Is er een recenter plaatje van de prijsontwikkeling? Volgens dat '1978 - 1983 scenario' zouden we al zo'n beetje op de 3% groeilijn moeten zitten. We zitten qua daling vanaf de top nog niet eens op de helft van 42%, nu een procent op 18 denk ik?quote:
Gemeenten hebben geld nodig.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 16:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
WOZ waarde hier met ruim 20% omhoog, gaat blijkbaar goed met de huizenmarkt in west brabantIk heb niets aan het huis gedaan, dus ik kan me een stijging van 20% niet verklaren, waar is dit op gebaseerd??
De gron dheb je gekocht, Verder betaal je gemeente belasting per inwoner, niet hoe groot of duur je huis is... Per direct al die omwegen afschaffen. Waterschap en gemeente gewoon per inwoner.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:54 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat gaat toch ook niet werken. Een hoekwoning heeft als voorgevel zelfde lengte als het huis ernaast meestal maar wel meer tuin waardoor daar weer meer lengte van straat nodig is. En hoe doe je dat dan vervolgens met huizen welke voor en achter een straat hebben.
Dat WOZ een gedrocht is natuurlijk wel zo.
Een ingezetenenheffing dus. Ik ben voor. En dan gelijk die provinciale opcenten op de wegenbelasting ook weg. Gewoon per inwoner berekenen die meuk. Wel zo eerlijk.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:31 schreef Sjabba het volgende:
De gron dheb je gekocht, Verder betaal je gemeente belasting per inwoner, niet hoe groot of duur je huis is... Per direct al die omwegen afschaffen. Waterschap en gemeente gewoon per inwoner.
Nog een stap verder zou zijn die hele gemeentebelastingen afschaffen: doe dat via de inkomstenbelasting! Tenslotte krijgen gemeenten het overgrote deel van hun budget toch van het Rijk. Maak daar dan gewoon 100% van.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:31 schreef Sjabba het volgende:
[..]
De gron dheb je gekocht, Verder betaal je gemeente belasting per inwoner, niet hoe groot of duur je huis is... Per direct al die omwegen afschaffen. Waterschap en gemeente gewoon per inwoner.
Met te duur verkochte huizen in je omgeving. Of er zijn andere (verkeerde) woningen gebruikt om de waarde te bepalen. Ik zou het taxatierapport opvragen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 16:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
WOZ waarde hier met ruim 20% omhoog, gaat blijkbaar goed met de huizenmarkt in west brabantIk heb niets aan het huis gedaan, dus ik kan me een stijging van 20% niet verklaren, waar is dit op gebaseerd??
Je lult weer uit je nek waarschijnlijk want ik geloof er geen ene malle moer van. Maar dat zijn we wel vaker gewend van je.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 16:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ja man... Echt een vette melkkoe... Ik betaal al 8 jaar vrijwel hetzelfde per jaar aan OZB.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
vergeet niet dat grote gemeenten als amsterdam eigenlijk ook al kopje onder staan. woz is gewoon een vette melkkoe geworden door de hoge huizenwaarden, welke nu ongeneselijk ziek is.
dat zal ook hetzelfde blijven hoe ver de prijzen ook gaan dalen. de percentages gaan gewoon omhoog.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja man... Echt een vette melkkoe... Ik betaal al 8 jaar vrijwel hetzelfde per jaar aan OZB.
Dat is toch ook de bedoeling en dus toch prima? die 2 tientjes per maand... (Als het al 2 tientjes zijn)quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dat zal ook hetzelfde blijven hoe ver de prijzen ook gaan dalen. de percentages gaan gewoon omhoog.
s gemeente of cheap ass huis dus.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is toch ook de bedoeling en dus toch prima? die 2 tientjes per maand... (Als het al 2 tientjes zijn)
Yep, maar ja een Wet Mulder bon voor fout parkeren was in 2003 40 euro en nu 97 euro (incl admin kosten). Alles stijgt, dus ook je jaarlijkse belastingen. Nu de prijzen eens 4 jaar dalen gaan mensen zeuren dat de tarieven naar boven worden bijgesteld, in de tijden daarvoor hoorde je niemand over de neerwaartse tariefsbijstelling .quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat zal ook hetzelfde blijven hoe ver de prijzen ook gaan dalen. de percentages gaan gewoon omhoog.
Wanneer u een huis heeft met een WOZ-waarde van 250.000 euro betaalt u dus 218,- euro.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
cheap as
s gemeente of cheap ass huis dus.
je ziet het verkeerd. de prijzen zijn jaren omhoog gegaan. nu ze omlaag gaan gaan ze opeens een hoger percentage door je strot duwen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
[..]
http://www.woz-waarde.net/ozb-breda/
Jammer joh, dat je werkelijk geen besef van de OZB belasting per jaar hebt.
Nee, jij ziet het totaal verkeerd.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je ziet het verkeerd. de prijzen zijn jaren omhoog gegaan. nu ze omlaag gaan gaan ze opeens een hoger percentage door je strot duwen.
linkjequote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, jij ziet het totaal verkeerd.
Toen jarenlang de WOZ steeg DAALDE het percentage...(!)
Ja, maar in ieder geval boven de gemiddelde huizenprijs die hier door de huurders zo geadoreerd wordt.quote:
Linkje? WTF? Algemene kennis....quote:
en niet een boven mijn niveau wonend gesubsidieerde lener. misschien heb je wel gelijk deze keer maar ik kan het me niet voorstellen...quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Linkje? WTF? Algemene kennis....
Het lijkt me inderdaad waarschijnlijker dat je een boven je niveau wonend huursubsidie lurkende huurder bent. Maar dat boeit geen hond.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik ben niet een boven mijn niveau wonend gesubsidieerde lener.
dank je wel. geen huursubsidie helaasquote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad waarschijnlijker dat je een boven je niveau wonend huursubsidie lurkende huurder bent. Maar dat boeit geen hond.
Ik zal straks wel even de percentage's googlen voor je..
Thuiswonend kan inderdaad ook nog.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dank je wel. geen huursubsidie helaas
ook al nietquote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Thuiswonend kan inderdaad ook nog.
Je huurt en bent bezig de hypotheek van je huurbaas af te betalen.quote:
negativequote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:12 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je huurt en bent bezig de hypotheek van je huurbaas af te betalen.
Zo, zet jij ff vanuit niets een domper op de feestvreugde...quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:12 schreef monkyyy het volgende:
Je huurt en bent bezig de hypotheek van je huurbaas af te betalen.
aapje zet nooit een domper op de feestvreugdequote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zo, zet jij ff vanuit niets een domper op de feestvreugde...
Evengoed is het tarief dus wel degelijk flink verlaagd toen de WOZ flink steeg, en nu de WOZ iets daalt stijgt ie weer iets. Netjes toch?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
aapje zet nooit een domper op de feestvreugde![]()
Ok deze geef ik je. Gewoon, omdat je hier blijkbaar gelijk hebt.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Evengoed is het tarief dus wel degelijk flink verlaagd toen de WOZ flink steeg, en nu de WOZ iets daalt stijgt ie weer iets. Netjes toch?
Ook niet? Dan weet ik ook niet hoe jij woont.quote:
Caravan of anti-kraak of gewoon niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:24 schreef monkyyy het volgende:
Ook niet? Dan weet ik ook niet hoe jij woont.
Lijkt me niet verstandig in Hongarije... Maar goed, ga er wonen, en maak je hard voor je standpunt. Succes ermee...quote:Op zondag 10 maart 2013 00:46 schreef michaelmoore het volgende:
het is het beste als de overheid gewoon ieder woning minimaal op 200.000 euro garandeert
29.000 is goedkoop. In the middle of nowhere, dat wel.quote:Op zondag 10 maart 2013 00:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lijkt me niet verstandig in Hongarije... Maar goed, ga er wonen, en maak je hard voor je standpunt. Succes ermee...
Opgelost dus. Iedereen die hier al 200+ topics beweert dat locatie niks uitmaakt, heeft nu een plek om zijn standpunt kracht bij te zetten. En wees niet bang, MM leidt de weg.quote:Op zondag 10 maart 2013 01:01 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
29.000 is goedkoop. In the middle of nowhere, dat wel.
In het (leuke) dorp Héviz heb je een appartementje voor dat geld, zie ik.
locatie is voor ouderen een ander begripquote:Op zondag 10 maart 2013 01:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Opgelost dus. Iedereen die hier al 200+ topics beweert dat locatie niks uitmaakt, heeft nu een plek om zijn standpunt kracht bij te zetten. En wees niet bang, MM leidt de weg.
Logisch nadenken kennelijk ookquote:Op zondag 10 maart 2013 01:19 schreef michaelmoore het volgende:
locatie is voor ouderen een ander begrip
een kuuroord is een goede locatiequote:Op zondag 10 maart 2013 01:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Logisch nadenken kennelijk ook
Dat kuuroord is Héviz, vandaar ook dat je daar een appartementje hebt voor 35.000 euro.quote:Op zondag 10 maart 2013 01:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een kuuroord is een goede locatie
in Nederland heb je voor dat geld geen eens een stacaravan
lijkt me ook, goed fietsen daarquote:Op zondag 10 maart 2013 01:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat kuuroord is Héviz, vandaar ook dat je daar een appartementje hebt voor 35.000 euro.
In the middle of nowhere, 15 km van Héviz, kost een vrijstaand huis 29.000 euro.
Me dunkt, een prima locatie dat Héviz!
(ik ben er geweest en het is een bizar kuuroord: een compleet meer met warm water, erg leuk!)
enquote:Op zondag 10 maart 2013 01:34 schreef Lemans24 het volgende:
Dat kuuroord is Héviz, vandaar ook dat je daar een appartementje hebt voor 35.000 euro.
In the middle of nowhere, 15 km van Héviz, kost een vrijstaand huis 29.000 euro.
Me dunkt, een prima locatie dat Héviz!
(ik ben er geweest en het is een bizar kuuroord: een compleet meer met warm water, erg leuk!)
Wat doen jullie dan nog hier met al die onmenselijke woningellende? Volg je gevoel en ga lekker daar wonen. Win-win.quote:Op zondag 10 maart 2013 01:30 schreef michaelmoore het volgende:
een kuuroord is een goede locatie
in Nederland heb je voor dat geld geen eens een stacaravan
nog drie jaar vor mij , andern zij al wegquote:Op zondag 10 maart 2013 01:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
en
[..]
Wat doen jullie dan nog hier met al die onmenselijke woningellende? Volg je gevoel en ga lekker daar wonen. Win-win.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |