quote:ARNHEM - De 'Broodbus', die Herman Brood in 1990 met spuitbussen onder handen nam, wordt uit elkaar gehaald.
Schilder Edwin Janssen uit Arnhem demonteert de beschilderde platen aan de buitenkant van de trolleybus met een slijptol. Waar de kunst daarna belandt, is nog onduidelijk.
"Dit zal wel tot woede leiden van kunstliefhebbers", zegt Janssen. Onterecht, vindt hij. "Nu staat de bus weg te roesten in een loods. Het wordt tijd dat er iets met het kunstwerk gebeurt", zegt Janssen.
Eigenaar Jan de Graaf, die de bus in 1994 kocht, gaf toestemming om het voertuig uit elkaar te halen. In de hoop dat iemand een goede locatie voor de kunst oppert. Janssen: "Daarvoor heeft Arnhem nog even de tijd. Hier ben ik wel een paar maanden mee bezig."
De bus is afgedankt en staat al jaren in een loods van de voormalige steenfabriek Meinerswijk.
Zijn die bussen eigenlijk van EBS of van Oostenrijk? Vind ze meer lijken op touringcars dan op lijnbussen...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:48 schreef AeroxV8 het volgende:
Die bussen hierboven zijn van EBS en niet van Connexxion.
Ik rijd zelf met deze bussen, bussen worden gereden door Oostenrijk Touringcars, in opdracht van EBS.
Er is vanuit EBS noch Oostenrijk gecommuniceerd over de situatie bij de Coentunnel en wat de te rijden route zou moeten zijn.
Dan krijg je dit soort incidenten..
De bussen zijn van EBS.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:58 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Zijn die bussen eigenlijk van EBS of van Oostenrijk? Vind ze meer lijken op touringcars dan op lijnbussen...
Enige Setra op lijndienst is die van Noot die voor Syntus Veluwe rijdt. Die heeft volgens weer het alleenrecht op lijn 87 (Nijkerk-Barneveld) sinds december. Daarvoor op lijn 103 en 105/205.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:45 schreef marcel.nl het volgende:
Net terug uit Duitsland. Terugrit veelal binnendoor.
Het valt mij op dat de meeste maatschappijen met Setra rijden. Hier in Nederland zie je vrijwel nooit op de lijndienst, zeker niet door gevestigde maatschappijen.
Niet Noord-Brabant maar Rivierenland, omgeving Tiel / Geldermalsenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Juijn rijdt met Setra's voor Arriva op lijn 165/166 in Noord-Brabant
Dan moet er weer ergens een fanatieke chauffeur opstaan die bereid is zijn baan op het spel te zetten door er alles over op internet te zetten.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:02 schreef marcel.nl het volgende:
Is er al een soort vervangende / soortgelijke site als Openbaar Vervoer in Boskoop?
Iedereen kan zo'n website natuurlijk beginnen. Als buschauffeur zou ik alleen de nieuwsberichten weglaten.quote:Op zondag 26 mei 2013 23:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan moet er weer ergens een fanatieke chauffeur opstaan die bereid is zijn baan op het spel te zetten door er alles over op internet te zetten.
De afgelopen zoveel jaar was alleen die Martie daar kennelijk toe bereid, en ik zie helaas niet snel een opvolger ten tonele verschijnen
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de elektrische bussen. Kan me voorstellen dat op stadsdiensten (met een busstation) inductieladers op de haltes worden ingebouwd en zodoende de bussen tijdens het wachten worden opgeladen. Kan me namelijk niet voorstellen dat buschauffeurs met een stekker aan de slag gaan.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:42 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
The VDL Bus & Coach Citea range of public transport buses is now also available in an articulated version, the Citea SLFA (Low Floor Articulated). This new model will become available by the end of 2013 in a Euro 6 version in two different lengths: the SLFA-180 with a length of 18 metres and SLFA-187 with a length of 18.75 metres.
The VDL Citea articulated bus will a completely flat floor, can be used both for city and regional transport. Thanks to its innovative lightweight construction, the Citea has a low net weight, according to VDL. As an option, the section behind the turntable can also be fitted a wheelchair platform. During the design of the Citea SLFA considerable attention was given to the flow of passengers to and from the entry and exit doors. The Citea SLFA is available in a 3- or 4-door version.
Key requirements during the development of the Citea SLFA were safety and driveability. Handling and stability have been tested under all possible conditions. The high degree of modularity not only results in a tailored solution for each deployment area but also benefits the operator in many ways, in connection with repairs, maintenance and stocked parts for example. The driveline, front module, and driver's cockpit of the Citea SLFA are identical to those of the standard Citea SLF.
[ afbeelding ]
During the 60th UITP Mobility & City Transport Exhibition VDL Bus & Coach presented an electric version of the Citea SLF Low Floor with a length of 12 metres. The ability to choose from various electric drives and battery packages ensures that the most ideal and optimal combination can be selected for every deployment area, without consequences for accessibility, interior layout or comfort, according to VDL.
The Citea Electric is not just another electric bus, says VDL; it offers operators a unique range of possibilities for optimal configuration to match any operational requirements and wishes. The greatest challenge in the development of the VDL Citea Electric lay in finding solutions to fulfil the requirements, needs and wishes of the European market. It was up to the VDL Bus & Coach engineers to combine available technologies to obtain cost-effective operational systems – systems suitable for each specific type of deployment, city and local situation – ultimately resulting
in electric zero-emission buses able to fully meet the demands of regular scheduled service, as VDL claims. The modular system from which the Citea range is built also played a large role in the development of this electric variant. This approach allowed the electric elements to be integrated without compromising the essential Citea features, such as lightweight construction, optimized accessibility and comfort
The variant with a large battery charged via a plug-in connection is most suitable for use over longer distances without interim recharging. This does, however, limit the number of passengers. If the operator opts for a more flexible concept, without consequences for the number of passengers and which is recharged periodically during operation, there are more possibilities. In this case a relatively small battery can be combined with various quick-charging methods, such as induction, trolley or plug-in. For optimum operation the ‘range extender’ can be added, which makes it possible to cover distances of more than 200 km on a single charge. Adding a range extender has no consequences for the number of passengers or the comfort. The VDL Citea Electric offers a range of possibilities, solutions and modules that meet the operational requirements for each local situation. The Citea Electric, which was introduced during the UITP in Geneva, is equipped with wheel hub motors.
eindelijk weer wat geleeds uit heerenveen
Hee die heb ik afgelopen week ook gezien, mooi ding.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Zaterdag een feestje gehouden, was ook een bus![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inductie heeft de toekomst. Daar ben ik van overtuigd, omdat het actieradius van elektrische auto's, bussen en vrachtwagens behoorlijk kan verlengen, zonder dat er veel extra accu's meegesleept moeten worden.quote:Op maandag 27 mei 2013 08:35 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de elektrische bussen. Kan me voorstellen dat op stadsdiensten (met een busstation) inductieladers op de haltes worden ingebouwd en zodoende de bussen tijdens het wachten worden opgeladen. Kan me namelijk niet voorstellen dat buschauffeurs met een stekker aan de slag gaan.
Capacity met nieuwe rondere neus zoals de citaro3 zou helemaal mooi zijnquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
Duidelijk Capacity. Die is 20 meter lang en Groningen is een echte Mercedes-stad.
De dubbelgeledes meten allemaal rond de 25 meter, dus die kunnen het niet zijn
Dat gebeurt nu al elke zondag.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
het lijkt erop dat er meer dubbelgeledes in Utrecht gaan komen. Mogelijk gaan de lijnen 28 (Vleuten) en 11 (Uithof) vaker op elkaar door rijden.
Ik heb er nog nooit zoen buiten het lijn 11/12 traject gezien.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. Heb wel eens met zo'n bus op lijn 28 gereisd
Een man met Mercedes grill en fantasie-wielen achterin?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:08 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
Impressie van de 20 meter lange bussen Foto: Qbuzz
wat een shop
En waar zijn de kleuren van de GGD-concessie ineens gebleven?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:08 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
Impressie van de 20 meter lange bussen Foto: Qbuzz
wat een shop
Je zou denken dat ze die buslijn zouden moeten ombouwen tot een sneltram/metro met zulke passagiersaantallen. Props dat ze zo op de bus kunnen volhouden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:45 schreef Bitlord het volgende:
Een buslijntje wat eigenlijk wat te druk is. Er reizen 750.000 mensen per dag met de lijn.
In de spits vertrekt er elke 20 seconden een bus; in totaal rijden er 3600 busritten per dag over de lijn.
[ afbeelding ]
Ze zien er leuk uit, die Europaparkpendels, http://img13.imageshack.us/img13/861/1201879542sl9.jpg (copy/paste deze link)quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
- de Capacity's gaan in de toekomst rijden op een OV-as tussen Europapark, UMCG, Station Noord, Zernike en Zuidhorn.
Is dat het interieur van die Capacity's? Lijkt toch minder op de Citaro dan ik had verwacht..quote:
Nee, dit is het interieur van een setraquote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Is dat het interieur van die Capacity's? Lijkt toch minder op de Citaro dan ik had verwacht..
Hier gaat er 1 serieus gebouwd worden voor openbaar vervoer... http://fr.wikipedia.org/wiki/T%C3%A9l%C3%A9valquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
kabelbanen moeten we hier maar niet hebben in het noorden. We zijn er te veel down to earth voor
Dagje Gangzhou?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:16 schreef marcel.nl het volgende:
Gisteren in een BYD gezeten, rara waar was ik
Schierquote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:16 schreef marcel.nl het volgende:
Gisteren in een BYD gezeten, rara waar was ik
Zo te zien bij de letters IVECO zal de bus wel overgeplakt zijn...quote:Op maandag 17 juni 2013 21:36 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag bij een groot winkelpark in Trutnov. Arriva hier nog niet eerder zien rijden volgens mij, of het is me niet eerder opgevallen natuurlijk.
Right. En de chinese stickers met gebruiksaanwijzing zat nog aan de veiligheidshamer.quote:
Die kans bestaat.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:54 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Zo te zien bij de letters IVECO zal de bus wel overgeplakt zijn...
ahquote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:38 schreef Alexxxxx het volgende:
ik zie ze nog regelmatig als versterking op lijn 66
Bedankt voor de tipquote:Op maandag 24 juni 2013 09:10 schreef Gnittoo het volgende:
dinsdagavond bbc2 22.00u
The route masters: running London's roads - Nightbus
London's population has grown by a million in the last ten years. The city's roads are full up - yet 8 out of 10 journeys by londoners are by still by road. This means that 25,000 Transport for London workers now face a daily battle to keep the capital moving. Every morning, 8,500 buses carry six million passengers - double the number carried by the underground. 6,000 control them and the rest of road traffic, whilst 2000 dedicated police keep the roads clear by racing to incidents large and small. This is all overseen by the biggest traffic control centre in the world, which, unbeknownst to most of us, orchestrates our journeys every day.
Filmed over a year, this six-part series from the makers of The Tube is the story of the individuals who keep the system working - from nightbus drivers to roadmenders to the controllers running it all. But it's also the story of our capital now, as the city expands faster than ever.
Programme Two explores the world of London's nightbuses. As London has become a more 24-hour city since 2000, the number of passengers travelling at night has tripled. The nightbus service has grown to cope with the demand, but now its drivers face an unpredictable crowd. Duane Williams, a nightbus driver from Brixton bus garage, likes the ladies but some of his passengers are just too loud for him. Driver Tommy McKerr faces trouble on the notorious N25 route when a gang of young men storm his bus without paying. And Jeff, a homeless person, shows us how he has perfected the art of riding the longest nightbus route in London all night to keep warm.
http://www.bbc.co.uk/programmes/b036btbw
Nou ben ik wel benieuwd naar die nieuwe luxe geledes en naar wat er met de Q-liners gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah
Voor Groningen lijken de toekomstplannen ook steeds meer bekend te worden: http://ovnieuwsuitgroning(...)-tram-met-qlink-net/
Enig idee of dat later nog terug te kijken is?quote:Op maandag 24 juni 2013 09:10 schreef Gnittoo het volgende:
dinsdagavond bbc2 22.00u
The route masters: running London's roads - Nightbus
London's population has grown by a million in the last ten years. The city's roads are full up - yet 8 out of 10 journeys by londoners are by still by road. This means that 25,000 Transport for London workers now face a daily battle to keep the capital moving. Every morning, 8,500 buses carry six million passengers - double the number carried by the underground. 6,000 control them and the rest of road traffic, whilst 2000 dedicated police keep the roads clear by racing to incidents large and small. This is all overseen by the biggest traffic control centre in the world, which, unbeknownst to most of us, orchestrates our journeys every day.
Filmed over a year, this six-part series from the makers of The Tube is the story of the individuals who keep the system working - from nightbus drivers to roadmenders to the controllers running it all. But it's also the story of our capital now, as the city expands faster than ever.
Programme Two explores the world of London's nightbuses. As London has become a more 24-hour city since 2000, the number of passengers travelling at night has tripled. The nightbus service has grown to cope with the demand, but now its drivers face an unpredictable crowd. Duane Williams, a nightbus driver from Brixton bus garage, likes the ladies but some of his passengers are just too loud for him. Driver Tommy McKerr faces trouble on the notorious N25 route when a gang of young men storm his bus without paying. And Jeff, a homeless person, shows us how he has perfected the art of riding the longest nightbus route in London all night to keep warm.
http://www.bbc.co.uk/programmes/b036btbw
Ja dat is mogelijkquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:02 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Enig idee of dat later nog terug te kijken is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was mooi om te zien. Is dit iets van een serie of iets dergelijks? Met andere woorden; komen er meer uitzendingen?quote:Op maandag 24 juni 2013 09:10 schreef Gnittoo het volgende:
dinsdagavond bbc2 22.00u
The route masters: running London's roads - Nightbus
London's population has grown by a million in the last ten years. The city's roads are full up - yet 8 out of 10 journeys by londoners are by still by road. This means that 25,000 Transport for London workers now face a daily battle to keep the capital moving. Every morning, 8,500 buses carry six million passengers - double the number carried by the underground. 6,000 control them and the rest of road traffic, whilst 2000 dedicated police keep the roads clear by racing to incidents large and small. This is all overseen by the biggest traffic control centre in the world, which, unbeknownst to most of us, orchestrates our journeys every day.
Filmed over a year, this six-part series from the makers of The Tube is the story of the individuals who keep the system working - from nightbus drivers to roadmenders to the controllers running it all. But it's also the story of our capital now, as the city expands faster than ever.
Programme Two explores the world of London's nightbuses. As London has become a more 24-hour city since 2000, the number of passengers travelling at night has tripled. The nightbus service has grown to cope with the demand, but now its drivers face an unpredictable crowd. Duane Williams, a nightbus driver from Brixton bus garage, likes the ladies but some of his passengers are just too loud for him. Driver Tommy McKerr faces trouble on the notorious N25 route when a gang of young men storm his bus without paying. And Jeff, a homeless person, shows us how he has perfected the art of riding the longest nightbus route in London all night to keep warm.
http://www.bbc.co.uk/programmes/b036btbw
volgende week weer een aflevering met bussenquote:Op woensdag 26 juni 2013 11:26 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Was mooi om te zien. Is dit iets van een serie of iets dergelijks? Met andere woorden; komen er meer uitzendingen?
Van de week zag ik nog zo'n ding op de stadsdienst rondtuffen hier. Afijn, de stadsbussen in Dordrecht zijn nu mijn werkgebied dus ik vind het allemaal wel gesneden hierquote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
dacht dat de Wrights zo ongeveer niet meer reden in Frysln, maar gisteravond nog twee in de buurt van Leeuwarden gezien die bezig waren met een speciaal klusje
Die bus op de brug is een oude Nederlander, een 5800 Dennis Dart.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:25 schreef marcel.nl het volgende:
Arriva busjes in het toenmalig oostblok:
ja dat vermoedde ik al. Daar in Slowakije rijdt hij in volle glorie rond.quote:Op zondag 30 juni 2013 00:54 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Die bus op de brug is een oude Nederlander, een 5800 Dennis Dart.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:35 schreef dennistd het volgende:
Misschien is dit een alternatief voor je: http://www.connexxion.nl/dienstregeling/lijn?ID=D008Ik wil mijn lijn 8SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zo he, dat is idd groot nieuws ja! Connexxion die eindelijk eens een consessie wint / behoud ipv verliest....quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:03 schreef dennistd het volgende:
Connexxion heeft IJsselmond gewonnen: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=166483&cat=1
Dat is nou jammer als het dit soort bussen betreft die toch wel iets hebben.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:00 schreef bork het volgende:
Nog 9 dagen en dan geen lijn 8 meer![]()
Dag makker
Mogen ze hier in Arnhem ook wel eens doen. Weet niet hoe het met de andere bussen zit maar de trolleys hebben geen airco... het wordt er vaak 40+ graden binnenquote:Op maandag 22 juli 2013 14:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De stadsbussen in Meaux rijden collectief met hun deuren open (36 graden)
Ik heb zowiezo het idee dat Troleybusmaterieel langer mee moet gaan dan gewoon materieel, alsof het heel duur in aanschaf is ofzo...quote:Op maandag 29 juli 2013 14:49 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mogen ze hier in Arnhem ook wel eens doen. Weet niet hoe het met de andere bussen zit maar de trolleys hebben geen airco... het wordt er vaak 40+ graden binnen
Dat zal ongetwijfeld ook zo zijn. En de trolleys hebben geen geneuzel met uitstoot zolang ze onder de draad rijden dus dat zal ook mee spelen.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb zowiezo het idee dat Troleybusmaterieel langer mee moet gaan dan gewoon materieel, alsof het heel duur in aanschaf is ofzo...
De trolleybussen die nog in Arnhem rijden?quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:29 schreef Iwanius het volgende:
Wie herinnert zich die bussen die je in de jaren 60/70 weleens zag rijden die een bovenlijn hadden zoals de tram. Zag ze wel, zelf nooit in gereden. Iemand anders?
Dat is de 101, die rijdt nog steedsquote:Op zondag 4 augustus 2013 15:38 schreef Iwanius het volgende:
Ja, precies maar dan wel onderstaand model.
[ afbeelding ]
RTV Utrecht ligt op zijn gat, zou het met dit ongeval hebben te maken?quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:22 schreef Bitlord het volgende:
Tragisch ongeval bij GVU gisteravond. Buschauffeur rijdt collega dood. Ik zal ook vaak bij hem in de bus gezeten hebben![]()
http://www.rtvutrecht.nl/(...)dt-collega-dood.html
Bussen zien er netjes uit, maar voor hoe lang? Hoe lang zou het duren voordat ook deze wagens volgeplakt worden met reclame van plaatselijke bedrijven?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:13 schreef Bitlord het volgende:
Gisteren na een flinke tocht een paar uur op het mooie Schiermonnikoog kunnen verblijven. Sinds een paar maanden wordt het volledige openbaar vervoer op dit eiland gereden met 100%-electrische bussen van Chinese makelij. Zie onderstaand filmpje en foto's voor meer (technische) informatie:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=1028
GVB Citaro's hebben op de achterkant ook volledige lijnfilms hoor.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:54 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Bussen zien er netjes uit, maar voor hoe lang? Hoe lang zou het duren voordat ook deze wagens volgeplakt worden met reclame van plaatselijke bedrijven?
En zag ik het goed, hebben deze bussen aan de achterzijde ook een volledige lijnfilm net als in Belgi???
Oke, dat wist ik niet...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:00 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
GVB Citaro's hebben op de achterkant ook volledige lijnfilms hoor.
er rijden bussen rond met reclame voor coca cola, simyo (of een vergelijkbare provider) en dan zijn nog flink wat bussen voorzien van leeuwarden 2018 reclame.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:57 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb volgens mij bij Arriva Friesland nog geen enkele bus met reclame gezien, dus noch op de eilanden, noch het vasteland. Ik vermoed dat reclame buiten niet toegestaan is op deze bussen.
Ik vind die stickers met 3,00 retour kansloos. Heb je zo'n mooie bus, ga je letters plakken op de voorruit.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:27 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
er rijden bussen rond met reclame voor coca cola, simyo (of een vergelijkbare provider) en dan zijn nog flink wat bussen voorzien van leeuwarden 2018 reclame.
eens, zo knulligquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:27 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik vind die stickers met 3,00 retour kansloos. Heb je zo'n mooie bus, ga je letters plakken op de voorruit.
Oeps, dan heb ik dat niet gezien..quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:27 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
er rijden bussen rond met reclame voor coca cola, simyo (of een vergelijkbare provider) en dan zijn nog flink wat bussen voorzien van leeuwarden 2018 reclame.
Heb niks tegen reclame maar vind het altijd zo jammer, doet een vervoerder of consessie verlener zo zijn best om een mooie bus op de weg te zetten, plakken ze er reclame overheen...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:27 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
er rijden bussen rond met reclame voor coca cola, simyo (of een vergelijkbare provider) en dan zijn nog flink wat bussen voorzien van leeuwarden 2018 reclame.
In aflevering 20-06 van Top Gear gaat James May een eindje over het Britse platteland karren met zo'n nieuwe dubbeldekker. Verbaasde me dat die krengen ruim 4.40 hoog zijnquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:51 schreef Gnittoo het volgende:
The answer to all this pressure may lie in Transport for London's big new idea: to bring back the Routemaster, with conductors. We see the new 21st century Routemaster being built in the factory in Northern Ireland, and follow it as it hits the streets of London. Will it make bus travel fun again?
http://www.bbc.co.uk/programmes/b036pgym
Iedere zoveel jaar verongelukken in Engeland mensen doordat een dubbeldekker toch niet onder een viaduct past...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:51 schreef JDude het volgende:
[..]
In aflevering 20-06 van Top Gear gaat James May een eindje over het Britse platteland karren met zo'n nieuwe dubbeldekker. Verbaasde me dat die krengen ruim 4.40 hoog zijn. In Nederland zou je er dus geen hol aan hebben, maar de bruggen en viaducten aan gene zijde van het Kanaal zijn kennelijk hoger.
* Iwanius checkt zijn agenda wanneer hij weer die kant op moet want een ritje daarin mag je niet laten lopen.quote:
Rijdt alleen rondritten natuurlijk, deze zomer zo te zien helaas niet meer...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
* Iwanius checkt zijn agenda wanneer hij weer die kant op moet want een ritje daarin mag je niet laten lopen.
Dat zal dan te maken hebben met wat Alexxxxx postte. Hier in NL mag je er vanuit gaan dat het gaat passen, tenzij je in een oversized voertuig rijdt en/of knipperend en met neonletters staat aangegeven dat de brug/tunnel in kwestie lager is. In GB moet je kennelijk bij iedere brug op het bordje letten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:23 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Iedere zoveel jaar verongelukken in Engeland mensen doordat een dubbeldekker toch niet onder een viaduct past...
Die Setra's zijn van een afstandje trouwens net o408-bussen, dus dat moet een deel van de lezers toch wel interesserenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:52 schreef marcel.nl het volgende:
Ben in Beierse Alpen, hier rijden alleen zeer nieuwe Setra bussen, hoge vloer en een deel daarvan handgeschakeld:
http://www.rvo-bus.de/rvo-de/start/
(eerste 2 dia's).
In stad Garmish wel wat citaro1 en man lions coach gezien.
En 1 citaro2 met bult, zoals Breng die in Nijmegen heeft rijden
Geen gelede bussen hier.
Nou...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:20 schreef GlenSpey het volgende:
Rijdt alleen rondritten natuurlijk, deze zomer zo te zien helaas niet meer...
http://trolleybus-101.nl/
Het was mij eerst ook niet opgevallen, de reclame zit alleen op de kant waar geen deuren zitten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:57 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb volgens mij bij Arriva Friesland nog geen enkele bus met reclame gezien, dus noch op de eilanden, noch het vasteland. Ik vermoed dat reclame buiten niet toegestaan is op deze bussen.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:27 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
er rijden bussen rond met reclame voor coca cola, simyo (of een vergelijkbare provider) en dan zijn nog flink wat bussen voorzien van leeuwarden 2018 reclame.
Jammer dat ik die dan precies niet op de foto heb gekregenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:43 schreef Gnittoo het volgende:
Had er vanmiddag nog een mee met reclame voor sextoys
Sextoys als in gebruiksvoorwerpen e.d.? Zeker dan heel klein afgebeeld...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:43 schreef Gnittoo het volgende:
Had er vanmiddag nog een mee met reclame voor sextoys
extreem lange sluitertijd. Maar dat is bij rijdende bussen niet echt een optiequote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Welke toeren moet je met je camera uithalen om die koersrollen goed erop te krijgen?
De meeste Citea's zijn verkapte Amba's, terwijl de 8691 wel een echte Citea is.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:02 schreef marcel.nl het volgende:
Waarom hebben die twee-assige Citea's een verticale filmkast en de 3-assige eentje waarbij de voorruit doorloopt? Ik vind het zo geen eenheid.
Ik vind het maar apart. Zijn ze van binnen (buiten meer rijen stoelen) dan nog wezenlijk anders?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De meeste Citea's zijn verkapte Amba's, terwijl de 8691 wel een echte Citea is.
Volgens mij een hele andere constructie. Vergelijk de LLE-120 maar eens met de restquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:10 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik vind het maar apart. Zijn ze van binnen (buiten meer rijen stoelen) dan nog wezenlijk anders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |