Bron: o.a. Telegraafquote:za 02 mrt 2013, 15:49
Ophef om 'verkrachtings-T-shirts'
SEATTLE -
In Groot-Brittanniė is ophef ontstaan over een serie T-shirts die worden aangeboden bij de Amerikaanse internetwinkel Amazon. Op de T-shirts zijn teksten te lezen die oproepen tot allerlei vormen van huiselijk geweld, zo melden Britse media zaterdag.
Vrijdag haalde Amazon een T-shirt uit de collectie met de tekst: Keep Calm And Rape A Lot ('Blijf kalm en verkracht veel'). De tekst is een variant op een motivatieslogan van de Britse regering uit de Tweede Wereldoorlog: Keep Calm And Carry On ('Blijf kalm en ga door'). Tegen de woorden op het T-shirt was fel protest gekomen.
Zaterdag bleek dat nog steeds shirts te koop zijn met achter de woorden Keep Calm onder meer Hit Her ('Sla haar', Choke Her ('Laat haar stikken') en Knife Her ('Steek haar neer').
De T-shirts worden via Amazon aangeboden door het Amerikaanse Solid Gold Bomb. Volgens dat bedrijf worden alle kledingstukken met aanstootgevende teksten uit het aanbod verwijderd.
dit ja, had er nooit van gehoordquote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:19 schreef o.us het volgende:
Wat een gejank om een paar puberale shirts zeg
Dit zijn de momenten dat de SGP kan laten zien dat ze nog bestaan, dan kom Dracula even uit de kist.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:21 schreef Leandra het volgende:
En wat dom van de SGP om er op deze manier de aandacht op te vestigen...
Dit dus. Nu wil ik ook zo'n shirt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:54 schreef Chef_M het volgende:
Paar mafketels lopen rond in die t-shirts, politiek bemoeit zich ermee en BAM! Iedereen wilt ze opeens hebben.Goed werk politiek.
Ik eigenlijk ook welquote:Op zondag 3 maart 2013 00:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit dus. Nu wil ik ook zo'n shirt.
Gewoon omdat het kan.quote:Op zondag 3 maart 2013 00:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit dus. Nu wil ik ook zo'n shirt.
opheffen die kutpartijquote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:54 schreef Chef_M het volgende:
Paar mafketels lopen rond in die t-shirts, politiek bemoeit zich ermee en BAM! Iedereen wilt ze opeens hebben.Goed werk politiek.
quote:Op zondag 3 maart 2013 01:15 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ik wil een shirt met:
Keep calm
and
fuck a
silly goose
De bron waar TS naar verwijst rept met geen woord over de SGP of over Kamervragen. TS heeft er een handje van om nieuwsberichten op te leuken met verzonnen nieuws. Zolang hij niet met een bron komt over die Kamervragen, geloof ik er geen reet van.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:17 schreef ArnosL het volgende:
Godverdomme zeg. Een hype in Engeland en in Nederland worden er kamervragen gesteld. We zitten in een economische crisis met ook nog eens een begrotingstekort, misschien tijd om daar wat aandacht aan te gaan besteden vanuit de SGP?
Wacht, het is nog niet eens een hype, Amazon treedt al op en er zijn al kamervragen volgens de bron? Nog erger![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |