abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123556293
Ik start binnenkort met mijn eerste webshop (verkoop van een bepaald t-shirt) en had eigenlijk nog maar 1 vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden.

Is het verplicht om een pakbon met de bestelling mee te sturen en welke info moet er persé op staan?

Hopelijk zijn er hier wat ondernemers met een webshop die mij een helder antwoord kunnen geven.
pi_123558056
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:44 schreef popejus het volgende:
Is het verplicht om een pakbon met de bestelling mee te sturen en welke info moet er persé op staan?
Je bent wel verplicht om een (gespecificeerde) 'factuur' te leveren!!!

Op een 'pakbon' staan gegevens over de inhoud van een pakket. Is niet verplicht, maar het is wel zo netjes/professioneel (bovendien een kleine moeite)! Een 'vrachtbrief' is vervoersovereenkomst, daar moeten een aantal gegevens opstaan **Wikipedia: vrachtbrief**

Bij grens overschrijdend vrachtvervoer heet de vrachtbrief 'CMR' **Wikipedia: CMR** en voor pakketten buiten de EU word het pas echt lastig, dan komen de Douane papieren om de hoek kijken ... verstuur je een pakket op 'persoonlijke titel' dan moet er een 'CN22' bij zitten (voor zakelijke pakketten een 'CN23')!

Effe bellen naar transporteur en/of Douane maakt ook veel duidelijk!
  zondag 3 maart 2013 @ 10:14:41 #3
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_123564562
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:44 schreef popejus het volgende:
Ik start binnenkort met mijn eerste webshop (verkoop van een bepaald t-shirt) en had eigenlijk nog maar 1 vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden.
Deze? :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_123568757
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 00:26 schreef Hwijker het volgende:

[..]

Je bent wel verplicht om een (gespecificeerde) 'factuur' te leveren!!!

Op een 'pakbon' staan gegevens over de inhoud van een pakket. Is niet verplicht, maar het is wel zo netjes/professioneel (bovendien een kleine moeite)! Een 'vrachtbrief' is vervoersovereenkomst, daar moeten een aantal gegevens opstaan **Wikipedia: vrachtbrief**

Bij grens overschrijdend vrachtvervoer heet de vrachtbrief 'CMR' **Wikipedia: CMR** en voor pakketten buiten de EU word het pas echt lastig, dan komen de Douane papieren om de hoek kijken ... verstuur je een pakket op 'persoonlijke titel' dan moet er een 'CN22' bij zitten (voor zakelijke pakketten een 'CN23')!

Effe bellen naar transporteur en/of Douane maakt ook veel duidelijk!
Bedankt voor de info.

Dat van de factuur spreekt voor zich, dat is ook al geregeld.
Verder is het alleen binnenlandse (brievenbus) post dus de regels voor internationale post vallen gelukkig ook af.
pi_123568828
quote:
12s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:14 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Deze? :P
Nee niet die, een veel leuker shirt :)
pi_124058902
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:07 schreef popejus het volgende:

[..]

Nee niet die, een veel leuker shirt :)
Deze?