abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123691354
quote:
11s.gif Op woensdag 6 maart 2013 01:30 schreef Sounddragon het volgende:
Auw; arme drijfstang- en krukaslagers -O- :')

Mazzel gehad; had zomaar anders kunnen aflopen :)

Ennehh... meld je effe daar :D ; PTA / Deel hier je PTA klus-fuckup's #2

Best wel mazzel gehad ja. De cilinders tikten de pakking alleen maar wat aan gelukkig, heel veel extra krachten zijn daar niet vrij gekomen, verwacht ik. Maar toch is het een beetje jammer allemaal :P

Ik had hem al gemeld als fuckup :D
  woensdag 6 maart 2013 @ 13:34:46 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_123700019
´Alleen maar wat aangetikt´ is denk ik een beetje kort door de bocht :+

Dat gaat met redelijk veel geweld, en er zitten gewoon géén delen in de motor die gemaakt zijn om die krachten op te vangen. Ik denk, dat als je daar een keer serieus gas mee had gegeven, de drijfstangen waren gaan flexen, en dan is het een kwestie van tijd voordat er eentje besluit om de zij uitgang te nemen.

Maargoed; theoretisch doemgeleuter. We hebben weer wat geleerd ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_123702704
Theoretisch geleuter is ook wel eens leuk ;)

Bij deze motoren is het zo dat het dode punt van de zuigers precies aan de bovenkant van het onderblok zit. Daarop komt de pakking te liggen, dus net op/boven het dode punt. Daarom denk ik dat dat geweld wel mee viel, in dit geval. Anders had je ook wel beschadigingen op de zuigers gezien, en was de pakking er iets erger aan toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door L0we op 06-03-2013 17:47:12 ]
  woensdag 6 maart 2013 @ 16:41:04 #54
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_123706934
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:59 schreef L0we het volgende:
Theoretisch geleuter is ook wel eens leuk ;)

Bij deze motoren is het zo dat het dode punt van de cilinders precies aan de bovenkant van het onderblok zit. Daarop komt de pakking te liggen, dus net op/boven het dode punt. Daarom denk ik dat dat geweld wel mee viel, in dit geval. Anders had je ook wel beschadigingen op de zuigers gezien, en was de pakking er iets erger aan toe.
Zuigers bedoel je? :@
Enneh, lucky bastard :D.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_123709209
quote:
10s.gif Op woensdag 6 maart 2013 16:41 schreef oshiro het volgende:

[..]

Zuigers bedoel je? :@
Enneh, lucky bastard :D.
Jep, fixed.

En ja, best geluk gehad! :D
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:14:58 #56
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_123747725
quote:
11s.gif Op woensdag 6 maart 2013 01:30 schreef Sounddragon het volgende:
Auw; arme drijfstang- en krukaslagers -O- :')

Mazzel gehad; had zomaar anders kunnen aflopen :)

Ennehh... meld je effe daar :D ; PTA / Deel hier je PTA klus-fuckup's #2

Wat hebben de lagers ermee te maken? Een zuiger komt amper-niet boven het motorblok uit dus als hij de pakking raakt (wat hij doet) is het minimaal. Als het meer dan minimaal was zou er van deze pakking ook niks meer over zijn geweest. Kapotgestoten, totaal verbrand aan de randen en dergelijke.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:21:24 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_123747965
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:14 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Wat hebben de lagers ermee te maken? Een zuiger komt amper-niet boven het motorblok uit dus als hij de pakking raakt (wat hij doet) is het minimaal. Als het meer dan minimaal was zou er van deze pakking ook niks meer over zijn geweest. Kapotgestoten, totaal verbrand aan de randen en dergelijke.
Gezien het feit dat het nogal wat leven veroorzaakte, neem ik aan dat het raakmoment zeker wel een zekere kracht in de drijfstangen veroorzaakte, en dat betekent dus ook drijfstanglagers en in mindere mate ook de krukaslagers.
Het zou me ook niets verbazen als TS binnen afzienbare tijd ineens ergens een tikje in het blok gaat oplopen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:27:36 #58
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_123748216
Nouja bij 1000rpm komt de zuiger al 16x per seconde boven dus als hij ook maar het kleinste beetje raakt ga ja dat als een beste toon horen (je kunt immers geen 16 tikjes per seconde onderscheiden met je oren). Ik denk dat de schade voor de rest wel meevalt.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  † In Memoriam † donderdag 7 maart 2013 @ 23:06:22 #59
25682 2cv
Niet subtiel
pi_123771666
En je kan er toch niet (meer) bepalen of de lagers nog blij zijn of niet. Gewoon rijden met dat hok en als de motor plotseling een externe krukas/drijfstangen heeft merk je het vanzelf.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_123832167
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 23:06 schreef 2cv het volgende:
En je kan er toch niet (meer) bepalen of de lagers nog blij zijn of niet. Gewoon rijden met dat hok en als de motor plotseling een externe krukas/drijfstangen heeft merk je het vanzelf.
_O- _O-
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')