SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:35 schreef dennistd het volgende:
Misschien is dit een alternatief voor je: http://www.connexxion.nl/dienstregeling/lijn?ID=D008Ik wil mijn lijn 8SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zo he, dat is idd groot nieuws ja! Connexxion die eindelijk eens een consessie wint / behoud ipv verliest....quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:03 schreef dennistd het volgende:
Connexxion heeft IJsselmond gewonnen: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=166483&cat=1
Dat is nou jammer als het dit soort bussen betreft die toch wel iets hebben.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:00 schreef bork het volgende:
Nog 9 dagen en dan geen lijn 8 meer![]()
Dag makker
Mogen ze hier in Arnhem ook wel eens doen. Weet niet hoe het met de andere bussen zit maar de trolleys hebben geen airco... het wordt er vaak 40+ graden binnenquote:Op maandag 22 juli 2013 14:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De stadsbussen in Meaux rijden collectief met hun deuren open (36 graden)
Ik heb zowiezo het idee dat Troleybusmaterieel langer mee moet gaan dan gewoon materieel, alsof het heel duur in aanschaf is ofzo...quote:Op maandag 29 juli 2013 14:49 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mogen ze hier in Arnhem ook wel eens doen. Weet niet hoe het met de andere bussen zit maar de trolleys hebben geen airco... het wordt er vaak 40+ graden binnen
Dat zal ongetwijfeld ook zo zijn. En de trolleys hebben geen geneuzel met uitstoot zolang ze onder de draad rijden dus dat zal ook mee spelen.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb zowiezo het idee dat Troleybusmaterieel langer mee moet gaan dan gewoon materieel, alsof het heel duur in aanschaf is ofzo...
De trolleybussen die nog in Arnhem rijden?quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:29 schreef Iwanius het volgende:
Wie herinnert zich die bussen die je in de jaren 60/70 weleens zag rijden die een bovenlijn hadden zoals de tram. Zag ze wel, zelf nooit in gereden. Iemand anders?
Dat is de 101, die rijdt nog steedsquote:Op zondag 4 augustus 2013 15:38 schreef Iwanius het volgende:
Ja, precies maar dan wel onderstaand model.
[ afbeelding ]
RTV Utrecht ligt op zijn gat, zou het met dit ongeval hebben te maken?quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:22 schreef Bitlord het volgende:
Tragisch ongeval bij GVU gisteravond. Buschauffeur rijdt collega dood. Ik zal ook vaak bij hem in de bus gezeten hebben![]()
http://www.rtvutrecht.nl/(...)dt-collega-dood.html
Bussen zien er netjes uit, maar voor hoe lang? Hoe lang zou het duren voordat ook deze wagens volgeplakt worden met reclame van plaatselijke bedrijven?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:13 schreef Bitlord het volgende:
Gisteren na een flinke tocht een paar uur op het mooie Schiermonnikoog kunnen verblijven. Sinds een paar maanden wordt het volledige openbaar vervoer op dit eiland gereden met 100%-electrische bussen van Chinese makelij. Zie onderstaand filmpje en foto's voor meer (technische) informatie:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=1028
GVB Citaro's hebben op de achterkant ook volledige lijnfilms hoor.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:54 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Bussen zien er netjes uit, maar voor hoe lang? Hoe lang zou het duren voordat ook deze wagens volgeplakt worden met reclame van plaatselijke bedrijven?
En zag ik het goed, hebben deze bussen aan de achterzijde ook een volledige lijnfilm net als in België???
Oke, dat wist ik niet...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:00 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
GVB Citaro's hebben op de achterkant ook volledige lijnfilms hoor.
er rijden bussen rond met reclame voor coca cola, simyo (of een vergelijkbare provider) en dan zijn nog flink wat bussen voorzien van leeuwarden 2018 reclame.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:57 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb volgens mij bij Arriva Friesland nog geen enkele bus met reclame gezien, dus noch op de eilanden, noch het vasteland. Ik vermoed dat reclame buiten niet toegestaan is op deze bussen.
Ik vind die stickers met ¤3,00 retour kansloos. Heb je zo'n mooie bus, ga je letters plakken op de voorruit.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:27 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
er rijden bussen rond met reclame voor coca cola, simyo (of een vergelijkbare provider) en dan zijn nog flink wat bussen voorzien van leeuwarden 2018 reclame.
eens, zo knulligquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:27 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik vind die stickers met ¤3,00 retour kansloos. Heb je zo'n mooie bus, ga je letters plakken op de voorruit.
Oeps, dan heb ik dat niet gezien..quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:27 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
er rijden bussen rond met reclame voor coca cola, simyo (of een vergelijkbare provider) en dan zijn nog flink wat bussen voorzien van leeuwarden 2018 reclame.
Heb niks tegen reclame maar vind het altijd zo jammer, doet een vervoerder of consessie verlener zo zijn best om een mooie bus op de weg te zetten, plakken ze er reclame overheen...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:27 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
er rijden bussen rond met reclame voor coca cola, simyo (of een vergelijkbare provider) en dan zijn nog flink wat bussen voorzien van leeuwarden 2018 reclame.
In aflevering 20-06 van Top Gear gaat James May een eindje over het Britse platteland karren met zo'n nieuwe dubbeldekker. Verbaasde me dat die krengen ruim 4.40 hoog zijnquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:51 schreef Gnittoo het volgende:
The answer to all this pressure may lie in Transport for London's big new idea: to bring back the Routemaster, with conductors. We see the new 21st century Routemaster being built in the factory in Northern Ireland, and follow it as it hits the streets of London. Will it make bus travel fun again?
http://www.bbc.co.uk/programmes/b036pgym
Iedere zoveel jaar verongelukken in Engeland mensen doordat een dubbeldekker toch niet onder een viaduct past...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:51 schreef JDude het volgende:
[..]
In aflevering 20-06 van Top Gear gaat James May een eindje over het Britse platteland karren met zo'n nieuwe dubbeldekker. Verbaasde me dat die krengen ruim 4.40 hoog zijn. In Nederland zou je er dus geen hol aan hebben, maar de bruggen en viaducten aan gene zijde van het Kanaal zijn kennelijk hoger.
* Iwanius checkt zijn agenda wanneer hij weer die kant op moet want een ritje daarin mag je niet laten lopen.quote:
Rijdt alleen rondritten natuurlijk, deze zomer zo te zien helaas niet meer...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
* Iwanius checkt zijn agenda wanneer hij weer die kant op moet want een ritje daarin mag je niet laten lopen.
Dat zal dan te maken hebben met wat Alexxxxx postte. Hier in NL mag je er vanuit gaan dat het gaat passen, tenzij je in een oversized voertuig rijdt en/of knipperend en met neonletters staat aangegeven dat de brug/tunnel in kwestie lager is. In GB moet je kennelijk bij iedere brug op het bordje letten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:23 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Iedere zoveel jaar verongelukken in Engeland mensen doordat een dubbeldekker toch niet onder een viaduct past...
Die Setra's zijn van een afstandje trouwens net o408-bussen, dus dat moet een deel van de lezers toch wel interesserenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:52 schreef marcel.nl het volgende:
Ben in Beierse Alpen, hier rijden alleen zeer nieuwe Setra bussen, hoge vloer en een deel daarvan handgeschakeld:
http://www.rvo-bus.de/rvo-de/start/
(eerste 2 dia's).
In stad Garmish wel wat citaro1 en man lions coach gezien.
En 1 citaro2 met bult, zoals Breng die in Nijmegen heeft rijden
Geen gelede bussen hier.
Nou...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:20 schreef GlenSpey het volgende:
Rijdt alleen rondritten natuurlijk, deze zomer zo te zien helaas niet meer...
http://trolleybus-101.nl/
Het was mij eerst ook niet opgevallen, de reclame zit alleen op de kant waar geen deuren zitten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:57 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb volgens mij bij Arriva Friesland nog geen enkele bus met reclame gezien, dus noch op de eilanden, noch het vasteland. Ik vermoed dat reclame buiten niet toegestaan is op deze bussen.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:27 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
er rijden bussen rond met reclame voor coca cola, simyo (of een vergelijkbare provider) en dan zijn nog flink wat bussen voorzien van leeuwarden 2018 reclame.
Jammer dat ik die dan precies niet op de foto heb gekregenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:43 schreef Gnittoo het volgende:
Had er vanmiddag nog een mee met reclame voor sextoys
Sextoys als in gebruiksvoorwerpen e.d.? Zeker dan heel klein afgebeeld...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:43 schreef Gnittoo het volgende:
Had er vanmiddag nog een mee met reclame voor sextoys
extreem lange sluitertijd. Maar dat is bij rijdende bussen niet echt een optiequote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Welke toeren moet je met je camera uithalen om die koersrollen goed erop te krijgen?
De meeste Citea's zijn verkapte Amba's, terwijl de 8691 wel een echte Citea is.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:02 schreef marcel.nl het volgende:
Waarom hebben die twee-assige Citea's een verticale filmkast en de 3-assige eentje waarbij de voorruit doorloopt? Ik vind het zo geen eenheid.
Ik vind het maar apart. Zijn ze van binnen (buiten meer rijen stoelen) dan nog wezenlijk anders?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De meeste Citea's zijn verkapte Amba's, terwijl de 8691 wel een echte Citea is.
Volgens mij een hele andere constructie. Vergelijk de LLE-120 maar eens met de restquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:10 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik vind het maar apart. Zijn ze van binnen (buiten meer rijen stoelen) dan nog wezenlijk anders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |