Best rondje, al valt het aantal kilometers me nog mee.. hoe lang ga je daar over doen? week? dagje of 10?quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:04 schreef Salatrel het volgende:
2297 kilometer + naar en van de boot in nederland en een rondje skye
In dit geval zien ze je dan juist niet zo best, aangezien je de tegenliggers verblindtquote:Op donderdag 28 februari 2013 12:31 schreef Sounddragon het volgende:
Wat een vage dingenHou je dan nog wel licht over?
Ik heb persoonlijk liever dat ze me dan lekker goed zien
nee want ik ga met de motor.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:27 schreef Anne het volgende:
Heb je al een koplampsticker aangeschaft?
http://www.halfords.nl/shop/Auto-onderdelen/Autolampen/108367
Nee, zit in je lens, maar die zou ik lekker niet afplakken hoor.. de groeten voor zequote:Op donderdag 28 februari 2013 12:40 schreef Anne het volgende:
Dan moet je je koplamp afstellen op linksrijdend verkeer. Kweetnie of dat kan?
Zuiden des lands, van den grens tot den grebbeliniequote:Op donderdag 28 februari 2013 12:52 schreef Thezappa het volgende:
waar in de omgeving rijden jullie dan..
rij zelf inmiddels jaar of 10 motor..heb diverse motoren gehad
van supermotards tot crossers ..maar me grote liefde is toch echt supersport
dus vandaar de R1 waar ik nu op rij..
kom zelf uit het oosten...is me niets waard te rijden over de snelweg haha..quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:53 schreef handboek het volgende:
[..]
Zuiden des lands, van den grens tot den grebbelinie
ag, binnenkort moet ik ook die kant op. TT!!!quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:58 schreef Thezappa het volgende:
[..]
kom zelf uit het oosten...is me niets waard te rijden over de snelweg haha..
krijg je vierkante banden van
Dat compenseer je door hem buiten de snelweg overal plat door de bocht te smijtenquote:Op donderdag 28 februari 2013 12:58 schreef Thezappa het volgende:
[..]
kom zelf uit het oosten...is me niets waard te rijden over de snelweg haha..
krijg je vierkante banden van
Daar komt tevens te weinig verkeer om zich evt. aan je verlichting te irriterenquote:Op donderdag 28 februari 2013 12:42 schreef Salatrel het volgende:
en op die single tracks daar in schotland rij je toch in het midden
maar had je het rondje gezien?quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Daar komt tevens te weinig verkeer om zich evt. aan je verlichting te irriteren
quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Best rondje, al valt het aantal kilometers me nog mee.. hoe lang ga je daar over doen? week? dagje of 10?
rijden buiten de snelweg..hier nog zat dijkjes en mooie wegen..quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat compenseer je door hem buiten de snelweg overal plat door de bocht te smijten
En wat moet je met een 1000cc brommer als je er niet mee de snelweg op gaat ?
veel ruimer dan een 600...quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:20 schreef Sounddragon het volgende:
En op een R1 zit je lekker ruim zeker?
ik rij vanuit durness richting Tongue.. volgens mij reed jij de andere kant opquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:17 schreef Dekatria het volgende:
Rij je nou ook door dat kleine gehucht 'Hope', voordat je naar Durness rijdt? Die weg daarnaartoe was zo klein dat ik 'm gewoon miste, en ineens was ik in Durness
quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik rij vanuit durness richting Tongue.. volgens mij reed jij de andere kant op
Klopt ja. Hope zit iets verder zie ik nu. Blij dat ik daar niet ben afgeslagen - dat zicht als je van Tongue richting Durness naar Loch Eriboll rijdt, manmanmanquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik rij vanuit durness richting Tongue.. volgens mij reed jij de andere kant op
quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:25 schreef Thezappa het volgende:
[..]
veel ruimer dan een 600...
heb een 1998 versie...toen waren het nog geen mini motors haha
wat rij je zelf
snap ik...quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind een reezert helemaal niks om op te zitten, gaat te hard ook; ik zou me doodrijden
Zit je nou tot 2 keer toe mijn vraag te negeren? kutwaaif!quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik rij vanuit durness richting Tongue.. volgens mij reed jij de andere kant op
Een NX is een stuk minder fijn op de snelweg als je een beetje groot bent, en dat ben ik. Deze maakt een Domi overbodig; ik zou er juist wel iets diks bij willen hebben om snelwegkilometers te maken. Mag gewoon een ouwe K1100LT zijn ofzo, als ik maar een beetje langdurig op kan schieten als ik dat wil, want daar is de AT niet echt een ster in.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:34 schreef Thezappa het volgende:
[..]
snap ik...![]()
heb zelf altijd dominator 650 voor erbij gehad..leuk speelgoed...
Da's best kort gezien de kilometers, of lijkt dat maar zo?quote:
langste dag is 341km kortste 199quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's best kort gezien de kilometers, of lijkt dat maar zo?
Gemiddeld 300 per dag is prima te doen. Mijn gemiddelde lag wat hoger in die 8 dagenquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's best kort gezien de kilometers, of lijkt dat maar zo?
dat is de 1e dag vanaf newcastle naar schotland toe voornamelijk A wegen en zelfs een stuk Mquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:42 schreef Sounddragon het volgende:
Lijkt mee te vallen dan, al is 341KM kronkelweggetjes best een flink eind
Ja psies, vandaar ook mijn opmerking; binnendoor rijden op wegen die je niet kent is best intensiefquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gemiddeld 300 per dag is prima te doen. Mijn gemiddelde lag wat hoger in die 8 dagen
Moet wel zeggen dat ik na een paar dagen van die Schotse wegen ik blij was snelweg te zien. Dat concentreren de hele tijd word je doodmoe van.
Wat is een A en een M weg? M is snelweg toch?quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:44 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat is de 1e dag vanaf newcastle naar schotland toe voornamelijk A wegen en zelfs een stuk M
Yes.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:50 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is een A en een M weg? M is snelweg toch?
Snelwegrijden in de UK heb wel iets. Helemaal als mensen zien dat je geen 'native' bent en met je fiets op reis bentquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:52 schreef Sounddragon het volgende:
Ok, ik vermoedde al zoiets; provinciaal is niet zo erg om opschietkilometers te maken, voor snelwegrijden hoef je niet zo'n eind weg, dat kan hier ook
Speciaal voor de popo onderwegquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
Iedereen in de omgeving van Nijmegen; optyftuuuuh ik moet erlangs
Niet nodig, ik rijd altijd heel braafquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:30 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Speciaal voor de popo onderweg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Zeauw, daar ligt weer een weeksalarisjequote:
Nice!quote:
45 dollar ofzoquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zeauw, daar ligt weer een weeksalarisje
Verdien je zó weinig ja?quote:
Tegen een muur parkerenquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:53 schreef whY... het volgende:
Had ik hier al gemeld dat zijn mijn geparkeerde motor omver hadden gereden?
[ afbeelding ]
Binnenkort een afspraak met de bestuurster van de auto. Ze heeft mijn motor omgereden tegen een andere auto en daar netjes een briefje onder de ruitenwisser gedaan. Ik vermoed aan de stem een wat oudere vrouw.
Moet je laten taxeren, kan je lagguh; heb je gewoon ineens 500¤ schadequote:Op donderdag 28 februari 2013 16:06 schreef whY... het volgende:
Ja de schade is, voorruitje beetje beschadigd en kap bij het ruitje plus afgebroken moertjes waar de ruit vast mee zat. Dus dat valt al met al nog mee als ik het privé zou moeten oplossen.
Ik kan mijn motor niet tegen de muur zetten daar staat al een andere. Het is sowieso wel bijzonder dat je hem omvergereden krijgt
economisch total loss verklaringquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Moet je laten taxeren, kan je lagguh; heb je gewoon ineens 500¤ schade
Wel mooi excuus als je aan de kant gegooid wordt voor linkshangen; "ja sorry, kom net de kanaaltunnel uit, is nog effe wennenquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:55 schreef Salatrel het volgende:
heb je nog een beetje door kunnen rijden op vakantie?
jazeker, 8 dagen lang alleen maar op de linkerbaan gezeten
Ze komt langs met een schadeformulier dus dat loopt via de verzekering. Als het even meezit laat ik spiegels ook vervangen want die zaten ook niet meer goed (maar niet echt beschadigd, klein krasje)quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Moet je laten taxeren, kan je lagguh; heb je gewoon ineens 500¤ schade
Maar ik wil mijn motortje nog niet kwijtquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:59 schreef Salatrel het volgende:
[..]
economisch total loss verklaring
Da´s kut, beter zo schikken, anders kun je straks nog écht gaan laten taxeren ook.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:01 schreef whY... het volgende:
[..]
Ze komt langs met een schadeformulier dus dat loopt via de verzekering. Als het even meezit laat ik spiegels ook vervangen want die zaten ook niet meer goed (maar niet echt beschadigd, klein krasje)
yep, gratis verzendkosten dus wat let jequote:Op donderdag 28 februari 2013 15:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Verdien je zó weinig ja?![]()
Koopie man, had je voor Annie ook wel effe een setje mee kunnen laten komen.. Chinese?
gratis verzendkostenquote:Op donderdag 28 februari 2013 19:08 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
yep, gratis verzendkosten dus wat let je
Ga je mond es spoelenquote:Op donderdag 28 februari 2013 21:31 schreef Mirgeam het volgende:
dat wordt toch een nieuwe fiets kopen
Zaterdag gaat er een engineer van KTM (no shit) naar de Alp kijken, om te kijken of er niet iets te verhapstukken valt qua vering om hem nog nét een stukkie lager te krijgen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:31 schreef Mirgeam het volgende:
dat wordt toch een nieuwe fiets kopen
anders gewoon een setje msx125 velgen eronderquote:Op donderdag 28 februari 2013 21:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zaterdag gaat er een engineer van KTM (no shit) naar de Alp kijken, om te kijken of er niet iets te verhapstukken valt qua vering om hem nog nét een stukkie lager te krijgen.![]()
Als dat niks wordt wordt het misschien tijd om eens rond te gaan kijken. Ik heb de remhandel van de Alp al een beetje gemodificeerd zodat hij iets dichter bij de greep staat, maar aan de koppelingzijde gaat dat niet, dus daar zou een verstelbare greep wel kewl zijn. Ben alleen niet van plan om 200¤ voor zo'n setje neer te leggen.
Supermotard dit datquote:Op donderdag 28 februari 2013 23:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
anders gewoon een setje msx125 velgen eronder
quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:39 schreef Dekatria het volgende:
Overigens Sala, stond er op de beurs niet een geschikte Yammie voor Anne?
Stonden er zat; ze vond die kleine Honda'tjes ook wel grappig, ik ook wel, tot ik me realiseerde dat dat geen porum is als we dan samen gaan rijdenquote:Op donderdag 28 februari 2013 23:39 schreef Dekatria het volgende:
Overigens Sala, stond er op de beurs niet een geschikte Yammie voor Anne?
Yeah, denk het ook.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:44 schreef Sounddragon het volgende:
Goed dagje uitgepikt![]()
Pinlock zal wel niet goed zitten ofzo.. als die ding niet psies zit zoals het moet werkt het idd niet.
Die heb ik ook gespot!quote:
Ik ga morgen ook weer rijdenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:53 schreef lipjes het volgende:
10 graden anne, overdag.
's nachts nog vorst.
Maar ik heb er ook last van dat mn pinlock beslaat, ook ertussen.
eergister helemaal vizier en pinlock schoongemaakt, helpt het nog niet
Maar nu vaker rijden he Anne, dan hoeft SD er niet zo vroeg uit
Rijden is rijden he.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik ga morgen ook weer rijden. Klein kutstukkie, dat dan weer wel.
Ook al! SD heeft ook heel de nacht lopen blaffen. Ik hoop dat ik een keertje mag overslaan.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:05 schreef lipjes het volgende:
[..]
Rijden is rijden he.
Ik ga dit weekend nog even ingeblikt naar mn vriendin.
Last van mn keel, dus om dan nog even 30-40km snelweg te doen met 2-3 graden, lijkt me niet zo slim
Ja, hoewel ik niet hoest, maar doet wel pijnquote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:09 schreef Anne het volgende:
Ook al! SD heeft ook heel de nacht lopen blaffen. Ik hoop dat ik een keertje mag overslaan.
Inderdaad niet slim, als je al last van je keel hebt. Of je moet je goed inpakken.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:05 schreef lipjes het volgende:
[..]
Rijden is rijden he.
Ik ga dit weekend nog even ingeblikt naar mn vriendin.
Last van mn keel, dus om dan nog even 30-40km snelweg te doen met 2-3 graden, lijkt me niet zo slim
Ja, en toch stap ik vandaag weer op de motor naar mn werkquote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:41 schreef einschtein het volgende:
[..]
Inderdaad niet slim, als je al last van je keel hebt. Of je moet je goed inpakken.
ah, was in de war met een post van SD over die testrijder van KTM, die is wel familiequote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:52 schreef Anne het volgende:
Het is geen familie van mij. Heb ik dat gezegd op de Motorbeurs? Nee toch? Ik zei kennis volgens mij.
Even zitten zoeken en gevonden:quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:05 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
ah, was in de war met een post van SD over die testrijder van KTM, die is wel familie
Het gaat over dezelfde persoonquote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:08 schreef Sounddragon het volgende:
Wel een hoop mooie brommers gezien, Effe wat dikke allroads proefgezeten, en eerlijk is eerlijk, de Yammie 1200 is eigenlijk de enige die me qua zit een beetje kan bekoren. Wel op korte termijn een dagje een KTM990adv. geroggeld; blijkt gewoon een familielid van Anne testrijder te zijn bij KTM; dat wordt lagge.
wel op de motor gaan en niet met de auto hequote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Even zitten zoeken en gevonden:
[..]
Het gaat over dezelfde persoon.
Maar nee, het is geen familie van mij, dat heeft SD verkeerd begrepen denk ik. Het is wel de broer van een goede vriendin van mij en hij woont dus zo'n 2 straten verderop. Ik kwam daar vroeger als (nog) klein(er) meisje vaak.
En hij is inderdaad test rijder maar ook ontwikkelaar van vering/ophanging voor KTM.
En SD gaat dus gewoon mee, als ie zich daar goed genoeg voor voelt![]()
.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:05 schreef Dekatria het volgende:
"Schat ik ben even weg, de vering testen"
Op wat?quote:
* handboek Gaat even buiten kijken of zijn motor nog op de parkeerplaats staat en niet overgespoten is....quote:
Mooi he, zo'n ZZRquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:59 schreef handboek het volgende:
[..]
* handboek Gaat even buiten kijken of zijn motor nog op de parkeerplaats staat en niet overgespoten is....
Heerlijk. Ik heb de mijne net ook een beurt gegeven. Ben anderhalf uur bezig geweest met poetsen en waxen. Mag morgen weer 100km snelweg weg gaan tikken. En dat kan natuurlijk niet met blubber en zand op mijn schat...quote:
Ik toch wel.. Maar ik draag dan ook gewoon m'n crosshandschoentjes. Liever kou lijden dan winterhandschoenen aan moeten.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:30 schreef Salatrel het volgende:
Ik heb het nietaar ook niet nodig gehad nog. Zeker vandaag niet
oh mjah ik heb wel winter handschoenen aan jaquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:14 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik toch wel.. Maar ik draag dan ook gewoon m'n crosshandschoentjes. Liever kou lijden dan winterhandschoenen aan moeten.
Hihi, moet je eens kijken hoe hij er morgenmiddag weer uitziet.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:03 schreef handboek het volgende:
[..]
Heerlijk. Ik heb de mijne net ook een beurt gegeven. Ben anderhalf uur bezig geweest met poetsen en waxen. Mag morgen weer 100km snelweg weg gaan tikken. En dat kan natuurlijk niet met blubber en zand op mijn schat...
Dat mag ook wel, heb mijn velgen, uitlaat en kappen waar makkelijk vuil bij kan komen in staat vetten met wd40. En de rest dus met wax. Maar gelukkig is het in de randstad niet zo'n blubberzooi als hier in de polder. Dus mijn motor blijft morgen mooi schoon.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hihi, moet je eens kijken hoe hij er morgenmiddag weer uitziet.![]()
![]()
Voordeel is wel dat het er dan sneller weer vanaf gaat.
Eerder diesel denk ik, zie je ook vaak op rotondes. Verhaal halen als je onderuit gaat is vrij lastig dan of er mocht een heel spoor naar het bedrijf liggen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:07 schreef handboek het volgende:
Even wat anders. Weet iemand bij wie ik moet aankloppen aangezien de gehele weg van huis naar werk bezaait ligt met benzine? De gemeente? Ik was bijna mijn motor kwijt... Kon hem nog net recht houden.
Je had het over olie?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:12 schreef handboek het volgende:
Ok bedankt, als het er morgen nog ligt dan zal ik eens gaan bellen. Is toch even een schrikmomentje als je voor het eerst je motor voelt glijden..
Nouja 2e keer. De eerste was toen het zo ijzelde paar weken terug.
Vanaf?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:48 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik zag deze toevallig ook ernaast staan:
Als die motorrijder niet voor een tweede maal z'n gas had opengetrokken waren ze achter de auto aangegaanNu is 'ie zelf z'n rijbewijs kwijt.
Dit.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:14 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik toch wel.. Maar ik draag dan ook gewoon m'n crosshandschoentjes. Liever kou lijden dan winterhandschoenen aan moeten.
Ben benieuwd, altijd verse kleding op het werk gelukkig, word zweten. Van 0 na 15 in 2/3 dagen lolquote:Op zaterdag 2 maart 2013 01:50 schreef Salatrel het volgende:
Woensdag voorspellen ze 14 graden zonneschijn lekker rondje tuffen lekdijkje ofzo
Eerst een dag slapen denk ik, succes tijdens je lange zitquote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit.
Winterhandschoenen
Zo, over 20 uur weer on Nederland. Eindelijk weer de motor uitlaten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij ploft wel wat als ik flink gas loslaat, kan dit kwaad ?
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:49 schreef weerstandje het volgende:
Zo brommertje weer uitgelaten. Kon ik gelijk mn opgeknapte demper testen
Gekocht:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu:Ten eerste, netjes opgeknapt! Ziet er goed uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij ploft wel wat als ik flink gas loslaat, kan dit kwaad ?
Ten tweede, knallende uitlaat is aan te raden, dan horen ze je aankomen.There's a frood who really knows where his towel is.
Het verveelt in elk geval nooitquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:29 schreef weerstandje het volgende:
Thanx, het enige probleem is nu inhouden om hem niet steeds in de toeren te jagen
Ik liet voor 900 een complete blokrevisie doen.. wordt hij met bladgoud ingelegd ofzo?quote:
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:04 schreef Yreal het volgende:
Die knakker kwam met
banden v+a :
schijven voor
blokken voor en achter
remmen opschonen
alle filters en vloeistoffen
Uitlaat pakkingen en bussen
wat shit die hij moest uitboren
en dan nog de ellende van de distributie, die niet eens in de prijs in zit.
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:01 schreef Salatrel het volgende:
Misschien eens een 2nd opinion laten doen?
donders, ik ga ook een motorzaak beginnen als ik daarvoor zulk geld mag vragenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:04 schreef Yreal het volgende:
Die knakker kwam met
banden v+a :
schijven voor
blokken voor en achter
remmen opschonen
alle filters en vloeistoffen
Uitlaat pakkingen en bussen
wat shit die hij moest uitboren
en dan nog de ellende van de distributie, die niet eens in de prijs in zit.
schijven zijn toch veel duurder?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:41 schreef Geerd het volgende:
Banden 300,- schijven 100 per stuk remblokken 2x 45, filters en vloeistof kost ook geen drol 50?
Damn en 3/4 uurtjes werk? 160 euro?
650/700 komt eerder nog denk ik
je zit al snel aan de 70 per uur bij de dealerquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:41 schreef Geerd het volgende:
Banden 300,- schijven 100 per stuk remblokken 2x 45, filters en vloeistof kost ook geen drol 50?
Damn en 3/4 uurtjes werk? 160 euro?
650/700 komt eerder nog denk ik
dat dus. 75 euro hierzo.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
je zit al snel aan de 70 per uur bij de dealer
Zo dan, dan kom je dus in de buurt van 1000.quote:
ik vind van niet, maarja, dan ga je weer beknibbelen op je veiligheid.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zo dan, dan kom je dus in de buurt van 1000.
Plus die paar kleine andere dingetjes die hij nog voorzag, zit je al snel op 1400.
Maar die banden? Is dat nodig dan?
Schijven zelf al nagemeten? En de blokjes? op op of zit er nog 1/2mm op?
Pfff veelquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:36 schreef Yreal het volgende:
Wat zou nou een leuke, eenvoudige, betrouwbare motor zijn, die mij voor een zacht prijsje naar portugal en terug krijgt?
Valt alles mee hoor. Laatst Waves voor 130 per stuk.quote:
Lekkere Dullville onder je reetquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:44 schreef Yreal het volgende:
kom toch telkens weer op een HONDA NT 650 V .... maar die krengen zijn onmogelijk lelijk
Nou help die jongen dan even, scheelt hem weer 400quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Valt alles mee hoor. Laatst Waves voor 130 per stuk.
Schijven en blokken zou ik zelf doen. Als het heul specialistisch wordt, dan pas mag'ie naar de garage.
Dat idd, voor een roodje moet dat makkelijk kunnen. Je kunt ook een flink deel, het sleutelwerk met name (remmen, blokken, schijven, vloeistoffen en filters gewoon zelf doen, dat is bij elkaar een uurtje of 3 - 4 werk op een beetje relaxed tempo.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zo dan, dan kom je dus in de buurt van 1000.
Plus die paar kleine andere dingetjes die hij nog voorzag, zit je al snel op 1400.
Maar die banden? Is dat nodig dan?
Schijven zelf al nagemeten? En de blokjes? op op of zit er nog 1/2mm op?
Kan'ie best zelf. Haynes erbij, en lekker hobbyenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:29 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nou help die jongen dan even, scheelt hem weer 400
Ja en dan kijken ze zo raar opquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:16 schreef Geerd het volgende:
[..]
Leuke daarvan is altijd bij mensen na binnen kijken
Hehe ja als je hem niet nodig hebt voor het werk zijn idd blokken vloeistoffen leuk om zelf te doenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Kan'ie best zelf. Haynes erbij, en lekker hobbyen
Doppensetje, inbussetje, schroevendraaiersetje. Bij de Lidl hadden ze een steek-ringsleutelset (6 tot 21mm) voor 5 euro zag ik.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:34 schreef Geerd het volgende:
Jup, maar moet je wel kunnen, gereedschap voor hebben.
Blokken doen is echt kakken zonder douwen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hehe ja als je hem niet nodig hebt voor het werk zijn idd blokken vloeistoffen leuk om zelf te doen
Die heb ik het liefst idd en zonder vegenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:41 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Blokken doen is echt kakken zonder douwen.
Wel redelijk bomproof en betrouwbaar, maar idd, niet moeders mooiste, en als je een beetje bepakking mee moet nemen en je weegt zelf ook nog wat, wel een beetje aan de lichte kant.. Ouwe FJ's word je ook mee doodgegooid voor wehnagquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:44 schreef Yreal het volgende:
kom toch telkens weer op een HONDA NT 650 V .... maar die krengen zijn onmogelijk lelijk
Wat rijd je ook alweer? Je staat niet in de opquote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:37 schreef Yreal het volgende:
Jullie vergeten dat ik echt niks zelf kan he
met zo'n instelling blijft dat ook zoquote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:37 schreef Yreal het volgende:
Jullie vergeten dat ik echt niks zelf kan he
Owja, fuq.quote:
Ow jee, makkie.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:32 schreef Yreal het volgende:
Maaruh. Ik ken,dus nog wel iemand die echt een wereldbeuner is. Die jongen herbouwt wekelijks wel eens wat.. Hele motoren gaan in en uit elkaar als ik het mag geloven...
dingen als schijven enzo moet hij dus gewoon probleemloos kunnen?
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:37 schreef Yreal het volgende:
Jullie vergeten dat ik echt niks zelf kan he
En dat gaat je een bak geld kosten op termijn..quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:38 schreef weerstandje het volgende:
[..]
met zo'n instelling blijft dat ook zo
Ik zeg ook niet dattie in zijn uppie moet gaan kutten, maar bel die andere knakker en vraag of je het daar zelf onder zijn begeleiding zelf mag doen.. of met hem samen.. en zoals gezegd; koop een Haynes, lees je vooraf in zodat je weet wat er moet gebeuren. Sleutelen aan een motor is zoo simpel.. als je een béétje verstand hebt en na blijft denken is er niks aan het handje. En heel da webz staat afgeladen met tips, truuks, handigheidjes, fora, filmpjes met do's en dont's.. kom op man, het is friggin' 2013.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:44 schreef Geerd het volgende:
Kost je ook een bak geld als je zelf gaat kloten en de zooi loopt stuk/crash
de uitlaat zou brekenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:13 schreef Geerd het volgende:
Uitboren, nieuw schroef draad tappen klaar toch
Dakentochnie jongeuh, dan trekt hij niet.. meestal stud in kop, en die verteren door roest, warmte en vocht, en dan moet 'ie los, en dan zit hij vastgerot en draai je hem af. Wel eens een Maxi gehad? vaste prikquote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:22 schreef Geerd het volgende:
Zit de bout ook vast in de uitlaat dan? Oftewel moet die ook uitgeboord worden?
Zoja hou je idd weinig vlees over.
WB en truste.. 15 uur valt nog mee toch? ik hoor wel eens gekkere tijden naar Down Under.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:31 schreef BlackLining het volgende:
Enn weer terug in het skeere Nederlandsnel naar huis om te kijken hoe het met het motortje is
Wel 15 uur gevlogen, knap gaar dus rijden doen we morgen wel weer
Oh ja, is 30 uur ongeveer. Maar ik had er nog een dagje Hong Kong achteraan zittenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
WB en truste.. 15 uur valt nog mee toch? ik hoor wel eens gekkere tijden naar Down Under.
Hong Kong, lekker rustig hier zeker in vergelijking?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh ja, is 30 uur ongeveer. Maar ik had er nog een dagje Hong Kong achteraan zittenvanaf daar was het nog 15.
Totale chaos jaquote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:41 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hong Kong, lekker rustig hier zeker in vergelijking?
Wel lekker bikken daaro ofniet? Doen ze niet zo moeilijk met een paardje meer of minder volgens mijquote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Totale chaos jaen van de hele dag Kantonees/Mandarijn om je heen horen word je dus echt knetterleip
Welkom terug wereldreizigertquote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Totale chaos jaen van de hele dag Kantonees/Mandarijn om je heen horen word je dus echt knetterleip
Ah ok, ik daggal; vliegt de Concorde weer ofzo?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh ja, is 30 uur ongeveer. Maar ik had er nog een dagje Hong Kong achteraan zittenvanaf daar was het nog 15.
kutwaaif!quote:
Allroad, want volgens mij zijn de toffe routes daar door the middle of nowherequote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Totale chaos jaen van de hele dag Kantonees/Mandarijn om je heen horen word je dus echt knetterleip
Maar Aussieland, daar zou ik toch echt graag eens motor rijden
Even met de DeLorean gewoonquote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah ok, ik daggal; vliegt de Concorde weer ofzo?
Ben je wel afhankelijk van het weerquote:
"Where we're going... we don't need roads"quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ben je wel afhankelijk van het weer
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Shit joh, dat werktquote:
Jammer man. Wie weet kom je nog wat tegen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:35 schreef Anne het volgende:
Anyway; aan de Transalp valt dus niks meer te verhapstukken helaas, dus ik denk dat ie eind dit jaar in de verkoop gaat.
Ik denk eigenlijk niet dat er wat voor terug in de plaats komt, want de zoektocht naar iets dat wel meteen past lijk wel onmogelijk. En ik heb er niet zoveel zin in om er belachelijk veel tijd, geld en moeite in te steken als ik autorijden net zo leuk vind.
Niets is onmogelijk, maar wel lastig ja.. we gaan het zien, en anders nemen we wel een zijspan, of een dikke toerbrommert erbij, kunnen we allebei lekker zittenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:35 schreef Anne het volgende:
Anyway; aan de Transalp valt dus niks meer te verhapstukken helaas, dus ik denk dat ie eind dit jaar in de verkoop gaat.
Ik denk eigenlijk niet dat er wat voor terug in de plaats komt, want de zoektocht naar iets dat wel meteen past lijk wel onmogelijk. En ik heb er niet zoveel zin in om er belachelijk veel tijd, geld en moeite in te steken als ik autorijden net zo leuk vind.
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:39 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jammer man. Wie weet kom je nog wat tegen.
Voor die keren dat we samen rijden is dat een beetje overdreven denk ik. De AT zit toch ook goed?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niets is onmogelijk, maar wel lastig ja.. we gaan het zien, en anders nemen we wel een zijspan, of een dikke toerbrommert erbij, kunnen we allebei lekker zitten
[..]
Nooooooooooo....quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:35 schreef Anne het volgende:
Anyway; aan de Transalp valt dus niks meer te verhapstukken helaas, dus ik denk dat ie eind dit jaar in de verkoop gaat.
Nah, op de snelweg vind ik het niet zo geweldig met iemand achterop, dan kom ik toch echt een beetje prut te kort... Beetje binnendoor rommelen kan bestquote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Voor die keren dat we samen rijden is dat een beetje overdreven denk ik. De AT zit toch ook goed?
Ja dag, zó makkelijk kom je er niet vanafquote:Op zondag 3 maart 2013 00:09 schreef Anne het volgende:
Oké. Nouja, dan vind ik het nog steeds overdreven om er een andere motor bij te kopen. En een zijspan ga ik niet in zitten.
Ik blijf wel gewoon thuis.
Dat kennisje had een grappige 690SMR staan als daily, helemaal onder de pekelquote:Op zondag 3 maart 2013 00:20 schreef Salatrel het volgende:
Die ktm zijspan die op de beurs stond lijkt me wel wat.... Kan ze beetje mee hangen in de bocht. Niet dat dat heel veel effect zal hebben maar gaat om het idee
krijgt ie ook personeelskorting?quote:Op zondag 3 maart 2013 00:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat kennisje had een grappige 690SMR staan als daily, helemaal onder de pekel
Zou me niks verbazen als het een bedrijfsmotor is, niet gevraagd eigenlijkquote:
Vind je het wat? die Dnepr?quote:Op zondag 3 maart 2013 00:22 schreef Anne het volgende:
Hij zal wel door de pekel moeten als ie op zijn werk wil komen: hij heeft geen auto.
Moet ik alles opnoemen?quote:Op zondag 3 maart 2013 00:28 schreef Sounddragon het volgende:
Én lekker motorrijden, én een bad in één, wat wil een vrouw nog meer?![]()
Neuh, lamaarquote:
Tsja.. the seventies... toen hadden ze ook grote uilenbrillen. Alhoewel die brillen van tegenwoordig met zo'n dik montuur ook verschrikkelijk zijn. Iedereen moet ze hebben, omdat ze zogenaamd hip zijn. Ik denk dat deze Moto Guzzi vast ook hip zal zijn!quote:Op zondag 3 maart 2013 00:34 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn god, is DIT effe strontverterend lelijk zeg; godsamme, wie verzint dat?²
Eg wel, ff oefenen en dan met 2 wielen door de bocht.quote:Op zondag 3 maart 2013 00:42 schreef Sounddragon het volgende:
Hmmm... en toch he... zou ik daar best op durven rijden
quote:Op zondag 3 maart 2013 00:42 schreef Sounddragon het volgende:
Hmmm... en toch he... zou ik daar best op durven rijden
Wat een geil dingquote:Op zondag 3 maart 2013 00:42 schreef Sounddragon het volgende:
Hmmm... en toch he... zou ik daar best op durven rijden
Mwoah, die mag er ook wel bijquote:
Een R1 met verlengde achterbrugquote:Op zondag 3 maart 2013 12:50 schreef Sounddragon het volgende:
Dan zoek je iets wat je mooi vindt wat niet beperkt is, en dan laat je hem daarna zelf beperken.
Zat keus man, zeker nu je ook tot 35kW mag rijden. Toen ik bijna 13 jaar geleden mijn rijbewijs had gehaald, was er veel minder keus met 25kW.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
maar wat dan?Er is niet zoveel keus in 25/35kw wereld momenteel.
ik zou zeker wel een xt halen, maar die zijn wel echt heel erg kleinquote:Op zondag 3 maart 2013 13:27 schreef JK het volgende:
[..]
Zat keus man, zeker nu je ook tot 35kW mag rijden. Toen ik bijna 13 jaar geleden mijn rijbewijs had gehaald, was er veel minder keus met 25kW.
Hier joh, een hele lading; http://www.25kilowatt.nl/2535kwlijst.php
Wilde jij nou een 1-pitter rijden? MT-03, XT660(X en R) mogen gewoon met je 25kW rijbewijs he.. hoef je 'm niet te laten begrenzen bij de dealer.
Hoe lang ben je dan?quote:Op zondag 3 maart 2013 13:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zou zeker wel een xt halen, maar die zijn wel echt heel erg klein
2 meter. Ik zal even een foto pm'en van mij op een xtquote:Op zondag 3 maart 2013 13:35 schreef JK het volgende:
[..]
Hoe lang ben je dan?
Zo'n oude KLE500 is ook wel leuk ja. Maar die heeft weer een cilinder teveel.
DR800 lijkt mij prachtig, maar die zijn amper te koop. XT660z is bijna net zo ellendig trouwensquote:Op zondag 3 maart 2013 13:43 schreef JK het volgende:
Haha, gezien.![]()
Ja, dat lijkt net een brommertje als je 2m bent.
Dat maakt de keuze dan wel een stuk minder (aanbod genoeg, maar niet voor 2m). Ik wil jou wel eens zien op een oude Honda CBR125R of op de Kymco K-Pipe 125.
Is een oudere Suzuki DR800 BIG niets voor je? Maarja, wel ouder...
En hoe zit jij op een XT660Z Ténéré? Die vond ik namelijk vrij hoog zitten met mijn 1.80m (en ik ben wel offroad/allroads gewend).
En anders ga je denk ik richting de duurdere zware motoren... die XT1200 misschien, of een BMW R1200 GS. Maar die zijn ook niet voor weinig te krijgen.
xt600 tenere? Die ken ik niet.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:56 schreef JK het volgende:
En een XT600 Tenere? Maar die zijn wel van de jaren '80.
Of als je straks vol vermogen mag, een XTZ750. Is wel een twin.
Of een ouwe XTZ660 (niet te verwarren met de XT660Z).
Dat kan mij niet vreselijk bekoren, en zie hem ook nergens te koop.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:09 schreef JK het volgende:
[ afbeelding ]
Maar die zal ook wel te klein zijn.
Heel wijs, want er ligt inderdaad nog meer dan zat overal. Grappig dat je dat in de auto haast niet opmerkt, maar als je motorrijdt, zie je op het midden van elke rotonde nog plenty liggen..quote:Op zondag 3 maart 2013 16:44 schreef Joooo-pi het volgende:
Lekker ff gereden. Ik zag al behoorlijk wat motorrijders
Jammergenoeg ligt er nog wel vrij veel zout op de weg. Het heeft veel te weinig geregend. Ik heb de motor maar ff met koud water afgespoeld na m'n ritje.
Wat moet je studderen dan?quote:Op zondag 3 maart 2013 17:22 schreef Geerd het volgende:
Zo ketting weer gesmeerd, olie slokje der bij.
En nu moet ik eigenlijk ff an de studie maar geen kloten zin dus maar film kijken
Hertcertificering boa, ja idd wegen zijn nog mooi wit.quote:
Naja bijhouden, je gaat weer op cursus 6 lesdagen en de rest thuis studie en via internet tig vragen etc.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:31 schreef Sounddragon het volgende:
Ah, moet je dat ook nog bijhouden.. per? 5 jaar?
Best wel ja vroeg uit bedquote:
Lol iig geen mayo olie, word heet zat op die manierquote:Op zondag 3 maart 2013 18:11 schreef JK het volgende:
Er ligt idd nog genoeg. Ik wacht nog even tot het een paar keer goed geregend heeft.
Je hoort en ziet al weer meer motorrijders. Toch denk ik dat er genoeg zijn die 'm niet afspoelen en straks balen. Hier wel een buurman af en toe die 'm alleen even start, dan 20-25 minuten aan het gas hangt en 'm weer in de schuur zet.
Blok wordt echt wel gewoon warm hoor; als ik de AT gewoon start en stationair warm laat lopen springt na verloop van tijd gewoon de fan aan.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:31 schreef JK het volgende:
Ja, maar of het goed is... het blok blijft koud he. Van die 25 minuten gassen komt ie nog steeds niet op bedrijfstemperatuur en blijft er echt nog wel condens over. Ach, hij moet het zelf weten, ik ga 'm er ook niet op 'aanspreken' dat het niet zo goed is voor de motor. Gewoon rijden met die hap of 'm uit laten. Die van mij staat helaas al 4 maanden stil en verpakt in een chemisch hoesje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |