Prikkk ? als in BMR ?quote:
En DTP...quote:
Ze is inmiddels naar volleybal, dus het lijkt vooralsnog mee te vallen met de napijn en bewegen is goed ervoor.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:44 schreef livelink het volgende:
die prikken zijn echt niet fijn, nee. Voorlopig is ze er weer van af. Ik moet zo langzamerhand gaan nadenken wat ik met die HPV?enting moet voor Katja.
Ik heb er wel een mening over...quote:
Hoe is dat met het melden van dat incident afgelopen?quote:Op zondag 10 maart 2013 16:38 schreef lily het volgende:
Middelste ruilt hun huidige basisschool in voor een basisschool bij ons om de hoek (ipv 8 km verder), hij gaat dan naar groep 5
Wij kregen toevallig vorige week de oproep voor Sterre. En laten het niet doen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:44 schreef livelink het volgende:
die prikken zijn echt niet fijn, nee. Voorlopig is ze er weer van af. Ik moet zo langzamerhand gaan nadenken wat ik met die HPV?enting moet voor Katja.
ik neig ook nog steeds naar nee...quote:Op zondag 10 maart 2013 17:27 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Wij kregen toevallig vorige week de oproep voor Sterre. En laten het niet doen.
Nee, niet echt.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:30 schreef Nijna het volgende:
oh jammer troel... knapt hij wel weer iets op inmiddels?
Vermoeid kan best kloppen, we moesten al om 8 uur in het zwembad zijnquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:34 schreef livelink het volgende:
Gefeliciteerd Kyllian! Hij staat er echt trots, maar vermoeid bij, Meimeltje.
Live, dat zou de enige mogelijkheid zijn idd. Alleen is het niet zo'n goede optie, omdat mijn baby ook wil kruipen en staan buiten de box. Hij ontwikkelt zich ook en wil alles zien en ontdekken. Dus voorlopig is het maar steeds zeggen, dat het niet mag, ingrijpen, straffen en hopen dat hij er over niet al te lange tijd mee op gaat houden.quote:Op maandag 25 maart 2013 09:05 schreef livelink het volgende:
En als je de box nou eens tot verboden gebied voor kleuter verklaart? Vaak zijn dat soort regels nog wel te handhaven.
Troel, beterschap voor Ruben
Prachtig!!!!!quote:Op maandag 25 maart 2013 13:14 schreef Troel het volgende:
Grappig is wel dat hij dan weer even rustig zit te tekenen en dat er dan zulke dingen uitkomen:
Melatonine.quote:Op maandag 1 april 2013 20:30 schreef Nijna het volgende:
Heeft iemand nog tips om kleuter wat makkelijker in slaap te laten vallen?
Ik heb het idee dat het deels met de overgang naar zomertijd te maken heeft, maar ze gaat al naar bed met het idee dat ze toch niet kan slapen...
We proberen het naar bed gaan rustig te doen, we hebben een vast ritueel en daarna gaat ze zelf nog even lezen. Maar vervolgens ligt ze wakker.
Zijn er ook ontspanningsoefeningen ofzo die je met een kind op die leeftijd kan doen? We hebben wel een cd met van die "fantasiemeditaties" (droomwolken), maar daar heeft ze niet echt wat mee.
Melatonine is gewoon een lichaams eigen stof. Je maakt het zelf aan als het donker wordt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben echt een bangepoeper met thee en melatonine enzo.
Volgens mijn huisarts werkt een douche of bad juist activerend en kan je dat beter niet doen. Een half uur voor t slapen gaan geen computerspelletjes meer, liever ook geen tv, nog even een boekje lezen beneden en zo een geleidelijker overgang naar bed. Werkt iig voor mijn randpuber die maar niet in slaap kwam.
Voor zakgeld hou ik het Nibud aan. Al zie ik dat ik wat aan de krappe kant zit
http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/kinderen-en-geld/zakgeld.html
Hmmm. Zit dat in de geboortedatum ofzo?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:41 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn oudste vindt het ook haast niet te doen om z'n eigen geld uit te geven. De krent. Maar zodra een ander (lees papa of mama) het betaalt, is dat ineens hélemaal niet moeilijk meer.![]()
Evenals insuline, adrenaline, etc. Maar dat geef je je kinderen ook niet zomaar. Ik ben het eens met buuf. Melatonine is een hormoon, daar moet je mee oppassen. Maar goed, dat vind ik ook van bijvoorbeeld kruiden voor medicinaal gebruik. Ik heb in China geleerd wat een enorme invloed die kunnen hebben, en daar moet je -vind ik- voorzichtig mee zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:26 schreef Ticootje het volgende:
Melatonine is gewoon een lichaams eigen stof.
Ze wil het liefst het licht aan als ze gaat slapen, dus dat is niet zo handig. We hebben we een "time-timer" die we wilden zetten, maar dat wil ze zelf niet. Ze vindt het wel goed als we komen zeggen dat het bedtijd is. Maar het liefst leest ze haar boekje uit (ik probeer dus ook van die in keer leesbare boekjes mee te nemenquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:10 schreef _evenstar_ het volgende:
Slaaplichtje? Dat ze mag lezen tot het lampje uitgaat?
Idem. Ik ben er klaar mee ook. Ze zoeken het maar uit.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:25 schreef Vicky het volgende:
BE, ik heb eigenlijk dezelfde vraag..
Ze vechten elkaar hier de tent uit. De een is beter dan de ander..
Ik word er gestoord van.
Mss wel, maar Oscar weigert op zulke momenten ook pertinent sorry te zeggen waardoor dat ineens weer een enorm issue wordt en het eigenlijke gebeuren al lang en breed vergeten is.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:41 schreef She-Wolf het volgende:
Voor een groot deel is dat natuurlijk normaal broer/zus gedrag. En ook belangrijk voor de sociale ontwikkeling, ruzie maken of strijden in een veilige omgeving. Hoe boos je ook op elkaar bent, je zult het er toch mee moeten doen want 's avonds zit je er toch weer mee aan tafel, bij wijze van spreken.
Hier gebeurt het ook, vooral tussen de oudste twee en wanneer ik het echt zat ben, haal ik ze uit elkaar. Dan mag er een buiten of boven gaan spelen en de ander in de speelkamer. Of ik stuur ze allebei naar buiten ;-)
Slaan is een no-go hier, dat wordt niet geaccepteerd. Mijn motto is: "Er wordt hier in huis niet geslagen, door niemand". Als de een of de ander slaat, worden ze door mij streng toegesproken en moeten ze hun excuus aan de ander aanbieden. Maar met jongetjes werkt het misschien toch weer iets anders, die zijn over het algemeen iets fysieker in hun strijd.
Ik ben eerste, nee ik... Nee ik...quote:Op woensdag 3 april 2013 13:25 schreef Vicky het volgende:
BE, ik heb eigenlijk dezelfde vraag..
Ze vechten elkaar hier de tent uit. De een is beter dan de ander..
Ik word er gestoord van.
Maar weet je wat ik daar zo irritant aan vind... Dat zijn nou net de dingen die ik ook leuk vind en dan snij ik eigenlijk ook mezelf er mee in de vingers.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Be, tis hier ook flink bal. Afgelopen weekend zouden we naar een speelhol gaan, maar ze zaten elkaar zo vreselijk te klieren, en na een paar waarschuwingen ging het uitje naar het speelhol dus niet meer door.... Dikke tranen natuurlijk. We hebben afgesproken om volgend weekend te gaan, mits ze zich gedragen deze week....
Is het enkel onder het eten?quote:Op woensdag 3 april 2013 14:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ik bedoelde trws met mijn post eigenlijk niet eens echt de strijd, maar dat constante aandacht vragen van elkaar, rare geluiden maken, een waarschuwing krijgen of het mss normaal kan tijdens het eten, nog raardere geluiden maken etc. etc. Echt dat continue uitsloven, daar word ik zo moe van...
ja dat. en mij (of sangdrax) er ook in meetrekken.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ik bedoelde trws met mijn post eigenlijk niet eens echt de strijd, maar dat constante aandacht vragen van elkaar, rare geluiden maken, een waarschuwing krijgen of het mss normaal kan tijdens het eten, nog raardere geluiden maken etc. etc. Echt dat continue uitsloven, daar word ik zo moe van...
Ja, het gaat vanzelf over, maar het duurt wel even, helaas.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:05 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is iig heel fijn om te horen Sly.Er komt een einde aan.
Gewoonmzelf78, het is het sterkst in dit soort situaties, eten, samen in de auto etc. Etc. Anders gaan ze toch meer op in hun eigen spel. Het is een soort van verveling.
Wel heel schattig, ze hebben net heel lang boven gespeeld, en ik ben dus ook boven gebleven, kom ik net beneden, die ik overduidelijk de restanten dat Sasha bij het aanrecht nog een boterhammetje voor hun allebei gesmeerd heeft.
En het gaat ook zoveel sneller over als ik bij heibel zeg 'zelf oplossen!'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |