geboden salaris moet accepteren
Wat vaak - zoals ik net ook al zei - onder je vaste lasten ligt die je per maand kwijt bent aan rekeningen, boodschappen, huur etc. Maar goed, alsof zij wel meteen naar de kassen rennen als ze hun baan verliezen. :')
pi_123960782
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:40 schreef Iwanius het volgende:
Wat mij opvalt is dat niemand gewoon de fiets of auto pakt en langs de Kassen in het Westland o.i.d. rijdt en gewoon binnenstapt en vraagt of zij nog om mensen verlegen zitten.

Bedoel als je echt wilt werken moet je wel alle opties openhouden en gebruiken zeg ik altijd.
Ach natuurlijk, en als je geen werk in de buurt kunt vinden zoek je het toch gewoon wat verder weg? Gewoon anderhalf uur reizen voor die baan!
Of waarom niet gewoon verhuizen? Of beter nog, waarom gebonden blijven aan Nederland, je mag overal in de EU werken!
En waarom begin je niet gewoon voor jezelf?

Kortom, typisch gelul dat je alleen van bepaalde werkenden zult horen.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 15:59:25 #107
47102 Elvi
miemkwien
pi_123962246
Waarom ga je geen vrijwilligerswerk doen want dan rol je zo in een betaalde baan! En trouwens dan heb je weer wat te doen want wat doe je als werkloze eigenlijk de hele dag?

}:|
  dinsdag 12 maart 2013 @ 16:02:11 #108
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_123962368
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:25 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ach natuurlijk, en als je geen werk in de buurt kunt vinden zoek je het toch gewoon wat verder weg? Gewoon anderhalf uur reizen voor die baan!
Of waarom niet gewoon verhuizen? Of beter nog, waarom gebonden blijven aan Nederland, je mag overal in de EU werken!

dat klinkt net als het UWV, het enige advies dat hun kunnen geven is "begin voor jezelf". maar dat is omdat ze ook snappen dat de werkgelegenheid hopeloos is
<hr>
pi_123962428
Voor jezelf beginnen... Nog zo'n lachertje als je kijkt naar de UWV regels.... Het is totaal niet interessant om voor jezelf te beginnen met die regels...
pi_123963406
Respect voor degenen die wel voor zichzelf zijn begonnen, maar het is niet zomaar voor iedereen weggelegd. Als het realistisch was had ik het allang gedaan, maar ik heb al geen idee in welke richting ik iets zou moeten beginnen.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:47:26 #111
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123966832
quote:

[..]

Het stomme is, ik heb het gedaan. Verhuisd naar een ander land, voor mezelf begonnen toen ik niet direct interessant werk kon vinden en nu rij ik 1 tot 1,5 km enkele reis en vaak nog meer. Zo gek zijn die opmerkingen dus niet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_123966932
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het stomme is, ik heb het gedaan. Verhuisd naar een ander land, voor mezelf begonnen toen ik niet direct interessant werk kon vinden en nu rij ik 1 tot 1,5 km enkele reis en vaak nog meer. Zo gek zijn die opmerkingen dus niet.
Nou meid! Geweldig! 1-1,5 km woehoe!!
pi_123967270
Ja, want voor jezelf beginnen lost alles op.
pi_123967852
Ik zou ook graag voor mezelf beginnen. Ik zit op dit moment nog in de zw.
Vraag me alleen af, vanaf welk bedrag het belasting technisch ideaal is om voor jezelf te beginnen.
Hiermee bedoel ik het inkomen dat je per jaar heb.
Je moet al zoveel extra betalen bijv. kvk, inkomenbelasting enz enz.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 maart 2013 @ 18:10:16 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123967919
quote:

[..]

Overigens zie je Spanjaarden en Italianen ondertussen wel door heel Europa migreren voor werk. Heeft mij mijn vorige baan gekost trouwens :{
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 maart 2013 @ 18:11:59 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123968008
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:08 schreef Bierkrat69 het volgende:
Ik zou ook graag voor mezelf beginnen. Ik zit op dit moment nog in de zw.
Vraag me alleen af, vanaf welk bedrag het belasting technisch ideaal is om voor jezelf te beginnen.
Hiermee bedoel ik het inkomen dat je per jaar heb.
Je moet al zoveel extra betalen bijv. kvk, inkomenbelasting enz enz.
Van welk bedrag belasting :? Wat bedoel je?

Inkomstenbelasting betaal je over je inkomsten, schalen vind je op internet. KVK is 5 tientjes per jaar. Probleem is meer arbeidsongeschiktheid en dergelijke afdekken dmv verzekeringen.
pi_123968314
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Van welk bedrag belasting :? Wat bedoel je?

Inkomstenbelasting betaal je over je inkomsten, schalen vind je op internet. KVK is 5 tientjes per jaar. Probleem is meer arbeidsongeschiktheid en dergelijke afdekken dmv verzekeringen.
Ik bedoel dat het moeilijk is van te voren te bepalen of het rendabel is.
Echt een sprong in het diepe als je geen hulp hebt van je naasten....
pi_123968537
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:17 schreef Bierkrat69 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het moeilijk is van te voren te bepalen of het rendabel is.
Echt een sprong in het diepe als je geen hulp hebt van je naasten....
Mja als je er zo tegen aankijkt dan kan je beter niet voor jezelf beginnen.
Voordat je begint doe je normaal namelijk onderzoek of het rendabel is.
pi_123968590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Overigens zie je Spanjaarden en Italianen ondertussen wel door heel Europa migreren voor werk. Heeft mij mijn vorige baan gekost trouwens :{
En als het een Nederlander is is het minder erg?
pi_123968636
quote:

[..]

Het is heel begrijpelijk dat bijna niemand zin heeft om ver te reizen, om te verhuizen, om op persoonlijk vlak te moeten bezuinigen of om stom werk te gaan doen. Maar dat is wel net even iets anders dan "Er is geen werk".
pi_123968652
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:02 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Wat vaak - zoals ik net ook al zei - onder je vaste lasten ligt die je per maand kwijt bent aan rekeningen, boodschappen, huur etc. Maar goed, alsof zij wel meteen naar de kassen rennen als ze hun baan verliezen. :')
Misschien een mogelijkheid om je vaste lasten proberen te verlagen? Samenwonen met andere mensen?
pi_123968663
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:23 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mja als je er zo tegen aankijkt dan kan je beter niet voor jezelf beginnen.
Voordat je begint doe je normaal namelijk onderzoek of het rendabel is.
Ja daar ben ik nog mee bezig maar als je het nooit eerder gedaan hebt, blijft het lastig.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:36:28 #123
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123969106
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:49 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Nou meid! Geweldig! 1-1,5 km woehoe!!
Bedoelde uur. Insert lach-huil-smilie

Wat ik er mee wil zeggen dat ik hier in de buurt ook geen wek kan vinden, maar dat im dagen heb dat ik tot 600 km moet rijden. Niet tof, maar wel werk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 maart 2013 @ 18:55:55 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123969944
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

En als het een Nederlander is is het minder erg?
Zeg ik dat?
pi_123970218
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
Nee zo kwam het een beetje over. Kan t mis hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')