quote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, lijkt me op zich niet verkeerd, zou ik turq effe moeten vragen, hij heeft er ook speciaal gereedschap voor enzo.
Kleppen niet, stoters wel. (die lopen namelijk door de kop heen, en vallen er dus uit op het moment dat je de boel los haalt)quote:[..]
Zijn de kleppen en stoters enzo eruit geweest?
[..]
Dat laat ik zeker ff weten!quote:Succes en laat effe weten of je het gevonden hebt en wat het was.![]()
Das bekend! Inmiddels al een aantal distributieriemen vervangen, daarna is het vaste prik om een paar rondjes te draaien.quote:Ow ennehh... distributie los geweest: ALTIJD eerst een rondje draaien met de hand (sleutel of ratel op de poelie), bougies eruit en de poelie minstens 2(!) rondjes draaien om zeker te weten dat er nergens iets raakt en alles goed is. Startmotor alleen al vouwt in een seconde al je kleppen om, en een luchtratel ook.
Die extra stap doe ik niet, ik monteer alles, check of het lampje niet binnen een aantal seconden uitgaat, en dan geloof ik het wel! Je wint er niet heel veel mee imho.quote:Daarna bougies erin, kabels aansluiten, bobinekabel los om te voorkomen dat hij start en even starten tot het olielampje uit gaat (druk = goed). Dan is meteen alles gesmeerd, bobinekabel vast en duimen terwijl je hem start
Jep. Alles volgens het boekje gedaan.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:33 schreef Sounddragon het volgende:
Stoters wel allemaal op dezelfde plek weer teruggezet?
Met de juiste pakking zal deze ook wel wat beter gaan klinkenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:24 schreef blup het volgende:
wow, mijn 5 lijkt wel een naaimachine vergeleken met deze.
Jep, nee, niet nodig. Dikkere pakking is niet nodig. Er is nauwelijks wat vanaf gegaan, de speling is ruim zat!quote:Op zondag 3 maart 2013 00:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
ik hoop toch wel weer een nieuwe pakking? en eventueel nieuwe (rek) bouten? nieuwe pakking op de juiste dikte>? indien een kop gevlakt is, dan moet er een dikkere pakking gemonteerd worden(!)
euh jawel, als je de kop laat vlakken dan heb je een kleinere compressie ruimte dus een hogere compressie, en een hogere eind temperatuur een meer kans op pingelen....quote:Op zondag 3 maart 2013 00:22 schreef L0we het volgende:
[..]
Jep, nee, niet nodig. Dikkere pakking is niet nodig. Er is nauwelijks wat vanaf gegaan, de speling is ruim zat!
Daar zou je gelijk in hebben voor de motoren die van zichzelf al dicht bij de pingelgrens zitten. Dat is bij deze niet het geval. Daarnaast is de kop minimaal gevlakt, dus loop je geen risico.quote:Op zondag 3 maart 2013 00:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
euh jawel, als je de kop laat vlakken dan heb je een kleinere compressie ruimte dus een hogere compressie, en een hogere eind temperatuur een meer kans op pingelen....
quote:Op maandag 4 maart 2013 18:29 schreef L0we het volgende:
Inmiddels heb ik op basis van het typenummer kunnen beoordelen dat er een verkeerde pakking tussen zit,die voor een 1100 ipv een 1400. Vandaag een andere pakking besteld, morgenavond monteren.
De diameter van de cylindergaten is 73 mm, terwijl dat 76 moet zijn... Ik heb de twee pakkingen op mekaar gehad, maar daar heb ik niet speciaal op gelet. Lesje voor de volgende keer!
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:47 schreef 2cv het volgende:
Klinkt een stuk beter ja
En hoe ziet de vorige koppakking er uit ?
Als je goed kijkt zijn de cylindergaten eivormig geworden. daarnaast staan de afdrukken van de cylinders er ook in, en begint het omgevouwen stukje metaal los te laten. IRL zie je het een stuk beter, en is hij er best beroerd aan toe. Zeker als je het vergelijkt met de onderste.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:15 schreef 2cv het volgende:
Hmz, bijna niets aan te zien. Staande afdrukken van de zuigers er in of valt het mee ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |