100+ euro per dag 100km vrij en daarna 20 cent per km. Gaat wel een dure hobby worden als je ver Frankrijk in moet.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:22 schreef 2cv het volgende:
Het grote probleem is dus dat er hooguit één per maand aangeboden wordt. Als ik er dan een zie, kan ik wel kijken maar als die niet goed is was de reis voor niets. En dan zal ik ook meerdere malen er naartoe moeten.
Voor het transport een oprijwagen huren zoals Garbageman suggereerde is wel een goede tip.
ik denk dat dat pakje persen vrij praktisch is, elke sloperij zal dit wel willend voor je doenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:32 schreef 2cv het volgende:
Als ik uit ga van 2 dagen en 1500km dan kost het 500 euro ex. brandstof. Duur grapje toch wel, maar het is practischer dan die ambulance tot een pakje persen en in de kofferbak proppen.
Ga je twee maanden op de camping staan in Bruère-Allichamps.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:22 schreef 2cv het volgende:
Het grote probleem is dus dat er hooguit één per maand aangeboden wordt. Als ik er dan een zie, kan ik wel kijken maar als die niet goed is was de reis voor niets. En dan zal ik ook meerdere malen er naartoe moeten....
Ik zag het maar dan bloed het topic heel snel doodquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:31 schreef 2cv het volgende:
Ik heb daar in een ander subforum al een bericht geplaatst
Daar geef ik je geen ongelijk inquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:46 schreef 2cv het volgende:
Omdat een CX onsleutelbaar is en omdat ik makkelijker aan BX-onderdelen kan komen.
Precies! met je BaaS of Driezel + autoambu die kant uit.. en op de terugweg de BaaS of Driezel op de sleepquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:16 schreef CafeRoker het volgende:
Waarom rij je hem niet naar huis? Volgens mij krijg je dat ding namelijk ook niet op een oprijwagen.
Eventueel hang je een autoambulance er achter en zet je de auto waarmee je op de heenweg gereden bent er op als hij een trekhaak heeft dan
En die trekken met ... ?quote:
Met de bus er heen en met de ambu naar huis ? Heb jij een strippenkaart van 15 meter voor mequote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:16 schreef CafeRoker het volgende:
Waarom rij je hem niet naar huis? Volgens mij krijg je dat ding namelijk ook niet op een oprijwagen.
Eventueel hang je een autoambulance er achter en zet je de auto waarmee je op de heenweg gereden bent er op als hij een trekhaak heeft dan
What le royal fuck. Do wantquote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:37 schreef virl3 het volgende:
Ik had geen flauw idee hoe zo'n ding eruit ziet dus ik ging ff google''en. Leuk!
Ik vind de CX eigenlijk nog gaver! Kun je een camper van maken!
[ afbeelding ]
waarschijnlijk zijn de kosten voor met een gewone auto heen en weer en met deze erbij terug (2 man dus) minder dan het huren van een oprijauto, nog los van het lengteprobleem.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:47 schreef 2cv het volgende:
[..]
Met de bus er heen en met de ambu naar huis ? Heb jij een strippenkaart van 15 meter voor me
En die ambu heeft geheid geen trekhaak in verband met de verlengde opbouw. Daarbij mag die ambu ook niets meer trekken dan mijn BX.
Ik wil wel mee als het mag van de vrouwquote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:58 schreef 2cv het volgende:
Met 2 man in 1 auto er heen en dan met 2 man in 2 auto's terug is inderdaad het goedkoopst, maar daarvoor al moet ik een goede BX ambu vinden. Of ik moet een slachtoffer vinden die meerdere malen met mij (!) op stel en sprong naar Frankrijk wil scheuren.
Kun je geen fransoos laten zoeken en eens gaan kijken? Op de oldtimerforums waar ik kom zoekt men vaak met z'n allen, ook voor nieuwe mensen op het forum. En als de auto aan de andere kant van het land staat gaat er meestal wel iemand uit de buurt eerst eens kijken.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:58 schreef 2cv het volgende:
Met 2 man in 1 auto er heen en dan met 2 man in 2 auto's terug is inderdaad het goedkoopst, maar daarvoor al moet ik een goede BX ambu vinden. Of ik moet een slachtoffer vinden die meerdere malen met mij (!) op stel en sprong naar Frankrijk wil scheuren.
Klopt ligt aan het gewicht.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:58 schreef T42 het volgende:
triagel gaat niet bij elke auto
en je mag de snelweg niet op
ligt niet aan gewicht ligt aan de stuur inrichting niet ecle auto werkt zo goed meequote:Op zondag 3 maart 2013 15:03 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Klopt ligt aan het gewicht.
Heb je een bron voor dat laatste? Daar ben ik nog niet bekend mee.
Oh?? Als je pech hebt in spanje en auto wil niet verder wil is 't altijd maar dan ook altijd achterop de auto ambulance of zo dan?quote:Op zondag 3 maart 2013 15:06 schreef illusions het volgende:
Ik weet niet hoe het in Frankrijk zit, maar in Spanje mag je sowieso geen auto slepen - niet met kabel noch trekstrang, noch welke andere manier dan ook.
jep, "grua"quote:Op zondag 3 maart 2013 16:30 schreef virl3 het volgende:
[..]
Oh?? Als je pech hebt in spanje en auto wil niet verder wil is 't altijd maar dan ook altijd achterop de auto ambulance of zo dan?
Goede tip !quote:Op zondag 3 maart 2013 10:57 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Kun je geen fransoos laten zoeken en eens gaan kijken? Op de oldtimerforums waar ik kom zoekt men vaak met z'n allen, ook voor nieuwe mensen op het forum. En als de auto aan de andere kant van het land staat gaat er meestal wel iemand uit de buurt eerst eens kijken.
idd, zo heb je in Nederland ook 'automakelaars' die een specifiek type auto voor je zoeken. Zulke mensen zullen er in Frankrijk ook wel zijn.quote:
Heb je ook tips voor Nederlandse automakelaars die in Frankrijk zoeken ?quote:Op zondag 3 maart 2013 22:45 schreef Palomar het volgende:
[..]
idd, zo heb je in Nederland ook 'automakelaars' die een specifiek type auto voor je zoeken. Zulke mensen zullen er in Frankrijk ook wel zijn.
Op een opvouwbare aanhanger achter de BX?quote:Op maandag 4 maart 2013 00:28 schreef 2cv het volgende:
Hoe moet ik die werkende Eend dan mee terug nemen ?
Als het in de buurt van Lyon is...quote:Op maandag 4 maart 2013 02:01 schreef 2cv het volgende:
Als ik dan op het interweb iets vind, mag ik jou dan contacteren ?
Geen idee. Gezien jouw hobby leek me dat jij wel contacten hebt aldaarquote:
Er zijn ook Fransen die Engels sprekenquote:Op maandag 4 maart 2013 21:28 schreef 2cv het volgende:
Je ne parler pas Françains.
En de enige persoon die ik ken die in Frankrijk woont en Nederlands spreekt, woont daar niet meer.
Wat ik tot nu toe gezien heb stond voor minder dan 1000 euro te koop. De lijkwagen (1998, 70.000km, op de foto's als nieuw) had een vraagprijs van 4000.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:18 schreef CafeRoker het volgende:
en als ze er zijn dan zullen ze flink duur zijn. Je moet geluk hebben dat er eentje onder zit, bijvoorbeeld omdat iemand zo'n ding op z'n oude dag als een bestelbus gebruikt heeft. En anders het idee lekker laten varen en met twee auto's rijden.
Reisverzekering met repatriering dekking zou handig kunnen zijn.
deze ziet er uit alsof er een trekhaak onder zit?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:14 schreef jpajs het volgende:
Toen ik dit las bedacht ik mij dat ik zo'n bak ooit eens in Monchau gezien had.
[ afbeelding ]
Hoezo wringen? CX is toch voorwielaangedreven? Dan kunnen alle vier de achterwielen op afzonderlijke snelheden draaien, niks aan 't handjequote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:38 schreef 2cv het volgende:
Gaaf ding ! Zal wel lekker wringen in de bochten
Vroeger brachten ze met dat soort CX-en + aanhanger kranten in Frankrijk. Dat ging met bloedspoed over de peage.
Maarja, een ambulance of lijkwagen heeft geen aanhanger nodig
met een ZX diesel heen en met de ambu naar huisquote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:47 schreef 2cv het volgende:
[..]
Met de bus er heen en met de ambu naar huis ? Heb jij een strippenkaart van 15 meter voor me
En die ambu heeft geheid geen trekhaak in verband met de verlengde opbouw. Daarbij mag die ambu ook niets meer trekken dan mijn BX.
Is dan wel geen Tissier dacht ik, maar volgens mij een Pijpops uit Belgie..quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:33 schreef jpajs het volgende:
Achterzijde is gewoon te vinden op internet.Zijn er meer die het bijzonder vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan draaien de wielen op verschillende snelheden en leggen daarbij een verschillende afstand af.quote:
Als je krappe bochtjes maakt schuiven de banden gewoon dwars over het asfalt, dat bedoelt iequote:Op woensdag 6 maart 2013 09:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dan draaien de wielen op verschillende snelheden en leggen daarbij een verschillende afstand af.
Ik had het over de trekhaak zelfquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe gezien heb stond voor minder dan 1000 euro te koop. De lijkwagen (1998, 70.000km, op de foto's als nieuw) had een vraagprijs van 4000.
Ik heb geen dure smaak qua auto's
gaat niet zo ver omdat je maar een max stuuruitslag hebt op de vooras, en dus lopen de wielen aardig rond.quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:59 schreef oshiro het volgende:
[..]
Als je krappe bochtjes maakt schuiven de banden gewoon dwars over het asfalt, dat bedoelt ie.
Net als proberen een tandemas aanhanger te draaien op alle vier de wielen. Wat een kloteklus is dat. Hoef je meteen niet meer te sporten...
Wil je van je dieseltje af dan ?quote:Op woensdag 6 maart 2013 04:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
met een ZX diesel heen en met de ambu naar huis
Ha, deze heb ik ook gezien toen ik daar een keer toevallig was. Wat een bazenbak is hetquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:14 schreef jpajs het volgende:
Toen ik dit las bedacht ik mij dat ik zo'n bak ooit eens in Monchau gezien had.
[ afbeelding ]
Dan gaan we toch echt in mijn BX.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, als jij de diesel, peage en evt mn hotel betaalt wil ik je naar die BX brengen.
Stinken jonge.....quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |