De rijtijd Raalte-West is inderdaad 8 minuten waar Raalte-Nijverdal 9 minuten was. Als we van die 9 minuten de 5% rijtijdspeling afhalen die overal in zit hou je nog 8,5 minuten over. In een halve minuut legt de trein met 140km/h 1,2 kilometer af. Het moet dus nog steeds gewoon haalbaar zijn.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat kruisen minder tijd kost dan keren en met dezelfde trein terug rijden.
Het allereerste begin van de werkzaamhedenquote:Op zondag 3 maart 2013 22:14 schreef Crientj het volgende:
Oh, en fotograferen door het hek? Prima te doen!
[ link | afbeelding ]
Nijverdal West by CarinaScheiberlich, on Flickr
Een groot deel is ook 100 kmh, en dus de door mij genoemde TSB's van 40kmh spelen al enige tijd parten. Bijna elke trein is daar wel te laat, +1 tot +3.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
De rijtijd Raalte-West is inderdaad 8 minuten waar Raalte-Nijverdal 9 minuten was. Als we van die 9 minuten de 5% rijtijdspeling afhalen die overal in zit hou je nog 8,5 minuten over. In een halve minuut legt de trein met 140km/h 1,2 kilometer af. Het moet dus nog steeds gewoon haalbaar zijn.
Yes, dit was de eerste knip.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het allereerste begin van de werkzaamheden
Het hangt er trouwens wel erg vanaf wat voor lens je op de camera hebt, of het wel of niet lukt om door een hek te fotograferen
Deze mcn doet het in 7:15. Dat is overigens met alleen 40 km/h bij Raalte en 40 km/h bij binnenkomst van Nijverdal West. Geen Tijdelijke SnelheidsBeperkingen (TSB) onderweg.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Een groot deel is ook 100 kmh, en dus de door mij genoemde TSB's van 40kmh spelen al enige tijd parten. Bijna elke trein is daar wel te laat, +1 tot +3.
Bedankt voor t meldenquote:Op maandag 4 maart 2013 07:49 schreef daanski82 het volgende:
Whooiee mag weer omreizen via Zwolliewood. Trein kopt auto in Twello.
Was dat niet al altijd het geval dan? Ze bedoelen het vast anders dan hoe het hier staat...quote:ProRail heeft direct maatregelen genomen. Te weten:
1. Direct na het ongeval zijn treindienstleiders die het bediengebied Maasvlakte bedienen uitdrukkelijk geīnstrueerd om geen toestemming meer te verlenen om treinen op één en hetzelfde spoor te laten rijden. Door deze tijdelijke maatregel is de kans dat treinen onbedoeld tegelijkertijd op hetzelfde spoor naar elkaar toe rijden aanzienlijk verminderd.
Er is "Foei stout niet meer doen" gezegd?quote:Op maandag 4 maart 2013 08:00 schreef James1988 het volgende:
ProRail-blog: Botsing treinen bij Maasvlakte: hoe kon dit gebeuren?
[..]
Was dat niet al altijd het geval dan? Ze bedoelen het vast anders dan hoe het hier staat...
quote:Op maandag 4 maart 2013 08:35 schreef James1988 het volgende:
Eerste valpartij op metershoge voetgangersbrug bij station Breda
Komkommernieuws weer
NOESquote:Een meisje struikelt halverwege de trap, terwijl ze rent om haar trein te halen. Maar helaas....het is een brug te ver, de trein rijdt voor haar neus weg.
In het rapport staat ook dat de twee sporen van het emplacement naar de terminal gebruikt werden als dubbel enkelspoor zodat er bij de terminal geen kruisende bewegingen zijn. Misschien dat er nu bedoelt wordt dat het er gewoon rechterspoor gereden moet worden om zo geen tegemoetkomende treinen op die sporen te hebben?quote:Op maandag 4 maart 2013 08:00 schreef James1988 het volgende:
ProRail-blog: Botsing treinen bij Maasvlakte: hoe kon dit gebeuren?
[..]
Was dat niet al altijd het geval dan? Ze bedoelen het vast anders dan hoe het hier staat...
geniaalquote:Op maandag 4 maart 2013 08:51 schreef James1988 het volgende:
In Delft zag ik een sleurhut met leuke beschildering staan:
[ afbeelding ]
Op de achterkant staan koeien en een VIRM, daarvan kon ik helaas geen foto maken.
Nou. "Leuk" dat wel. Geniaal is heel wat anders. Da's net zoals dat iedereen ineens alles waar ze verbaasd over zijn "bizar" gaat noemen. Dat is ook zware onzin.quote:
Tja. Modewoorden. Net als dat achterlijke "faal", da's over een paar jaar ook weer verdwenen.quote:Op maandag 4 maart 2013 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. "Leuk" dat wel. Geniaal is heel wat anders. Da's net zoals dat iedereen ineens alles waar ze verbaasd over zijn "bizar" gaat noemen. Dat is ook zware onzin.
het voorkomt dat er andere beschildering op komtquote:Op maandag 4 maart 2013 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. "Leuk" dat wel. Geniaal is heel wat anders. Da's net zoals dat iedereen ineens alles waar ze verbaasd over zijn "bizar" gaat noemen. Dat is ook zware onzin.
Dat zou ik verschrikkelijke symtoombestrijding van het proces rangeren vinden...quote:Op maandag 4 maart 2013 09:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
In het rapport staat ook dat de twee sporen van het emplacement naar de terminal gebruikt werden als dubbel enkelspoor zodat er bij de terminal geen kruisende bewegingen zijn. Misschien dat er nu bedoelt wordt dat het er gewoon rechterspoor gereden moet worden om zo geen tegemoetkomende treinen op die sporen te hebben?
Gebruiken ze vrijwel altijd bij werkzaamheden, ook al keer zien staan op Heerhugowaard en Rdam Alexander.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:51 schreef James1988 het volgende:
In Delft zag ik een sleurhut met leuke beschildering staan:
[ afbeelding ]
Op de achterkant staan koeien en een VIRM, daarvan kon ik helaas geen foto maken.
Benieuwd wat dit keer de oorzaak is. Geen geduld? Dat kan toch bijna niet. Dat is echt het laatste wat ik ooit zal doen (letterlijk en figuurlijk).quote:Op maandag 4 maart 2013 07:49 schreef daanski82 het volgende:
Whooiee mag weer omreizen via Zwolliewood. Trein kopt auto in Twello.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |