Ai, ik dacht al zoiets toen ik de uitslagen zag. Maar je hebt hem uitgelopen: gefeliciteerd dus en nu kun je de volgende keer weer eens een PR verpulveren!! ik neem tenminste aan dat dit niet je laatste was en je wraak wilquote:Op maandag 15 april 2013 22:32 schreef YUR het volgende:
YUR is heeft kennis gemaakt met de man met de hamer. En zijn hele familie. Net voor het HM-punt.
Doorkomst op de HM was 1.47 ofzo, finishtijd 4.07... uitstappen was zo'n 10 keer een goede optie
Thanksquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:44 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ai, ik dacht al zoiets toen ik de uitslagen zag. Maar je hebt hem uitgelopen: gefeliciteerd dus en nu kun je de volgende keer weer eens een PR verpulveren!! ik neem tenminste aan dat dit niet je laatste was en je wraak wil
Op de HM al stukzitten en dan nog zo'n zelfde eind doormoeten... echt respect dat je hem nog uit hebt gelopen!!![]()
En Boston.. verschrikkelijk. Ik wil hem misschien volgend jaar of het jaar daarop gaan lopen, dus ik moest wel even slikken. Er liep nu ook iemand die ik ken van mij AV mee, maar hij was gelukkig al lang binnen.
Ik ken het, tijdens mijn eerste marathon ging ik keihard stuk toen ik voor de 2e keer de Erasmusbrug overgingquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:53 schreef YUR het volgende:
[..]
Thanks
Ik heb wel wat goed te maken tegenover mezelf ja. Een half uur ongeveerDus heb ik alvast besloten dat ik het volgend jaar weer ga proberen. Een najaarsmarathon is dit jaar eigenlijk geen optie vanwege een kindje op komst
![]()
En ik zag zijn naam inderdaad op de startlijst van Boston staan ja. Blij dat hij er weinig van heeft meegekregen
Ja, daar kreeg ik ook een uitnodiging van. Waar is het eigenlijk in Amsterdam?quote:Op woensdag 17 april 2013 09:43 schreef pietkanarie het volgende:
Als het lukt met de inschrijving ga ik op 26 mei meedoen in de colour run in Amsterdam. Je gaat hardlopen en krijgt gekleurde verf over je heen onderweg. Vooral een gezellige sfeer maar ook een mooie gelegenheid om voor het eerst sinds hele lange tijd weer eens aan een loopevenement mee te doen.
Oh, dan val ik al meteen af. Ik heb ook geen creditcard. Maar zie nu ook dat het 29.50 kost, dat is me wat te gek voor een vijf kilometer.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:13 schreef pietkanarie het volgende:
Het is in het Sloterpark. Inschrijven is mij niet gelukt. Je bleek een creditcard nodig te hebben en die heb ik niet. Heel fijn dat ze dat er van tevoren even bij zeiden!!!
Om te beginnen lijkt me dat goed genoeg. Kan je eerst kijken of het bevalt. Maar als je wat meer/verder wilt gaan lopen dan krijg je denk ik wel problemen op schoenen van 50 euro?? Ligt ook wel aan je lichaamsbouw denk ik. Als je totaal niet blessure-gevoelig bent...quote:Op woensdag 17 april 2013 14:09 schreef SnelSnel het volgende:
Zijn schoenen van 50 euro van de Perry al afdoende? Ik heb als arme student niet zo veel geld
als je niet proneert en rustig opbouwt kan je in de begintijd best toe met simpele schoenen denk ik.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:19 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Om te beginnen lijkt me dat goed genoeg. Kan je eerst kijken of het bevalt. Maar als je wat meer/verder wilt gaan lopen dan krijg je denk ik wel problemen op schoenen van 50 euro?? Ligt ook wel aan je lichaamsbouw denk ik. Als je totaal niet blessure-gevoelig bent...
Dat denk ik ook inderdaadquote:Op woensdag 17 april 2013 14:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
als je niet proneert en rustig opbouwt kan je in de begintijd best toe met simpele schoenen denk ik.
Alleen jammer dat je onder een andere achternaam liepquote:Op zondag 21 april 2013 17:31 schreef Mr.B. het volgende:
Vanmiddag in het (eindelijk) mooie weer een leuke 10km wedstrijd gelopen, georganiseerd door mijn AV. Geen PR deze keer, daar was het parcours toch wat te lastig met veel heuveltjes, maar wel een onverwachte podiumplaats.
Het waren twee rondes van 5km en de 5km wedstrijd startte tegelijkertijd. Na de eerste ronde bleek een aantal lopers voor me de 5 te lopen zodat ik ineens derde lag! Waar ik tijdens de eerste ronde nog van plan was de tweede iets rustiger te gaan doen, moest ik nu ineens toch aan de bak om die derde plaats vast te houden, want nr. 4 liep zo'n 50 meter achter me.
Het was een aparte ervaring want meestal ben je meer met je eigen wedstrijd en de tijd bezig, maar nu was het ineens een echte wedstrijd en was de tijd uiteindelijk van ondergeschikt belang. Mijn derde plek heb ik vast kunnen houden, zodat ik met een waardebon van maar liefst ¤10,- naar huis kon ( ¤7,- winst, ik ben nu profloper!).
Ja, John was met wel wat meer namen de weg een beetje kwijt. Jij nog lekker maar een keertje overgeslagen? Heb je al wel gelopen na Rotterdam?quote:Op zondag 21 april 2013 17:36 schreef YUR het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je onder een andere achternaam liep
Mooie tijd!quote:Op zondag 21 april 2013 21:25 schreef No-P het volgende:
17.37, nieuw pr op de 5km. Was tijdens een duathlon die ik als duo liep. Is denk ik wel iets van 50 meter korter, maar wel dik onder de 18. Ik liep heel makkelijk, dus dik tevreden.
Ik heb woensdag 45 minuutjes door de duinen gehobbeld, en zaterdag in mn eentje een uurtje. Maar ik merkte eigenlijk vrij snel dat ik zaterdag wat te enthousiast was geweest, dus ik neem ff een stapje terugquote:Op zondag 21 april 2013 22:34 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ja, John was met wel wat meer namen de weg een beetje kwijt. Jij nog lekker maar een keertje overgeslagen? Heb je al wel gelopen na Rotterdam?
[..]
Mooie tijd!
Het is in dat schema dat je die 1600 meter in 7 min 27 sec moet lopen, niet in 7:27 min / km. Dat is een standaard fout in alle schema's op maat van runnersweb.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef jakees het volgende:
Beste loopvrienden. Ik ga dit jaar voor de 2e in training om een marathon te gaan lopen. Vorig jaar ging het mis kreeg 3 weken voor tijd hardlopersknie. Te veel getraind (ook blijven voetballen). Vorig jaar heb ik op de 10 43:00 minuten gelopen (in training), zit nu op de 45:00 minuten ongeveer. Ik wil rond de 3:45 uitkomen.
2 vragen:
1) iemand die ook in training is voor marathon in september en rond die tijd wil lopen?
2) Ik heb een schema gevonden en daar staat volgens mij een fout in. Bij snelheidswerk staat 3x1600 in 7,27min/km. Volgens mij moet dit zijn 4,27 toch? Schema is hier te vinden:
Link schema
Bedankt voor de hulp!
super thx!quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:12 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Het is in dat schema dat je die 1600 meter in 7 min 27 sec moet lopen, niet in 7:27 min / km. Dat is een standaard fout in alle schema's op maat van runnersweb.
Ik heb geen kaas gegeten van marathon training, dus kan je verder niet helpen
Ik ga zelf begin oktober mijn tweede marathon lopen in Bremen. Welke ben jij van plan?quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef jakees het volgende:
Beste loopvrienden. Ik ga dit jaar voor de 2e in training om een marathon te gaan lopen. Vorig jaar ging het mis kreeg 3 weken voor tijd hardlopersknie. Te veel getraind (ook blijven voetballen). Vorig jaar heb ik op de 10 43:00 minuten gelopen (in training), zit nu op de 45:00 minuten ongeveer. Ik wil rond de 3:45 uitkomen.
2 vragen:
1) iemand die ook in training is voor marathon in september en rond die tijd wil lopen?
2) Ik heb een schema gevonden en daar staat volgens mij een fout in. Bij snelheidswerk staat 3x1600 in 7,27min/km. Volgens mij moet dit zijn 4,27 toch? Schema is hier te vinden:
Link schema
Bedankt voor de hulp!
Hoi, ik ga er 1 lopen in België halverwege september In Flanders Fields MArathon. Ik heb vorig jaar getraind en na mijn lange duurloop (34 KM) kreeg ik hardlopersknie. Ik bleef ook nog voetballen naast het lopen en had te lang getraind, te hard en teveel. Kun je me jouw schema sturen en welke tijd train je voor?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:22 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik ga zelf begin oktober mijn tweede marathon lopen in Bremen. Welke ben jij van plan?
Het schema vind ik eerlijk gezegd niet zo denderend. Weinig trainingen en een laag aantal km's per week. Daarnaast mis ik eigenlijk ook wedstrijden in de voorbereiding voor snelheidsprikkel en testmoment.
Heb je al wel wedstrijden langer dan 10 km gedaan?
Ik heb mijn schema nog niet (dat krijg ik pas in juni/juli denk ik van mijn trainer), maar ik weet wel dat ik zo'n 5-6 x per week en 80-100+ km zal lopen. Nou wil ik je niet aanraden een dergelijk schema over te nemen (mijn richttijd zal 2:45-2:50 zijn), maar meer omvang in je training is toch echt wel nodig.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:12 schreef jakees het volgende:
Hoi, ik ga er 1 lopen in België halverwege september In Flanders Fields MArathon. Ik heb vorig jaar getraind en na mijn lange duurloop (34 KM) kreeg ik hardlopersknie. Ik bleef ook nog voetballen naast het lopen en had te lang getraind, te hard en teveel. Kun je me jouw schema sturen en welke tijd train je voor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |