abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker maandag 22 april 2013 @ 14:32:26 #126
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125598275
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 20:15 schreef Gnittoo het volgende:
Nu met een intouro onderweg. na die paar maanden staat er al 80dkm op de teller })
Wel handsfree aan het Fok!'en, toch? :+
Tevens -purist.
pi_125598578
Vraagje: Zijn er bepaalde touringcars met radarverklikkers? Ik heb nu al 2x in een bus gezeten waarbij om de haverklap 2 of 3 piepjes afgingen, vlakbij een flitspaal op een weg met veel van die dingen. :)
pi_125604028


GVU 4927 tijdens een kleine omleiding voor de aanleg van de tramlijn naar De Uithof.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 april 2013 @ 17:21:05 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125604893
is die foto genomen bij de route van lijn 11? Daar bij het viaduct van de ring van Utrecht?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125605122
Kruising Sorbonnelaan/Archimedeslaan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 april 2013 @ 17:29:24 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125605245
ja, daar bedoelde ik ja. Rijdt wel vaker een lijn 12 langs. Is handig als je bij de halte Padualaan staat te wachten en lijn 12 rechtsaf slaat ipv rechtdoor te gaan :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125616749
Ik hoop toch wel dat de driedubbele geledes blijven als die sneltram naar de Uithof er is.
Ze zijn echt gaaf.
Laat Qbuzz of connexxion dat maar overnemen als ze eindelijk uitgesteggeld zijn over die concessie.
  maandag 22 april 2013 @ 21:25:57 #133
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_125617105
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:58 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]

GVU 4927 tijdens een kleine omleiding voor de aanleg van de tramlijn naar De Uithof.
Werd de tram naar De Uithof vorig jaar niet wegbezuinigd samen met de Zuiderzeelijn?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 april 2013 @ 21:32:34 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125617589
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 21:25 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

Werd de tram naar De Uithof vorig jaar niet wegbezuinigd samen met de Zuiderzeelijn?
klok en klepel-verhaal.

Vorig jaar sneuvelde de spoorlijn Groningen-Heerenveen en begin dit jaar de Groninger Tram.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125619073
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:20 schreef marcel.nl het volgende:
Ik hoop toch wel dat de driedubbele geledes blijven als die sneltram naar de Uithof er is.
Ze zijn echt gaaf.
Laat Qbuzz of connexxion dat maar overnemen als ze eindelijk uitgesteggeld zijn over die concessie.
Ik verwacht eind dit jaar nieuwe dubbelgeledes in Utrecht of anders zoiets als Capacitys.

Op de drukste stukken van lijn de Uithoflijnen rijden nu per uur
23x dubbelgeleed lijn 12s
10x geleed lijn 13 (versterking lijn 12)
12x dubbelgeleed lijn 11
6x geleed lijn 211 (versterking lijn 11)

Dat is dus niet zo 1,2,3 met alleen gelede bussen op te lossen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 april 2013 @ 22:01:01 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125619535
Zal mij benieuwen waar die dubbelgeledes besteld worden: Van Hool, Hess of Volvo
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker dinsdag 23 april 2013 @ 20:08:28 #137
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125651670
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zal mij benieuwen waar die dubbelgeledes besteld worden: Van Hool, Hess of Volvo
Dubbelgelede Duvedecs, lijkt me wel een aardig plan :Y)
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2013 @ 19:27:31 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125729289
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker donderdag 25 april 2013 @ 22:03:16 #139
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125738061
quote:
Grappig, dat die algemeen directeur van Arriva een aardige poging doet tot Frysk spreken :s)
Tevens -purist.
  donderdag 25 april 2013 @ 22:45:21 #140
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_125741139
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het op deze manier doen is niet nieuw, zo blijkt uit dit filmpje
starre assen op de achterkant.. ben benieuwd hoe vaak ze bandjes konden wisselen
pi_125742680
Verslag van de B88-excursie waar ik het onlangs over had is geschreven:
http://historische-autobussen.nl/nieuws.php#25042013


pi_125743264
Ik kwam laatst in Arnhem en bij mij rees de volgende vraag:
Wat zijn de voordelen van trolleybussen tegenover normale harmonicabussen (op het milieu na) en waarom trolleybussen in plaats van een tram? Een tram kan toch meer mensen verplaatsen?
pi_125743334
quote:
7s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:45 schreef blup het volgende:

[..]

starre assen op de achterkant.. ben benieuwd hoe vaak ze bandjes konden wisselen
De gelede 245 schijnt nog steeds te bestaan:

pi_125744177
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:18 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik kwam laatst in Arnhem en bij mij rees de volgende vraag:
Wat zijn de voordelen van trolleybussen tegenover normale harmonicabussen (op het milieu na) en waarom trolleybussen in plaats van een tram? Een tram kan toch meer mensen verplaatsen?
Voor de komst van de trolley waren in de jaren 30 al plannen. Echter pas toen het gehele tramnetwerk was weggeblazen in de oorlog werd er gekozen om de elektrische bus daadwerkelijk te introduceren. Dat er daarna niet meer terug is gegaan naar de tram lijkt me een simpele geldkwestie.

De voordelen voor de trolley die destijds t.o.v. de tram stonden waren dan ook de lagere kosten. Een bovenleiding ophangen kost minder geld dan een bovenleiding EN een trambaan, en veel geld was er na de oorlog natuurlijk niet ;) en wat verder nog mee gespeeld heeft is het eerder genoemde milieu, de uitwijkmogelijkheden (trolley kan enkele meters van diens bovenleiding afwijken waar een tram altijd dezelfde baan volgt), de goede acceleratie in heuvelachtig gebied (betreft enkele wijken van de stad) en het feit dat een trolley minder geluid produceert dan een dieselbus (al is het verschil met de hedendaagse gasbussen natuurlijk te verwaarlozen, maar zeker in den beginne was een dieselbus een echte lawaaimaker; denk bijv. maar aan een MB200 :P). En als laatst wil ik natuurlijk even toevoegen dat de trolley een soort icoon van de stad is geworden, ook niet geheel onbelangrijk ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door GlenSpey op 25-04-2013 23:39:56 ]
pi_125746446
Ik vermoed dat het nu niet meer rendabel is om nieuwe trolleybusnetten op te zetten, vanwege de hoge kosten voor het instandhouden van de infrastructuur.
pi_125746498
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:09 schreef Bitlord het volgende:
Verslag van de B88-excursie waar ik het onlangs over had is geschreven:
http://historische-autobussen.nl/nieuws.php#25042013

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf om te zien dat er dus toch meer B88-ers bewaard zijn naast de VSL bus van de SVA
  vrijdag 26 april 2013 @ 01:31:18 #147
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_125747031
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 00:46 schreef Bitlord het volgende:
Ik vermoed dat het nu niet meer rendabel is om nieuwe trolleybusnetten op te zetten, vanwege de hoge kosten voor het instandhouden van de infrastructuur.
Ik dacht altijd dat een trolleybusnetwerk goedkoper was dan een tramnetwerk in onderhoud.

In een kleine stad als Arnhem zijn harmonicabussen niet eens nodig imo. Heb buiten 3-4 diensten per dag nooit een volle trolleybus gezien daar. Kan je net zo goed geen hele trolleybusnetwerk hebben. En mocht je echt een superdrukke lijn hebben, ga dan voor een (snel-)tram. Kan je nog veel meer mensen meenemen ook icm hoge frequentie.
  zaterdag 27 april 2013 @ 10:34:17 #148
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_125790137
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:03 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Grappig, dat die algemeen directeur van Arriva een aardige poging doet tot Frysk spreken :s)
Hettinga is ook niet echt een Limburgse naam natuurlijk. :P

Ik heb toch een een beetje mijn twijfel bij die bussen. Made in China, dan denk ik gelijk aan producten zoals de Landwind.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_125792331
Arriva rijd op Malta al jaren tot volle tevredenheid met Chinese King Long bussen.
pi_125792786
ja maar ik ben het er wel mee eens dat het meeste dat uit China komt gaar en niet duurzaam is.
Ziet er soms best leuk uit, maar is kwalitatief waardeloos.
Dan spreek ik niet over bussen.
Vriend van me had idd wel eens een Landwind.
5 maanden :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')