klopt.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
De kroeg is dan ook een plek bij uitstek om met mensen te gaan praten
In het OV bijvoorbeeld blijft het vaakmeestal gewoon doodstil.
Weetje ik maak het soms ook wel mee hoor.. Ik werk dus af en toe ontstaat er gewoon een gesprekje met een klant, het gebeurt... Dan gaat het ook tamelijk automatisch.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:59 schreef formerjellybean het volgende:
gemakkelijk gebruikt word. Het zijn niet alleen mannen die tegen me praten maar gewoon ook vrouwen enzo. Ik denk dat er zat mensen zijn die wel af en toe een praatje willen maken maar ik denk ook hoe je eigen instelling en je eigen lichaamshouding is dat dat een boel meespeelt. Als iemand met zijn armen over elkaar en nors voor zich uitkijkt dan zou ik daar oaok geen praatje mee maken. Probeer het voor de gein zelf eens ga op een stationitten als je moet wachten op de trein en probeer eens een gesprek aan te knopen met iemand die je op het station ziet staan en je interessant lijkt, daar komen soms gewoon hele leuke onverwachte gesprekken uit.
buiten voetballen, oorlogje in de bossen, of fikkie stoken ja. communiceren met de omgeving vind ik echt een nietszeggende uitspraak om als voorbeeld te gebruiken. vrij interpreteerbaar en niet concreet, dus kom eens met echte voorbeelden? overigens ben ik het wel met je eens, voor de verandering. vroeger moest je wel bellen of face to face afspreken met mensen, dus ook vrouwen uitvragen, nadat je haar moeder aan de lijn kreeg. of erger nog, vader, waardoor je alleen maar meer zenuwen had als je voor het eerst bij haar thuiskwam.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:54 schreef firefly3 het volgende:
In plaats van alles op KT af te schuiven kunnen jullie ook gaan nadenken over hoe de wereld nu meer in elkaar zit sinds de digitale uitvindingen, waarbij mensen vaker met hun mobieltje zit te surfen en een mp3 luisteren om zich af te sluiten van de buitenwereld, waarbij vroeger men een beetje meer gedwongen was om op andere manieren zichzelf te kunnen vermaken zoals bijvoorbeeld communiceren met de omgeving.
Idd, om het wat concreter te maken: Gesprekken bijvoorbeeld op een station van meer dan 10 minuten met een vreemde, elke keer dat je reist. Je merkt dat mensen ook in een snelle ritme leven, mensen lopen gemiddeld vrij hard en plannen alles.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:04 schreef dawg het volgende:
[..]
buiten voetballen, oorlogje in de bossen, of fikkie stoken ja. communiceren met de omgeving vind ik echt een nietszeggende uitspraak om als voorbeeld te gebruiken. vrij interpreteerbaar en niet concreet, dus kom eens met echte voorbeelden? overigens ben ik het wel met je eens, voor de verandering. vroeger moest je wel bellen of face to face afspreken met mensen, dus ook vrouwen uitvragen, nadat je haar moeder aan de lijn kreeg. of erger nog, vader, waardoor je alleen maar meer zenuwen had als je voor het eerst bij haar thuiskwam.
nu zit men te gamen en te facebooken/whatsappen/etc de godsganse dag. wat een sociale armoede is dat eigenlijk.
Precies dat. Soms verlang ik terug naar dat pre-digitale tijdperk, op de één of andere manier verliep alles veel beterquote:Op maandag 11 maart 2013 19:04 schreef dawg het volgende:
[..]
buiten voetballen, oorlogje in de bossen, of fikkie stoken ja. communiceren met de omgeving vind ik echt een nietszeggende uitspraak om als voorbeeld te gebruiken. vrij interpreteerbaar en niet concreet, dus kom eens met echte voorbeelden? overigens ben ik het wel met je eens, voor de verandering. vroeger moest je wel bellen of face to face afspreken met mensen, dus ook vrouwen uitvragen, nadat je haar moeder aan de lijn kreeg. of erger nog, vader, waardoor je alleen maar meer zenuwen had als je voor het eerst bij haar thuiskwam.
nu zit men te gamen en te facebooken/whatsappen/etc de godsganse dag. wat een sociale armoede is dat eigenlijk.
ja idem. was veel authentieker, op een bepaalde manier.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies dat. Soms verlang ik terug naar dat pre-digitale tijdperk, op de één of andere manier verliep alles veel beter
Verlang er zelf ook erg terug naar vooral omdat al het digitale niet zo aan mij besteed is.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies dat. Soms verlang ik terug naar dat pre-digitale tijdperk, op de één of andere manier verliep alles veel beter
Dat komt nooit meer terug. Beter wen je er maar aan, over 15 jaar is alles opnieuw weer heel anders.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Of niet met de massa mee gaan en eruit breken door met een hoop mensen te gaan praten overdag.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat komt nooit meer terug. Beter wen je er maar aan, over 15 jaar is alles opnieuw weer heel anders.
Is tof. Intrinsieke motivatie is ook een stuk sterker dan extrinsieke motivatie.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Of niet met de massa mee gaan en eruit breken door met een hoop mensen te gaan praten overdag.
Beter is om, in plaats van anti-massa te gaan doen, gewoon je eigen weg volgen!quote:Op maandag 11 maart 2013 19:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Of niet met de massa mee gaan en eruit breken door met een hoop mensen te gaan praten overdag.
Oh, aan het meeste doe ik gewoon hard mee. Smartphone, tablet, social media, ik hou ervan!quote:Op maandag 11 maart 2013 19:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat komt nooit meer terug. Beter wen je er maar aan, over 15 jaar is alles opnieuw weer heel anders.
ik las vandaag dat er oorlog komt in de eu. dus met wat geluk maken we die armoedeval niet meer mee.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Skype vind ik alleen maar leuk. Zo houd ik makkelijker contact met m'n eigen sociale kringquote:Op maandag 11 maart 2013 19:23 schreef FAUSTINO het volgende:
Tegenwoordig, Datingsite-facebook-whatsapp-skype als je daar door heen bent mag je eens met de persoon op een date
Dat sowieso, maar dat geldt voor zo'n beetje allesquote:Op maandag 11 maart 2013 19:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Is tof. Intrinsieke motivatie is ook een stuk sterker dan extrinsieke motivatie.
quote:Op maandag 11 maart 2013 19:25 schreef minthy het volgende:
[..]
Oh, aan het meeste doe ik gewoon hard mee. Smartphone, tablet, social media, ik hou ervan!
Maar voor dit alles legde ik gewoon gemakkelijker (of beter gezegd; anders) contact. Via digitale wegen verloopt alles veel sneller, dat ben ik af en toe meer dan zat
Hier gaan we echt geen oorlog krijgen. Waarom zouden we?quote:Op maandag 11 maart 2013 19:26 schreef dawg het volgende:
[..]
ik las vandaag dat er oorlog komt in de eu. dus met wat geluk maken we die armoedeval niet meer mee.
Ga maar heb ik meer ruimte om te spelenquote:Op maandag 11 maart 2013 19:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hier gaan we echt geen oorlog krijgen. Waarom zouden we?
En dan nog, ik ga niet andermans rotzooi zitten opruimen dus mocht het ooit zover komen, dan ben ik weg. Laat anderen hun zieke machtsspelletjes maar spelen, maar betrek mij er niet bij.
Is het al oorlog hier? Nee? Nou danquote:Op maandag 11 maart 2013 19:28 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ga maar heb ik meer ruimte om te spelen
Over een paar jaar wel dus bereid je maar alvast voorquote:Op maandag 11 maart 2013 19:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is het al oorlog hier? Nee? Nou dan
Meh, onzin.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:30 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Over een paar jaar wel dus bereid je maar alvast voor
Ik ben erg blij met de mogelijkheden van mijn telefoon enzo, maar ik besef ook tegelijk dat voor elke minuut ik in de trein zit en hiermee tijd besteed, er een minuut minder is dat ik opvang van de omgeving om mij heen. Het is vrij gevaarlijk, je krijgt een drang/honger naar informatie en een behoefte aan externe stimulatie.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:27 schreef Cue_ het volgende:
Ik krijg (ondanks ik t wel eens ben dat t nu wel heel digitaal is allemaal) een "vroeger was alles beter" idee. Zoals onze opa's en oma's wss ook met veel dingen hadden toen wij opgroeiden.
niet te vergelijken. de omslag naar het digitale tijdperk is er een die in het verleden nog niet op een dergelijke manier voorkwam. qua impact en schaal.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:27 schreef Cue_ het volgende:
Ik krijg (ondanks ik t wel eens ben dat t nu wel heel digitaal is allemaal) een "vroeger was alles beter" idee. Zoals onze opa's en oma's wss ook met veel dingen hadden toen wij opgroeiden.
als je aankomende date niks wordt ga ik de uitdaging aan!quote:Op maandag 11 maart 2013 19:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Daarvoor had ik je allang gewaarschuwd
Ohmaigawd...quote:Op maandag 11 maart 2013 19:35 schreef dawg het volgende:
[..]
als je aankomende dateniks wordt ga ik de uitdaging aan!
Hoe kun je nou weten dat het niet te vergelijken is? Er waren 'zat' andere uitvindingen en omstandigheden die zorgden voor doorbraken en die veel impact hadden. En nu jullie het toch over oorlog hebben, dat is er 1 van.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:33 schreef dawg het volgende:
[..]
niet te vergelijken. de omslag naar het digitale tijdperk is er een die in het verleden nog niet op een dergelijke manier voorkwam. qua impact en schaal.
je mag er ook best voor uitkomen dat je er juist wel van houdt. voor veel mensen zal dat ook wel zo zijn, omdat de drempel tot communiceren met vreemden lager ligt. maar wellicht is de digitalisering ook wel een deel van de oorzaak dat sommigen daar zoveel problemen mee hebben.
Die drang naar informatie is raar. Waarom hebben mensen dat eigenlijk? Ik heb er niet veel moeite mee dat te laten rusten om de 1 of andere reden.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben erg blij met de mogelijkheden van mijn telefoon enzo, maar ik besef ook tegelijk dat voor elke minuut ik in de trein zit en hiermee tijd besteed, er een minuut minder is dat ik opvang van de omgeving om mij heen. Het is vrij gevaarlijk, je krijgt een drang/honger naar informatie en een behoefte aan externe stimulatie.
Ben met je eens dat het een enorme invloed heeft het op menselijke bestaan. Dus idd lastig te vergelijken. Maar ik vraag me eigenlijk steeds vaker af of het slechter is voor de mensheid. DAt we iets niet gewend zijn en/of minder leuk vinden.. betekent niet dat het per definitie slechter is. Het maakt de wereld anders. En de overgangsgroepen die hebben er vaak problemen mee, want die weten hoe het anders zou kunnen.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:33 schreef dawg het volgende:
niet te vergelijken. de omslag naar het digitale tijdperk is er een die in het verleden nog niet op een dergelijke manier voorkwam. qua impact en schaal.
je mag er ook best voor uitkomen dat je er juist wel van houdt. voor veel mensen zal dat ook wel zo zijn, omdat de drempel tot communiceren met vreemden lager ligt. maar wellicht is de digitalisering ook wel een deel van de oorzaak dat sommigen daar zoveel problemen mee hebben.
Een bepaald deel van je hersenen geven een goed stofje af als beloning, verder weet ik het niet precies. Goed dat je het niet hebt. Als ik me verveel krijg ik soms wel de neiging om iets te gaan opzoeken.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
Die drang naar informatie is raar. Waarom hebben mensen dat eigenlijk? Ik heb er niet veel moeite mee dat te laten rusten om de 1 of andere reden.
Je zou kunnen stellen dat digitaal contact een soort comfortzone isquote:Op maandag 11 maart 2013 19:39 schreef kingtoppie het volgende:
Als ik voor mezelf spreek...
Digitaal contact weegt niet op tegen normaal contact.
Behoefte aan contact blijft aanwezig ook al praat je met elkaar via een telefoon / internet.
Ja tis makkelijk.. Maar geeft geen voldoening.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je zou kunnen stellen dat digitaal contact een soort comfortzone is
Als ik me verveel, dan ga ik bepaalde fora af, waaronder fokquote:Op maandag 11 maart 2013 19:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een bepaald deel van je hersenen geven een goed stofje af als beloning, verder weet ik het niet precies. Goed dat je het niet hebt. Als ik me verveel krijg ik soms wel de neiging om iets te gaan opzoeken.
Face to face is natuurlijk altijd interessanterquote:Op maandag 11 maart 2013 19:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja tis makkelijk.. Maar geeft geen voldoening.
Ik heb er altijd waanzinnig veel moeite mee m'n enthousiasme te verbergenquote:
dan gooi er maar een paar wijntjes in op onze date, word je vanzelf wat losser enzo.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:45 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb er altijd waanzinnig veel moeite mee m'n enthousiasme te verbergen
Ik drink nietquote:Op maandag 11 maart 2013 19:47 schreef dawg het volgende:
[..]
dan gooi er maar een paar wijntjes in op onze date, word je vanzelf wat losser enzo.
Volgens mij is dit nog wel vrij on-topic hoorquote:Op maandag 11 maart 2013 19:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik drink niet![]()
Daarnaast gaan we aardig offtopic
/care.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:48 schreef firefly3 het volgende:
Daarom ben ik overigens vrij fel tegen "internet date sites". Het geeft je beloning voor laks zijn.
Net zoals telkens actief zijn op facebook (als man zijnde vooral). Sommige mensen doen soms steeds meer moeite om een "like" te sparen om een gat in hun onzekerheid op te vullen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naja, laks zijn. Als je in het dagelijks leven niks tegenkomt, dan heb je wat weinig keus lijkt me. Overigens ben ikzelf niet zo van het likes sparenquote:Op maandag 11 maart 2013 19:48 schreef firefly3 het volgende:
Daarom ben ik overigens vrij fel tegen "internet date sites". Het geeft je beloning voor laks zijn.
Net zoals telkens actief zijn op facebook (als man zijnde vooral). Sommige mensen doen soms steeds meer moeite om een "like" te sparen om een gat in hun onzekerheid op te vullen.
dan roken we gewoon een blowtje.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik drink niet![]()
Daarnaast gaan we aardig offtopic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 maart 2013 19:51 schreef dawg het volgende:
[..]
dan roken we gewoon een blowtje.
en nee hoor, even demonstreren hoe je via de digitale weg de vrouwtjes hun mooie hoofdje op hol brengt.Nou, dat fok!daten is volgens mij voor mij gewoon niet weggelegdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
juist niet. het is juist enorm vermoeiend, dat geblader en "originele" berichtjes en ha:rtjes enzo sturen, chatten/mailen, brrrrrr rillingen ten top.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:48 schreef firefly3 het volgende:
Beter je best doenquote:Op maandag 11 maart 2013 19:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, dat fok!daten is volgens mij voor mij gewoon niet weggelegd![]()
Altijd genuanceerd he, bob?quote:Op maandag 11 maart 2013 19:54 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Beter je best doenIedereen kan het. Als je maar niet compleet debiel overkomt zijn er genoeg gewillige fokdames te vinden
Ach beetje chatten is best leuk, maar je moet gewoon niet te lang wachten met over gaan tot actie. Anders wordt het alleen maar kut, als je nog iets wil.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:54 schreef dawg het volgende:
[..]
juist niet. het is juist enorm vermoeiend, dat geblader en "originele" berichtjes en ha:rtjes enzo sturen, chatten/mailen, brrrrrr rillingen ten top.
behalve als het om minthychickie gaat, daar heb ik wel een maandje of wat voor over uiteraard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |